افزایش ناگهانی قیمت طلا

افزایش ناگهانی قیمت طلا

افزایش عجیب قیمت طلا

تشدید تنش بین کره شمالی و ایالات امریکا سبب شد سرمایه گذاران به سمت دارایی هاي امن‌تر گرایش پیدا کنند.به دنبال افزایش تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ، قیمت طلا در بازارهای معاملات فلزات گرانبها با یک و نیم درصد افزایش همراه بود.

به گزارش تالاب به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت فلزات گرانبها بویژه طلا امروز روند افزایشی داشت به نحوی که قیمت هر اونس طلای زرد در معاملات بازار نیویورک با حدود 60 سنت افزایش، به یکهزار و 290 سنت رسید.

 

تعداد زیادی از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی دلیل روند افزایش امروز قیمت طلا را در بازارهای جهانی افزایش تنش لفظی میان کشور آمریکا و کره شمالی اعلام کرده اند.

 

کره شمالی امروز تهدید کرد، در حال بررسی طرح هایي برای حمله موشکی به گوام متعلق به ایالات امریکا در اقیانوس آرام هست. این تهدید تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که ترامپ گفت هر گونه تهدیدی از سوی کره شمالی علیه ایالات امریکا با «آتش و خشم» روبه رو خواهد شد.

 

همزمان با این تهدیدها، بازار بورس وال استریت در ساعت هاي آغازین معاملات با کاهش شاخص کل همراه بود.

در بازار معاملات ارز نیز در بورس لندن، ارزش یورو و ین در برابر دلار افزایش یافت تا جایی که نگرانی معامله گران را درمورد ادامه تنش هاي لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ به دنبال داشت.

 

بر زمینه این گزارش، تجربه سال هاي قبل اثبات کرده هست که به هنگام بروز آشفتگی سیاسی و اقتصادی در دنیا، سرمایه گذاران برای در امان نگه داشتن سرمایه هاي خود از نوسانات بازارهای مالی به بازار طلا پناه میبرند.

 

جدیدترین مطالب سایت