افزایش روزانه قیمت خودرو نشانه ی چیست ؟

افزایش روزانه قیمت خودرو نشانه ی چیست ؟

بی ثباتی در قیمت خودروهای ایرانی 

 

امروزه به علت بالا رفتن قیمت ارز ، دلار و سکه بی ثباتی شدیدی در قیمت ماشین آمده هست . 

 

به گزارش تالاب طی هفته جاری بعضی خودروسازان قیمت تولیدات خودرا افزایش دادند، اما این موضوع نتوانست در بازار رکود زده ماشین خوب واقع شود.

 

در این اساس بعضی نمایشگاه‌ داران خودروی پایتخت میگویند که افزایش قیمت ایجاد شده تاثیر مقداری در بازار داشته؛ چراکه بازار ماشین جذب افزایش قیمت بیش از این را ندارد بنابر این تحولات قیمتی از سمت خودروسازان حاشیه قیمتی میان کارخانه و بازار ایجاد نکرده هست.

 

به گفته انها، در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار این خودروها فاصله چندانی باهم ندارد و علت آن رکود و کاهش تقاضا در بازار ماشین هست؛ این کارشناسان همینطور درخواست اندک برای خرید این خودروها را عامل مهم دیگری در عدم شکل گیری حاشیه قیمتی برای این خودروها عنوان می کنند.

 

به گزارش تالاب هر چه که هست، به‌دنبال افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی سراتو اتومات آپشنال از سمت کمپانی سایپا قیمت این اتومبیل در بازار و کارخانه یکسان شده هست. این اتومبیل هم‌اکنون در بازار ۱۰۴ میلیون تومان معامله میشود.

 

دیگر محصول سایپا که با افزایش روبه‌رو شد چانگان سی‌اس اتومات هست که قیمت کارخانه و بازار آن ۲۰۰ هزار تومان تفاوت دارد.

 

این ماشین هم‌اکنون ۶۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش میشود.در این بین تیبا۲ نیز به‌علت افزایش قیمت ۸۰۰ هزار تومانی‌اش از سمت کمپانی در بازار با افزایش قیمت روبه‌رو شده هست؛ این اتومبیل هم‌اکنون در بازار با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش میرسد که تفاوت ۱۴۰ هزار تومانی با کارخانه دارد.

 

مدل صندوق‌دار این ماشین هرچند از سمت کمپانی تغییری نداشته هست اما در بازار با افزایش قیمت روبه‌رو شده هست؛ این اتومبیل با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی‌ هم‌اکنون ۲۶ میلیون تومان معامله می شود.

 

کارشناسان علت تغییرات اندک قیمتی در بازار را حالات نامناسب در بازار خودرو های داخلی و رکود می دانند که این موضوع بر روال اندک فروش در بازار خودرو های داخلی در نخستین هفته آبان‌ماه اثر خودرا بر جای گذاشته و بر رکود بازار افزوده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت