مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالف یا موافق است ؟

مجلس با افزایش قیمت بنزین مخالف یا موافق است ؟

افزایش قیمت بنزین در سال 97

 

به نظر می رسد نمایندگان مجلس موافق با افزایش قیمت بنزین نیستند و نظر متفاوتی با دولت دارند . بعضی نمایندگان معتقد هستند افزایش قیمت بنزین باعث تورم بیشتر خواهد شد.

 

قیمت بنزین درسال 97 , یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هم‌اکنون با این مشکلاتی که در کشور داریم و مردم از نظر معیشتی با مشکل روبه‌رو هستند افزایش قیمت بنزین عقلانی نیست و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را برای افزایش قیمت بنزین ندارد و بعید است که چنین طرحی در منزل ملت تصویب شود.

 

به گزارش تالاب به نقل از ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: طبق معمولً در کشورهایی که با رکود اقتصادی روبه‌رو هستند و مردم با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند، سعی می شود قیمت‌ها ثابت بماند و یکسری یارانه‌هاي سبد کالا و سلامت به مردم داده میشود تا این مشکلات موجب سرخوردگی و نارضایتی آن‌ها نشود.

 

وی افزود: هم‌اکنون با دقت به مشکلات اشتغال و بر طبق اعلام سخنگوی دولت مبنی بر این که در هر خانواده 3 نفر بیکار تحصیل‌کرده وجوددارد در چنین موقعیتی افزایش قیمت صحیح نیست.

 

به گزارش تالاب اشاره دولت به این موضوع است که اگر قیمت سوخت را افزایش دهیم می خواهیم اشتغال ایجاد کنیم. رییس جمهور اعلام کرد قیمت بنزین و گازوئیل را از نصف قیمت جهانی بیشتر افزایش نمی دهیم، اما اشاره‌اي به این موضوع نشد که در آن کشورهایی که قیمت سوخت بالا است درآمد مردم هم بالا است.

 

موسوی لارگانی گفت: تا آنجایی که یادمان می آید بنزین در ایران لیتری 10 ریال بودو زمانی که در اوایل انقلاب، قیمت بنزین به 100 ریال رسید این افزایش اندک قیمت روی تمام مایحتاج مردم تأثیر گذاشت.

 

هر کالایی می‌رفتیم بخریم میگفتند چون بنزین گران شده این کالا هم گران شده است. پس فقط این نیست که تنها قیمت بنزین را افزایش دهیم چراکه این افزایش قیمت بر تمام زندگی مردم تأثیر میگذارد و قیمت بقیه کالاها را نیز افزایش می دهد.

 

منبع: ایسنا
 
جدیدترین مطالب سایت