واکنش والدین متهم به قتل ستایش دختر افغانی !+ عکس

مجموعه : اخبار حوادث
واکنش والدین متهم به قتل ستایش دختر افغانی !+ عکس

پدر و مادر امیرحسین پورجعفر ( قاتل ستایش قریشی )

 

دختر بی گناه افغانی که توسط پسر همسایه 15 ساله به قتل رسید این روزها همه را شوکه کرده است. ملت ایران هم در غم از دست دادن این کودک افغانی با خانواده ستایش شریک هستند.

 

به گزارش تالاب مادر قاتل ستایش با بیان اینکه هیچ تجاوزی به مقتول صورت نگرفته است، گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تجاوزی صورت نگرفته و به پدر مقتول اعلام شده است، از رسانه ها خواهش می‌کینم به خاطر خدا این حرف‌ها را نزنند.

 

از روز کشف جنایت تا کنون خانه شان را رها کرده و به آن مراجعه ننموده‌اند؛ نمی‌خواهند در دید باشند اما ترجیح داده‌اند با یک خبرگزاری به گفت‌وگو نشسته و برخی مسائل را بیان کنند.

 

 خبر دردناک قتل «ستایش قریشی»، دختر 6 ساله افغانستانی که دل‌ها و قلب‌های مردم ایران و افغانستان را به درد آورد، حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشته و شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارات نسنجیده و دور از واقعیت است؛ مثل تهدید خانواده مقتول، نسبت دادن خانواده متهم به قتل به خانواده شهدا و…

 

بر همین اساس، به سراغ پدر و مادر «امیرحسین پورجعفر»، متهم به قتل ستایش رفته و با ایشان گفت و گویی داشته که در ادامه می‌خوانید:

 

واکنش والدین متهم به قتل ستایش دختر افغانی !+ عکس

با دست خودم پسرم را تحویل دادم

«حبیب پور جعفر» پدر امیرحسین در رابطه با نحوه اطلاع از حادثه گفت: وقتی سر کار بودم، به من اطلاع دادند که پسرم قتلی مرتکب شده است، من نیز بلافاصله با فرزندم برای معرفی به کلانتری رفتیم، پسرم اعتراف کرد که قتل را انجام داده است من را نیز یک شب در بازداشت نگه داشتند و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردند که من گناهی نکردم، من را آزاد کردند.

 

وی با بیان اینکه کارگر و از قشر ضعیف جامعه است، خاطرنشان کرد: به همراه خانواده مقتول در یک کوچه زندگی می‌کنیم و مقتول مثل خانواده خودم است، روز ختم نیز می‌خواستم در مراسم شرکت کنیم اما به دلیل اینکه جنجالی به پا نشود، در مراسم شرکت نکردیم.

 

پورجعفر با تأکید بر اینکه ما و خانواده آقای قریشی همسایه هستیم و هیچ مشکلی در طول سالهای گذشته با همدیگر نداشته و نداریم، افزود: به هیچ عنوان پسرم را مخفی نکردم، اینکه از سوی برخی رسانه‌ها آمده دروغ است، با دست خودم پسرم را تحویل دادم، حتی یک شب در بازداشتگاه بودم و بعد از اطمینان از بی‌گناهی من را آزاد کردند، وجداناً فکر می‌کنم که مقتول بچه خودم بوده است.

واکنش والدین متهم به قتل ستایش دختر افغانی !+ عکس

 

ایرانیان و افغانستانی‌ها در برابر قانون یکسانند

وی با تأکید براینکه من در اختیار قانون هستم و هرچه قانون بگوید می‌پذیرم، گفت: فرزند من اگر خلافی مرتکب شده است، بر اساس قانون عمل می‌کنیم، تفاوتی بین ما با افغانستانی‌ها نیست، تبعیضی بین ما وجود ندارد و من و پدر مقتول از اقشار ضعیف هستیم و هرچه قانون بگوید عمل می‌کنم.

 

پورجعفر ادعای برخی رسانه‌ها را مبنی بر اینکه من از خانواده شهید هستم را کذب دانست و گفت: این صحبت‌ها از سوی من گفته نشده است، ما با خانواده مقتول فرقی نداریم و بر اساس قانون عمل می‌کنیم.

 

وی اظهار داشت: فرزندی که خدا می‌دهد را خودش از ما پس می‌گیرد، خانواده مقتول خانواده خوبی هستند و به ما بدی نکردند، نمی‌دانم چرا فرزندم مرتکب این گناه شد، من شرمنده خانواده مقتول هستم، من یک کارگر ساده هستم و هیچ جایگاهی ندارم ،تحت فشار هم نیستیم و هر چه قانون بگوید عمل می کنم.

 

پدر مقتول همانند برادر من است

در ادامه این مصاحبه مادر امیر حسین پورجعفر با تأکید بر صحبت‌های همسرش گفت: شایعاتی که درباره اختلاف خانواده ما با مقتول گفته می‌شود درست نیست، چهار سال است همسایه هستیم و با هم به خوبی زندگی کردیم، حتی عموی ستایش زمانی که پسرم متولد شد، دسته گلی برای ما آورد ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار نداشتیم که فرزند مان را این کار را کند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در غم این خانواده شریک هستیم و انتظار این را نداشتیم که فرزندمان این گناه را مرتکب شود، از پدر و مادر ستایش معذرت خواهی می‌کنیم و اینکه ما را در غم خود شریک بدانند، در مراسم دفن ستایش هم از دور شرکت کردم.

 

مادر متهم به قتل ستایش با بیان اینکه پدر مقتول همانند برادر من است، گفت: وقتی پدر ستایش می خواست که ماشین خود را نزدیک منزل ما پارک کند، به او می گفتیم که مزاحمتی برای ما ندارد، شایعات در مورد ما اشتباه است هرچه قانون بگوید رضایت می‌دهیم.

واکنش والدین متهم به قتل ستایش دختر افغانی !+ عکس

 

هیچ تجاوزی به مقتول نشده است

وی با بیان اینکه بعد از اینکه شنیدم پسرم مرتکب قتل شده است،گفت: وقتی فرزندم به ما اطلاع داد که مرتکب قتل شده به حدی حالم بد بود که در بیمارستان بستری شدم و گفتم که پسرم باید در زندان بماند.

 

وی تصریح کرد: او به من گفت که شیطان من را گول زده است به من گفت که عذاب وجدان دارد. پسرم آزارش به هیچ کس نرسیده بود، او 15 سال دارد و کارت ملی هنوز نگرفته است، اینکه رسانه‌ها می‌گویند او 20 سال دارد، دروغ است.

 

مادر متهم به قتل ستایش اظهار داشت: ما در غم این افراد شریک هستیم و با این خانواده هیچ کدورتی نداشتیم، غم آنها غم ما است و ما فکر می‌کنیم بین ایرانی و افغانستانی تفاوتی ندارد همه با هم همدل هستیم و قانون هرچه تصمیم بگیرد تابع قانون هستیم و با قانون پیش می رویم.

 

وی افزود: خدا شاهد است ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم، فرزندم به من گفت که شیطان در پوست من رفته است.

 

مادر امیرحسین پورجعفر با بیان اینکه هیچ تجاوزی به مقتول صورت نگرفته است، گفت: پزشکی قانونی اعلام کرده که هیچ تجاوزی صورت نگرفته و به پدر مقتول اعلام شده است، از رسانه ها خواهش می‌کینم به خاطر خدا این حرف‌ها را نزنند.

 

منبع:

تابناک , فارس

جدیدترین مطالب سایت