حکایت تلخ کتک خوردن دختر تهرانی در سیرجان (عکس)

مجموعه : اخبار حوادث
حکایت تلخ کتک خوردن دختر تهرانی در سیرجان (عکس)

حکایت تلخ کتک خوردن دختر تهرانی در سیرجان

اتفاقی تلخی که اینروزها باعث شد افراد زیادی با ناراحتی ان موشوع را دنبال کنند حادثه کتک خوردن دختری در سیرجان توسط پسری 21 ساله بود !

 

این موضوع سریعا رسانه اي شد و پلیس را وارد عمل کرد ! یکی از دلایلی که باعث شد این موضوع سریعا توجه همه ی را جلب کند و باعث شد سریع به این موضوع رسیدگی شد حساسیت مردم و اطلاع رسانی سریع در دنیای مجازی و شبکه هاي‌ اجتماعی بود که خود این موضوع نکته مثبتی از شبکه هاي‌ اجتماعی و فضای مجازی میباشد.

 

به گزارش تالاب همان‌ گونه در مدارس و دانشگاه‌ها از همان روش 20 سال گذشته برای برخورد با دانش آموزان استفاده می شود. دانش آموزان که از کودکی با فضای مجازی و اینترنت آشنا هستند.

 

دختری به پسری در فضای مجازی فحش میدهد. پسر برای انتقام، دختر رابه سیرجان می کشد، وی را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن کتک می زند وهمزمان فیلم ان رابه صورت زنده در اینستاگرام پخش می کند.

 

التماس‌هاي‌ دختر 15 ساله فایده ندارد پسر با بی‌رحمی تمام دخترک را زیر بار کتک میگیرد. محمد که گویا از دوستان مشترک این دو است در حال فیلم‌برداری است و دختر از او کمک می خواهد اما محمد این ماجرا به فیلم‌برداری خود ادامه می دهد و دختر همان‌ گونه زیر مشت و لگد پسری است که در فضای مجازی به او فحش داده است.

 

در سینما هم دیدن این صحنه‌ها دردناک است چه برسد در فضای واقعی!

چرا درجامعه‌اي که از زمین و آسمان ان؛ حرف‌هاي‌ اخلاقی می‌بارد، شاهد چنین رفتارهایی هستیم؟ چرا پسری تصمیم میگیرد برای تنبیه دختری که به او فحش داده است، رو به خشونت بیاورد؟ چرا دختر بهمین اسانی به پسری اعتماد می کند و از تهران راهی سیرجان میشود؟

 

این فیلم هشدار جدی برای جامعه ماست. نسلی در حال رشد است که به مسائل اجتماعی و انسانی به گونه‌اي دیگر نگاه می کند و این یعنی تربیت ما مسیر درست را طی نکرده است.

 

احتمالا همین حالا برخی انگشت اتهام رابه سمت فضای مجازی و ماهواره بگیرند و بگویند این دو عامل اتفاق‌هاي‌ تلخ این چنینی هستند. در جامعه‌اي که فرهنگ خوب رشد نکرده و فرهنگ سازی به درستی انجام نشده  و همه ی چیز در حد شعار است و باید جامعه شعار زده باشد و جوانان علاقه مند به فرهنگ‌هاي‌ مختلف. 

حکایت تلخ کتک خوردن دختر تهرانی در سیرجان (عکس)

ماجرای تلخ شکنجه دختر 15 ساله در باغی متروکه در سیرجان

 

بیایید کلاه خودرا قاضی کنیم. این دختر و پسر در مدرسه و احتمالا دانشگاه، بارها نصایح پند آموز مدیر، معلم و استاد دانشگاه را شنیده‌اند. بارها در صف مدرسه از آتش جهنم ترسانده شده‌اند اما هیچ تاثیری نداشته و مسیر خودرا انتخاب کرده‌اند.

 

نکته  این است که همان‌ گونه در مدارس و دانشگاه‌ها از همان روش 20 سال گذشته برای برخورد با دانش آموزان استفاده می شود. دانش آموزان که از کودکی با فضای مجازی و اینترنت آشنا هستند.

 

فیلم تلخ سیرجان حکایت از عدم آموزش و فرهنگ سازی دارد. شاید بگویید در همه ی دنیا این اتفاق‌ها می‌افتد. بله، درست است اما در ان جوامع، آن قدر که ما دم از اخلاق می زنیم، نمی زنند.

 

در ان جوامع آن قدر که ما شعار میدهیم، نمی دهند. ما سعی می کنیم فرزندان‌مان رابه روش خود تربیت کنیم اما آن ها وقتی پای به جامعه می گذراند، روش خودرا در پیش میگیرند.

 

ما برای آموزش فرزندان خود احتیاج به طرح‌هاي‌ نو داریم. طرح‌هایي به جذابیت فضای مجازی و شبکه‌هاي‌ اجتماعی. نسل جدید حرف تازه میـــخواهد.

 

کاش قبل از محاکمه این جوان، وی را به یک روان‌شناس بسپارند تا بفهمیم چرا این پسر، اینچنین به خطر چند حرف زشت، از دختر در فیلم انتقام گرفته است؟

 

نکته درد آور این است که دنبال کنندگان این جوان 21 ساله بعد از انتشار این فیلم به شدت افزایش پیدا کرده است و حالا او از مشهور‌هاي‌ فضای مجازی است!

 

منبع : عصر ایران؛ مصطفی داننده

جدیدترین مطالب سایت