بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

مجموعه : اخبار چهره ها
بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

دراین مطلب از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز اطلاعاتی از بازیگران سیما و تلویزیون ایران را کـه در خانواده هاي‌ پر جمعیت متولد و بزرگ شدند را منتشر کرده ایم.

 

بیوگرافی بازیگران ایرانی با خانواده پر جمعیت

انتخاب داشتن یک خانواده بزرگ برای عده اي از والدین تصمیم سهولت نیست. عده اي از افراد تنها بـه این دلیل کـه روابطی کـه با خواهر و برادر خود دارند ارزش زیادی قائل هستند، خانواده بزرگ می‌خواهند. عده اي از خانواده ها بـه دلیل فرزندخواندگی یا ازدواج دوم یا سوم گسترش می‌یابند.

 

با این حال، والدین دیگر تصمیم می‌گیرند از همان ابتدا فرزندان زیادی داشته باشند. دلیل ایجاد ان هرچه کـه باشد، شکی نیست کـه یک خانواده پرجمعیت می‌تواند در عین حال هم پاداش و هم چالش برانگیز باشد.

 

1. نوید محمدزاده

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

نوید محمدزاده بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 17 فروردین 1365 در تهران اسـت. در تهران به عنوان دوازدهمین و آخرین فرزند به دنیا آمد اما درسال 1367 وقتی 2 ساله بود بـه همراه خانواده بـه ایلام نقل مکان کردند و تا اتمام دوره راهنمایی در آنجا ماندند. فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته عمران میباشد کـه قرار بود فوتبالیست شود اما دیدن یک فیلم مسیر زندگی اش را تغییر داد و حالا از گران قیمت ترین بازیگران ایرانیست.

 

درسال 1382 وقتی 17 ساله بود بـه کلاس هاي‌ بازیگری موسسه هنر هفت کرج رفت. نخستین بار درسال 1386 وقتی 21 ساله بود با فیلم در بین ابرها بـه کارگردانی روح الله حجازی به عنوان نقش مکمل مرد جلوی دوربین رفت. نوید محمدزاده درسال 1390 بـه همراه سارا رسول زاده اجرای قسمت هایي از برنامه دوستان را کـه از شبکه جام جم پخش میشود برعهده داشت.

 

نوید محمدزاده نخستین بار درسال 94 برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق بـه دریافت سیمرغ بلورین و تندیس زرین جشنواره دنیای تصویر به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. نوید محمدزاده هم 5 اردیبهشت 1400 یک روز مانده بـه تولد فرشته با متنی، رابطه عاشقانه شان را تایید کرد.

 

2. فرشته حسینی

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

فرشته حسینی بازیگر سینما و تئاتر افغان‌ تبار اهل ایران، متولد 6 اردیبهشت ماه، سال 1376 در تهران اسـت. پدر و مادر این بازیگر کشورمان حدود 30 سال پیش بـه دلیل جنگ از افغانستان بـه ایران آمده ودر تهران ساکن شدند. فرشته دارای خانواده اي پرجمعیتی بوده و شش خواهر و یک برادر دارد.

 

این بازیگر خوش آتیه درسال 1394 برای نخستین بار در مقابل دوربین قرار گرفت ودر فیلم «من یک دختر شادم» بـه کارگردانی سامره رضایی بـه ایفای نقش پرداخت. فرشته حسینی بازیگری را از سنین پایین و حدود 9 تا 12 سالگی با تئاتر آغاز کرد و با فیلم رفتن ساخته برادران محمودی درسال 95 بـه سینما آمد این فیلم برایش موفقیت هاي‌ زیادی بـه همراه داشت و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره مراکش را بـه ارمغان آورد. 

 

فرشته حسینی و نوید محمدزاده این دو بازیگر محبوب کشورمان پس از مدتی آشنایی در تاریخ 7 مرداد 1400 ازدواج خودرا بـه طور رسمی ثبت نمودند.

 

 

3. مجید صالحی

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

مجید صالحی بازیگر و کارگردان ایرانی، متولد 26 شهریور 1354 در تهران  اسـت. بچه یکی مانده بـه آخر خانواده اسـت و 4 برادر و 3 خواهر دارد کـه دریک خانه قدیمی و حیاط دار در جنوب شهر تهران «خیابان امین الملک» بزرگ شده اسـت. پدرش شرکت حمل و نقل پیمانکاری داشته و برای مناطق جنوب مثل بندرعباس بار میفرستاده و مادرش خانه دار بود. 

 

پس از دیپلم ریاضی و فیزیک درسال 1372 وقتی 18 ساله بود با حضور در شرکت موسسه بازیگری سام هنر در کلاس هاي‌ حمید سمندریان ثبت نام کرد. فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران میباشد کـه درکنار فعالیت هاي‌ هنری نویسندگی و ترانه سرایی هم میکند.

 

بازی در جلوی دوربین رابا نقش هاي‌ فرعی در مجموعه هایي چون «جنگ آفتاب» ؛ «برگ سبز» و «سیمای صبحگاهی» جلوی دوربین رفت. او سپس سال 1376 با در مجموعه «سیب خنده» بـه کارگردانی رضا عطاران بسیار دیده شد و سال 77 با مجموعه «مجید دلبندم» بـه شهرت رسید.

 

مجید صالحی سال 77 علاوه بر صداپیشگی بـه عنوان دستیار کارگردان هم در مجموعه مجید دلبندم فعالیت کرد و مجموعه آشتی کنان درسال 82 نخستین تجربه کارگردانی او در تلویزیون بود کـه بعد ها در سریال هایي چون سه در چهار و موج و صخره تکرار شد.

 

مجید صالحی خرداد 1391 وقتی 37 ساله بود با خانم رامینه اکبری خادم ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی دوقلوهایی بنام «حنا» و «آروین» اسـت. حنا و آروین دوقلوهای ناهمسان بوده و هر یک ویژگی هاي‌ مخصوص بـه خودرا دارند. آروین خصوصیات اخلاقی بسیار پسرانه و حنا با ناز و کرشمه هاي‌ دخترانه اسـت.

 

4. امیر جعفری

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون ایران، متولد 10 شهریور 1353 در تهران اسـت. این هنرمند کشورمان کـه اصالتا ترک زنجان اسـت در خانواده اي پرجمعیت متولد شد و 7 خواهر و 3 برادر دارد و خودش فرزند نهم خانواده اسـت. فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی میباشد کـه برای فرار از درس خواندن وارد کارهای نمایشی شد و حالا همسرش هم بازیگر اسـت.

 

امیر جعفری بازیگری رابا تئاتر آغاز کرد ودر سال 1377 با نمایش رقص کاغذ پاره ها بـه کارگردانی محمد یعقوبی در سالن سایه تئاتر شهر بـه روی صحنه رفت .امیر جعفری بازیگری را دریک دوره دو ساله زیر نظر استاد حمید سمندریان آموخت. او نخستین بار درسال 80 با فیلم سینمایی نان، عشق، موتور 1000 بـه کارگردانی ابوالحسن داوودی بـه دنیای سینما راه یافت ودر همین سال نخستین سریال تلویزیونی اش را بازی کرد.

 

امیر جعفری در تئاتر با ریما رامین فر آشنا و بـه مدت 8 سال با هم نامزد کردند کـه در نهایت ازدواج کرده ودر سال 1386 صاحب یک فرزند پسر بنام «آیین» دارد.

 

بیشتر بخوانید: نگاهی به اینستاگرام پرطرفدار بازیگران ایرانی

 

5. محسن تنابنده

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

محسن تنابنده بازیگر، نویسنده و کارگردان توانمند ایرانی، متولد 26 فروردین 1354 در تهران اسـت. خانواده محسن تنابنده پنج نفره اسـت و این هنرمند کشورمان یک برادر بزرگ تر و یک خواهر کوچک تر از خود دارد. این هنرمند سرشناس کشورمان تحصیلاتش را در زمینه بازیگری در دانشگاه هنر بـه اتمام رساند و از سال 74 بـه دنیای بازیگری در تئاتر راه یافت.

 

محسن تنابنده علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و نویسندگی سینما، تلویزیون و تئاتر هم فعالیت میکند. نمایش بارعام و بعد از ان جریان عصبی بـه نویسندگی و کارگردانی حسن وارسته درسال 74 نخستین تجربه هاي‌ بازیگر محسن تنابنده در دنیای نمایش بود کـه ادامه همکاری با حسن وارسته بـه سریال پایتخت هم رسید.

 

محسن تنابنده 23 بهمن ماه سال 94 با انتشار عکس هایي از مراسم عقدش خبر ازدواجش را بـه صورت رسمی اعلام کرد. نامی نخستین فرزند محسن تنابنده اسـت کـه بهمن ماه سال 96 متولد شد و محسن تنابنده باوجود او نخستین بار طعم پدر شدن را چشید.

 

6. احترام برومند

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

احترام برومند بازیگری و مجری سابق کودک، متولد 20 فروردین 1326 در تهران  میباشد. نام کامل اش احترام ‌السادات برومند یزدی بوده و فرزند اول خانواد میباشد و سه خواهر هنرمند و دو برادر کوچتر از خود دارد. فارغ التحصیل مقطع دیپلم میباشد کـه فعالیت خودرا به عنوان مجری قبل از انقلاب شروع کرد تا این کـه با داوود رشید ازدواج کرد و بعد از سال‌ها دوباره بـه سینما بازگشت.

 

سال 1346 وقتی 20 ساله بود با معرفی دختر عمویش به عنوان مجری و گوینده کار خودرا با برنامه 10 دقیقه اي در هفته برای کودکان و نوجوانان شروع کرد. احترام برومند درسال 1347 وقتی 21 ساله بود با داوود رشیدی 35 ساله ازدواج کرد کـه ثمره این زندگی یک پسر بنام فرهاد و یک دختر بنام لیلی رشیدی میباشد.

 

7. منوچهر هادی

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه نویس، متولد 28 مرداد 1351 در تهران میباشد. منوچهر هادی فرزند شهید اسـت و پدر او درسال 63 ودر جنگ ایران و عراق بـه شهادت رسید. این کارگردان جوان در خانواده اي پرجمعیت 11 نفره اي متولد شد و 5 خواهر و سه برادر دارد و خودش فرزند هفتم خانواده اسـت. او تا دیپلم بیشتر درس نخوانده اسـت اما از پشت صحنه فیلم ها به عنوان تدارکاتچی شروع کرد و از نوشتن تیتراژ بـه مرد عدد یک کارگردانی ایران رسید.

 

ابتدا وارد عرصه خوشنویسی در تیتراژهای برنامه ها کرد و کم کم به عنوان تدارکات چی در پروژه هاي‌ سینمایی شروع بـه همکاری کرد. درسال 1372 وقتی 21 ساله بود بخاطر علاقه اش بـه پیشرفت در کلاس هاي‌ فیلمنامه نویسی بهروز افخمی و کارگاه هاي‌ فریدون جیرانی شرکت کرد. آقای هادی سال 1382 وقتی 31 ساله بود از مدیریت تدارکات بـه دستیاری کارگردان رسید او در فیلم هزار چشم کیانوش عیاری نخستین تجربه دستیاری خودرا بدست آورد.

 

یکتا ناصر بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان همسر منوچهر هادی اسـت و این زوج 20 اسفند 1394 زندگی مشترکشان را آغاز کردند. آشنایی این دو از فیلم من سالوادور نیستم شروع و بـه ازدواج ختم شد. منوچهر هادی و یکتا ناصر یک سال بعد از ازدواجشان در 22 آذرماه سال 95 صاحب فرزند شدند. این زوج هنرمند نام دخترشان را سوفیا گذاشتند.

 

8. لیندا کیانی

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

لیندا کیانی بازیگر سینما و تلویزیون، متولد 23 شهریور 1359 در آبادان اسـت. دریک خانواده آبادانی پرجمعیت بزرگ شد. او دارای یک خواهر و 4 برادر اسـت کـه هیچ کدام انها در عرصه بازیگری مشغول نیستند. فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس رشته فلسفه از دانشگاه مفید میباشد کـه تئاتر شروع کرد تا این کـه با معرفی شریفی نیا وارد تلویزیون شد.

 

درسال 1386 وقتی 27 ساله بود با معرفی محمدرضا شریفی نیا وارد سریال ساعت شنی بـه کارگردانی بهرام بهرامیان شد و با نقش مهتاب مورد توجه قرار گرفت. لیندا کیانی درسال 98 وقتی 39 ساله بود ازدواج کرد ؛ او این خبر را در ویژه برنامه عید فطری برنامه کودک شو تایید کرد

 

9. داریوش فرضیای

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

داریوش فرضیایی مجری و برنامه ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون، متولد اول مرداد ماه 1352 محله جوادیه تهران اسـت. او ششمین فرزند خانواده اسـت. مادرش سیده فاطمه گیلانپور متولد 1315 در گیلان و پدرش آذری اسـت و اهل خلخال می باشد. وی در 29 خرداد ماه 1393 پدرش را از دست داد.

 

او تحصیلات خودرا در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد. فرضیایی از سال 1373 ودر 21 سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خودرا با گزارشگری رادیو آغاز کرد. سال 78 با مجموعه تورنگ و پورنگ بین بچه ها چهره شد و پس از ان در ماه رمضان سال 1381 با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

 

گفتنی اسـت کـه ایشان درسال 94 سابقه اجرای 2 برنامه را دارد.همچنین وی در برنامه سه ستاره کـه بـه معرفی برترین هاي‌ سال 94 در ویژه برنامه نوروز 95 پرداخت بـه عنوان سومین مجری برتر سال 94 درکنار عادل فردوسی پور و رامبد جوان منتخب شد. شایعاتی مبنی بر ازدواج ایشان در فضای مجازی پخش شده ولی ایشان فعلاً مجرد هستند.

 

10. اکبر عبدی

بازیگرانی که در خانواده پر جمعیت به دنیا آمده و بزرگ شدند

اکبر عبدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون 4 شهریور 1339 در محله نازی آباد متولد شد. پدر اکبر عبدی اهل یکی از روستاهای اردبیل و مادرش متولد تهران و خیاط بوده اسـت. او دارای یک خواهر و 4 برادر بود کـه یکی از برادرانش بـه دلیل جانبازی و شیمیایی شدن در جنگ ایران و عراق درسال 1380 بـه شهادت رسید.

 

او دارای مدرک دیپلم در رشته نمایش هاي‌ آماتوری درسال 1358 اسـت و علاوه براین دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر میباشد. اکبر عبدی از دوران کودکی بـه بازیگری علاقه داشته ودر سال 1351 بـه همراه مادرش بـه کانون پرورشی فکری کودکان رفت تا با هنر بازیگری آشنا شود. این بازیگر پیشکسوت کشورمان بـه گروههای تئاتر پیوست تا درسال 1359 با تله تئاتر سنجاب ها برای نخستین بار مقابل دوربین قرار گرفت و با سریال مثل آباد بـه تلویزیون راه یافت.

 

اکبر عبدی با دختردایی خود ازدواج کرده و یک دختر بـه نام المیرا حاصل این زندگی مشترک میباشد کـه در عده اي از فیلم و سریال ها بـه همراه پدر نقش آفرینی کرده اسـت. اکبر عبدی در سال‌های اخیر پدر بزرگ شده و نوه اي بـه نام سام دارد.

جدیدترین مطالب سایت