بیوگرافی صادق بوقی + حواشی فیلم رقص صادق بوقی

مجموعه : اخبار چهره ها
بیوگرافی صادق بوقی + حواشی فیلم رقص صادق بوقی

صادق بوقی یک شهروند ساده اسـت کـه در رشت زندگی میکند و راننده تاکسی اسـت ولی در ایستگرام صفحه مجازی بسیار مشهور شده اسـت . او با شاد کردن مردم با شعرها و رقص هاي‌ شمالی کـه میخواند مشهور شد. صادق بوقی یک پیرمرد بسیار مهربانی اسـت کـه با بسته شدن صفحه مجازی اش مردم بسیار ناراحت شدند و شعر آخر صادق بوقی را روی ماشین هاي‌ خود پلی می کردند کـه گوش بدهند و شادی کنند .  بعد از مدت کوتاهی پیج صادق بوقی عزیز باز شد و می‌تواند دوباره بـه فعالیت خود ادامه دهد. این فرد یکی از پربازیدترین کلیپ ها را در ایران و حتی جهان پیدا کرده اسـت.

حواشی فیلم رقص صادق بوقی

بیوگرافی صادق بوقی 

صادق باقری، مشهور بـه صادق بوقی بوقچی، لیدر فوتبال معروفی اسـت. او درسال ۱۳۳۲ در رشت بـه دنیا آمد ودر حال حاضر ۷۰ سال دارد. صادق بوقی بوقچی سال‌هاست در استادیوم بـه عنوان بوقچی فعالیت میکند و ادعا می کند لیدر تیم‌هاي‌ سپیدرود، پگاه و داماش بوده اسـت. با انتشار فیلم رقصش در آذر ۱۴۰۲ با یک ترانهٔ فولکلور گیلکی در اینستاگرام، بازداشت وی را در پی داشت کـه شماری از کاربران شبکه‌هاي‌ اجتماعی با انتشار ویدئوهایی از رقص‌هاي‌ گروهی، حمایت خودرا از او نشان دادند.

 

حواشی فیلم رقص صادق بوقی

در آذر ماه ۱۴۰۲؛ فیلم‌هایي از خواننده و رقص صادق بوقی در بازار رشت، بازار ماهی‌فروشان و شهرداری رشت در فضای مجازی وایرال شدند. این موضوع منجر بـه مسدود شدن پیج اینستاگرام صادق بوقی توسط مراجع قضایی شد. گزارش‌هاي‌ خبرگزاری‌هاي‌ معتبر نیز اعلام کرده‌اند کـه صفحه اینستاگرام صادق بوقی بـه دلیل تولید محتوای غیرقانونی مسدود شده اسـت و احتمالاً فعالیتی مشابه قبلی از ان بـه طور عمومی قابل مشاهده نخواهد بود.

 

چند روز پس از انتشار عمومی رقص و شادی صادق بوقی در رشت، گزارش‌هاي‌ مختلفی درباره برخورد با این پیرمرد شاد، مسدود شدن صفحه اینستاگرامش و بسته شدن شبکه‌هاي‌ اجتماعی فعال در رشت کـه ویدیوها را پخش میکردند، منتشر شد.

 

رقص و شادی صادق بوقی

دریک گفت‌وگو، صادق بوقی نسبت بـه پیام‌ها، تشویق‌ها و گاها نظرات منفی کـه منتشر شده بود، اظهار داشت: « هدف من فقط شادی مردم اسـت و سعی می کنم روحیه آن ها را تغییر دهم».

 

همچنین او افزود: « من ۵۰ سال برای فوتبال بوق زدم و اگر عمری باقیمانده باشد، ۱۰ سال دیگر هم برای ایران بوق خواهم زد، زیرا من یک ایرانی واقعی هستم.

 

صادق بنا متجدد، بوقچی مشهور باشگاه سپیدرود، پگاه و داماش بود کـه موزیک مشهور استادیوم رشت را در بازار خواند و مورد استقبال قرار گرفت. موزیک طنزآمیزی کـه در دهه شصت توسط جوانان رشتی ساخته شده بود».

صادق بوقی مهربان

پیج اینستاگرام صادق بوقی 

https://www.instagram.com/sadegh.booghy/

پس از انتشار و وایرال شدن ویدئوی رقص صادق بوقی، برخی منابع از بازداشت وی و پلمپ برخی مغازه‌ها خبر دادند اما چندی بعد پلیس گیلان طی اطلاعیه‌اي کـه در خبرگزاری فارس منتشر کرد این امر را تکذیب کرد. حتی برخی از چهره‌هاي‌ سیاسی نیز نسبت بـه برخورد با صادق بوقی واکنش نشان دادند و ان را سوزاندن سرمایه اجتماعی قلمداد کردند. چنانکه آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات نوشت: آقای روحانی از آقای نوبخت -کـه اهل گیلان هستند- پرسید: این «آوووو» در گویش گیلانی چه معنایی می‌دهد؟ یک‌باره همه ی جمع خندیدند و من با خودم فکر می کردم ممکن اسـت این سوال حتی درخانواده آنکه دستور برخورد با صادق بوقی هم داد، پرسیده شده باشد…خدا قوت!

 

متن شعر صادق بوقی چیست؟

متن شعر صادق بوقی چیست؟

آهنگی کـه صادق بوقی اجرا میکند ودر اینروزها در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته اسـت، بیشتر جنبه طنز دارد و اتفاقاً هدف اصلی این موزیک‌ها هم همین اسـت کـه بـه جمعیتی احساس شادی و نشاط را درکنار هم تلقین کنند.

« بـه هوای روخانه آبه میان «بـه هوای آب رودخانه»

آبه سر غوطه بزه باکه میان «کنار آب، غوطه زد دریک باک حلبی»

ائو، ائو، ائو ائو

یه روزی تنگه غروبه آسمان «روزی نزدیک غروب آسمان»

بزه‌مه تی خالا گوشا با تیرکمان «با تیرکمان بـه لاله گوشت زدم»

ائو, ائو، ائو ائو

اي روزم کی او یزیده کافر «روزی هم کـه ان یزید کافر»

بوشویا انزلی میان با خاور «رفت بـه انزلی با ماشین خاور»

ائو, ائو، ائو ائو

اگه گیدی رشتی‌یم «اگر میگن رشتی‌یم»

خیلی هم مشتی‌یم

تاکسی برگشتی‌یم

ائو, ائو، ائو ائو

هلهله کُن «هلهله و شادی کن»

هوی هوی

ولوله کن

هوی هوی

زلزله کن

هوی هوی

مرا ولاکُن «منو ول کن»

هوی هوی»

 

و در پایان 

این عزیز بزرگوار صادق بوقی تنها دلخوشی اش شاد کردن مردم اسـت امیدوارم کـه هزاران سال این افراد مهربان کـه باعث شاد کردن دیگران هستند زنده باشند و سلامت و این عزیزان را بیشتر حمایت کنیم و تا زنده هستند قدر بدانیم

جدیدترین مطالب سایت