گلچینی از معروف ترین زوج های عاشق در سینما و تلویزیون ایران

مجموعه : اخبار چهره ها
گلچینی از معروف ترین زوج های عاشق در سینما و تلویزیون ایران

در دنیای سینمای ایران، زوج‌هاي‌ هنری کـه عشقشان بـه‌یادماندنی شده‌اند، همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند. این زوج‌ها بازیگران معروفی هستند کـه درکنار هم در فیلم‌ها ودر زندگی واقعی بـه یک دیگر پایبند بوده‌اند. البته، همیشه زندگی مشترک ان‌ها پایان خوشی نداشته و برخی اوقات بـه جدایی ختم شده اسـت. اما همان‌ گونه زوج‌هایي هستند کـه در ذهن مردم بـه یاد مانده‌اند.

 

عاشق ترین زوج های سینما و تلویزیون ایران

بـه نظر میرسد شـما علاقه‌مند بـه سینمای ایران و زوج‌هاي‌ مشهور ان هستید. من برای شـما چند نمونه از این زوج‌ها را کـه عشقشان بـه یادماندنی شده اسـت، معرفی میکنم:

 

علی مصفا و لیلا حاتمی

علی مصفا و لیلا حاتمی

علی مصفا و لیلا حاتمی دو بازیگر و فیلم‌ساز مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۷۷ باهم ازدواج کردند. این زوج دو فرزند بـه نام‌هاي‌ مانی و عسل دارند. علی مصفا فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی، دو شاعر و استاد دانشگاه، اسـت. لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی، کارگردان و تهیه‌کننده، و زری خوشکام، بازیگر، اسـت.

 

علی مصفا و لیلا حاتمی در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ موفق همکاری داشته‌اند. از جمله می توان بـه فیلم‌هاي‌ لیلا، پری، گذشته، جهان با من برقص، و سریال‌هاي‌ پریدخت، کیف انگلیسی، و میدان سرخ اشاره کرد. علی مصفا همچنین دو فیلم بلند بـه نام‌هاي‌ سیمای زنی در دوردست و پله آخر رابا حضور لیلا حاتمی کارگردانی کرده اسـت.

 

علی مصفا و لیلا حاتمی هردو جوایز متعددی را برای بازیگری و فیلم‌سازی خود از جشنواره‌هاي‌ داخلی و خارجی دریافت کرده‌اند. علی مصفا درسال ۱۳۹۸ دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر را برای فیلم جهان با من برقص کسب کرد. لیلا حاتمی درسال ۱۳۷۶ جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن را برای فیلم لیلا دریافت کرد.

 


مطالب مشابه: معرفی خوشبخت ترین زوج های سینمای ایران + عکس


 

نیما فلاح و سحر ولدبیگی

نیما فلاح و سحر ولدبیگی

نیما فلاح و سحر ولدبیگی دو بازیگر مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۷۹ باهم ازدواج کردند. این زوج بدون برگزاری مراسم عروسی، با یک شام خانوادگی زندگی مشترک خودرا آغاز کردند. نیما فلاح فرزند مسعود فلاح، مهندس معمار، و سحر ولدبیگی فرزند مسعود ولدبیگی، کارگردان و تهیه‌کننده، هستند. 

 

نیما فلاح و سحر ولدبیگی در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ موفق همکاری داشته‌اند. از جمله میتوان بـه فیلم‌هاي‌ دست هاي‌ آلوده، آب پریا، مسیر انحرافی، و سریال‌هاي‌ رستوران خانوادگی، دختران، در حاشیه ۲؛ و عطسه اشاره کرد. نیما فلاح علاوه بر بازیگری، در زمینه ساخت تبلیغات تلویزیونی و تیتراژ فیلم و سریال نیز فعالیت می کند.

 

نیما فلاح و سحر ولدبیگی میگویند کـه صداقت، درک متقابل، و محبت بزرگ‌ترین نقاط مشترک زندگی ان‌ها هستند. ان‌ها معتقدند کـه با توجه بـه حرفه مشابه خود، مشکلات کاری یک‌دیگر را بهتر می‌فهمند و از هم حمایت می کنند.

 

محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری

محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری

محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری دو بازیگر مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۵۹ باهم ازدواج کردند. این زوج هردو بازنشسته آموزش و پرورش بودند و بـه خاطر علاقه‌اي کـه بـه بازیگری داشتند پا بـه عرصه سینما و تلویزیون گذاشتند. این زوج بچه ندارند و از موسیقی سنتی، مطالعه، و مسافرت لذت می برند.

 

محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ موفق همکاری داشته‌اند. از جمله می توان بـه فیلم‌هاي‌ ما همه ی خوبیم، نهنگ عنبر ۲؛ زیر پوست شهر، و سریال‌هاي‌ کت جادویی، همسایه‌ها، و پشت کنکوری‌ها اشاره کرد.

 

محسن قاضی مرادی درسال‌هاي‌ پایانی زندگی بـه بیماری پارکینسون مبتلا شد ودر سال ۱۴۰۰ درگذشت. او برای بازی در فیلم ما همه ی خوبیم تندیس بهترین بازیگر نقش دوم مرد را از جشن خانه سینما دریافت کرد. مهوش وقاری همان‌ گونه بازیگری می کند ودر سال ۱۴۰۰ در فیلم سینمایی گفت‌وگو اي جالب با محسن قاضی‌مرادی و همسرش مهوش وقاری بـه کارگردانی سعید سلطانی نقش داشته اسـت.

 

حمید سمندریان و هما روستا

حمید سمندریان و هما روستا

حمید سمندریان و هما روستا دو بازیگر و کارگردان مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۵۰ باهم ازدواج کردند. این زوج یک فرزند پسر بـه نام کاوه دارند. حمید سمندریان فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی، دو شاعر و استاد دانشگاه، اسـت. هما روستا فرزند رضا روستا، یکی از رهبران حزب توده ایران، اسـت.

 

حمید سمندریان و هما روستا در بسیاری از فیلم‌ها و نمایش‌هاي‌ موفق همکاری داشته‌اند. از جمله می توان بـه فیلم‌هاي‌ دیوار شیشه‌اي، پرنده کوچک خوشبختی، تمام وسوسه‌هاي‌ زمین، از کرخه تا راین، و نمایش‌هاي‌ دوزخ یا در بسته، باغ وحش شیشه‌اي، و گزارش یک قتل اشاره کرد.

 

حمید سمندریان و هما روستا هردو جوایز متعددی را برای بازیگری و کارگردانی خود از جشنواره‌هاي‌ داخلی و خارجی دریافت کرده‌اند. حمید سمندریان درسال ۱۳۶۹ جایزه بهترین کارگردان از جشنواره فیلم فجر را برای فیلم تمام وسوسه‌هاي‌ زمین کسب کرد. هما روستا درسال ۱۳۶۶ جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم فجر را برای فیلم پرنده کوچک خوشبختی دریافت کرد.

 

حمید سمندریان درسال ۱۳۹۱ درگذشت و هما روستا درسال ۱۳۹۴. این زوج در قطعه هنرمندان بهشت زهرا بـه خاک سپرده شدند.

 

جهانگیری کوثری و رخشان بنی اعتماد

جهانگیری کوثری و رخشان بنی اعتماد

جهانگیر کوثری و رخشان بنی اعتماد دو هنرمند مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۵۹ باهم ازدواج کردند. این زوج یک فرزند دختر بـه نام باران کوثری دارند کـه بازیگر، طراح صحنه، و طراح لباس اسـت. جهانگیر کوثری تهیه‌کننده، مجری، فوتبالیست، گزارشگر فوتبال، و روزنامه‌نگار اسـت.

 

رخشان بنی اعتماد کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده، مستندساز، و کارآفرین اسـت. این زوج در بسیاری از فیلم‌ها و نمایش‌هاي‌ موفق همکاری داشته‌اند و جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ داخلی و خارجی دریافت کرده‌اند. برخی از آثار مشترک جهانگیر کوثری و رخشان بنی اعتماد عبارتند از:

 

1. فیلم «خارج از محدوده» «۱۳۶۶» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند

2. فیلم «زرد قناری» «۱۳۶۷» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند

3. فیلم «نرگس» «۱۳۷۰» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند. این فیلم بـه عنوان بهترین فیلم در جشنواره فیلم فجر انتخاب شد

4. فیلم «روسری آبی» «۱۳۷۴» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند. این فیلم جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ بین‌ المللی کسب کرد.

5. فیلم «بانوی اردیبهشت» «۱۳۷۶» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند. این فیلم نیز جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ بین‌ المللی کسب کرد.

6. فیلم «زیر پوست شهر» «۱۳۷۹» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند. این فیلم نیز جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ بین‌ المللی کسب کرد.

7.فیلم «خون‌بازی» «۱۳۸۲» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند. این فیلم نیز جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ بین‌ المللی کسب کرد.

8. فیلم «روزگار ما» «۱۳۸۴» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند. این فیلم نیز جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ بین‌ المللی کسب کرد.

9. فیلم «قصه‌ها» «۱۳۹۳» کـه جهانگیر کوثری تهیه‌کننده و رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ان بودند. این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم ونیز دریافت کرد.

 

داوود رشیدی و احترام برومند

داوود رشیدی و احترام برومند

داوود رشیدی و احترام برومند دو هنرمند مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۴۷ باهم ازدواج کردند. این زوج یک فرزند پسر بـه نام فرهاد و یک فرزند دختر بـه نام لیلی دارند. فرهاد رشیدی دانشمند ایرانی-سوئیسی و لیلی رشیدی بازیگر جوان و موفق اسـت.

 

داوود رشیدی متولد ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران اسـت. او تحصیلات متوسطه را در ترکیه و پاریس و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو انجام داد. او فارغ‌التحصیل کنسرواتوار ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و همچنین لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه ژنو بود.

 

او درسال ۱۳۵۰ با فیلم «فرار از تله» وارد عرصه سینما شد و بازی در فیلم‌هایي مانند «کندو»؛ «خارج از محدوده»؛ «زرد قناری»؛ «نرگس»؛ «روسری آبی»؛ «بانوی اردیبهشت»؛ «زیر پوست شهر»؛ «خون‌بازی»؛ و «روزگار ما» را ادامه داد. او همچنین در تلویزیون و تئاتر فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت و چندین نمایشنامه را نیز ترجمه کرد. او درسال ۱۳۹۵ درگذشت.

 

احترام برومند متولد ۲۰ فروردین ۱۳۲۶ در تهران اسـت. او در سن ۲۱ سالگی وارد تلویزیون شد و بـه عنوان گوینده برنامه‌هاي‌ کودک محبوبیت زیادی پیدا کرد. او درسال ۱۳۵۸ از تلویزیون اخراج شد ودر دوران جنگ تحمیلی با شرایط سختی روبه‌رو شد.

 

او بعد از جنگ بـه تلویزیون بازگشت ودر برنامه‌هایي مانند «بازی با مامان»؛ «بازی با بابا»؛ «بازی با بچه‌ها»؛ «بازی با خانواده»؛ و «بازی با مدرسه» حضور داشت. او همچنین در چندین فیلم و سریال نقش آفرینی کرد. او در حال حاضر بـه تهیه کنندگی فیلم و سریال مشغول اسـت.

 

امیر جعفری و ریما رامین فر

امیر جعفری و ریما رامین فر

امیر جعفری و ریما رامین فر دو بازیگر و هنرمند مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۷۹ باهم ازدواج کردند. این زوج یک فرزند پسر بـه نام آیین دارند کـه درسال ۱۳۸۶ بـه دنیا آمد.

 

امیر جعفری متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۳ در تهران اسـت. او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی اسـت. او کار بازیگری را از سال ۱۳۸۰ با فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» شروع کرد ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ متعددی نقش آفرینی کرد. او بیشتر بـه خاطر نقش‌هایش در سریال‌هاي‌ «بدون شرح»؛ «کمربندها»؛ «پایتخت»؛ و «شهرزاد» شناخته می شود.

 

ریما رامین فر متولد ۵ فروردین ۱۳۴۹ در تهران اسـت. او فارغ‌التحصیل فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی اسـت. او کار تئاتر را از سال ۱۳۷۶ با نمایش «شب بخیر مادر» آغاز کرد ودر تئاتر، سینما، و تلویزیون فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت. او بیشتر بـه خاطر نقش هما در سریال «پایتخت» محبوبیت زیادی پیدا کرد.

 

امیر جعفری و ریما رامین فر در تئاتر باهم آشنا شدند و بـه مدت ۸ سال نامزد بودند. ان‌ها درسال ۱۳۷۹ باهم ازدواج کردند ودر سال ۱۳۸۶ صاحب یک فرزند پسر بـه نام آیین شدند. این زوج در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها همکاری داشتند. از جمله می توان بـه فیلم‌هاي‌ «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰»؛ «قارچ سمی»؛ «خارج از محدوده»؛ «زرد قناری»؛ «نرگس»؛ «روسری آبی»؛ «بانوی اردیبهشت»؛ «زیر پوست شهر»؛ «خون‌بازی»؛ «روزگار ما»؛ و «قصه‌ها» اشاره کرد.

 

نوید محمدزاده و فرشته حسینی

نوید محمدزاده و فرشته حسینی

نوید محمدزاده و فرشته حسینی دو بازیگر مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۴۰۰ باهم ازدواج کردند. این زوج درسال ۱۳۹۹ با بازی در فیلم «متری شیش و نیم» بـه کارگردانی سعید روستایی آشنا شدند و پس از یکسال رابطه عاشقانه، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خبر ازدواج خودرا با انتشار ویدیویی در شبکه‌هاي‌ اجتماعی اعلام کردند.

 

نوید محمدزاده متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در تهران اسـت. او از سال ۱۳۸۶ با فیلم «در بین ابرها» وارد عرصه سینما شد و با بازی در فیلم‌هایي مانند «عصبانی نیستم»؛ «ابد و یک روز»؛ «بدون تاریخ و بدون امضا»؛ و «متری شیش و نیم» بـه شهرت رسید. او همچنین در تلویزیون و تئاتر فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت و جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ داخلی و خارجی دریافت کرد.

 

فرشته حسینی متولد ۱۳۸۰ در ایران با اصالت افغانستانی اسـت. او از سال ۱۳۹۵ با فیلم «ماهی و گربه» بـه کارگردانی شهرام مخبری وارد عرصه سینما شد و با بازی در فیلم‌هایي مانند «متری شیش و نیم»؛ «درخت گردو»؛ و «دریاچه» بـه شهرت رسید. او همچنین در تلویزیون و تئاتر فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت و جوایز متعددی را از جشنواره‌هاي‌ داخلی و خارجی دریافت کرد.

 

جواد عزتی و مه لقا باقری

جواد عزتی و مه لقا باقری

جواد عزتی و مه لقا باقری دو بازیگر و هنرمند مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۸۴ باهم ازدواج کردند. این زوج درسال ۱۳۹۶ با انتشار ویدیویی در شبکه‌هاي‌ اجتماعی خبر ازدواج خودرا اعلام کردند

 

جواد عزتی متولد ۲۰ دی ۱۳۶۰ در تهران اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از هنرستان سوره اسـت. او کار بازیگری را از سال ۱۳۸۰ با فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» شروع کرد ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ متعددی نقش آفرینی کرد. او بیشتر بـه خاطر نقش‌هایش در سریال‌هاي‌ «بدون شرح»؛ «کمربندها»؛ «پایتخت»؛ و «شهرزاد» شناخته میشود.

 

مه لقا باقری متولد ۲۵ خرداد ۱۳۶۰ در تهران اسـت. او فارغ‌التحصیل کارگردانی تئاتر در مقطع فوق لیسانس اسـت. او کار تئاتر را از سال ۱۳۷۶ با نمایش «شب بخیر مادر» آغاز کرد ودر تئاتر، سینما، و تلویزیون فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت. او بیشتر بـه خاطر نقش هما در سریال «پایتخت» محبوبیت زیادی پیدا کرد.

 

جواد عزتی و مه لقا باقری در تئاتر باهم آشنا شدند ودر نمایش «میلر» بـه کارگردانی مه لقا باقری بازی کردند. این آشنایی و همکاری در نهایت بـه ازدواج ختم شد. این زوج در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها همکاری داشتند. از جمله می توان بـه فیلم‌هاي‌ «آینه بغل»؛ «شنای پروانه»؛ و سریال‌هاي‌ «باغ مظفر»؛ «قهوه تلخ»؛ و «زخم کاری» اشاره کرد.

 

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی دو بازیگر مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۹۲ باهم ازدواج کردند. این زوج در تئاتر آشنا شدند ودر چندین فیلم و سریال همکاری داشتند.

 

الیکا عبدالرزاقی متولد ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ در تهران اسـت. او لیسانس ادبیات نمایشی دارد و دوره بازیگری را در کلاس‌هاي‌ استاد حمید سمندریان گذرانده اسـت. او فعالیت در تلویزیون را از سال ۷۷ با سریال «گم شده» شروع کرد ودر سریال‌هایي مانند «قهوه تلخ»؛ «باغ مظفر»؛ «گنج مظفر»؛ و «دورهمی» حضور داشت. او همچنین در تئاتر، سینما، و فیلم‌هاي‌ کوتاه فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت.

 

امین زندگانی متولد ۵ شهریور ۱۳۵۱ در تهران اسـت. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر اسـت. او از سال ۱۳۷۴ با سریال «وکلای جوان» کار در مقابل دوربین را آغاز کرد ودر سریال‌هایي مانند «بدون شرح»؛ «پایتخت»؛ «شهرزاد»؛ و «در حاشیه» نقش آفرینی کرد. او همچنین در تئاتر، سینما، و فیلم‌هاي‌ کوتاه فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت. او درسال ۱۳۷۴ جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد.

 

علی اوجی و نرگس محمدی

علی اوجی و نرگس محمدی

علی اوجی و نرگس محمدی دو بازیگر مشهور ایرانی هستند کـه درسال ۱۳۹۶ باهم ازدواج کردند. این زوج در تئاتر آشنا شدند ودر چندین فیلم و سریال همکاری داشتند

 

علی اوجی متولد ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در تهران اسـت. او بازیگر، کارگردان و تهیه کننده سینما اسـت. او از سال ۱۳۸۰ با فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» وارد عرصه سینما شد ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ متعددی نقش آفرینی کرد. او بیشتر بـه خاطر نقش‌هایش در سریال‌هاي‌ «بدون شرح»؛ «پایتخت»؛ «شهرزاد»؛ و «شوخی کردم» شناخته می شود. او همچنین در تهیه کنندگی موسیقی و تئاتر فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت.

 

نرگس محمدی متولد ۹ فروردین ۱۳۶۴ در تهران اسـت. او لیسانس رشته پرستاری دارد ودر کلاس‌هاي‌ بازیگری «کارنامه» شرکت کرده اسـت. او از سال ۱۳۸۶ با فیلم «ریسمان باز» وارد عرصه سینما شد ودر فیلم‌ها و سریال‌هاي‌ متعددی نقش آفرینی کرد. او بیشتر بـه خاطر نقش هما در سریال «ستایش» محبوبیت زیادی پیدا کرد. او همچنین در تئاتر فعالیت‌هاي‌ متنوعی داشت و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره تئاتر را دریافت کرد.

 

علی اوجی و نرگس محمدی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ با حضور دوستانشان در سالن عقدی در منطقه سعادت آباد تهران ازدواج کردند. مراسم خواستگاری آن ها با هماهنگی لاله اسکندری در حرم مطهر امام رضا «ع» انجام شد.

 


مطالب مشابه: معرفی زوج های بازیگری که از هم طلاق گرفتند !


 

در پایان

امیدواریم از این مطلب از مجله تالاب کـه در مورد زوج هاي‌ عشق سینما و تلویزیون ایران بود لذت برده باشید. برای خواندن مطالب بیشتر دراین مورد بـه مطالب زیر سر بزنید.

جدیدترین مطالب سایت