عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

مجموعه : عکس های طبیعت
عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

عجیب ترین درختان دنیا : دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از عده ای از غیرمعمول و عجیب ترین درختان آورده شده اسـت. درختانی کـه در زیر بـه اشتراک گذاشته‌ایم، شـما رابا شکل‌هاي‌ عجیب خود شگفت‌زده و خوشحال میکنند. لذت ببرید!

 

10 تا از عجیب ترین درختان در سراسر جهان

همانگونه کـه همه ی ما میدانیم درختان برای ما بسیار مهم هستند. انها بـه ما گرما، سرپناه، غذا می‌دهند و بـه حفظ محیط زیست ما کمک می کنند. انواع درختان در سرتاسر جهان بسیار زیاد اسـت و اندازه انها متفاوت اسـت، شکل هاي‌ غیرعادی دارند و ویژگی هاي‌ متمایز خودرا دارند.

 

اگر چه بـه وضوح درختان مختلفی را دیده اید و ممکن اسـت مانند ارتفاع آن ها، رنگ گل هایي کـه می آورند یا طعم میوه هایي کـه تولید می کنند داشته باشید. شاید شـما از درختانی کـه غیرعادی، منحصر بـه فرد و همچنین عجیب هستند اطلاعی ندارید. بنابر این، بدون هیچ انتظاری، اجازه دهید با 10 درخت عجیب‌وغریب کـه شـما را حیرت زده میکنند آشنا شویم.

 

بیشتر بخوانید: داستان قصه ی درخت جاودانگی

 

10. کاج وولمی «که در استرالیا یافت می شود»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

درخت کاج Wollemi یا “درخت دایناسور” یکی از بزرگترین اکتشافات گیاه شناسی اسـت کـه درسال 1994 در سیدنی استرالیا انجام شد. سیدنی انها می‌توانند تا 40 متر رشد کنند و بخشی از خانواده مخروطیان هستند.

 

قطر تنه این درخت بـه حدود 1 متر می‌رسد و شاخه هاي‌ ان ممکن اسـت بـه پهلو یا راست رشد کنند و این بستگی بـه منشا ان دارد. انها یک گونه کمیاب هستند و بـه همین دلیل تلاش هایي برای حفظ آن ها صورت گرفته اسـت. انها شگفت انگیز، غیرمعمول و همچنین عجیب ترین درختان هستند.

 

9. درخت تول «پیدا شده در مکزیک»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

این درخت مشهور Oaxaca، کشور مکزیک اسـت ودر محوطه مرکز شهر سانتا ماریا د تول یافت میشود. عجیب ترین و قابل توجه ترین چیز در مورد این درخت تنه ان اسـت کـه معتقدند تنومندترین درخت در جهان اسـت. اگر چه سن این درخت دقیقاً مشخص نیست، اما گمان می رود کـه بین 1200 تا 3000 سال قدمت داشته باشد.

 

8. درخت اژدها «که در جزایر قناری یافت می شود»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

درختان اژدها شکلی شبیه چتر دارند و همین باعث شهرت آن ها شده اسـت. این درخت سمبل زنده جزایر قناری اسـت و ساکنان اولیه این جزیره این درخت چتر را خدایی و بومی مادیرا و کیپ ورد می‌دانستند. با این حال، انها همچنین در عده ای از مناطق کشور مکزیک یافت می شوند. سن این درخت حدود 650-1000 سال اسـت.

 

7. ژنرال شرمن «پیدا شده در ایالات متحده»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

اعتقاد بر این اسـت کـه ژنرال شرمن یکی از بزرگترین درختان تک ساقه ای اسـت کـه روی زمین وجوددارد. این در پارک ملی سکویا در کالیفرنیا یافت می‌شود و ارتفاع ان 275 فوت اسـت. این درخت عظیم الجثه نیز یکی از قدیمی‌ترین درختانی اسـت کـه عمری بین 2300 تا 2700 سال دارد. غول کرانل 15 تا 20 درصد بزرگ‌تر از جنرال شرمن اسـت تا جایی کـه بـه حجم ان مربوط می‌شود. محیط پایه تنه این درخت حدود 102 فوت اسـت. این یکی از بلندترین و همچنین عجیب ترین درختان جهان اسـت.

 

6. درختان پنبه ابریشم «که در کامبوج یافت می شود»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

این درختان پنبه ای ابریشمی کـه در استان Seam Ream، کامبوج واقع شده اند، ویژگی هاي‌ شگفت انگیزی دارند. مکانی کـه این درختان در حال رشد هستند از صدها سال قبل دست نخورده بوده و اکنون پارک باستانی آنگوکار نامگذاری شده اسـت.

 

تنه‌هاي‌ این درخت بـه سمت آسمان میروند و تاج‌پوشی ایجاد می کنند و ریشه‌هاي‌ بی‌شماری ان‌ها روی زمین پیچیده میشوند. این یکی از شگفت انگیزترین و همچنین عجیب ترین درختان جهان اسـت.

 

5. El Arbol de la Sabina «پیدا شده در اسپانیا»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

حتماً دیده اید کـه هر درختی بـه صورت عمودی رشد میکند و عده ای از ان ها می‌توانند کمی خم شوند. با این حال، El Arbol se la Sabina کاملا متفاوت و عجیب اسـت. این درخت در حال رشد در جهت باد یافت می‌شود و از این رو شناخته شده اسـت کـه در طول سال بارها شکل خودرا تغییر میدهد. این شگفت انگیز اسـت! درخت شگفت انگیز و همچنین غیرمعمول.

 

بیشتر بخوانید: اس ام اس روز درختکاری + متن برای روز درختکاری و هفته منابع طبیعی

 

4. بائوباب «پیدا شده در ماداگاسکار»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

بائوباب را درخت قوری نیز می‌نامند ودر ماداگاسکار رشد می کنند. نزدیک بـه 9 گونه آدانسونیا در سراسر جهان وجوددارد. 6 مورد از انها بومی ماداگاسکار و 2 مورد متعلق بـه شبه جزیره عربستان و سرزمین اصلی آفریقا هستند. نهمین مورد بومی استرالیا اسـت.

 

در ماداگاسکار میتوانید بائوباب‌ها را در اندازه‌ها و شکل‌هاي‌ مختلف بیابید و گمان می رود کـه قدمت ان‌ها حدود 1000 سال باشد. این درختان می‌توانند بـه ارتفاع 16 فوت تا 98 فوت برسند و قطر تنه آن ها بین 23 فوت تا 36 فوت اسـت. منحصر بـه فرد ترین چیز در مورد این درخت این اسـت کـه میتوانند تقریبا در طول سال بدون برگ باشند اما تنه انها ظرفیت ذخیره گالن آب را دارد.

 

3. درخت بادام هندی پیرنگی «در برزیل»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

این یکی از بزرگترین درختان بادام هندی اسـت کـه می توانید در جهان پیدا کنید. در مساحتی حدود 2 جریب گسترش یافته و نزدیک بـه 177 سال قدمت دارد.

 

شـما می توانید این درخت بادام هندی پیرانگی را در نزدیکی ناتال، برزیل پیدا کنید. و همچنین، اعتقاد بر این اسـت کـه توسط عده ای از ماهیگیران درسال 1888 کاشته شده اسـت. انها مطمئناً در ان زمان نمی‌دانستند کـه درخت تا این حد بزرگ خواهد شد و تقریبا تمام فضا را می پوشاند و شاخه ها با زمین تماس می‌گیرند. این درخت بادام هندی حدود 8000 میوه درسال میدهد.

 

2. درخت زندگی «پیدا شده در بحرین»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

درخت زندگی یکی از غیرمعمول و عجیب ترین درختان اسـت. توانسته 400 سال بدون آب دریک بیابان زنده بماند. بسیار مرموز بـه نظر میرسد زیرا توانسته در سرزمینی زنده بماند کـه هیچ چیز دیگری وجود ندارد. این درخت نمایانگر زندگی اسـت و بـه همین دلیل بـه ان نامگذاری شده اسـت. تعداد زیادی از گردشگران جذب این درخت می شوند و مردم محلی معتقدند کـه در واقع باغ عدن در این جا قرار داشته اسـت.

 

1. درخت سبد «که در ایالات متحده یافت می شود»

عجیب ترین درختان دنیا + توضیحات و عکس

اکسل ارلندسون باغبانی بود کـه درختان را بـه اشکال غیرعادی شکل می داد. او پس از مشاهده فرآیند طبیعی پیوند مشهور بـه تلقیح، شکل دادن بـه درختان را شروع کرد.

 

او از ترکیب خمش و پیوند برای هدایت تنه درختان بـه اشکال هندسی استفاده کرد. برای ایجاد درخت سبد، ارلند 6 درخت چنار را دریک دایره کاشت و سپس همه ی آن ها را دریک پا گذاشت و سپس یکی را بـه یک دیگر پیوند زد تا الگوهای الماسی ایجاد کند. این درخت در حال حاضر مرکز باغ گیلوی اسـت.

 

هر کدام از این درختان بسیار زیبا و همچنین عجیب هستند. همچنین، آن ها بـه قدری متفاوت هستند کـه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و فقط باعث میشود کـه کار مادر طبیعت را بیش از پیش تحسین کنیم. اگر فرصتی برای بازدید از این مکان ها پیدا کردید، نگاهی اجمالی بـه این درختان بیاندازید و از دیدن آثار باشکوه طبیعت لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: باغی ترسناک از میوه های سنگی

 

در پایان

مناسبتی کـه بـه یادمان می‌آورد، هر یک از ما در داشتن زمینی سبزتر سهمی داریم. ما باور داریم کـه هر نهال تازه در هر گوشه‌ای از این کره خاکی می‌تواند امیدی برای دنیایی زیباتر باشد.

جدیدترین مطالب سایت