فرزندانمان را چگونه تربیت کنیم ؟ (40 روش شگفت انگیز)

فرزندانمان را چگونه تربیت کنیم ؟ (40 روش شگفت انگیز)

وقت ان رسیده اسـت که پدر و مادری باشید که همیشه دوست داشتید باشید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از 40 روش والدین برای تربیت یک بچه شگفت انگیز و آموزش هاي‌ تربیتی برای فرزندانتان منتشر کرده ایم.

 

فرزندانمان را چگونه تربیت کنیم ؟

حکمت والدینی که برای مدتی طولانی برای من باقیمانده اسـت، از یک روان‌شناس ییل که با ان گفت‌وگو میکردم، آمده بود. او فرزندپروری را داشتن یک حیاط بزرگ حصاردار توصیف کرد. او گفت که کلید والدین خوب این اسـت که فرزندان خودرا بـه ایوان زنجیر نبندید و اجازه ندهید از حصار بپرند تا بـه هر کجا که میخواهند بروند. با این حال، شما بـه انها اتاقی برای دویدن، کاوش، یادگیری و بازی می‌دهید. آن جاست که رشد کودک اتفاق میوفتد – آزادی با مرزها، محدودیت ها بدون دیکتاتوری.

 

اکنون، بخش دشوار معادله فرزندپروری این اسـت که شما یک سوپ سبزیجات از متغیرها دارید. والدین مختلف، بچه هاي‌ مختلف، شرایط مختلف، خواسته هاي‌ متفاوت و تعاریف متفاوت از معنای واقعی “بچه شگفت انگیز”. با این حال، بـه عنوان والدین، احتمالاً می توانیم موافق باشیم که همه ی ما میخواهیم فرزندانمان با تمام صفت‌هایي که شایسته گنجاندن هستند بزرگ شوند – شاد، سالم، موفق، مهربان، متفکر. رسیدن بـه آنجا میتواند راه هاي‌ مختلفی داشته باشد، از جمله این…. 

 

✅ بیشتر بخوانید: چرا مستقل بودن برای فرزندتان مهم است؟+ عکس

 

1. بله، برای آنها بخوانید

فرزندانمان را چگونه تربیت کنیم ؟

حتی قبل از این‌که یک کلمه را بفهمند. حتی وقتی آن ها فقط برای یکبار دیگر التماس می کنند و شما خسته شده اید. حتی اگر خواندن «یک ماهی دو ماهی قرمز ماهی آبی ماهی» برای 4,790,691 امین بار شما را یک خرچنگ دو خرچنگ بد خرچنگ خرچنگ دیوانه کند. 

 

2. بیشتر بازی کنید، امتیاز کمتری داشته باشید

زمان زیادی برای رقابت، تورنمنت، بازی، برد و باخت وجود خواهد داشت. درس هاي‌ زندگی که از همه ی انها می آید. اما پیشرفت زندگی، رشد زندگی، و عشق بـه زندگی زمانی بـه وجود می آید که برای بازی در خالص‌ترین شکل‌هاي‌ ان ارزش قائل شوید. 

 

3. به این لنگر ورزشی اعتماد کنید

بـه طور جدی، این سه مرحله برای فرزندپروری باکیفیت و دنیایی بهتر اسـت. 1» نگاه. شما باید “نگاه” خوبی داشته باشید. این می‌گوید که من همیشه بـه شما اهمیت میدهم، تقاضا می‌کنم و از شما آگاه هستم. درگیر شوید. 2» آرام باشید. آنچه خواهد بود، خواهد بود. 3» محبت. در همه ی زمان ها. لمس کنید.” فهمیدم؟

 

4. روزی یک بار جمع شوید

با فرزندان روزی یک بار جمع شوید

تحقیقات نشان می دهد که خوردن شام باهم بـه عنوان یک خانواده نتایج بهتری در همه ی جا دارد – از تغذیه سالم تا بچه هاي‌ سازگارتر. تحقیقات نشان میدهد که حتی نوجوانان نیز گزارش میدهند که بهترین چیز در مورد شام این اسـت که با همه ی اعضای خانواده ارتباط برقرار کند. دراین دوره از برنامه‌هاي‌ خانوادگی بازرسی ترافیک هوایی، ارزش ان را دارد که غذای خانواده‌تان را بـه چیزی بسازید که اولویت دارد، نه قربانی. 

 

5. برق را بکشید

برق را بکشید

چشم‌ها بالا، گوش‌ها باز، و شست‌ها ثابت – حتی زمانی که فرزندتان از شما سؤالی می‌پرسد که قبلاً صدها بار از شما پرسیده شده اسـت. نقطه مقابل عشق نفرت نیست، بلکه بی تفاوتی اسـت. “اگر ما با فرزندان خود درگیر نباشیم، چه نوع پیامی را برای آن ها ارسال می‌کنیم؟ این‌که انها ارزش ارزشمندترین کالای ما یعنی وقت ما را ندارند.” 

 

6. آنها را زودتر در معرض …

40 روش والدین برای تربیت

پیانو. ماهی سالمون. چوبها.

 

7. تا جایی که ممکن است از قرار دادن آنها در معرض …

نکات تربیت کودک

جوش شیرین. نشانگرهای دائمی کایلو

 

8. با شریک خود بهتر رفتار کنید

چطور فرزندانی خوب تربیت کنیم؟

«کودکانی که والدینشان ازدواج سالم و محبت‌آمیزی دارند، نسبت بـه کودکانی که والدینشان اغلب باهم دعوا می کنند یا نسبت بـه یک دیگر تحقیر می کنند، در همه ی زمینه‌هاي‌ زندگی بـه‌طور قابل توجهی بهتر عمل میکنند». برای زوج‌هاي‌ طلاق‌گرفته، این ممکن اسـت بـه معنای رفتار محترمانه با یک دیگر باشد، اگر نه عشق. 

 

9. وقتی اشتباه می کنید عذرخواهی کنید

چگونه با فرزند پسر خود رفتار کنیم

بنابر این اغلب، والدین – بـه خصوص وقتی بچه ها بزرگ‌تر می شوند – باید با نشان دادن این‌که تجربه و خرد انها همیشه بر بی تجربگی و غرور آن ها غلبه می کند، اقتدار خودرا ثابت کنند. اما ما همیشه ان را درست نمیدانیم، ودر درازمدت وقتی اعتراف کنیم که اینکار را نکنیم، احترام بیشتری بـه دست می‌آوریم.

 

«بچه هاي‌ ما میدانند که ما کامل نیستیم. آن ها از ما انتظار ندارند که آن گونه باشیم، اما از ما انتظار دارند که بـه اندازه کافی مراقب باشیم تا پدر و مادر خوبی باشیم. 

 

10. چیزهایی که شش هفته «یا چند دقیقه» بعد از اینکه فکر می کنید مهم نیستند

چگونه با فرزندان جوان خود رفتار کنیم

دو نکته در آزمون آبمیوه می ریزد. پایان دوم.

 

11. چیزهایی که خواهند بود…

چگونه با کودک 10 ساله خود رفتار کنیم

نحوه برخورد با موارد بالا

 

12. مطمئن شوید که آنها می دانند

تفاوت بین وجود آن ها، تو هستی و خودت. و آن ها را در مسیری قرار دهید تا روش صحیح استفاده از 30 کلمه رایجی که شما همه ی اشتباه استفاده می کنید را بیاموزند.

 

13. مطمئن شوید که آنها می دانند

کتاب چگونه فرزند خود را تربیت کنیم

ارزش اخلاق خوب، کمک بـه دیگران، یادداشت هاي‌ تشکر دست نویس، ان کفش هاي‌ کتانی لعنتی که باید هر شش ماه یکبار بخرید.

 

14. مطمئن شوید که آنها می دانند

چگونه کودک خود را با ادب تربیت کنیم

حساب‌هاي‌ رسانه‌هاي‌ اجتماعی هرگز واقعاً خصوصی نیستند، حتی اگر بگویند که هستند.

 

15. مطمئن شوید که آنها می دانند

چگونه فرزند نوجوان خود را تربیت کنیم

تقریبا همه ی اشتباهات دارای یک پاک کن هستند، اما چندین اشتباه وجوددارد که فاقد ان هستند.

 

16. تقویت بیشتر از تو رانت

با کودکان لجباز چگونه رفتار کنیم

مطالعات نشان میدهد که بازخورد مثبت و خاص وقتی بچه‌ها کار خوب انجام میدهند، برای تربیت بچه‌هاي‌ خوب بهتر از بازخورد منفی برای رفتارهای ناخواسته اسـت. مثال: «خیلی عالی اسـت که سالادتان را خوردید، شما را قوی و سالم می کند» مؤثرتر از «اگر ان شش نخود آخر را از بشقاب خود بیرون نیاورید، برای یک هفته کلوچه نخواهید داشت».

 

17. زمان را برای خود اختصاص دهید

بهترین راه برای مدیریت استرس هاي‌ فرزندپروری: بر اساس برخی تحقیقات، استرس را برای خودتان مدیریت کنید. این بدان معناست که شما باید برای سرگرمی ها، علایق و زمان انفرادی خود وقت بگذارید. نتیجه این اسـت که شما پدر و مادر بهتری میشوید – که در دراز مدت انها را نیز قویتر می کند.

 

18. درباره سفرها صحبت کنید، نه مقصد

درباره سفرها صحبت کنید، نه مقصد

نتایج تنها راه سنجش موفقیت و رضایت نیستند و تحقیقات نشان میدهد که والدین می توانند با ثابت نبودن در خط پایان، بلکه بیشتر در فرآیند بـه فرزندان خود کمک کنند. بیشتر درباره چیزهایی که در مدرسه یا در زمین یا در حین اجرا یاد گرفته اند صحبت کنید – و کمتر در مورد نمره.

 

19. عادات مهمانی خود را کاهش دهید

همان طور که در ژیمناستیک، یوگا و نیک والندا وجوددارد، تعادل کلیدی اسـت. مطالعه‌اي نشان داد که نوجوانانی که بـه شدت الکل مصرف می کردند، والدینی داشتند که یا بیش از حد زیاده‌روی یا بیش از حد مقتدر در تربیت والدین خود بودند. این تحقیق نشان داد والدینی که بین گرمی و مسئولیت پذیری تعادل برقرار کردند، نوجوانانی داشتند که الکل مصرف نمی کردند.

 

✅ بیشتر بخوانید: تفاوت های بین بلوغ دختران و پسران + عکس

 

20. چیزهای بزرگ را تصدیق کنید

چیزهای بزرگ را تصدیق کنید

یک مطالعه کانادایی نشان داد که کودکانی که در جوانی در دسترس نوعی معنویت قرار میگیرند نسبت بـه سایرین شادتر هستند. این نباید خدمات مذهبی رسمی باشد، بلکه می‌تواند اشکالی مناسب برای کودکان باشد که از طریق صحبت در مورد قدردانی یا تفکر در مورد دیگران نیازمند ارائه می شود.

 

21. واقع بین باش

مطالعه اي که روی بیش از 500 کودک در هلند انجام شد نشان داد ان دسته از والدینی که مهارت هاي‌ فرزندان خودرا بیش از حد ارزش قائل بودند، احتمال بیشتری دارد که کودکان خودشیفته تربیت کنند. حالا، این بدان معنا نیست که شما باید شعار “تو وحشتناکی!” وقتی در مسابقه شنا از 16 رتبه 15 را بـه اتمام میرسانند، اما این بدان معناست که شما احتمالاً نباید بـه فرزندتان لقب لدکی یا فلپس بدهید.

 

22. شما نیازی به بردن همه چیز ندارید

شما نیازی به بردن همه چیز ندارید

وقتی بچه‌ها بزرگ‌تر می شوند و تنش‌ها بیشتر می شود، بـه خود یادآوری کنید که باید این چهار کلمه را بگویید، مخصوصاً وقتی در مورد اهداف، مدرسه، فعالیت‌ها و زندگی صحبت میکنید: “چه می خواهی؟” «مگر این‌که مشکوک باشید که پاسخ “سوراخ کردن زبان” اسـت.»

 

23. لحن و شدت زبان را تماشا کنید

لحن و شدت زبان را تماشا کنید

یک مطالعه نشان داد که انضباط کلامی خشن نسبت بـه نوجوانان 13 ساله منجر بـه رفتار بدتر کودک درسال بعد شد. این بدان معنا نیست که نمیتوانید محکم نظم و انضباط را رعایت کنید، اما بـه این معنی اسـت که باید از بـه نظر رسیدن بیش از حد خش دار یا بدجنس پرهیز کنید.

 

24. دراز بکش: قانون

چگونه با کودکان پرخاشگر رفتار کنیم

زمان خواب باید هر شب یکسان باشد: مطالعه اي روی 11000 کودک بین 3 تا 7 سال نشان داد که زمان خواب نامنظم با کاهش توانایی شناختی مرتبط اسـت.

 

25. آنها را در عادت اخبار دریافت کنید

آنها را در عادت اخبار دریافت کنید

هرچه زودتر وقایع جاری بـه بخشی از روال آن ها – و گفتگوی شما – تبدیل شود، بهتر اسـت. برای آن ها. برای جهان.

 

26. رتبه بندی قدرت، اسباب بازی ها/بازی ها/فعالیت ها

رتبه بندی قدرت، اسباب بازی ها

لگو «خلاقیت، دستورالعمل هاي‌ زیر»

برچسب «حرکت، بازی رایگان»

لباس پوشیدن «رویاپردازی، تخیل»

دستمالی «کلمات و ریاضی»

سوار شدن بوگی روی امواج «سرگرم کننده!»

 

27. نشان دهید که دیگران نیز در جهان هستند

نشان دهید که دیگران نیز در جهان هستند

بهترین راه برای تربیت فرزندتان بـه گونه اي که مهربان و متفکر باشد: ان را مدل کنید. داوطلب شوید، بـه همسایه کمک کنید، بـه یکی از بستگان بیمار مراجعه کنید. بچه‌ها زمانی که والدین در مورد کاری که انجام می دهند صحبت می کنند، این‌ها را جذب و یاد می گیرند. با ساختن کارت یا کمک بـه بچه ها در ارائه شام، انها را درگیر کنید.

 

28. “اکنون که می توانید راه بروید، زباله ها را بیرون بیاورید”

40 روش والدین برای تربیت یک بچه شگفت انگیز

مطالعات نشان می دهد که تعیین تکالیف در اوایل زندگی کودک، مهارت هاي‌ مسئولیت پذیری را که بعدا در زندگی بـه کار می رود، بـه کودکان آموزش می دهد.

 

29. نقش خود را دوباره بیندیشید

40 روش والدین برای تربیت یک بچه شگفت انگیز

بـه‌جای این‌که رهبر فرزندتان باشید، از او پیروی کنید—علایق یا استعدادهایی که ممکن اسـت شبیه شما نباشد را بپذیرید. «انچه که بسیاری از والدین نادیده می گیرند این اسـت که کودک فردی اسـت که شخصیت متفاوت، خواسته‌هاي‌ متفاوتی نسبت بـه والدینش دارد و ممکن اسـت در زمینه‌هایي موفق باشد که والدین هرگز تصور نمیکردند.»

 

30. نظر منفی بدهید

نظر منفی بدهید

مدل موی ترجیحی انها در حالی‌که شخصیت و هویت خودرا کشف می کنند.

 

31. نظر موعظه نکنید

نظر موعظه نکنید

کاری که وقتی توپ را در اختیار داشتند می توانستند متفاوت انجام دهند.

 

32. هیچ نظر بدی نگذارید

رسانه هاي‌ اجتماعی انها

رسانه هاي‌ اجتماعی انها.

 

33. یک بار برای همیشه

فقط توله سگ را بگیر

فقط توله سگ را بگیر

 

34. تفکیک جنسیت “تکالیف”

تفکیک جنسیت

پسرها می توانند صورتی بپوشند. دختران می توانند با کامیون بازی کنند. مادران می توانند شکار داشته باشند. پدران می توانند موها را ببافند.

 

35. در حدود 13 سالگی …

انها می توانند لباس هاي‌ خودرا بشویند.

 

36. هر بار دخالت نکنید

هر بار دخالت نکنید

جرقه هاي‌ گروه بازی بر فراز چه کسی کامیون کمپرسی میگیرد؟ سعی کنید قبل از این‌که وارد شوید بـه انها اجازه دهید اینکار را انجام دهند. تحقیقات نشان می دهد بچه‌هایي که از سنین پایین می توانند بـه تنهایی تعارض را حل کنند، شانس بیشتری برای کسب مدرک دانشگاهی و داشتن یک شغل تمام وقت در سن 25 سالگی دارند.

 

37. آنها را در اطراف نشان دهید

آنها را در اطراف نشان دهید

طعم هاي‌ جدید در بشقاب هایشان، نقاط جدید شهر، شهر های جدید دنیا، فعالیت هاي‌ جدید. عادت خوب و آرامش بخش و پایه گذار اسـت، اما تازگی می‌تواند راهی برای باز کردن چشمان کودک بـه احتمالات آینده باشد. «این تجربه اسـت، نه «چیزها» که کودک را بـه یک جهت یا ان سمت می فرستد. این تجارب بلوک‌هاي‌ سازنده اهداف هستند.

 

38. برخی از چیزهای کوچک را نادیده بگیرید

برخی از چیزهای کوچک را نادیده بگیرید

تحقیقات نشان داده اسـت که روی گردانی از برخی رفتارهای بد «آنهایی که هیچ پیامد یا آسیب واقعی برای دیگران ندارند – مثلا عصبانیت هاي‌ جزئی در ملاء عام» موثرتر از پرداختن بـه یک نبرد بزرگ و درگیر شدن در ان اسـت. وقتی همه ی چیز درست پیش میرود، لحظه‌ي آموزش از برقراری ارتباط بیشتر ناشی می شود و وقتی همه ی چیز درست پیش میرود، این دستورالعمل را کمتر انجام ندهید.

 

39. داده های نامحدود را به عنوان هویج آویزان کنید

داده های نامحدود را به عنوان هویج آویزان کنید

یک مطالعه بریتانیایی نشان داد که نوجوانان بـه جای تهدید بـه تنبیه، با رفتارهای بهتری از خود واکنش نشان میدهند.

 

40. این را به یک هدف زندگی تبدیل کنید

این را به یک هدف زندگی تبدیل کنید

تنها زمانی که باید از هلیکوپتر بـه عنوان صفت برای توصیف خود استفاده کرد این اسـت که آیا واقعاً با ان پرواز می کنید. 

 

✅ بیشتر بخوانید: تاثیرات رسانه های اجتماعی بر دختران و پسران نوجوان

 

در پایان

مسئولیت پذیری در قبال اعمال انها، فضیلت مهمی اسـت که باید از همان ابتدا توسط والدین بـه فرزندان تلقین شود. فرزندان شما ممکن اسـت برای چیزهای کوچک بـه شما وابسته شوند، مگر این که بـه انها آزادی اشتباه بدهید و سپس از ان ها یاد بگیرید.

جدیدترین مطالب سایت