راهکارهایی برای پدر و مادر خوب بودن

راهکارهایی برای پدر و مادر خوب بودن

چگونه والدین خوبی برای فرزندانمان باشیم ؟ 

پدر و مادر یک وظیفه سخت برای هر زن و مردی هست که باید در برابر نظام متحد عمل کنند در ادامه راستای این حرف میتوانید با راهکارهایی برای پدر و مادر موثر بودن ما را دنبال نمایید. 

 

 

در بیشتر موارد والدین باید ذکر بگیرند در مسیری که در پیش دارند چه راهکارهایی جواب میدهد، اما غالباً در این مسیر پرپیچ و خم، اشتباهاتی هم وجود دارد که باعث خستگی و نگرانی پدر و مادر ها میشود.

 

اما چیزهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش احتمال پرورش فرزندانی پیروز انجام دهید. درادامه برای‌تان میگوییم چه تغییرات ساده‌اي میتوانید در عادت‌هاي خود همچون پدر و مادر ایجاد کنید که مهارت‌هاي فرزندان را رشد داده و زندگی بهتری برای‌شان فراهم کنید. عادت‌هایي که ویژگی‌هاي تقریبا مشترک والدین پیروز هست.

 

به بچه‌ها مسئولیت میدهند 

غالباً وسوسه میشوید که تمام کارهای منزل را خودتان انجام دهید، شما سرعت بیشتری دارید و بهتر از پس کارهای بر می آیید و وادار نیستید به هیچ کس دیگری ذکر بدهید چطور این کارها را انجام بدهد، اما درست مثل مَثل معروفی که می گوید اگر می خواهی شکم کسی را یک روز سیر کنی به او ماهی بده ولی اگر میخواهی یک عمر شکم وی را سیر کنی ماهیگیری یادش بده، زمانی که شما همین حالا برای فرزندان‌تان صرف می کنید تا نحوه‌ي انجام کارها را ذکر بگیرند، پاداش و نتیجه‌اي بلند مدت خواهد داشت.

 

از سنین پایین کودک‌تان آغاز کنید ودر کارهایی که میتواند با شما مشارکت داشته باشد از او کمک بگیرید. می توانید از کودک دو ساله‌تان برای غذا دادن به حیوانات خانگی‌تان کمک بگیرید. فرزند هشت ساله‌ي شما میتواند زمین را تمیز کند، جارو بکشد و لباس‌هاي شسته شده را تا کند. با بالاتر رفتن سن فرزندتان میتوانید کارهای پیچیده‌تری رابه او محول کنید.

 

برای بچه‌ها کتاب می خوانند 

کتاب خواندن برای بچه‌ها کاری هست که حتی والدین شاغل هم می توانند انجام دهند. کتاب خواندن برای فرزندتان، تاثیرات ماندگار هم برای شما و هم برای کودک‌تان دارد. با اینکار میتوانید کیفیت زمان با هم بودن‌تان را بالا ببرید چون فرزندتان میداند که در این هنگام، تمام تمرکز و حواس پدر یا مادرش فقط معطوف به اوست. کتاب خواندن برای فرزندتان به نفع مهارت‌هاي خواندنی او در مدرسه نیز خواهد بود.

 

تحقیقات نشان داده بچه‌‌هاي ۴ تا ۵ ساله‌اي که سه تا پنج بار در هفته برای‌شان کتاب خوانده میشود، نسبت به سایر همسالان خود، تیزفهم‌تر میباشند.

 

کمک‌شان می کنند مهلت‌هایي برای داوطلب شدن پیدا کنند 

وقتی بچه‌ها برای انجام کاری داوطلب می شوند ذکر می گیرند کمتر خودخواهانه فکر کنند. بچه‌ها بطور طبیعی نمیدانند چطور به افراد بیرون از خانواده‌ي خود دقت و کمک کنند، مگر این که شما مهلت‌هایي برای همدلی و همکاری برای‌شان فراهم کنید.

 

راهکارهایی برای پدر و مادر خوب بودن

پدر و مادر فرزندان

 

اگر فرد ناتوانی در خیابان برای انجام کاری نیاز به کمک دارد و فرزندتان از پس اینکار بر می آید تشویقش کنید تا اینکار را انجام بدهد. گروهها و انجمن‌هایي در بیمارستان‌ها میباشند که برای کمک به کودکان بیمار طی برنامه‌هاي مشخصی از همسالان‌شان کمک می گیرند، فرزندتان را با این مهلت‌ها آشنا کنید و مهلت داوطلب شدن برای کمک کردن رابه آن ها بدهید.

 

به آن ها پس انداز کردن را ذکر میدهند 

عادت دادن به پس انداز کردن را باید از سنین پایین آغاز کنید. والدین باید به بچه‌ها ذکر بدهند که ۲۵ درصد از پول توجیبی‌شان را پس انداز کنند. وقتی بزرگ تر شدند و دریافت منظمی از پول داشتند، انها رابه بانک ببرید تا با افتتاح حساب پس انداز، خودشان پس انداز کردن را سنجیدن کنند و این برای‌شان تبدیل به یک عادت همیشگی بشود. وقتی دوست دارند یک چیز بزرگ بخرند، بجای این که تمام مبلغ را در اختیارشان بگذارید با کمک خودش برنامه‌اي ترتیب دهید تابا پس انداز کردن مبالغ بیشتر بعد از مدتی مشخص، خودش توانایی خرید چیزی راکه می خواهد به دست بیاورد. انها باید ارزش پولی راکه به دست می‌آورند و زمانی راکه صرف پس انداز آن می کنند درک کنند.

 

تشویق‌شان میکنند هرروز ورزش کنند 

ذکر گرفتن این که چطور از ورزش کردن می توان لذت برد، درست مثل لذت بردن از خوردن سبزیجات، به سهولت مقدور نیست. اما اگر شما به بچه‌ها کمک کنید از همان کودکی از ورزش کردن لذت ببرند، این عادت را با خود به زمان نوجوانی و جوانی و بزرگسالی هم خواهد برد. انها را در کلاس‌هاي ورزشی ثبت نام کنید و اجازه بدهید عضو کلوپ‌هاي ورزشی بشوند. هر شب گذشته از شام چند دقیقه وقت بگذارید و با هم یک فعالیت ورزشی در حیاط یا پارک نزدیک منزل انجام دهید.

 

کمک‌شان میکنند اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنند 

اهداف هم مثل مسئولیت‌ها متناسب با رشد و بالا رفتن سن بچه‌ها، پیچیده‌تر و بزرگتر می شوند. وقتی بچه‌ها کوچک میباشند به انها کمک کنید راندن سه چرخه یا پس انداز برای خریدن یک اسباب بازی مورد علاقه را برای خود هدف درنظر بگیرند.

 

به گزارش تالاب بچه‌هاي بزرگتر می توانند برای خریدن ماشین، ورود به دانشگاه یا یک سفر تفریحی پس انداز کنند. این هدف‌ها به انها کمک خواهد کرد به آینده هم فکر کنند نه فقط به چیزی که در همین لحظه می‌گذرد. هدف تعیین کردن و برای رسیدن به آن تلاش کردن به آن ها ذکر می دهد ارزش تحمل برای برآورده شدن خواسته‌ها را ذکر بگیرند. مثلا، اگر فرزندتان انتخاب کند که هرروز شکلات نخرد، به چیزی خواهد رسید که بسیار شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر از مزه کردن شیرینی شکلات هست.

 

یادشان می دهند که تماس همیشگی با خانواده‌شان را حفظ کنند 

بچه‌ها با بزرگ تر شدن، احساس استقلال طلبی بیشتری پیدا کرده و دوست دارند وابستگی‌ها به خانواده را کمتر کنند. این یک تحول طبیعی و مثبت هست. اما باید این را بدانند که با مستقل شدن، همان‌ گونه به رهنمونی‌ها و بازرسی والدین خود نیاز دارند، مخصوصا وقتی پای اینترنت و رسانه‌هاي اجتماعی و وسایل خطرناک به میان می آید.

 

جدیدترین مطالب سایت