65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

بهترین همسر شدن : تبدیل شدن بـه یک شریک بهتر و بازگشت بـه زندگی زناشویی خود آسان تر از ان چیزی اسـت که فکر می کنید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه شما خواهیم گفت که چگونه همسر بهتری در زندگی خود باشید.

 

چگونه در زندگی همسر بهتری باشیم؟

روابط عالی یک شبه بـه این شکل نمیشود. در واقع، برای ایجاد ازدواجی که از بیرون بدون زحمت بـه نظر می رسد، سال‌ها تمرین و گام های‌ اشتباه بیشماری نیاز اسـت.

 

با این حال، هر چه بیشتر باهم باشید، آسان‌تر میتوانید همسرتان را ساده‌تر بدانید و کارهایی که زمانی برای حفظ رابطه‌اي سالم و عاشقانه انجام دادید، شروع بـه شکست میکنند.

 

خبر خوب؟ مهم نیست که چه سنی دارید یا چه مدت ازدواج کرده اید، همیشه زمانی برای تغییر اوضاع وجوددارد. با کمک کارشناسان روابط، راه‌های‌ ساده‌اي را برای تبدیل شدن بـه همسر بهتر بعد از 40 سالگی جمع آوری کرده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید: 17 نشانه ظریف طلاق که اکثر مردم آنها را نمی بینند

 

1. آسیب پذیرتر باشید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

مهم نیست که چقدر باهم بوده اید، ابراز آسیب پذیری واقعی خود در مقابل همسرتان بـه ندرت آسان و آسان اسـت. گفته می شود، انجام اینکار جزء ضروری یک رابطه سالم اسـت. «حفظ ارتباطات سالم بـه معنای آسیب‌پذیر، صادق بودن و درک با شریک زندگی‌تان اسـت». بستن هر فاصله اي که بـه دلیل شکاف های‌ ارتباطی ایجاد شده اسـت، همسر بهتری را رقم می زند.

 

2. در طول روز در تماس باشید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر شما و همسرتان هردو برنامه‌های‌ پرمشغله‌اي دارید یا مرتب سفر میکنید، میتوانید بـه اسانی ساعت‌ها، شاید حتی روزها، بدون مراجعه حضوری بگذرانید. با این حال، اگر می خواهید بعد از 40 سالگی رابطه‌تان را التیام ببخشید، مهم اسـت که چک‌این‌های‌ منظم را در برنامه نگه دارید.

 

«همه ی سرشان شلوغ اسـت، اما یک پیام کوتاه یا تماس سریع با همسرتان زمان زیادی را نمی گیرد». “این برای سلامت ازدواج شما مهم اسـت زیرا نشان می دهد که بـه شریک زندگی خود اهمیت می دهید.”

 

3. در همان تخت بخوابید.

خروپف بی امان شریک زندگی تان یا پتو زدن ممکن اسـت مدتی پیش شما را بـه دنبال مراتع سبزتر – بـه احتمال زیاد کاناپه – واداشته باشد. با این حال، اگر می خواهید رابطه خودرا برای آینده پایدارتر کنید، ضروری اسـت که دوباره بـه همان تخت برگردید.

 

“لطفاً بـه دکتر خود مراجعه کنید و راه حلی برای این مشکلات بیابید، زیرا خوابیدن باهم دریک تخت برای سلامت ازدواج شما بسیار مهم اسـت.” خوابیدن دریک مکان نه تنها ارتباط فیزیکی زوج را افزایش می دهد، بلکه ارتباط عاطفی انها را نیز افزایش می دهد.

 

4. و در همان زمان به رختخواب بروید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر شما و همسرتان برنامه‌های‌ خواب متفاوتی دارید – یکی از شما تا زمانی که دیگری بـه رخت خواب می آید بـه خواب عمیقی رفته اسـت – لحظات مهم تماس و صمیمیت را از دست میدهید. 75 درصد از زوج ها اعتراف می کنند که در ساعات مختلف بـه رخت خواب میروند و ان لحظات را از دست میدهند.

 

5. آنچه را که می خواهید بخواهید، اما بدانید که همیشه به آنچه می خواهید نخواهید رسید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر می خواهید همسر بهتری باشید، هیچ زمانی مانند زمان حال وجود ندارد تا یاد بگیرید که بپذیرید همه ی چیز همیشه مطابق میل شما پیش نمیرود. از بیان نیازهای خود نترسید، اما با دانستن این موضوع که شریک زندگی شما همیشه نمی‌تواند – و نخواهد کرد – وارد این گفت‌وگو شوید. فقط بـه این دلیل که چیزی می خواهید بـه این معنا نیست که همسرتان مسئول ارائه ان اسـت.

 

6. نبردهای خود را انتخاب کنید

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حالی‌که ممکن اسـت با عینک های‌ رز بـه رابطه خود وارد شده باشید، اما پس از مدتی باهم بودن، از کارهایی که انها انجام میدهند و اعصاب شما را تحت تاثیر قرار می دهد، آگاه تر خواهید شد. با این حال، اگر می خواهید رابطه‌تان روی یک پایه ثابت باقی بماند، ارزش دارد که آگاهانه تصمیم بگیرید که کدام مسائل ارزش پرداختن بـه ان‌ها را دارند، و بهتر اسـت اجازه دهید کدامیک از بین برود.

 

“آیا هر چیزی که مهم اسـت بـه اندازه کافی برای بحث کردن در مورد ان مهم اسـت؟ اگر آن قدر مهم نیست، ان را رها کنید.”

 

7. بخشش را تمرین کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

هیچکس کامل نیست – از جمله همسر شما – اما اگر می خواهید رابطه خودرا دست نخورده نگه دارید، مهم اسـت که هر از چند گاهی کاستی های‌ وی را ببخشید. اشتباهات صادقانه‌شان را ببخشید و سعی کنید بـه جای تمرکز بر روی اشتباهات درک شده، بپذیرید که همسرتان بهترین کاری را که می تواند در لحظه انجام می دهد. 

 

8. اصرار نکنید همیشه سازش کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حالی‌که تعداد زیادی از مردم بر این باورند که سازش کلید یک رابطه شاد و سالم اسـت، اما همچنین می تواند بـه این معنا باشد که هیچ یک از افراد واقعاً بـه انچه میخواهند یا مهمتر از ان نیاز دارند، نمی‌رسند. بـه جای این‌که دائماً سعی کنید در وسط یک دیگر را ملاقات کنید، بپذیرید که هر اختلاف نظری که دارید، راه حلی کاملاً عادلانه نخواهد داشت.

 

اگر شما دو نفر بر سر چیزی که میخواهید باهم اختلاف دارند، بـه اهمیت ان در مقابل اهمیت ان برای همسرتان توجه کنید. “اگر چیزی که می خواهید اهمیت کمتری دارد، ان را رها کنید.”

 

9. مراقب سیگنال هایی که ارسال می کنید باشید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

حتی زمانی که بـه طور واضح یک چیز را بـه شریک زندگی خود میگویید، زبان بدن شما ممکن اسـت پیام کاملا متفاوتی را منتقل کند.

 

در حالی‌که ممکن اسـت بگویید «خوبم» یا «ممنونم»؛ لحن و حالات چهره‌تان ممکن اسـت نشان ‌دهنده این باشد که شما واقعاً خوب نیستید و قدردانی‌تان ممکن اسـت بـه عنوان پرخاشگری منفعل تلقی شود. برای پیشگیری از این امر، سعی کنید صمیمیت را در صدای خود برانگیزید و آینه را بررسی کنید تا مطمئن شوید حالات صورت شما همان چیزی اسـت که کلمات شما می‌گوید. 

 

10. بدون انتظار چیزهایی در ازای آن، ببخشید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در تعداد زیادی از روابط، رفتارهای روزمره میتواند حاوی یک عنصر خاص باشد: «من شام پختم تا شما تمیز شوید؛ بچه‌ها را بـه رخت خواب بردم، بنابر این می توانم با دوستانم بیرون بروم» و غیره. اما اعمال محبت آمیز نباید اینقدر مبادله اي باشد، بـه همین دلیل مهم اسـت که تلاش کنید حتی اگر مطمئن نیستید که متقابل خواهد بود.

 

«روی کارهایی که میتوانید برای التیام رابطه‌تان انجام دهید تمرکز کنید، بدون این‌که انتظار داشته باشید همسرتان فوراً با همان میزان تلاش پاسخ دهد».

 

11. احساسات آنها را تأیید کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

این‌که بـه شریکتان بفهمانید که احساساتش معتبر هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، می تواند بـه شما کمک کند تا در رابطه خود بیشتر احساس ارتباط کنید. و برای نشان دادن حمایت خود نیازی بـه درک کامل یا حتی موافقت با ان احساسات ندارید – تنها چیزی که لازم اسـت زبان صحیح اسـت.

 

اگر در مورد حرف زدن دچار مشکل هستید، فقط سعی کنید انچه را که میبینید بگویید. عباراتی مانند، “بـه نظر می رسد روز سختی برای شما بود” یا “می توانم ببینم چقدر از ان گردش با دوست دخترت لذت بردی”؛ مکان خوبی برای شروع اسـت.

 

12. وقتی با هم هستید حواستان باشد

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

حضور فیزیکی درکنار همسرتان با حضور عاطفی یکسان نیست. برای ایجاد و حفظ یک ازدواج موفق، مطمئن شوید که در واقع بـه شریک زندگی خود توجه دارید و صرفاً دریک اتاق با آن ها ننشینید. حواس‌داشتن بـه شریک زندگی‌تان بـه ان‌ها این امکان را میدهد که احساس کنند شما در لحظه حضور دارید و برای گذراندن زمان باکیفیت با او ارزش قائل هستید.

 

13. وقتی اینطور نیست نگویید “همه چیز خوب است”.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

یکی از رایجترین منابع تنش دریک ازدواج طولانی این اسـت که بگوییم همه ی چیز خوب اسـت در حالیکه واقعاً خوب نیست. اگر چه بـه اشتراک گذاشتن برخی چیزها همیشه آسان نیست، اما صادق بودن با شریک زندگی تان در درازمدت ازدواج شما را بهتر می کند. روشن بودن در مورد احساس خود تنها راهی اسـت که شما و شریک زندگی‌تان میتوانید با آرامش و احترام بـه مشکلات برخورد کنید.

 

14. از دعوا اجتناب نکنید

مشاجرات دریک رابطه همیشه خوشایند نیستند، اما بخشی از یک ازدواج سالم هستند. درسال 2008؛ پس از تجزیه و تحلیل بیش از 200 ازدواج در طول 20 سال، محققان دریافتند که زوج هایي که بـه طور کلی از رویارویی یا اختلاف نظر اجتناب می‌کردند، نسبت بـه آنهایی که از تنش دوری نمیکردند، زندگی کوتاه تری داشتند ودر عوض یاد گرفتند که چگونه بـه روش های‌ بالغ عاطفی بحث کنید بنابر این، اگر در مورد چیزی از شریک زندگی خود ناراحت هستید، بهتر اسـت همه ی ان را آشکارا بیان کنید.

 

15. به معاشقه ادامه بده

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر مدت طولانی با همسرتان بوده اید، ممکن اسـت مواقعی پیش بیاید که بیشتر شبیه دوستان رفتار می کنید تا شریک های‌ عاشقانه. اگر می خواهید ازدواج خودرا بسیار هیجان انگیزتر کنید، سعی کنید مانند زمانی که برای نخستین بار قرار ملاقات داشتید با همسرتان معاشقه کنید.

 

«این جرقه گاهی اوقات بعد از مرحله ماه عسل بـه اتمام میرسد. برای داشتن یک ازدواج موفق، یافتن راه های‌ سرگرم کننده و عجیب‌وغریب برای زنده نگه داشتن این جرقه مهم اسـت.» سعی کنید محبت آمیزتر باشید، بـه همسرتان بگویید که چقدر خوب بـه نظر می رسد، یا وی را با یک حرکت عاشقانه غافلگیر کنید—از این‌که یک نمایش بـه ظاهر کوچک محبت تا کجا می تواند پیش برود حيرت زده خواهید شد.

 

16. از همسرتان تعریف کنید.

کمی چاپلوسی می تواند کمک زیادی بـه شما کند، بـه‌خصوص در مورد ازدواج شما. وقتی برای نخستین بار قرار ملاقات را شروع کردید، احتمالاً تعارفات فراوان بود. مهم اسـت که احساس خودرا بـه انها یادآوری کنید – حتی اگر تکراری بـه نظر برسد. هنگامیکه اینکار را متوقف کنید، شریک زندگی شما کمتر احساس می کند که مورد توجه قرار میگیرد.

 

17. فقط به این دلیل به همسرتان هدیه بدهید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

حتی اگر بودجه شما کم اسـت، دادن هدایایی “فقط بـه این دلیل” بـه شریک زندگی خود می تواند باعث شود که او احساس خواسته و قدردانی کند. “با غافلگیر کردن شریک زندگی خود با پیام ها، هدایا و حرکات بدون هیچ دلیل دیگری جز این‌که می خواهید، چیزها را تازه نگه دارید.”

 

“اگر آهنگی میشنوید و شما را بـه یاد شریک زندگی خود می اندازد، بـه او اطلاع دهید. همچنین می توانید آخر هفته زودتر از خواب بیدار شوید و برای او صبحانه در رخت خواب بیاورید – فقط چیزهای کوچک این جا و آنجا که نشان دهنده قدردانی اسـت.”

 

18. به شوخی هاشون بخند

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

شما وادار نیستید اد مک ماهون انها شوید و بـه هر چیزی که می‌گویند سخاوتمندانه بخندید، انگار که بخشی از کار شماست. اما زمانی که همسرتان حرف خنده‌داری میزند، قدردانی خودرا نشان دهید. و بـه عنوان یک امتیاز، بـه یاد داشته باشید که خنده می تواند یک داروی غرایز جنسی واقعی باشد.

 

19. عنصر ماجراجویی را برگردانید.

در اوایل رابطه تان، شما و همسرتان هر هفته بـه یک رستوران جدید می رفتید، هر سال مقصدهای جدیدی را برای تعطیلات امتحان میکردید و بـه طور کلی چیزهای تازه و هیجان انگیزی را حفظ میکردید. با این حال، این انگیزه ها برای کاوش می‌توانند در طول زمان محو شوند. برای بازگرداندن ان حس ماجراجویی، سعی کنید کمی خودانگیختگی را بـه برنامه روزانه خود تزریق کنید.

 

اگر برای امتحان چیزهای جدید تلاش نکنید، رابطه شما خسته خواهد شد. “اگر یک شریک تمایلی بـه امتحان چیزهای متفاوت نداشته باشد، مانند یک کلاس یا کاوش دریک مکان جدید، این می تواند شرکای خودرا از تجربه شادی هایي که زندگی زناشویی ارائه می دهد منصرف کند.”

 

20. هنگام صحبت با همسرتان از انجام چند کار خودداری کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حالیکه انجام دو کار بـه طور هم زمان وسوسه انگیز اسـت تا بتوانید مورد دیگری را در فهرست کارهای خود خط بزنید، اما همیشه ارتباط موثری ایجاد نمی‌کند.

 

وقتی همسرتان میـــخواهد با شما ارتباط برقرار کند، مطمئن شوید که چندوظیفه‌اي ندارید. “نگاه کردن بـه تلفن یا شستن لباس‌ها بـه طور هم زمان می تواند سیگنال‌هایي را بـه همسرتان ارسال کند که شما واقعاً بـه حرف‌های‌ او اهمیتی نمی دهید. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، ممکن اسـت در مسیر جدایی قرار بگیرید.”

 

21. صادق باشید، حتی وقتی سخت است.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر بیش از 40 سال دارید، مدتی اسـت که والدینتان بـه شما می‌گویند که چرا صداقت اینقدر مهم اسـت. اما این پیام صادق اسـت – بـه خصوص در ازدواج شما. «این ممکن اسـت بدیهی بـه نظر برسد، اما وقتی همسرتان شما را دریک دروغ بزرگ یا کوچک بگیرد، اعتماد از بین خواهد رفت. “حتما بـه هر قیمتی صادق باشید. دروغ هایي که ایجاد می شود منجر بـه بی اعتمادی، عصبانیت و گاهی خیانت می شود.”

 

22. اما از همسرتان به عنوان یک درمانگر شخصی استفاده نکنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

“اشتراک گذاری مهم اسـت، اما روان رنجور، چسبنده و نیازمند بودن جذاب نیست.” باز بودن و صادق بودن با احساسات خودرا با دعوتی برای بـه اشتراک گذاشتن هر احساس زودگذر یا اضطرابی که از مغز شما می گذرد اشتباه نگیرید.

 

اگر احساسات شما نیاز بـه مراقبت خارجی زیادی دارد، ممکن اسـت زمان ان رسیده باشد که درمان را بررسی کنید. هرچه احساسات شما پیچیده‌تر باشد، پیدا کردن فردی واجد شرایط برای پردازش مؤثر انها اهمیت بیشتری دارد.

 

23. به وعده های خود عمل کنید

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

شاید بـه نظر کار مهمی نباشد، اما هر وعده شکسته، مهم نیست که چقدر کوچک یا بـه ظاهر ناچیز باشد، اثری باقی میگذارد. «اگر از قول‌هایتان تخطی کنید، حرف شما بی‌معنی میشود ودر رابطه با مشکلات اعتماد مواجه خواهید شد». اگر قولی می دهید، حتی اگر چیزی اسـت که احساس نمیکنید زندگی یا مرگ اسـت – مانند گفتن این‌که در راه خانه از محل کار، خواربار می گیرید – مطمئن شوید که با من دنبال می کنید.

 

24. هرگز از گفتن “دوستت دارم” دست برندار.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

نه تنها در خلوت، بلکه در حضور دیگران نیز بـه همسرتان بگویید دوستش دارید. طرفدار نمایش عمومی محبت نیستید؟ خوب، ما در مورد یک جلسه آرایش کامل در حضور شرکت صحبت نمی‌کنیم. بـه هرحال انها فقط دو کلمه کوچک هستند. اما این دو کلمه کوچک میتوانند تاثیر قدرتمندی داشته باشند. تأیید احساسات خود و اعلامیه های‌ عمومی کوچک راهی عالی برای این اسـت که بـه همسرتان بفهمانید که انها را بدیهی نمیدانید.

 

25. تشخیص دهید چه زمانی می خواهند تنها بمانند.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

همه ی ما هر از چند گاهی بـه زمان برای خود احتیاج داریم، از جمله شریک زندگی شما، بنابر این مهم اسـت که انها احساس اسانی کنند. و بـه جای این‌که انها فضا بخواهند، ابتکار عمل را بـه دست بگیرید و بـه آن ها بگویید که با عدم چسبندگی در لگن خوب هستید.

 

«تنهایی برای هفته‌های‌ آینده راهی عالی برای خاطرجمعی از برآورده شدن نیازهای همسرتان اسـت». “این را بشناسید، احترام بگذارید و پیشنهاد دهید. شما کارهای بزرگی برای همسر و رابطه خود انجام خواهید داد.”

 

26. به علایق آنها علاقه مند شوید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر بـه اندازه کافی متعهد هستید که با کسی ازدواج کنید، زمان خودرا صرف یادگیری در مورد چیزهایی کنید که [آن ها] تیک‌دار می شوند. اگر آن ها عاشق گلف هستند، یک دور با آن ها بازی کنید. اگر آن ها علاقه زیادی بـه اپرا دارند، بلیط تهیه کنید تا شما دو نفر یکی را ببینید. لازم نیست با شور و حرارت یکسان درگیر شوید. اما حداقل بـه علایق همسرتان احترام بگذارید و برای امتحان چیزهای جدیدی که در کیف شما نیستند، محدودیت ایجاد کنید.

 

27. با هم ورزش کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

وقتی بـه عنوان یک زوج ورزش می کنید، نه تنها باهم سرگرم میشوید و وقت می‌گذرانید، بلکه سلامت خودرا نیز باهم می‌سازید. ورزش کردن با یک شریک، حتی از طریق کلاس های‌ مجازی، می تواند بـه شما انگیزه دهد تا بیشتر بـه خودتان فشار بیاورید.

 

28. از مقایسه ازدواج خود با ازدواج های دیگر خودداری کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حالی‌که ممکن اسـت نسبت بـه ازدواج بـه ظاهر عالی شخص دیگری حسادت کنید، مقایسه ان با رابطه شما تنها تأثیر منفی خواهد داشت. از مقایسه خانواده و رابطه خود دست بردارید، تصور کنید که دیگران خیلی بهتر از شما هستند.

 

29. به قرارهای دو نفره بروید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

تا زمانی که مقایسه نمیکنید، گذراندن وقت با زوج‌های‌ دیگر در واقع می تواند شما را خوشحال‌تر کند ودر رابطه‌تان بیشتر پیوند بخورد. طبق مطالعه‌اي که درسال 2014؛ “ایجاد دوستی زوجین ممکن اسـت راه دیگری برای برانگیختن دوباره احساسات عشق پرشور در روابط عاشقانه باشد.” حتی اگر در حال حاضر نمی‌توانید رو در رو دور هم جمع شوید، بازهم ارزش راه اندازی یک شب بازی مجازی یا یک پاتوق امن دیگر را دارد.

 

30. حتی زمانی که با همسرتان مخالف هستید از او حمایت کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

یکی از جذاب‌ترین و عاشقانه‌ترین حرکات این اسـت که جلوی دیگران از همسرتان دفاع کنید. “این نشانه واقعی تعهد و وفاداری اسـت.” حتی بیشتر از ان زمانی که الزاماًً موافق نیستید.

 

این برای همه ی ما اتفاق افتاده اسـت: شما با افراد دیگری هستید و شریک زندگی شما چیزی میگوید که کاملاً اشتباه اسـت و شما ان را می دانید. آیا آن ها را اصلاح می کنید، حتی اگر بـه معنای شرمندگی انها در مقابل دوستانشان باشد؟ واقعیت این اسـت که نباید همیشه حق با همسرتان باشد و شما هم اینطور نیستید. گاهی اوقات شما فقط باید آن ها را کوتاه کنید و از انها حمایت کنید.

 

بیشتر بخوانید: خیانت کار ترین افراد متولد چه ماهی هستند؟

 

31. هر هفته با هم کاری انجام دهید.

متعهد شوید که هر هفته کاری رابا همسرتان انجام دهید. «ممکن اسـت بـه یکی از دوره‌های‌ «رنگ‌آمیزی با شراب» بروید یا هفته‌اي یکبار یک رویداد ورزشی باشد.

 

این می تواند هفته اي یک بار بولینگ باشد. ممکن اسـت هفته اي یک بار در کلاس های‌ رقص شرکت کنید. اگر چه ممکن اسـت گزینه‌ها در حال حاضر محدود باشد، کلاس‌های‌ مجازی، تورها، تمرین‌ها و فعالیت‌های‌ زیادی وجوددارد که می توانید در خانه انجام دهید. یا اگر بـه هوای تازه نیاز دارید، یک پیک نیک در پارک یا دوچرخه سواری در اطراف محله خود درنظر بگیرید.

 

32. کینه ها را کنار بگذارید

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

همه ی اشتباه می کنند و متاهل بودن پر از چالش اسـت. این نحوه برخورد شما با عواقب اشتباهات و احساسات خشم و رنجش آنهاست. آیا ان را پشت سر می‌گذارید یا میگذارید بی سر و صدا چروک شود؟

 

«باید کینه‌اي که از شریک زندگی‌تان دارید را رها کنید، چه این اتفاق ممکن اسـت 30 سال پیش یا سه ماه پیش رخ داده باشد». ممکن اسـت چند هفته یا حتی ماه ها طول بکشد تا این رنجش ها از بین بروند، اما این تنها راهی اسـت که ازدواج شما شانس تبدیل شدن بـه چیزی سالم و رضایت بخش را دارد.

 

33. چیزهای شگفت انگیز در مورد همسرتان را یادداشت کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

یادداشت برداری از آنچه در مورد همسرتان قدردانی و دوست دارید می تواند بـه شما کمک کند تا شریک بهتری باشید. از آنجایی که فقط پنج دقیقه در روز برای نوشتن یک یا دو یا پنج ویژگی مثبت در مورد شریک زندگی خود وقت میگذارید، تغییری در رابطه شروع می شود.

 

34. و هرگز آنها را بدیهی نگیرید.

پس از سال‌ها ازدواج، میتوان ندانسته همسرتان را بدیهی دانست. اما حتی اگر بـه احتمال زیاد عمدی نیست، بـه این معنی نیست که هنوز نمیتواند رابطه را مسموم کند. بـه همین دلیل ضروری اسـت که بـه آن ها اطلاع دهید که چقدر انها را قدردانی و دوستشان دارید. در حالی‌که نوشتن ان چیزها شروع خوبی اسـت، “یک همسر بهتر از شریک زندگی خود قدردانی می کند، که فقط می تواند بـه رابطه کمک کند.”

 

35. یادداشت های عاشقانه برای یکدیگر بگذارید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

هنگامیکه عده اي از ویژگی های‌ شریک زندگی خودرا که بـه خاطر انها سپاسگزار هستید شناسایی کردید، چند یادآوری عاشقانه در مورد این‌که چگونه و چرا آن ها شما را خوشحال می کنند، بـه او بدهید. ما اغلب با بالا رفتن سن یک رابطه، این زیبایی‌های‌ کوچک و مؤید را فراموش میکنیم. مهم نیست که یک ازدواج چقدر قدیمی باشد، بسیار مهم اسـت که هردو طرف احساس کنند که مورد علاقه، دیده شدن و قدردانی هستند.

 

36. نسبت به همسرتان مهربان باشید.

حتی اگر با افزایش سن، مولفه فیزیکی رابطه شما تغییر کند، دلیلی وجود ندارد که نتوانید بـه روش های‌ دیگر بـه همسرتان محبت کنید. بـه احتمال زیاد، شما و معشوقه‌تان عاشق لمس کردن و گرفتن دست در زمان قرار ملاقات هستید. “اگر اجازه داده اید که عادات لمسی خودرا کنار بگذارند، با لمس مکرر و عاشقانه ارتباط خودرا دوباره احیا کنید.”

 

37. باهم بازی کنید؛ بازی دو نفره.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

چه میزبان یک شب بازی هفتگی باشید یا باهم بـه یک لیگ ورزشی بپیوندید، بازی با همسرتان می تواند در کمترین زمان رابطه شما را بسیار سرگرم کننده و عاشقانه تر کند. با درگیر شدن در بازی های‌ زیاد، مغز و ازدواج خودرا سالم تر نگه خواهید داشت. “تحقیقات ثابت می کند که بازی و فعالیت های‌ جدید بدن و ذهن را جوان تر نگه می دارد.”

 

38. برای ظاهر خود تلاش کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

برای شگفت‌انگیز کردن شریک زندگی‌تان نیازی بـه آرایش کامل ندارید، اما هر از چند گاهی با ظاهری تازه بـه همه ی چیز اضافه کنید، می تواند تاثیر مثبت زیادی در رابطه شما داشته باشد. «[اگر] احساس خوبی نسبت بـه خود نداشته باشید، بر تمام جنبه‌های‌ زندگی‌تان، از جمله رابطه‌تان تأثیر میگذارد». “ممکن اسـت قدیمی بـه نظر برسد، اما عزت نفس شما جزء بزرگی در ازدواج اسـت.”

 

39. به معاشرت با یکدیگر ادامه دهید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حال حاضر شب ملاقات را زنده نگه دارید، تا چند سال بعد رابطه خودرا با مشکل مواجه نخواهید کرد. فقط بـه این دلیل که چند دهه اسـت که ازدواج کرده اید، بـه این معنا نیست که این عشق باید از بین برود.

 

40. علایق خود را دنبال کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حالیکه داشتن علایق مشترک مطمئناً می تواند پیوند زناشویی را تسهیل کند، داشتن عده اي از فعالیت ها که شریک زندگی شما در انها شرکت نمیکند در واقع می تواند لذتی را که از رابطه تان بـه دست می آورید را افزایش دهد.

 

حتما کارهایی را بـه تنهایی انجام دهید که روح شما را تغذیه می کند. “اگر احساس خوشبختی و رضایت ندارید، این نیز بـه ازدواج شما نفوذ می کند.” داشتن چند فعالیت که بـه تنهایی یا با دوستان دیگر انجام می دهید و می توانید بـه همسرتان بگویید می تواند لایه دیگری از پیوند را بـه رابطه شما اضافه کند.

 

41. ترجیحات خود را در اتاق خواب مشخص کنید.

حتی اگر دهه‌ها با همسرتان بوده‌اید، ترجیحات شما در اتاق خواب مستعد تغییر اسـت و مهم اسـت که این نیازهای جدید را زمانی که ظاهر می شوند، بشناسید. «از تقاضای نیازهای جنسی و خواسته‌های‌ خود آسان‌تر باشید». اگر می خواهید زندگی زناشویی خودرا در بالای 40 سال تازه نگه دارید، این خواسته های‌ در حال تکامل را برای خود نگه ندارید!

 

42. به سوال پرسیدن ادامه دهید.

اجازه ندهید که کنجکاوی شما در مورد شریک زندگی تان محو شود فقط بـه این دلیل که سال‌ها یا حتی دهه ها رابا هم گذرانده اید. وقتی برای نخستین بار با شخصی شروع بـه قرار ملاقات می کنیم، برای شناختن ان شخص سؤالات زیادی می پرسیم، اما هر چه بیشتر باهم باشیم، کمتر سؤال می کنیم.

 

«افراد پویا ودر حال تکامل هستند و فکر کردن که میدانید پاسخ شریک زندگی‌تان بـه ان‌ها و رابطه شما آسیب میزند.» “شما همیشه می توانید چیز جدیدی در مورد شریک زندگی خود بیاموزید، حتی اگر صرفاً تغییری در دیدگاه او باشد.”

 

43. روزهای خوب رابطه خود را به یاد بیاورید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر ازدواج شما با مشکل مواجه شده اسـت، سعی کنید در مورد زمان های‌ خوب صحبت کنید تا بـه شما کمک کند تا همه ی چیز بـه روال خود بازگردد. «صحبت کردن در مورد خاطرات خوب در روابط‌تان، احساسات مثبتی را که در طول ان تجربه‌ها داشتید، دوباره شعله‌ور میکند و بـه شما و شریک زندگی‌تان اجازه می دهد تا از طریق یک تجربه مشترک باهم ارتباط برقرار کنید».

 

44. و داستان آشنایی خود را بازگو کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

آیا تا بـه حال شنیده اید که زوجی داستان آشنایی خودرا بـه گونه اي بازگو کنند که انگار بخشی از اساطیر شخصی آنهاست؟ جزئیات ممکن اسـت کمی اغراق‌آمیز باشد و پایان ان چیزی از یک کمدی رمانتیک باشد. اما دلتنگی مشترک انها برای این‌که چگونه بالاخره یک دیگر را پیدا کردند فقط برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان و خانواده نیست.

 

این یادآور چیزی اسـت که عشق انها را منحصر بـه فرد و خاص می کند. اگر سال‌هاست که شما و شریک زندگی‌تان داستان عشقتان را نگفته‌اید، وقت ان رسیده که غبار روی جلد ان داستان جاودانه را پاک کنید.

 

45. ابراز قدردانی کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

وقتی سال‌ها باهم هستید، شروع بـه ساده‌پذیری شریک زندگی‌تان آسان اسـت، اما ابراز قدردانی که نسبت بـه او احساس می کنید بـه نفع ازدواج شما خواهد بود. حتی اگر شریک زندگی‌تان هر شب آشغال‌ها را بیرون می‌آورد، حتما هر چند وقت یکبار میزان سپاسگزاری خود و چرایی‌تان را بیان کنید. “احساس خوبی اسـت که بدانید شریک زندگی شما هنوز متوجه کارهای کوچکی می شود که برای او انجام می دهید.”

 

46. سعی نکنید در هر بحثی پیروز شوید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

وقتی صحبت از سالم نگه داشتن رابطه شما می شود، اولویت دادن بـه مهربانی بر درست بودن می تواند تفاوت را ایجاد کند. کلید هر بحثی این اسـت که در ان پیروز نشوید و بر شریک زندگی خود پیروز شوید. مشاهده می تواند راه شما برای شناخت بیشتر شریک زندگی و نزدیک شدن بـه یک دیگر باشد. “اجازه دهید انها برنده شوند زمانی که موقعیت ان را ایجاب می کند. شما ان را نمیدانید، اما ممکن اسـت انها همین رفتار را نسبت بـه شما نیز داشته باشند.”

 

47. گوش های خود را باز نگه دارید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حالی‌که ممکن اسـت عده اي از مکالمات خودرا با همسرتان تنظیم کنید، تلاش برای گوش دادن بـه آن ها می تواند بـه تقویت پیوند دوستی کمک کند که رابطه شما را قوی نگه می دارد. هنر گوش دادن را تمرین کنید و از تفاوتی که یک عمل ساده می تواند بـه ازدواج شما بیاورد حيرت زده خواهید شد.

 

48. با شریک زندگی خود سخاوتمند باشید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

شما نیازی بـه داشتن مقدار زیادی درآمد قابل تصرف یا انجام حرکات تجملاتی ندارید تا شریک زندگی خودرا با چیز خاصی حيرت زده کنید. «سخاوت را می توان در چیزهای کوچک مانند پرسیدن انچه میخواهند ودر چیزهای بزرگ‌تر مانند سازش در رابطه نشان داد. اما سخاوتمند بودن با خراب کردن انها متفاوت اسـت.»

 

درعوض، میتوانید ظروف صبحانه همسرتان را بدون این‌که در هنگام فراموشی زیاد بـه ان‌ها آسیبی وارد کنید، تمیز کنید، وقتی متوجه شدید که ماشینش خالی اسـت، ان رابا بنزین پر کنید، یا اگر متوجه شدید که کیسه کارشان را فراموش کرده‌اند، کنار درب جلو قرار دهید.

 

49. شخصا عذرخواهی کنید

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

اگر فکر می کنید پیامک عذرخواهی شما باعث کاهش ان می شود، دوباره فکر کنید. یک مطالعه درسال 2013 نشان می دهد که هم دعوا و هم ساختن متن با کاهش رضایت از رابطه همراه اسـت. بنابر این، هر زمان که ممکن اسـت، سعی کنید بحث های‌ بزرگ رابطه خودرا – از جمله مشاجرات – و عذرخواهی های‌ بعدی را شخصاً انجام دهید.

 

50. زبان عشق همسرتان را یاد بگیرید.

همه ی دریک رابطه بـه یک شکل ارتباط برقرار نمی کنند و زبان عشق افراد می تواند در طول زمان تکامل یابد. حتی اگر سال‌ها با شریک زندگی‌تان بوده‌اید، بررسی کنید و ببینید آیا شریک زندگی‌تان از نخستین ملاقات‌تان تغییر کرده اسـت یا خیر.

 

افراد زبان‌های‌ عشق متفاوتی دارند و دانستن این‌که شریک زندگی‌تان چیست، میتواند بـه شما مزیت بدهد، وقتی همه ی چیز اشتباه میشود. حل کردن مشکلات و پشت سر گذاشتن زمان‌های‌ سخت آسان‌تر اسـت، زمانی که میدانید چه کاری باید انجام دهید تا حس بهتری داشته باشید.

 

51. برنامه های تلویزیونی زیادی در مورد روابط تماشا نکنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

یک پرخوری خوب در Netflix یک راه سرگرم کننده برای گذراندن یک شب با همسرتان اسـت، اما سعی نکنید در ان زیاده روی کنید. بـه این دلیل که میزان تماشای تلویزیون و انواع برنامه‌هایي که مشاهده میکنید میتواند تأثیر قابل‌توجهی بر روابط شما داشته باشد.

 

طبق مطالعه سال 2012؛ “مشاهده سنگین تر برنامه های‌ با مضمون عاشقانه و اعتقاد بیشتر بـه عکسهای تلویزیونی از روابط عاشقانه با تعهد زناشویی کمتر، هزینه های‌ مورد انتظار و درک شده بالاتر از ازدواج، و ادراک مطلوب تر از گزینه های‌ جای گزین مرتبط اسـت بـه رابطه فعلی فرد.”

 

52. روی آنچه در رابطه شما درست پیش می رود تمرکز کنید.

گرفتار شدن در همه ی چیزهایی که در رابطه شما اشتباه می شود، آسان اسـت. اما اگر می خواهید شریک بهتری باشید، سعی کنید بـه جای ان بر انچه که درست بین شما و همسرتان می گذرد تمرکز کنید.

 

53. و زمانی که اوضاع درست پیش می‌رود از همسرتان حمایت کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

همه ی ما اهمیت حمایت از شریک زندگی خودرا در زمانی که همه ی چیز بـه درستی پیش میرود، می دانیم، اما وقتی همه ی چیز خوب پیش می رود، چطور؟ پژوهشی که درسال 2006 در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی منتشر شد، نشان داد که وقتی همه ی چیز درست پیش می رود، بودن بزرگ ترین تشویق همسرتان در واقع می تواند برای یک رابطه مهم‌تر از حمایت از او در زمان‌های‌ سخت باشد.

 

این نشان می دهد که رابطه شما واقعاً برای یک نفر و یکی برای همه ی اسـت، و شما توسط حسادت کوچک یا رقابت پذیری هدایت نمیشوید.

 

54. سعی نکنید مشکلات آنها را “رفع” کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

عده اي از ما بـه سختی میتوانیم حلال مشکلات باشیم، اما این اغلب میتواند منجر بـه سوء تفاهم در مورد نیازهای شریک زندگی شما شود. بیشتر اوقات همسر شما فقط میـــخواهد حرفش را بزند و از شما میـــخواهد که گوش کنید. “وقتی وارد میشوید و وارد حالت اصلاح میشوید، انها نیازهای خودرا برآورده نمی کنند. انها احساس ناامیدی، عصبانیت و سوء تفاهم می کنند.” گاهی اوقات بهترین حمایتی که می توانید انجام دهید این اسـت که یک تخته صدا باشید.

 

55. اسرار را با یکدیگر به اشتراک بگذارید

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

فکر می کنید پس از دهه ها گذراندن با همسرتان این رمز و راز از بین رفته اسـت؟ دوباره فکر کن در بین گذاشتن عده اي از رازها با شریک زندگی خود می تواند راه درازی را بـه سمت تازه کردن رابطه شما در سن بالای 40 سال کمک کند. “این ممکن اسـت یک خاطره از دوران کودکی، یک تجربه تغییر دهنده زندگی یا یک رویا روشن باشد. نکته مهم این اسـت که انها بـه طور واقعی با انها بـه اشتراک بگذارند. یک دیگر چیزی معنادار هستند. ضروری اسـت که زوج‌ها کنجکاو، گشاده رو، و از رازها استقبال کنند و قضاوت نکنند.

 

56. هر روز صبح ببوس

منظور ما هرروز صبح اسـت. قبل از این‌که قهوه خودرا بریزید، بـه روزنامه صبحگاهی نگاهی بیندازید یا لباس روز خودرا انتخاب کنید، همسرتان را ببوسید که می‌گوید: “من از شما متشکرم. قبل از این‌که طوفان روز توجه ما را بدزدد، فقط می‌خواستم تا این را بـه شما یادآوری کنم.” همه ی چیز بـه اولویت بندی انچه واقعاً مهم اسـت برمی گردد.

 

57. یک پرستار بچه استخدام کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

بچه‌ها نعمت هستند، اما تعهد زمانی که برای تربیت انها درنظر گرفته می شود، حتی برای قویترین ازدواج‌ها هم می تواند پیامد های منفی داشته باشد. بر اساس مطالعه اي درسال 2009 در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، 90 درصد از زوج ها احساس می کنند که پس از پدر و مادر شدن، شادی زناشویی کمتری را تجربه می کنند.

 

بنابر این، چگونه این را برطرف می کنید؟ با استخدام پرستار کودک و نه فقط در سالگردها و مناسبت های‌ خاص. همین هم اکنون تماس بگیرید و ببینید که آیا پرستار کودک دراین هفته در معرض اسـت یا نه، زیرا وقت ان رسیده که شما و تنهایتان یک شب بیرون بروید.

 

58. قضاوت نکن

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در حالیکه تفسیر منفی رفتار شریکتان نسبت بـه شما آسان اسـت، چه انها با پاسخ های‌ تک کلمه اي پاسخ دهند یا بـه همان سرعتی که طبق معمولً بـه شما پیامک ارسال نمی کنند، قبل از دانستن دلایل پشت کار او بـه نتیجه گیری منفی نپردازید. من بـه‌جای نادرستی، بـه دنبال درستی در افراد، رفتار و واکنش‌هایشان هستم.

 

59. بدون اینکه از شما خواسته شود پیشنهاد کمک بدهید.

در حالیکه ممکن اسـت ذهن خوان نباشید، اگر می خواهید شریک بهتری باشید، باید بـه میل خود دستی دراز کنید – یا حداقل یکی را پیشنهاد دهید. «بـه سهم خود از کارهای خانه غافل نشوید». “وقتی که شریک زندگی تان روز شلوغی داشت، غذای آماده سفارش دهید و ان را بـه خانه بیاورید. زندگی را برای انها آسان تر کنید.”

 

60. سعی کنید شریک زندگی خود را اغوا کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

وقتی صحبت از هیجان انگیز نگه داشتن ازدواج شما بـه میان می آید، کمی اغواگری می تواند بسیار کمک کند. “فیلم ها و برنامه های‌ تلویزیونی سکسی را تماشا کنید. بـه موسیقی سکسی گوش دهید. بـه کتاب های‌ هنری و عکاسی سکسی نگاه کنید.” رویاپردازی کنید، خیال پردازی کنید و سناریوهایی را تصور کنید که بـه شما احساس خوبی میدهند.

 

61. رابطه جنسی را در اولویت قرار دهید.

اگر روحیه دارید، از موضوع دوری نکنید. حتی اگر مدتی اسـت که شما و همسرتان صمیمی نبوده اید، رابطه جنسی ممکن اسـت رابطه شما را التیام بخشد. در واقع، طبق تحقیقی که درسال 2017 انجام شد، “اثر پس از درخشندگی” رابطه جنسی تا دو روز طول می‌کشد و زوج ها را شادتر و راضی تر می کند.

 

62. خودجوش تر باش

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

با درنظر گرفتن زمان کافی، حتی بهترین ازدواج ها نیز ممکن اسـت بـه ورطه سقوط برسند. مسئولیت ها و تعهدات مالی وجوددارد و بـه نظر نمی‌رسد زمانی برای تفریح باقی بماند. خوب، بگذار امسال سالی باشد که تغییر کند. نیازی نیست کار دیوانه‌واری مانند ترک شغل خود انجام دهید، اما هوس بازی کردن برای گذراندن یک روز باهم می تواند همان چیزی باشد که ازدواج شما بـه ان نیاز دارد.

 

63. در مورد برنامه های بازنشستگی در همین صفحه باشید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

حتی اگر سال‌ها از ان زمان گذشته باشد، زمانی که زمان کاهش سرعت زندگی حرفه‌اي‌تان فرا رسد، همین موضوع در مورد اهداف بازنشستگی‌تان در حال حاضر بـه نفع روابط شما خواهد بود. بر اساس یک نظرسنجی درسال 2017؛ 21 درصد از طلاق‌گرفته‌ها گفتند که مسائل مالی یکی از عوامل مؤثر در از بین رفتن ازدواج آن ها بوده اسـت.

 

این بدان معناست که هیچ زمانی مانند زمان حال وجود ندارد تا مطمئن شوید که شما و همسرتان چشم در چشم در مورد انچه در انتظار سال‌های طلایی شماست، می‌بینید.

 

64. به یاد داشته باشید که یک «ما» باشید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

در مطالعه‌اي درسال 2009؛ دریافتند، زوج‌هایي که اغلب خودرا “ما” مینامند، بهتر از همسرانی که بـه شدت مستقل هستند، اختلافات زناشویی را حل می کنند. این بدان معناست که اگر از کلماتی مانند “ما” بیشتر از “من”؛ “من” و “شما” استفاده کنید، احساس نزدیکی و ارتباط بیشتری با همسرتان خواهید داشت.

 

65. با همسرتان مانند بهترین دوستتان رفتار کنید.

65 راه برای برای بهترین همسر شدن در 40 سالگی به بعد

کلید شریک خوب بودن این اسـت که با همان احترام و توجهی که در نزدیکترین دوستی هایتان قائل هستید، با رابطه خود رفتار کنید. طبق یک مطالعه درسال 2019؛ زوج هایي که شریک زندگی خودرا بـه عنوان بهترین دوست خود میدیدند نه تنها در روابط خود شادتر بودند، بلکه بـه طور کلی از زندگی خود رضایت بیشتری داشتند.

 

بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت بر اساس ماه تولد

 

در پایان

اگر می خواهید ازدواج شما بـه نتیجه برسد، باید زمان، تلاش و انرژی را صرف همسرتان کنید، مهم نیست که شراکت شما چقدر جدید یا قدیمی اسـت. حتی ازدواج های‌ پایدار نیز نیاز بـه نگهداری و مدیریت منظم دارد.

جدیدترین مطالب سایت