همسرتان راننده ماشین سنگین هست؟

همسرتان راننده ماشین سنگین هست؟
کسانی که همسرشان راننده ماشین سنگین هستند و بیرون از شهر میروند و دیر به دیر به خانه می ایند بخوانند.
 
هیچ گاه همسرتان را با کسی که یک شغل فکری دارد مقایسه نکنید.
 
یک کارمند اداری هم خسته می شود اما شاید شام خوردن در پارک به همراه خانواده خستگی او را راحت تر مرتفع سازد اما شوهر شما که از صبح پشت فرمان کامیون نشسته ، یا با آهن و چکش سر و کار داشته ، انقدر خسته است که نشستن در پارک در حوصله و توان او نیست، بنابراین از قیاس کردن همسرتان با کسانی که شاغل به شغلهای کم زحمت تری ( از لحاظ  جسمانی ) هستند، پرهیز کنید.
 
شما باید نسخه زندگی خودتان را بپیچید.
 
بهتر است انتظاراتی متناسب با شرایط خودتان داشته باشید. البته این حرف به هیچ وجه به معنی سانسور کردن خواسته ها و توقعاتتان نیست بلکه به معنی تبدیل و جابجایی و مدیریت متفاوتی است که خاص زندگی شماست.
 

از دنیای همسرتان فاصله نگیرید
شغل هر مردی باید افتخار و تفریح او باشد. مراد از تفریح ، راحت بودن شغل نیست بلکه مطلوب و مورد علاقه بودن آن است. و منظور از افتخار این است که بداند کارش مفید و شریف است. اگر شغل همسرتان مورد افتخارش نیست شما نگاه او را اصلاح کنید.

 

شغلش را دوست داشته باشید و آن را بستایید و همیشه از نگاهی مثبت درباره آن حرف بزنید. مردی که شغلش را دوست داشته باشد اخلاق و روحیه بهتری هم در خانه خواهد داشت . زیرا در تمام ساعاتی که در خانه نبوده به کاری دلخواه مشغول بوده است وقتی به خانه می آید فقط خسته است نه عصبانی و افسرده .

 

مردی که می بیند همسرش شناخت درستی از شغل او ندارد و او را به خوبی درک نمی کند، کم کم از همسر خود فاصله می گیرد و بیشتر با دوستان و همکارانش انس می گیرد، بنابراین شغل همسرتان را بشناسید و از دنیای کاری او فاصله نگیرید.

 

گاه گاهی در خانه در یک فضای دوستانه راجع به مسائل کاری او صحبت کنید. نه برای کنجکاوی یا دخالت، که اگر چنین چیزی را حس کند از حرف زدن درباره کارش امتناع می کند بلکه صرفا مثل یک دوست برخورد کنید. بگذارید شغل او ،یک دلیل خوب برای هم صحبتی و دوستی با هم داشته باشید.

 

ظاهر بین نباشید تا بیشتر با همسرتان دوست شوید
ظاهر بینی از جمله دردهایی است که در جامعه ما رواج دارد و معمولا در بین زنان مشتریان بیشتری دارد. زنی که ظاهربین است احتمالا نگاه خوبی هم به مشاغل یدی ندارد. همین نگاه منفی تاثیر بدی روی رابطه او با همسرش خواهد داشت .همینطور می تواند موجب دلسردی وی از کارش شود. هر چند این دلسردی شغل او را تغییر ندهد و تنها تاثیر روانی داشته باشد.

اگر واقع بین باشید شرافت شغل او را به راستی درک خواهید کرد و دلایل خوبی برای افتخار کردن به کاری که انجام می دهد پیدا خواهید نمود. نانی که او سر سفره شما می گذارد با زحمت بازو و عرق جبین به دست آمده است. به همین جهت بسیار ارزشمند و موجب تربیت نیکوی فرزندانتان خواهد بود. این چیزها را همواره مدنظر داشته باشید.
 
وقتی در حضور دیگران از شغل همسرتان حرف می زنید با افتخار حرف بزنید و دیگران را هم هر چند ظاهربین باشند تحت تاثیر قرار دهید.

 

هیچ گاه تسلیم افکار پوچ افراد ظاهربین قرار نگیرید. یک مدیر که اداره ، شرکت ،بانک یا … دیگری را اداره می کند به خیلی دلایل، بیشتر در معرض خطر حرام و حلال کردن و مزد بی زحمت به خانه آوردن قرار دارد تا یک کارگر یا یک فرد شاغل به مشاغل یدی.

 
اگر مومن و معتقد به این چیزها باشید بسیار آرام تر زندگی خواهید کرد و راحت تر با همسر زحمتکش و فداکارتان کنار خواهید آمد. وقتی به این مسائل توجه زیادی داشته باشید خودبه خود تقدیر شما از همسرتان افزایش پیدا خواهید کرد. با اضافه شدن قدر دانی شما ، همسرتان هر روز در کارش بیشتر پیشرفت خواهد نمود.
 
 کسی که واقع بین است همسرش را در همان شغلی که مهارت آن را پیدا کرده رشد می دهد نه در شغلی که ظاهر خوب و تیپ با کلاسی داشته باشد.
 
 
جدیدترین مطالب سایت