6 پیامد بعد از سال ها شروع از رابطه عاشقانه

6 پیامد بعد از سال ها شروع از رابطه عاشقانه

پیامد بعد از سال ها شروع از رابطه عاشقانه

مشاهدات دانشمندان روی پیامد بعد از سال‌ها شروع از رابطه عاشقانه را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم برانگیز ظاهرا وقتی برای یک مدت طولانی، به یک رابطه ادامه میدهیم، پیامدهایی دارد و دانشمندان با سند و مدرک این موضوع را اثبات کرده‌اند. محققان تاکنون، اکثر برای تحقیق و بررسی روی رابطه‌هاي ناموفق وقت صرف کرده‌اند تا رابطه‌هاي خوشحال و پیروز! در این مقاله برای‌تان می گوییم اکثر مشاهدات دانشمندان روی این موضوع کنجکاوی‌ برانگیز چه بوده هست:

وقتی سالهای سال با همسرتان زندگی می کنید چه اتفاق‌هایي می‌افتد

 

۱. فکر می‌کنید فرد دیگری برای‌تان جاذبه‌ی رمانتیک ندارد

یادتان نمی آید این اواخر با فرد جذابی ملاقات کرده باشید، درست هست؟ مطالعات نشان داده شکل گیری نوعی عادت در مغزتان باعث می شود احتمال این که به خیانت فکر کنید بسیار کم شود چون زیبایی ظاهر افراد‌ِ دیگر، برای‌تان رنگ باخته هست. این یافته، نتیجه‌ي مجموعی از مطالعاتی هست که روی نحوه‌ي رفتار افراد در روابط پیروز‌شان صورت گرفته هست.

 

۲. دغدغه‌‌ی شما دغدغه‌ی همسرتان هم می‌شود

دلیلش هم این نیست که همسران مجبورند به صحبت‌هاي یکدیگر و شکایت و غرولندهای هم دیگر از دست رئیس یا همکار حسود گوش بدهند. بلکه معلوم شده اگر یکی از همسران، دچار استرس و نگرانی شود، همسرش هم به احتمال عمده دچار استرس خواهد شد و این نتیجه‌اي هست که از پیگیری و مطالعه‌ي زندگی‌هاي مشترک ِ ۱۵ ساله به دست آمده هست.

وقتی سالهای سال با همسرتان زندگی می کنید چه اتفاق‌هایي می‌افتد

 

۳. ممکن است یک سری از علمکردهای جسمی‌تان همزمان باشد

در یک رابطه‌ي بلند مدت، این فقط ذهن‌تان نیست که تحت تاثیر قرار میگیرد، بلکه بدن‌تان هم دچار تغییراتی میشود. یکی از مطالعاتی که اخیرا روی زوج‌هایي با سابقه‌ي زندگی مشترک ۵۰ ساله انجام شده نشان داده این همسران از سه جنبه‌ي جسمی، تشابهاتی داشته‌اند: عملکرد کلیه، کلسترول و قدرت مچ دست! یافته‌ها نشان میدهند در مورد بعضی از مریضی‌ها و مسائلی که درمورد‌ي سلامت روی میدهد، اگر یکی دچار مشکلاتی شد، بهتر هست آن دیگری هم چکاپ شود!

 

۴. همسرتان حُکم دارو را پیدا می‌کند

وقتی بیمارید، اگر همسرتان کنارتان باشد حس بهتری دارید؟ ممکن هست دلیلش فقط عاطفی نباشد. یک تحقیق بزرگ که روی زوج‌هاي سن بالا انجام شد نشان داد افرادی که همسرشان خوش‌بین‌تر هست، سالم‌تر میباشند. چند مطالعه‌ي دیگر نیز نشان داده افرادی که هنگام درد و مریضی همسران‌شان در کنارشان میباشند نسبت به زمانی که تنها میباشند، درد و ناراحتی کمتری احساس می کنند.

 

وقتی سالهای سال با همسرتان زندگی می کنید چه اتفاق‌هایي می‌افتد

 

۵. کیفیت خواب‌تان به وضعیت رابطه‌‌تان بستگی دارد

حتما جای تعجب نیست که شریک شدن تخت و رختخواب با یک نفر دیگر، باعث شود او روی خواب شما و شما روی خواب او تاثیر بگذارید. دانشمندان هنوز در حال مطالعه روی چگونگی این تاثیر میباشند اما در مراحل نخست به نتایجی رسیده‌اند. وقتی یکی از شما مثلا اضطراب دارد، آن دیگری هم دیرتر به خواب می رود. یک مطالعه نشان داد مردانی که شب مفید نخوابیده بودند، همسران‌شان هم صبح، خواب آلود و عبوس بودند. یک نتیجه‌ي دیگر هم این بود؛ زنانی که ازدواج‌هاي پیروز‌تری دارند، بهتر از زنانی که در روابط خود عمده پیروز و خوشحال نیستند میخوابند.

 

۶. هیچکس زبان رمزی شما را نخواهد فهمید

با حرکات دست و صورت، ایما و اشاره‌هایي بهم دارید، اما افراد دوروبرتان نمی‌فهمند چه میگویید. حتی شاید کسی را به لقبی خطاب کنید که فقط خودتان میدانید چه معنی دارد. سالهای عمده زندگی مشترک باعث شده به یک زبان رمزی مشترک و منحصر به خودتان برسید که هیچکس دیگری سرنخ حرف‌هاي شما هم دستش نیاید!

 

جدیدترین مطالب سایت