اشتباهات تصمیمات لحظه ای و جلوگیری از موفقیت

اشتباهات تصمیمات لحظه ای و جلوگیری از موفقیت

اشتباهات تصمیمات لحظه ای و جلوگیری از موفقیت 

برای موفیت شدن در زندگی و رازهای موفقیت باید سختی های بسیاری کشید ، ابتدا و مهمترین مسائل نباید تصمیمات لحظه ای گرفت در ادامه با تالاب همراه باشید.

 

تصمیمات لحظه ای همیشه برای افراد دردسر ساز بوده است. برخی افراد در آن واحد تصمیم و اقدام به اجرا سازی آن می کنند. هر قدر که شما تاثیر بیشتری از محرک های احساسی و لحظه ای خود داشته و به نوعی بیشتر واکنش می دهید موقعیت های واقعی زندگی و فرصت ها را نیز از دست می دهید چرا که احساسات شما منطق رفتار درست را نمی دانند.

 

کنترل احساسات به روش S.T.U.C.K ، چطور کنترل احساسات خودمو به دست بگیرم
به تازگی من یک دوست قدیمی را ملاقات کردم که شانس چندانی نمی دیدم بتوانم باز هم او را ببینم. خواستیم تا دیدار ها را تازه کنیم و کمی با هم وقت بگذرانیم و خاطرات مان را مرور کنیم. برای همین با قطار به سمت خانه او رفتم که چند ساعتی را با هم باشیم. وقتی به خانه او رسیدم او مرا در آغوش گرفت و کمی با هم حرف زدیم که ناگهان گوشی من صدایش درآمد

 

. دینگ… که البته برای هر ۵ دقیقه یک بار در روز طبیعی بود. ایمیل، فیس بوک، توییتر، تلگرام، واتس آپ، پیام و تماس تلفنی مانند یک جریان تمام نشدنی کل روز مرا پر می کرد. البته من هم خسته بودم.کمی که گذشت و این صدا نیز به صورت متداول و تمام نشدنی ادامه داشت، دوستم ظاهرا کم کم داشت ناراحت می شد تا اینکه گفت آن صدای چی بود؟ و من گفتم نمی دانم احتمالا یک ایمیل کاری. پس از چند دقیقه دوباره صدای گوشی درامد. دینگ….

 

دوستم چهره ناراحت و ناراضی به خود گرفته بود و به نظر می رسید از این وضع اصلا خوشش نمی آید. به هر حال من نمی توانستم سیل هر روزه پیام هایم را متوقف کنم. ممکن بود خبر مهمی باشد که باید به آن می رسیدم. با خانواده هایمان برای صرف شام به یک رستوران رفتیم و کمتر از یک دقیقه بعد از شروع غذا دوباره صدای گوشی درآمد. دینگ….

 

دوستم که به نظر طاقتش تمام شده بود ناگهان گفت میشه گوشیو چند ساعت خاموش کنی؟ جمله اش به اندازه کافی تحقیر آمیز بود ولی لحن سرزنش آمیزش مرا بیشتر آزده و خشمگین کرد. با خود گفتم چطور جرات می کنه جلو بچه ها با من این رفتارو بکنه؟ من خجالت زده بودم و می خواستم انتقام این خجالت رو از دوستم بگیرم.

 

اما از طرفی دوست قدیمیو بعد از مدت ها می دیدم و اصلا دلم نمی خواست یه شب خوبو خراب کنم. تصمیم گرفتم با روش S.T.U.C.K خودمو آروم کنم و کنترل احساسات خودمو به دست بگیرم. در این روش باید اول:

 

مرحله اول توقف ( Stop ) کرده و توجه تان را به یک مسئله دیگر جلب کنید مثلا می توانید روی نفس کشیدن تان تمرکز کنید.مرحله دوم در روش S.T.U.C.K ٬ همان مرحله حرف زدن ( Tell ) است. به خود بگویید که چه احساسی دارید. مثلا با خود بگویید که خشمگین هستید.

 

 به گزارش تالاب مرحله بعد ( Uncover ) یا برملا کردن احساسات است که باید با خود بگویید آیا خشم، نفرت، ناراحتی و غم تان ۱۰۰ درصد است و یا همیشه با شما می ماند یا خیر.مرحله ( Consider ) یا در نظر گرفتن است ٬ که باید در نظر بگیرید تمام احساسات تان گذرا هستند و مسائل دیگری غیر از عواطف آنی شما هست که باید از آن ها مراقبت کنید.

 

مرحله آخر یا همان مرحله Ok باید به خودتان بگویید باشه می توانم از این احساس بگذرم و با توجه به ۴ مرحله ی قبل قطعا از پس آن بر می آیم. کنترل احساسات می تواند به همین سادگی باشد.به همین سادگی می توانید کنترل احساسات تان را به دست گرفته و از روش S.T.U.C.K استفاده کنید. به این ترتیب دیگر شاهد این نخواهید بود که روابط یا موقعیت های تان را به خاطر هجوم عواطف غیرعادی از دست بدهید. تنها کافی است امتحان کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت