10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

همه ما می خواهیم موفق ترین و با انگیزه ترین شخص ممکن از خود باشیم، درست است؟ با این ترفندها و نکات، موفقیت آنقدرها هم که فکر می کنید دور نیست.

 

روال صبحگاهی افراد موفق

برخی از تحسین‌شده‌ترین، خلاق‌ترین و موفق‌ترین افراد جهان به برنامه‌های صبحگاهی خود تکیه می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که روزهایشان تا حد ممکن پربار و پربار است.

 

اگر در برابر زنگ بیدار شدن صبحگاهی خود مقاومت می کنید و چرت زدن را فشار می دهید، ممکن است یک یا دو نکته از روال زیر برای ایجاد یک عادت بهتر استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای بیدار شدن راحت در صبح زود

 

1. آنها از یک خواب خوب بیدار می شوند

 10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

اگر می خواهید صبح ها در بهترین فرم باشید، کم خوابی خوب نیست. شریل سندبرگ، مدیر اجرایی فیس بوک، یکی از شلوغ ترین زنان روی کره زمین است. او در مصاحبه‌ای با USA Today، یکی از نکات مهم خود را برای پیشرفت در صبح فاش کرد: او مطمئن می‌شود که خواب خوبی در شب داشته باشد.

 

شریل اعتراف می کند که قطع ارتباط از فناوری او سخت است، اما او همیشه تلفن خود را خاموش می کند تا یک شبه مزاحم نشود. عاداتی مانند کاهش سطح نور، خوابیدن در یک ساعت معقول و استراحت آگاهانه قبل از خواب، همگی می توانند تفاوت زیادی در الگوی خواب ما ایجاد کنند. سپس شما آماده هستید تا فردا را با انگیزه در گام خود شروع کنید.

 

2. زود بیدار می شوند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

اپرا وینفری افسانه ای موفق است و معمولاً تا ساعت 6 صبح بیدار می شود. هنگامی که یک روز معمولی از زندگی خود را برای رژه تعریف می کرد، توضیح داد که چگونه ساعت 6:30 صبح به دفتر خود می رسد. تقریباً بدون استثنا، افراد موفق روز خود را زود شروع می کنند. بسیاری می گویند بین ساعت 5 تا 6 صبح بیدار می شوند.

 

زود بیدار شدن مخصوصاً برای کسانی که در خانه کار می کنند یا بچه های کوچکی دارند عالی است، زیرا می توانند وظایف کاری را بدون وقفه انجام دهند. یا ممکن است ترجیح دهید به خودتان زمان برای فعالیت های معنوی یا ورزش اختصاص دهید. 

 

3. آنها زمان خود را صرف مدیتیشن می کنند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

مهم است که وقتی روز را با بیشترین ظرفیت خود از مغز خود استفاده می کنید مراقب سلامت روان خود باشید. بسیاری از موفق ترین کارآفرینان ما برای کمک به مدیتیشن روی می آورند. در یک مقاله LinkedIn Pulse، جف وینر، رئیس اجرایی LinkedIn، توضیح می‌دهد که چگونه استفاده از یک برنامه مدیتیشن به او کمک کرد تا یک روال مدیتیشن روزانه را ایجاد کند. او احساس می کند که این مزایای زیادی برای سلامت روان او به همراه دارد.

 

4. آنها از دست زدن به قهوه بلافاصله اجتناب می کنند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر، در Product Hunt فاش کرد که برنامه صبحگاهی او شامل برخاستن در ساعت 5 صبح است. او این کار را با ورزش و مدیتیشن دنبال می کند، قبل از اینکه برای صبحانه به کافی شاپ مورد علاقه اش برود.

 

ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد که در همان لحظه ای که از رختخواب بیرون می روید، آن فنجان قهوه نشاط آور را دراز کنید. اما افراد موفق می دانند که کافئین بهترین راه حل برای شروع فوری نیست. این مقدار کافئین در یک فنجان قهوه است.

 

5. آنها یک صبحانه سالم می خورند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

یکی دیگر از مدیران پردرآمد که روتین صبحگاهی دارد، ریچارد برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین است. برانسون به دلیل توجه به عادات غذایی خود مشهور است. در یک جلسه پرسش و پاسخ برای American Express OPEN Forum، او می گوید که معمولا برای صبحانه سالاد میوه و موسلی می خورد. اگر صبح ها برای وقت گذاشتن تحت فشار هستید (و چه کسی اینطور نیست؟)، حذف صبحانه وسوسه انگیز است.

 

اما خوردن یک صبحانه سالم راهی مهم برای تامین انرژی بدن برای سختی های صبح است. غلات کامل، میوه ها و کربوهیدرات های آهسته رهش مانند بلغور جو دوسر، همگی گزینه های خوبی هستند. 

 

بیشتر بخوانید: راه حل ساده برای سحر خیز بودن در صبح

 

6. آنها شامل ورزش هستند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

همه ما می دانیم که ورزش چقدر برای سلامت جسمی و روحی ما اهمیت دارد. اما ورزش نباید یک فعالیت سنتی باشد. شوندا رایمز، تهیه‌کننده اجرایی نمایش‌های موفق Grey’s Anatomy and Scandal به Vulture در فیسبوک گفت که برنامه صبحگاهی او شامل «پارتی رقص با بیانسه» است. چند دقیقه رقص پر جنب و جوش راهی عالی برای شروع روز شماست.

 

انجام زودهنگام ورزش حتی فواید زیادی برای مغز شما دارد. مطالعات نشان داده اند که میزان متابولیسم شما در طول روز پس از ورزش صبحگاهی افزایش می یابد. شما می توانید با بهبود حس خوب، از مزایای یک تمرین اولیه بهره مند شوید. و به دلیل اینکه بعداً در روز مشغول هستید، تمرین خود را نادیده نخواهید گرفت.

 

7. آنها ساده لباس می پوشند

 

ممکن است فکر نکنید که انتخاب لباسی که می پوشید برای برنامه صبحگاهی شما مهم است. با این حال، از بین بردن استرس در مورد انتخاب لباس می تواند عملکرد شما را بعداً در روز تغییر دهد. مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک، به خاطر شلوارهای جین و ژاکت های گرمکنش مشهور است. اما این اتفاقی نیست. زاکربرگ به ایندیپندنت توضیح داد که ترجیح می دهد انرژی ذهنی خود را برای تصمیم گیری های مهم پس انداز کند و قول داد که با پوشیدن لباس یکسان، برنامه صبحگاهی خود را ساده تر کند.

 

کت و شلوارهای باراک اوباما و شلوار جین مشکی نمادین و ژاکت یقه‌دار استیو جابز نمونه‌های مشابهی هستند. در حالی که ممکن است نتوانید با شلوار جین و تی شرت سر کار حاضر شوید، می توانید کمد لباس خود را ساده کنید. هماهنگی رنگ، ترکیب و ست کردن لباس‌ها انتخاب لباس‌های شما را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. سازماندهی کمد به شما کمک می کند که این روند نیز آسان تر شود.

 

8. آنها اولویت های خود را برای روز تعیین می کنند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

افراد موفق وقت خود را برای رفتن تلف نمی کنند. زمان بسیار ارزشمند است، بنابراین سازماندهی صبحگاهی برای افرادی مانند آریانا هافینگتون، بنیانگذار هافینگتون پست و Thrive Global اولویت اصلی است. هافینگتون دوست دارد از صبح های زود خود برای تعیین اولویت های روزش استفاده کند. او گفت که زود از خواب بیدار می شود، ورزش می کند و اولویت های خود را برای روز تعیین می کند.

 

این به او اجازه می دهد تا به موقع و منظم با مسائل برخورد کند. داشتن یک برنامه روشن برای روز (حتی اگر از ریل خارج شود)، تمرین خوبی است زیرا به ما کمک می کند در مسیر و انجام کارهای مهم قرار بگیریم. عدم تمرکز به این معناست که حواسمان به کارهای مهم کمتر پرت می شود، بنابراین بهره وری کمتری داریم. 

 

9. آنها ریتم خود را پیدا می کنند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

نظرات در مورد بهترین راه برای شروع کارهای کاری متفاوت است. برخی از انجام فعالیت های مالیاتی در ابتدا و واگذاری وظایف کمتر به بعد حمایت می کنند. توصیه های دیگر این است که ابتدا مهم ترین کار را انجام دهید. اما برخی از افراد متوجه می شوند که کار کردن به تدریج برای آنها بهتر عمل می کند.

 

گرچن روبین، بنیانگذار پروژه شادی، روز کاری خود را با انجام کارهای معمولی مانند چک کردن ایمیل ها یا رسانه های اجتماعی آغاز می کند. او در مصاحبه‌ای می‌گوید که انجام کارهای درجه پایین برای او آسان‌تر است. این باعث می‌شود که بعداً به کارهای سخت‌تر دست بزند. با پیدا کردن اینکه چه چیزی برای شما بهترین کار را دارد، می توانید بهره وری خود را به طور موثرتری مهار کنید. آزمایش کنید که کدام رویکرد برای شما مناسب تر است.

 

10. آنها کارهای چندوظیفه ای را انجام می دهند

10 کاری که افراد بسیار موفق هر روز صبح انجام می دهند

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نشان داده است که انجام چند کار باعث می شود در هنگام کار کارایی شما کمتر شود. اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توان چندوظیفه‌ای را در برنامه صبحگاهی‌تان به کار گرفت. به گفته نیویورک تایمز، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، دویدن روی تردمیل را با تماشای دی وی دی ترکیب می کند.

 

این معتاد به خواندن که به خود اعتراف کرده بود، راهی مبتکرانه برای پیگیری جستجوی اطلاعات خود در حالی که همزمان ورزش می کرد، پیدا کرد. استفاده بهینه از زمان تمرین با گوش دادن به پادکست ها یا کتاب های صوتی، راهی عالی برای افزایش دانش شماست. گوش دادن در صبح به مغز شما فرصت می دهد تا آنچه را که در طول روز شنیده اید هضم کند. 

 

بیشتر بخوانید: سخت بیدار شدن کودکان از خواب

 

در پایان

بسیاری از ما روز را با زنگ ساعت زنگ دار، یک فنجان قهوه بزرگ و بررسی سریع ایمیل خود شروع می کنیم. اما اگر عادت های صبحگاهی افراد بسیار موفق را تجزیه و تحلیل کنید، این دقیقاً همان کاری است که آنها انجام نمی دهند.

جدیدترین مطالب سایت