چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

تعداد زیادی از مردم با ریاضیات دست و پنجه نرم می کنند. این یکی از رایجترین موضوعاتی اسـت کـه مردم با ان مشکل دارند. اما با آموزش، تمرین و تلاش صحیح، می‌توان آسان تر شد. برای کسانی کـه میخواهند یاد بگیرند کـه چگونه در ریاضیات خوب باشند، ممکن اسـت نیاز بـه تمرین بیشتری داشته باشد. در این جا چند روش برتر برای یادگیری سریع ریاضی آورده شده اسـت.
با پایه ها شروع کنید

 

نحوه یادگیری سریع ریاضی: سیستمی برای موفقیت

ریاضی موضوعی اسـت کـه در هنگام معرفی مباحث متوالی بـه مبانی تکیه می کند. بـه عنوان مثال، شـما با اصول اولیه مانند جمع، تفریق، تقسیم و ضرب شروع خواهید کرد. سپس، همان طور کـه بر روی دانش خود ایجاد می کنید، می توانید بر موضوعات سخت تری در ریاضیات مانند جبر، هندسه و حساب دیفرانسیل و انتگرال مسلط شوید.

 

اگر نمیدانید چگونه تقسیم یا اضافه کنید، جبر مطمئناً گیج کننده خواهد بود. و شـما نمی‌توانید بدون پایه اي محکم در مثلثات و جبر بـه حساب دیفرانسیل و انتگرال بروید. بـه همین دلیل اسـت کـه درک مبانی و ساختن از آنجا ضروری اسـت.

 

چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

 

اهمیت حس عدد

تعداد زیادی از مردم یادگیری ریاضی رابا حفظ کردن شروع می کنند. این بدان معناست کـه انها یک جدول زمان «ضرب» میگیرند و بـه عنوان مثال 9×9 را حفظ می کنند. در حالی کـه این تاکتیک می‌تواند کارساز باشد، می‌تواند در آینده نیز مشکلاتی ایجاد کند. اگر در حال تست زدن هستید و ناگهان اضطراب دارید، ممکن اسـت هر انچه را کـه حفظ کرده‌اید فراموش کنید.

 

درعوض، درک مفهوم اعداد مفید اسـت. در این جا نمونه اي از روشی اسـت کـه اینکار را انجام می‌دهد. اگر می خواهید بفهمید 9×9 چیست، ممکن اسـت 10×9 را بگیرید و بدانید کـه 90 اسـت. سپس، از آنجایی کـه بـه دنبال 9 گروه 9 تای هستید، نه 10؛ باید 9 را از 90 کم کنید تا بـه 81.

 

حس عددی بیش از این وجوددارد، اما این ایده کلی اسـت. شـما می خواهید واقعا درک کنید کـه چگونه اعداد و توابع ریاضی در حفظ کردن کار می کنند.

 

بیشتر بخوانید: فرمول ریاضی جدید برای حل مکعب روبیک

 

اهداف تعیین کنید

هنگامی کـه بر اصول ریاضی مسلط شدید، می توانید اهدافی را در مورد انچه می خواهید تمرکز کنید تعیین کنید. اگر میخواهید با جبر خوب باشید، دیگر نیازی بـه تمرکز روی هندسه نیست. هنگامی کـه بدانید بـه چه نوع ریاضیاتی نیاز دارید مسلط شوید، می توانید کوتاه ترین مسیر را بیابید و انرژی خودرا برای خوب شدن با ان موضوعات صرف کنید.

چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

 

نکات و ترفندهایی برای یادگیری سریع ریاضی

ریاضیات متنوع اسـت، بنابر این هیچ روش واحدی برای خوب بودن در ریاضیات وجود ندارد. با این حال، بهترین روش‌هاي‌ آزموده‌شده و واقعی وجوددارد کـه بـه شـما کمک میکند در هر مرحله از سفر خود پیشرفت کنید. بیایید بـه مواردی کـه انها شامل می‌شوند نگاهی بیندازیم:

 

1. تمرین کنید

مانند هر موضوع یا رشته اي، بهترین راه برای بهتر شدن، تمرین اسـت. می توانید مشکلات تمرین را بـه صورت آنلاین یا درکتاب هاي‌ کار پیدا کنید. همچنین، اگر در حال حاضر در مدرسه هستید ودر یک کلاس ریاضی ثبت نام کرده‌اید، مطمئن شوید کـه تمام تکالیف کلاس و تکالیف خودرا انجام دهید. شکی نیست کـه معلم شـما منبع خوبی برای ارائه مشکلات تمرینی اضافی بـه شـما خواهد بود.

 

2. اشتباهات را درک کنید

ریاضی یکی از دروسی اسـت کـه کار شـما برای رسیدن بـه راه حل بسیار مهم اسـت. همچنین کاملاً عینی اسـت، زیرا تنها یک پاسخ درست وجوددارد زیرا بر اساس اعداد اسـت. بـه این ترتیب، شـما می خواهید واقعاً اشتباهات خودرا در فرآیند حل مشکلات خود درک کنید. بـه این ترتیب، می توانید خطاها را اصلاح کنید و بـه طور بالفعل بـه راه حل مناسب برسید.

چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

 

3. مفاهیم را درک کنید

در حالی کـه ریاضیات بر اساس اعداد اسـت، مفاهیم گسترده اي برای کمک بـه درک انواع مختلف مسائل ریاضی وجوددارد. گاهی اوقات، دانش‌آموزان سؤال را سخت‌تر از انچه هست میکنند. حتما سؤالات ریاضی را بـه آرامی بخوانید و قبل از شروع کار روی حل سؤال، سؤال را درک کنید.

 

4. در صورت نیاز کمک بگیرید

اشکالی ندارد کمک بخواهید. حتی اگر فکر می کنید مفهوم را می‌دانید و سؤال را درک می کنید، ممکن اسـت بـه راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشید تا شـما را در مسیر درست هدایت کند. درنظر بگیرید کـه یک معلم خصوصی ریاضی بگیرید، از یک همسال خود بخواهید یا از استاد/معلم خود کمک بخواهید.

 

ترفندهای اعداد

در این جا چند ترفند اعداد خاص برای ریاضی پایه وجوددارد کـه بـه شـما کمک می کند ریاضی را سریع یاد بگیرید.

 

چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

 

5. هنگام اضافه کردن گرد کنید

جمع کردن بیش از دو شماره دریک زمان ممکن اسـت از نظر ذهنی دشوار باشد. یک راه سریع برای اضافه کردن اعداد این اسـت کـه ابتدا انها را گرد کنید. برای مثال، فرض کنید می خواهید 317 و 518 را اضافه کنید. می توانید این‌ها را برای 320 و 520 گرد کنید و آسان‌تر ببینید کـه مجموع ان 840 اسـت. سپس، فقط باید تفاوت بین 320-317 «3» را کم کنید و 520-518 «2»؛ پس 3+2=5. پاسخ 840-5=835 خواهد بود.

 

6. ضرب در 5s

یک ترفند خاص برای ضرب در 5 وجوددارد و بـه این صورت اسـت:

برای شماره زوج 5*؛ نصف شماره زوج را بردارید و یک شماره 0 بـه ضلع اضافه کنید. مثال: 5*6 – نصف 6 = 3؛ یک شماره 0 اضافه کنید تا 30 شود. 5*6=30

برای اعداد فرد 5*؛ 1 را از شماره فرد کم کرده و نصف ان را بردارید، سپس 5 را بـه ضلع اضافه کنید. مثال: 5*7 – یک کمتر از 7 می شود 6؛ نصف 6 می شود 3؛ یک شماره 5 را بـه طرف اضافه کنید سپس پاسخ 5*7=35 اسـت.

 

7. ضرب اعدادی که به 0 ختم می شوند

وقتی اعداد بـه 0 ختم می‌شوند و شـما در حال ضرب انها هستید، بـه سادگی اعدادی را کـه 0 نیستند ضرب کنید و سپس تعداد کل 0 ها را در انتها اضافه کنید. برای مثال، اگر می خواهید 1000×4000 را ضرب کنید، 4*1=4 را می گیرید و 6 0 رابا هم جمع میکنید کـه پاسخ 4000000 می شود.

 

نکات و ترفندهای آموزشی برای ریاضی

هنگامی کـه در مدرسه ثبت نام می کنید، چه در مقطع ابتدایی، چه متوسطه یا عالی، می خواهید این نکات و ترفندهای آموزشی را تمرین کنید. پیروی از این نکات بـه شـما در ریاضیات و هر موضوعی کـه می خواهید بر ان مسلط شوید کمک میکند.

چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

 

8. کلاس را رها نکنید

حتی اگر در کلاس آنلاین ثبت نام کرده‌اید و می توانید بـه اسانی شرکت در سخنرانی ها را از دست بدهید، این ایده خوبی نیست! این بـه ویژه در مورد ریاضی صادق اسـت زیرا از دست دادن فقط یک کلاس میتواند باعث شود کـه درس اساسی را کـه هر درس متوالی بر ان بنا می شود از دست بدهید.

 

9. کار را در خانه تکرار کنید

با هر موضوعی، بـه ویژه ریاضی، بـه انجام مجدد تکالیف کلاس در خانه کمک می کند. این بـه درک بهتر مشکلات و راه حل ها کمک می کند. علاوه بر این، این یک نوع تمرین اضافی اسـت.

چگونه در خواندن ریاضی موفق شویم؟

 

10. کمک اضافی دریافت کنید

ریاضی درسی اسـت کـه نیاز بـه کمک اضافی در خارج از کلاس دارد. این ممکن اسـت بـه صورت استخدام یک معلم خصوصی خارجی یا شرکت در کلاس هاي‌ ریاضی آنلاین باشد. در حالی کـه همیشه یک پاسخ درست برای مسائل ریاضی وجوددارد، گاهی اوقات ممکن اسـت چندین راه برای رسیدن بـه پاسخ درست وجود داشته باشد. شاید روشی کـه در کلاس خود یاد می گیرید بهترین روش برای شـما نباشد. بـه همین دلیل اسـت کـه معلمان یا کمک هاي‌ خارجی ممکن اسـت همان چیزی باشد کـه برای یادگیری سریع ریاضی بـه ان نیاز دارید.

 

11. سوال را بشکنید

اگر بـه نظر می‌رسد مشکلی دشوار اسـت، سعی کنید ان را بـه اجزای ان تقسیم کنید. برای ریاضی، این خواهد بود: حساب، الگوریتم یا هندسه. تا جایی کـه می توانید دریک راه حل انجام دهید و سپس درصورت نیاز بـه دنبال کمک باشید.

 

در پایان

مهم نیست کـه در چه موضوعی می خواهید بـه ان تسلط پیدا کنید، یادگیری زمان میبرد و هرکسی روش هاي‌ مختلفی دارد کـه برای انها مفید اسـت. با این حال، وقتی نوبت بـه یادگیری سریع ریاضی میشود، لازمه اولیه داشتن تسلط قوی از اصول اولیه اسـت. سپس می توانید با تمرین، کمک اضافی و نکات و ترفندهای مفید، بر روی هر مفهومی کار کنید.

جدیدترین مطالب سایت