20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بزرگترین قاتل انرژی بدن : فرقی نمی کند تغییر رژیم غذایی ساده باشد یا تغییر در ظاهر شما، روش های‌ آزمایش شده و واقعی برای افزایش سطح انرژی شما از صبح تا شب وجود دارد. از تضعیف ذهن و بدن خود دست بردارید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از فعالیت های‌ روزانه اي کـه انرژی شما را کم می کند را منتشر کرده ایم.

 

عادت های روزانه ای که انرژی شما را می گیرند

همه ی ما آنجا بوده‌ایم: شما در طول روز احساس کمبود انرژی میکنید و هر کاری کـه می توانید انجام میدهید تا خودرا سرحال کنید، اما بـه نظر میرسد هیچ چیز کار نمیکند و تنها کاری کـه میتوانید انجام دهید این اسـت کـه رویاپردازی کنید کـه دوباره بـه رخت خواب بروید. بنابر این، چه چیزی می‌دهد؟

 

در حال حاضر تعداد زیادی قاتل انرژی روزانه در زندگی شما وجود دارد کـه شما حتی متوجه وجود انها نمی‌شوید، خواه قهوه «بله، قهوه!» باشد یا طرف مقابل شما. دفعه بعد کـه احساس خستگی کردید، بـه این مقصران نگاه کنید و یاد بگیرید کـه چگونه با انها برخورد کنید. 

 

بیشتر بخوانید: دور شدن از انرژی منفی با 14 راه

 

1. مشاجره مداوم با شخص مهم خود

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بزرگترین قاتل انرژی بدن

 

بحث و جدل 24 ساعته و 7 روز هفته با دوستان مهمتان در مورد هر چیز کوچکی کـه پیش می‌آید نه تنها فشار زیادی بر رابطه شما وارد می کند، بلکه انرژی شما را نیز بـه طور کامل تخلیه می کند. هرچه دعوای شما بیشتر طول بکشد، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد: حتی یک دعوا هم می تواند ضرر داشته باشد، بنابر این انجام روزانه ان بدتر میشود.

 

اگر فکر می کنید می توانید رابطه خودرا ترمیم کنید، این مراحل را انجام دهید. در غیر این صورت، بهترین شرط شما این اسـت کـه زندگی خودرا از شر تمام خون آشام های‌ احساسی، از جمله موارد مهم دیگر خلاص کنید. 

 

2. دریافت نکردن نور خورشید کافی

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

آیا تا بـه حال متوجه شده اید کـه وقتی در طول روز نور خورشید زیادی بـه شما نمی‌رسد چقدر احساس بدبختی می کنید؟ خوب، دلیلی برای ان وجود دارد. در حالی کـه گذراندن زمان زیاد در داخل خانه می تواند سطح انرژی شما را تحت تاثیر قرار دهد، مطالعه اي کـه در مجله روانشناسی محیطی منتشر شده اسـت نشان میدهد کـه گذراندن وقت در خارج از منزل می تواند برعکس عمل کند و انرژی فیزیکی و ذهنی شما را تقویت کند. کمی هوای تازه دریافت کنید ودر کمترین زمان احساس انرژی مجدد خواهید کرد.

 

3. خیلی دیر بیدار ماندن تماشای فیلم

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

تماشای تلویزیون برای چند ساعت در شب ممکن اسـت راه مورد علاقه شما برای آرام شدن بعد از یک روز طولانی باشد، اما یک اشکال اساسی در ان وجود دارد: بـه ازای هر ساعتی کـه قبل از خواب خود بیدار بمانید، یک ساعت خواب را از دست می دهید کـه می تواند تأثیر بگذارد. 

 

خواب روشی اسـت کـه بدن شما انرژی خودرا بازیابی می کند: با مقدار مناسب، سلامت روانی شما در وضعیت خوبی قرار میگیرد، اما با کم، در تمام طول روز عقب میمانید. بنابر این فیلم را تماشا کنید، اما مطمئن شوید کـه زمان خاموشی کاملی نیز دارید. روی التیام zzz خود کار می کنید؟

 

4. اجازه دهید احساسات شما بهترین را از شما دریافت کنند

هیچ ایرادی ندارد کـه فردی فوق عاطفی باشید و همیشه تمام احساسات را احساس کنید، اما بعد از مدتی انرژی شما را از بین می برد. مطمئن شوید کـه از نظر احساسی روی چیزها سرمایه گذاری نمیکنید: مطمئناً؛ مسائل دوست شما مهم هستند و شما زمان زیادی را صرف تلاش برای نجات کره زمین می کنید، اما رفاه شخصی شما باید در اولویت باشد. در غیر این صورت دیگر انرژی نخواهید داشت. 

 

5. رسیدن به یک کلاهک شب قبل از خواب

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بزرگترین قاتل انرژی بدن

 

احتمالاً مشتاقانه منتظر نوشیدن یک لیوان شراب قبل از خواب هستید، اما مراقب باشید – این می تواند دلیلی باشد کـه همیشه احساس خستگی می کنید. مطمئناً؛ شما را مانند یک نوزاد می خواباند، اما این اثر ارام بخش تمام چیزی نیست کـه باید باشد.

 

هنگامی کـه الکل در بدن شما وجود دارد، کیفیت خواب شما بسیار بدتر می شود ودر طول شب بیشتر از خواب بیدار می‌شوید زیرا اثرات ان از بین میرود و روزبعد انرژی شما را بـه طور کامل تخلیه می کند.

 

6. تمام روز پشت میز شما بنشینید

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

اگر پشت میز کار می کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد کـه با گذشت روز، بـه سرعت از احساس انرژی در صبح بـه سرعت بسیار کند می‌شوید. و بخشی از ان ممکن اسـت مربوط بـه مدت زمان نشستن شما باشد. بـه جای این‌که بـه صندلی خود بچسبید، در طول روز استراحت های‌ فیزیکی داشته باشید تا انرژی خودرا تقویت کنید، چه پیاده روی سریع یا پیدا کردن میز ایستاده برای کار کردن.

 

و مطمئن شوید کـه قبل یا بعد از کار برای انجام برخی تمرینات برنامه ریزی می کنید: طبق مطالعه منتشر شده، یک ساعت ورزش می تواند هشت ساعت نشستن را جبران کند. 

 

7. صرف زمان زیاد برای اسکرول در اینستاگرام

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

صادق باشید: در واقع چقدر زمان صرف پیمایش در اینستاگرام و سایر پلتفرم های‌ رسانه های‌ اجتماعی می کنید؟ احتمالاً بیشتر از ان چیزی اسـت کـه فکر میکنید – چه در زمان استراحت در محل کار یا دراز کشیدن در رخت خواب در شب و میتواند بـه طور جدی سطح انرژی شما را مختل کند.

 

نه تنها با مشاهده و پاسخ بـه بـه‌روزرسانی‌های‌ جدید از همه ی افراد موجود در فید خود، پر از داده‌ها کاملاً تخلیه می شود، بلکه نور آبی تلفن شما نیز باعث ایجاد برخی مشکلات می شود. می تواند ریتم شبانه روزی شما و ترشح ملاتونین را از بین ببرد و خواب آسان شبانه را تقریبا غیرممکن کند و سطح انرژی شما را دراین فرآیند تخلیه کند. 

 

8. نوشیدن بیش از حد قهوه و نوشیدنی های انرژی زا

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بزرگترین قاتل انرژی بدن

 

مطمئناً؛ کافئین در ابتدا شما را بالا می برد و بـه شما انرژی دیوانه کننده اي می‌دهد. اما آنچه بالا میرود باید پایین بیاید، و بـه زودی این افزایش بـه اتمام می رسد و شما را بسیار بد خلق می کند. در واقع، این چرخه ثابت بالا و پایین میتواند بـه مسائل دیگری مانند تحریک‌پذیری، بی‌خوابی و اضطراب منجر شود و شاداب ماندن و پرانرژی بودن را بسیار سخت می کند.

 

9. بازدید زیاد از ماشین فروش در محل کار

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

همه ی یک‌بار و چند وقت یک بار بـه خودرو فروش سر می‌زنند، اما این خوراکی ها فقط برای دور کمر شما مضر نیستند. تمام ان قند اضافی در ابتدا احساس خوبی بـه شما می‌دهد زیرا بـه بدن شما یک دوز “احساس خوب” دوپامین می‌دهد، اما طولی نمی‌کشد کـه از بین میرود.

 

در عوض، تنقلاتی بخورید کـه انرژی بدن شما را تامین می کند و سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد، مانند یک پرتقال حاوی ویتامین C، یک مشت آجیل یا یک سیب پر از فیبر. خودکنترلی میتواند بسیار سخت باشد.

 

10. در تمام طول روز روی صندلی خود خمیده باشید

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

دلیلی وجود دارد کـه مادرتان همیشه بـه شما میگفت صاف بنشینید. وضعیت بدنی خوب برای پیشگیری از صدمات مهم اسـت، اما برای حفظ انرژی شما نیز بسیار مهم اسـت. برخلاف تصور رایج، بدن شما نسبت بـه زمانی کـه صاف ایستاده اید، انرژی بیشتری مصرف می کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد افرادی کـه دراز کشیده اند بیشتر از افراد غیر خمیده احساس خواب آلودگی دارند. پس با اعتماد بـه نفس بلند بنشینید: هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی حس بهتری خواهید داشت.

 

بیشتر بخوانید: در محل کار این مواد غذایی انرژی زا به شما کمک می کند

 

11. پوشیدن لباس های خیلی تنگ

همه ی ان شلوارهایی دارند کـه کمی تنگ هستند یا دامنی دارند کـه زیبا بـه نظر می‌رسند اما نفس کشیدن را سخت میکنند. «درد زیبایی اسـت، درست اسـت؟» خوب، تمام این مکیدن و ناراحتی هزینه دارد: لباس های‌ تنگ اجازه نمی‌دهند خون شما بـه درستی جریان یابد – بـه خصوص در دوره های‌ طولانی – کـه می تواند منجر بـه دریافت اکسیژن کمتر شود.

 

در اطراف بدن، باعث می شود نسبت بـه پوشیدن لباس های‌ معمولی احساس کمبود انرژی کنید. دفعه بعد، مطمئن شوید کـه اسانی در اولویت اسـت و، میدانید، نفس کشیدن.

 

12. دریافت نکردن آهن و ویتامین B کافی

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بزرگترین قاتل انرژی بدن

 

ممکن اسـت زمان ان رسیده باشد کـه میوه و سبزیجات خودرا مصرف کنید. هنگامی کـه کمبود ویتامین دارید، سطح انرژی شما بـه شدت کاهش می‌یابد – بـه خصوص در مورد آهن و ویتامین های‌ B. خبر خوب این اسـت کـه طبق معمولً یک راه حل آسان وجود دارد. با دکتر خود صحبت کنید تا مطمئن شوید کـه بدن خودرا بـه درستی در مسیر درست قرار می دهید و بشقاب خودرا با مقدار زیادی اسفناج و دیگر سبزیجات برگ سبز تیره، نخود، لوبیا، پاپایا، پرتقال و طالبی پر کنید.

 

13. بیش از حد یک کمال گرا بودن

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

گاهی اوقات ممکن اسـت بـه نظر برسد، اما هیچکس کامل نیست – این یک واقعیت اسـت. و وقتی دائماً برای چیزی دست نیافتنی تلاش می کنید، هر اونس انرژی را کـه در بدن خود دارید تخلیه خواهید کرد. در عوض، روی تعیین اهداف واقعی‌تر برای خود کار کنید و زمانی کـه همه ی چیز دقیقاً مطابق برنامه پیش نمیرود، خودتان را سرکوب نکنید.

 

14. گفتن “بله” به همه چیز

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

برو بـه برنامه ات نگاه کن آیا مربا بسته اسـت؟ خب، احتمالاً بـه همین دلیل اسـت کـه انرژی شما اخیراً وجود ندارد. وقتی بـه همه ی چیز بله میگویید – چه شام با دوستان باشد و چه ملاقات بعد از ملاقات در محل کار – در نهایت فرسوده خواهید شد. برای بالا بردن سطح انرژی خود، گهگاه نه گفتن را شروع کنید و از ان زمان شخصی برای استراحت و آرامش استفاده کنید تا بتوانید چالش های‌ پیش رو را تحمل کنید. 

 

15. سفر از منطقه زمانی به منطقه زمانی خیلی زیاد

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بزرگ ترین قاتل انرژی بدن

 

اگر شغل شما مستلزم این اسـت کـه اغلب سفر کنید، احتمالاً در هر توقف، بخشی از انرژی خودرا پشت سر میگذارید. در حالی کـه رفتن بـه جت ست در سراسر جهان یک کنسرت بسیار عالی اسـت، اما همچنین راهی آسان برای تخلیه انرژی اسـت: جت تاخیر واقعی اسـت، و کسانی کـه از منطقه زمانی بـه منطقه زمانی سفر میکنند وقتی بیدار هستند انرژی کمی دارند.

 

اما برای ایجاد انرژی جدید دراین فرآیند در خوابیدن نیز مشکل دارید. مطمئن شوید کـه بـه موقع در خانه برنامه ریزی کنید تا بدن خودرا تازه کنید تا بتوانید از سفر های خود لذت ببرید.

 

16. کار در یک محیط نامرتب

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

یک ثانیه میز شما کاملاً سازماندهی می شود، و ثانیه بعد همه ی چیز فقط … همه ی جا اسـت. ممکن اسـت تا زمانی کـه کارتان را بـه اتمام برسانید، داشتن یک فضای کاری درهم و برهم کار بزرگی بـه نظر نرسد، اما این آشفتگی می تواند سطح انرژی شما را کاملاً از بین ببرد.

 

اساساً؛ تمام ان زباله‌های‌ اضافی کـه در اطراف وجود دارد «[با توانایی مغز شما برای توجه کردن رقابت می کند»؛ شما را خسته و ناتوان از تفکر واضح میکند. یا هر کاری انجام دهید، برای ان موضوع. همه ی چیز را کنار بگذارید و مطمئن شوید کـه یک مکان ذن برای کار دارید، بـه این ترتیب، سطح انرژی شما در سطح قابل استفاده باقی می‌ماند.

 

17. استرس دائمی بودن

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بـه اندازه کافی دیوانه کننده، استرس بـه چیزی تبدیل شده اسـت کـه ما بـه ان می بالیم. وقتی با دوستان چت می کنید، تقریبا می تواند مانند یک مسابقه باشد. استرس بودن چیزی نیست کـه بخواهیم بـه سادگی صحبت کنیم، زیرا در واقع یکی از اصلی‌ترین چیزهایی اسـت کـه انرژی شما را از بین میبرد.

 

برای بازگرداندن سطوح خود بـه مسیر اصلی، ابتدا باید با تمام فشارهای زندگی خود مبارزه کنید، چه این‌که زمان کمتری رابا افراد سمی سپری کنید یا تکنیک های‌ آرامش بخشی را برای چیزهایی کـه نمی‌توانید بازرسی کنید. هنگامی کـه احساس اسانی بیشتری می کنید، احساس انرژی بیشتری نیز خواهید داشت. 

 

18. ورزش کردن خیلی زیاد

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

بزرگترین قاتل انرژی بدن

 

رفتن بـه باشگاه بـه طور منظم یک راه عالی برای حفظ سطح انرژی اسـت، اما رفتن بیش از حد می تواند دقیقا برعکس باشد. یک مطالعه منتشر شده، نشان داد کـه تمرین بیش از حد می تواند نه تنها سلامت جسمی شما، بلکه سلامت روانی و عاطفی شما را نیز تخریب کند و باعث شود احساس کنید کاملاً تخلیه شده اید. بـه جای تلاش برای انجام تمرینات زیاد، بـه تمریناتی کـه واقعاً از ان لذت می‌برید پایبند باشید ودر کل حس بهتری خواهید داشت.

 

19. معاشرت با افراد فوق العاده منفی

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

مشاجره با طرف مقابلتان یک قاتل انرژی اسـت، اما وقت خودرا با افراد منفی سپری کنید. وقتی بـه نظر می رسد کـه اطرافیان شما همیشه شاکی هستند، انها نیز شما را بـه طرز فکر نیمه خالی لیوان میکشند. بـه جای این‌که احساس کنید پرانرژی و آماده برای مقابله با دنیا هستید، بـه سرعت از حضور انها احساس خستگی ذهنی خواهید کرد. خوشبختانه، تنها چیزی کـه لازم اسـت این اسـت کـه با افراد مثبت و شادتر رفت و آمد کنید تا دوباره باک سوخت انرژی شما را پر کنید.

 

20. از خود انتقاد کنید

20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

زمان ان فرا رسیده اسـت کـه صدای تمام خودگویی های‌ منفی را کـه در سرتان می گذرد کم کنید. این برای سلامت روان شما مضر اسـت و برای سطح انرژی شما نیز خوب نیست. هرچه بیشتر اینکار را انجام دهید، احساس خستگی بیشتری خواهید کرد، بنابر این در عوض روی صحبت کردن با خودتان تمرکز کنید. بـه محض این‌که افکار مثبت افکار منفی را خفه کنند، فورا احساس می کنید بدن تان بالا می‌رود.

 

بیشتر بخوانید: 50 روش مفید در سال 2023 که شما را به فردی پرانرژی تبدیل می کند

 

در پایان

در برخی موارد انسان درارای خستگی و کوفتگی هستیم کـه نمی‌توان التیام بخشید مصرف گوشت قرمز را برای دو بار در هفته در رژیم خوراکی تان درنظر بگیرید احساس خستگی مداوم، نوعی واکنش بدن برای ذخیره انرژی در مواقعی هست کـه انرژی لازم و مورد نیازش را دریافت نمی‌ کند.

جدیدترین مطالب سایت