درباره پیدا کردن کسب و کار خوب با در آمد بالا

درباره پیدا کردن کسب و کار خوب با در آمد بالا

چگونه کسب و کار با در آمد بالا داشته باشیم ؟

کسب و کار امروزه می‌توان گفت برای جوانان روز به روز کمتر می شود و همانطور که پیداست این علل هاي‌ تورم و کسادی بازار  موجب بیکاری جوانان شده هست ؛ اما اگر در جامعه امروزه ایران استعداد داشته باشیم هنوز و هنوزم جا برای ما هست پس نا امید نشویم .

 

به گزارش تالاب اگر در دوران پس از فارغ التحصیلی هستید و یا به دنبال فرصت هایي میگردید که شغل خودرا عوض کنید، مانند بسیاری دیگر با مشکلات موجود در اقتصاد و مشکل بیکاری روبه‌رو هستید، و حالا وقت ان رسیده که انتخابی منطقی و عاقلانه انجام دهید.

 

دلایل شما هر چه باشند، شغل مناسب شخصیت تان را می‌توانید بیابید.

باید گزینه هاي‌ جستجوی خودرا تصحیح کنید و از نقاط ضعف و قوت خود مطلع باشید و مهارت هاي‌ جدیدی کسب کنید. همچنین باید جسارت رویایی با تغییر را داشته باشید تا بتوانید شغل مناسب خودرا بیابید.

شاید در دام فکر کردن به این موضوع افتاده باشید که هدف از کار کردن آوردن پول کافی به خانه برای داشتن زندگی مرفه تر و بهتر هست. با آنکه دست مزد خوبی و مکفی برای هر شغلی حیاتی هست، ولی کل ماجرا این نیست.

 

اگر از کاری که هرروز انجام می‌دهید راضی نیستید، فشاری روی سلامت روحی و جسمی شما وارد می شود. شاید احساس دلزدگی، خستگی، اضطراب،

افسردگی و یا لذت نبردن از زندگی حتی در خانه کنید و ناراحت باشید از این که روزبعد باید صبح بلند شوید و سر کاری بروید که دوستش ندارید.

اگر شغل معناداری پیدا نکنید که پاداش خوبی داشته باشد، پیش رفتن با شتاب کاری برایتان سخت می شود. شما در کاری موفق خواهید بود که نسبت به ان علاقه و شور و شوق داشته باشید.

 

اگر برای نخستین بار هست که می‌خواهید شاغل شوید یا به تغییر شغل می اندیشید، نخستین گام این هست که شغل رضایتبخشی پیدا کنید تا بتوانید در ان فعالیت هایي انجام دهید که شما رابه هیجان می آورند و خوشحالتان میکنند.

 

نخستین گام درنظر گرفتن تغییر شغلی این هست که بادقت درباره آنچه واقعاً شما رابه هیجان می آورد فکر کنید. شاید برایتان سخت باشد که فکر کردن به دست مزد بیشتر یا امنیت بالاتر را کنار بگذارید.

با این حال، مهم است که اول علایق اصلی خودرا بیابید. این باعث می شود که درهایی به رویتان باز شود که قبلاً آن ها را درنظر نگرفته بودید.

 

وقتی مبنا و پایه را ساختید، می‌ تواند جستجوی خودرا روی شغل مناسب بگذارید. بعدا از این که چقدر علایق می‌توانند با شغل جدید منطبق شوند تعجب خواهید کرد.

•  روی چیزهای تمرکز کنید که دوست دارید انجام دهید.

در گذشته رویاهای داشتن چه شغل هایي را داشتید؟ طبق معمولً از انجام چه کارهایی شاد و راضی میشوید؟ انچه به ذهنت ان می‌آید یادداشت کنید، مهم نیست چقدر غیرمحتمل بنظر میرسند.

 

در هر جایی به دنبال سرنخ باشید.

موضوعات و پروژه هایي که مورد علاقه شما هستند و تخیل شما را تحریک میکنند یادداشت کنید. به ماجراهای افرادی که تحسین شان میکنید فکر کنید.

از خودتان بپرسید چرا بعضی از فعالیت ها و کارها شما را خوشحال میکنند و به زمان هایي بیندیشید که واقعاً از کارتان لذت برده اید.

 

صبور باشید.

به گزارش تالاب یادتان باشد که جستجوی شما زمان میبرد و ممکن است گذشته از پیدا کردن شغل مناسب برای خودتان، به چند مسیر مختلف و بی ربط بروید.

زمان گذاشتن و درون نگری است که میتواند بشما کمک کند فعالیت هایي را شناسایی کنید که بیش از همه ی به آنها علاقه دارید و بیشتر میزان رضایت شغلی را برایتان می آورند.

جدیدترین مطالب سایت