چالش های اشتباهی که ممکن است برای کار آفرین پیش بیاید

چالش های اشتباهی که ممکن است برای کار آفرین پیش بیاید

معرفی چالش هایی که برای کار آفرین پیش میاد

 

یک کار آفرین معتبر و حرفه اي باید بداند که کار سختی را در پیش رو دارد و باید برای هزاران نفر کار درست کند .

 

به گزارش تالاب ایفای نقش همچون یک کارآفرین پیروز، بی شک کار سختی هست. قطعا هر کارآفرینی که امروز به موفقیت دست یافته هست، روزی رویاهای بزرگی در سر پرورانده هست و این رویاها رابه مرحله عمل رسانده تا بتواند به مدیری پیروز تبدیل شود. اگر در ابتدای امر به آینده مدیریتی خودتان فکر کنید و راه موفقیت خود رابه تماشا بنشینید، مقدور هست کمی دچار ترس و نگرانی شوید.
 
 
اما باید بدانید که اکثر مدیرانی که امروز سکان هدایت کسب و کار خودشان را در دست گرفته اند، پیش از این در کمپانی دیگری سنجیدن مدیریت نداشته اند ودر واقع همین کسب و کاری که امروز مالک آن میباشند، راهی برای تمرین و کسب سنجیدن لازم برایشان بوده هست.
 
 
با بررسی عملکردها و رویکردهایی که کارآفرینان تازه کار در مدیریت کسب و کار خود دارند، می‌توان الگوی مشخصی از اشتباهات را برایشان ترسیم کرد که اغلب با همین اشتباهات در رسیدن به موفقیت ناکام می مثل. در این جا این اشتباهات متعارف را گوشزد خواهیم کرد.
 
چالش های اشتباهی که ممکن است برای کار آفرین پیش بیاید
 
 
1. بجای پرورش استعدادها به دنبال یافتن افرادی مستعد میباشند
هر شخصی به دنبال برترین افراد برای استخدام هست. اما مشکل اصلی در این موارد این هست که همه ی وقت امکان یافتن با استعدادترین افراد برای استخدام وجود ندارد. باید دقت داشت که یک مدیر تازه کار و کم سنجیدن، توانا به برآوردن نیازها و خواسته هاي افرادی با مهارت و استعدادهای بالا نخواهد بود، و همین امر می‌تواند در امر مدیریت کسب و کار ودر نتیجه موفقیت سازمان لطمه وارد کند.
 
به علاوه به کارگیری این نیروها با سطح توانایی هاي بالا، برای آلبوم کسب و کار شما بسیار پرهزینه خواهد بود. به مخصوصاً اگر در گام هاي ابتدایی راه اندازی کسب و کار خود هستید، استخدام افرادی حرفه اي با مهارت هاي بالا مقدور هست بجای کمک به پیشرفت شما، سبب شکست در مدیریت کسب و کارتان شود.
 
برترین راه این هست که بجای خریدن استعدادها، انها را در آلبوم شغلی خودتان پرورش دهید. همچون مثال اگر کمپانی خودتان رابه تازگی احداث کرده اید و به فردی دارای مهارت عکاسی نیاز دارید، قطعا با استخدام یک عکاس حرفه اي، هزینه بسیار زیادی را متحمل خواهید شد. اما اگر به دنبال فردی خلاق بگردید که دارای دید عکاسی مناسبی باشد، اما هیچ پیشینه و سنجیدن کاری نداشته باشد، انتخاب بهتری انجام داده اید.
 
 
گرچه اینگونه افراد هنوز استعدادهای خودشان رابه مرحله عمل نرسانده اند، اما می‌توانند پتانسیل لازم را برای تبدیل شدن به فردی توانمند از خودشان بروز دهند و با هزینه اي به مراتب کمتر برایتان مثمر ثمر واقع شوند.
 
2. مدل درآمدی مشخصی برای خود ترسیم نمیکنند
آیا کسی وجود دارد که به دنبال پول درآوردن از کسب و کار خودش نباشد؟ تعداد زیادی از کارآفرینان به خدماتی که می‌خواهند در بستر کسب و کار خودشان ارائه دهند، و محصولاتی که نیت دارند به مشتریانشان بفروشند، فکر کرده اند. اما یک مدل درآمدی مشخص و واضح برای خودشان ترسیم نکرده اند تا بر مبنای آن فرایندهای کسب و کارشان را تعیین نمایند. طول عمر ارزش و درآمدی که هر مشتری میتواند ایجاد کند باید در مدل درآمدی مشخص شود و برنامه مدونی برای بهرهگیری از این طول عمر تعیین شود.
 
تعداد زیادی از افراد تصور میکنند که وقتی یک مشتری محصولی را از آنها خریداری می‌کند، باید به دنبال ارباب رجوع اخیر بگردند. اما مهم ترین مضمون این هست که باید به دنبال بهینه سازی تماس موثر خود با ارباب رجوع کنونی خود باشید.
 
 
اینکار سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتری خواهد شد و به رشد کسب و کارتان کمک بزرگی خواهد کرد. این مدل درآمدی از نظر اهمیت هیچ تفاوتی با بیزینس پلن نخواهد داشت، و باید در آن تمام تولیدات خودتان را تا ده سال آینده پیش بینی کنید. اگر چه مقدور هست جزئیات مدل درآمدی شما در طول دوران تغییر کند، اما نقشه راه و جهت گیری کلی کسب و کارتان تغییر نخواهد کرد.
 
3. راهکارهای اخیر را بدون آزمون و خطا پیاده میکنند
خیلی از اوقات وقتی صاحبان کسب و کار دچار شکست میشوند، تصمیم میگیرند که ضررهای خودشان را با هزینه هایي که بر مشتری متحمل میکنند، جبران نمایند. به این ترتیب با خودشان میگویند که تغییر رویکردهایی که خیلی دیر اتفاق می افتند، مقدور هست جلوی پیشرفت ما را بگیرد. پس بدون هیچ گونه آزمون و خطا، راهکارهایی اخیر را در پیش میگیرند که در تعداد زیادی از موارد اثرات زیانباری به دنبال خواهند داشت.
 
همچون مثال اگر احساس میکنید که قیمت ارائه خدمات یا ارائه محصولاتتان بیش از حد چندان هست، سعی نکنید به هر طریقی این هزینه را با اختصاص تخفیف به مشتریانی که هیچ شکایتی از قیمت هاي بالا ندارند، کاهش دهید.
 
 
بجای اینکار، مقداری قیمت نهایی محصولاتتان را کاهش دهید و کمی برای تست این تغییرات وقت بگذارید. اگر تغییر مثبتی در میزان فروش محصول خود دیدن کردید، همین روش را ادامه دهید. چنین آزمایش هایي میتواند خیلی سریعا و بدون هزینه هاي بالایی انجام گیرند.
 
چالش های اشتباهی که ممکن است برای کار آفرین پیش بیاید

یک کار آفرین چگونه باید موفق باشد ؟

 
4. بیش از حد درگیر پیروی از ایده هاي دیگران می‌شوند
دریک کسب و کار اخیر و نوپا، دقت به انچه دیگر رقیبان در حوزه کسب و کارتان انجام داده اند، میتواند کمک بسیار خوبی برای پروراندن ایده هاي اخیر باشد. دنبال کردن ایده هاي دیگران به خودی خود نه تنها کار بیهوده اي نیست، بلکه میتواند بسیار موثر واقع شود.
 
 
اما مشکلی که در این بین وجود دارد این هست که دقت بیش از حد به رقبا و دنبال کردن تمام گوشه و زوایای فعالیت هاي آنان، مقدور هست به قدری روی کارتان تاثیر بگذارد، که مشتریانتان این تاثیر رابه وضوح احساس کنند.
 
 
در نتیجه مقدور هست همچون سازمانی شناخته شوید که تمام فعالیت هایش به صورت کپی ناخوشایندی از کارهای دیگر رقبا هست. به عبارت دیگر، وقتی بیش از حد درگیر پیروی از ایده هاي دیگران می‌شوید، خلاقیتی که در خلق ایده هاي اخیر می‌توانید به خرج دهید را از دست خواهید داد و این مسئله در راه رسیدن به موفقیت هاي شغلی بسیار زیانبار خواهد بود.
 
با مد نظر قرار دادن اشتباهاتی که در این مطلب بهآنها اشاره کردیم، و دوری از آنها می‌توانید با سرعت بسیار بیشتری در جهت رسیدن به اهدافتان و دست یافتن به موفقیت در کسب و کاری که به تازگی راه اندازی کرده اید، به پیش روید. به ذکر داشته باشید که برترین گام ها در راه کسب موفقیت همه ی وقت در مسیری برداشته می‌شوند که پیش از شما توسط دیگران امتحان شده اند. پس این اشتباهات را در کارهای آینده خودتان جدی بگیرید.
 
جدیدترین مطالب سایت