25 راه برای شادتر بودن در زندگی + عکس

25 راه برای شادتر بودن در زندگی + عکس

اثبات علمی کـه شادی باعث موفقیت می شود و نه برعکس. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین فعالیت هایي کـه شـما را بـه سرعت در زندگی شاد می کند را منتشر کرده ایم.

 

25 راه برای شادتر بودن در حال حاضر

شادی باعث موفقیت می شود، نه برعکس. ان را از ما نگیرید – ان را از علم بگیرید. پزشک سونیا لیوبومیرسکی، استاد دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید و نویسنده کتاب چگونه خوشبختی، زندگی خودرا وقف مطالعه شادی انسان کرده اسـت و اظهار می دارد کـه “افراد شاد خلاق تر، کمک کننده تر، خیرخواه تر و با اعتماد بـه نفس هستند. خودکنترلی بهتری دارند و توانایی هاي‌ خودتنظیمی و مقابله اي بیشتری از خود نشان میدهند.

10 راه اثبات شده علمی برای شادتر بودن

بله، این فواید زیادی دارد – و شـما می‌توانید همه ی آن ها را برای خود داشته باشید. مهم نیست در کجای زندگی هستید، این 25 هک راحت برای پیدا کردن موقعیت مثبت و شادتر شدن هرروز اسـت. و برای مشاوره بیشتر در مورد بهترین زندگی خود، ما را در فیس بوک دنبال نمایید یا همین حالا در خبرنامه ما ثبت نام کنید.

 

بیشتر بخوانید: شادترین و پرانرژی ترین افراد متولد چه ماهی هستند؟ «2023»

 

1. از آوردن دلیل برای همه چیز دست بردارید.

این بزرگترین کلید شادی اسـت. بـه عنوان مثال، ارائه دلایلی برای تاخیر مزمن در جلسات یا توضیح ناتوانی خود در گذراندن وقت بیشتر با خانواده بـه عنوان مشغله کاری بیش از حد، نشانه هایي اسـت کـه اولویت هاي‌ شـما از بین رفته اسـت و تنظیم مجدد آن ها منجر بـه شادی بیشتر می شود.

 

دلایل اغلب فقط بهانه هستند. ما از آن ها استفاده می‌کنیم تا کاستی هاي‌ خودرا از خود پنهان کنیم. وقتی از دلایل برای توجیه خود دست برداریم، شانس خودرا برای تغییر رفتار، بـه دست آوردن تصویری واقع بینانه از خود و زندگی رضایت بخش تر و سازنده تر افزایش می‌دهیم.

 

2. از گفتن “باید” دست بردارید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

من واقعاً باید امشب ورزش کنم، واقعاً باید بهتر غذا بخورم، باید زمان بیشتری را در خانه بگذرانم. این کلمه بـه معنای اکراه و گناه اسـت. بـه جای «باید» گفتن «میخواهم» را شروع کنید.

 

زبان مثبت بـه شـما کمک می کند آنچه را کـه واقعاً میخواهید در ان لحظه انجام دهید، روشن کنید و اولویت بندی کنید – و میتواند بـه شـما کمک کند رفتارهای سالمی را کـه در مورد آن ها روان نیستید «شـما واقعاً میخواهید بهتر غذا بخورید» را بـه روشی انگیزشی ببینید.

 

3. قدردان باشید.

این ساده اسـت، و کار می کند. دفعه بعد کـه احساس آبی داشتید، بـه پنج چیز در زندگی خود فکر کنید کـه بخاطرشان سپاسگزار هستید. این یک لحظه تاریک و احتمالاً کل روز شـما را خواهد چرخاند.

 

4. “پارادایم شادی” خود را تغییر دهید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

معنای خوشبختی در لحظه حال برای شـما را دوباره تعریف کنید و متوجه شوید کـه می‌توانید اکنون خوشحال باشید. “بخصوص بچه ها فرمول شادی را اشتباه می‌گیرند. ما فکر میکنیم، “اگر بتوانم در حال حاضر سخت تر کار کنم، موفق تر خواهم بودو سپس خوشحال تر خواهم شد.”

 

مزیت: “و معلوم شد، این درست نیست – تا حدی بـه این دلیل کـه هر بار کـه بـه هدفی میرسیم، مغز ما ظاهر موفقیت را تغییر میدهد، بنابر این شادی در طرف مقابل هدف متحرک اسـت و ما هرگز بـه ان نمیرسیم. اما اگر پسرها بتوانند در حال حاضر شادی ایجاد کنند، در واقع می‌توانند نرخ موفقیت خودرا در درازمدت بـه طور چشمگیری افزایش دهند.” 

 

5. ورزش کنید – اگر فقط 7 دقیقه باشد.

مطالعات نشان داده اند کـه ورزش می تواند بـه اندازه داروهای ضد افسردگی در برابر افسردگی و اضطراب موثر باشد. یک جزء فیزیکی وجوددارد «تحمل کردن خود باعث ترشح دوپامین از مغز می شود» بـه علاوه، “وقتی ورزش میکنید، مغز شـما یک پیروزی را ثبت می کند. شـما موفق بوده اید. و این آبشار موفقیت را ایجاد می کند. بنابر این شروع بـه ایجاد عادات مثبت بیشتری می‌کنید.” 

 

6. از کسی تشکر کن

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

«نوشتن یک ایمیل مثبت دو دقیقه‌اي برای کسی کـه می‌شناسید، ستایش کردن یا تشکر از او برای چیزی، حمایت اجتماعی شـما را بـه طرز چشمگیری افزایش می دهد. و این باعث میشود کـه در حین نوشتن ان یادداشت خوشحال‌تر شوید.»

 

7. وانمود کنید که پیر شده اید و به زندگی خود نگاه می کنید و به خودتان توصیه هایی کنید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

بهترین توصیه در زندگی از سوی افرادی می‌آید کـه بیشتر از شـما ان را زندگی کرده اند. پس خودتان را جای پدربزرگ یا مادربزرگتان بگذارید و سعی کنید تصور کنید کـه انها چه حکمت حکیمی بـه شـما می‌دهند.

 

8. یک لیست ساده تهیه کنید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

5 یا 10 چیزی را کـه در زندگی برای شـما مهم اسـت و می خواهید انجام دهید، یادداشت کنید. کم کردن همه ی چیز شفافیت ایجاد می کند و شـما رابا سرعت بیشتری برنامه ریزی می کند.

 

9. روی درک شادی خود کار کنید.

درک این موضوع اسـت کـه شادی هدف بـه جایی اسـت کـه هر چیز دیگری بـه ان منتهی می شود. “این در مورد یافتن همپوشانی بین سه سوال اسـت، “چه چیزی بـه من معنی می دهد”؛ “چه چیزی بـه من لذت می دهد؟” و “نقاط قوت من چیست؟” تعیین ان چیزها، و تمرکز بر انها حتی برای بخشی از روزتان. ؛ خلق و خوی شـما را در دراز مدت تقویت می کند.

 

10. اهدافی را تعیین کنید که وسیله باشند نه هدف.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

“برای شادی پایدار، ما باید انتظاراتی را کـه از اهدافمان داریم تغییر دهیم: بـه جای این کـه انها را بـه عنوان هدف تلقی کنیم «انتظار داشته باشیم کـه دستیابی بـه انها ما را خوشحال کند»؛ باید آن ها را بـه عنوان وسیله اي ببینیم «تشخیص انها می‌توانند لذتی را کـه ما می‌بریم افزایش دهند».” “هدف ما را قادر می‌سازد در حین انجام کار، حس بودن را تجربه کنیم.” اهدافی را انتخاب کنید کـه بـه جای اکتساب، شامل رشد و ارتباط اسـت. 

 

11. هر روز سه اتفاق خوب را یادداشت کنید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

در شغل، شغل و زندگی شـما. ممکن اسـت بد بـه نظر برسد، اما از نظر علمی ثابت شده اسـت کـه طولانی مدت کار می کند. بیش از یک دهه مطالعات تجربی تأثیر عمیقی بر نحوه سیم‌کشی مغز ما دارد. “مغز شـما وادار خواهد شد 24 ساعت گذشته را برای موارد مثبت بالفعل اسکن کند. فقط در پنج دقیقه در روز، این مغز را آموزش می دهد تا در توجه و تمرکز بر روی احتمالات برای رشد حرفه اي و شخصی و استفاده از فرصت ها برای عمل بر روی آن ها مهارت بیشتری داشته باشد. 

 

این تمرینی اسـت کـه قدرت ماندگاری دارد: یک مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی کـه برای انجام اینکار وقت گذاشتند، کمتر افسرده و خوش‌بین‌تر بودند – حتی پس از این کـه تمرین را متوقف کردند.

 

بیشتر بخوانید: یکی از شادترین کشورهای جهان سومی «عکس»

 

12. فاجعه زدایی

چیزهای کمی بیشتر از تلقی یک وضعیت موقت بـه عنوان یک فاجعه پایانی باعث افسردگی می شوند. همه ی چیز بـه ندرت آن قدر بد اسـت کـه بـه نظر می‌رسد.

 

13. روی اهداف کوچک و قابل کنترل تمرکز کنید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

احساس میکنید همیشه در آستانه از دست دادن بازرسی هستید؟ قلمرو خودرا تعریف و ادعا کنید. یکی از بزرگترین محرک هاي‌ موفقیت این اسـت کـه باور کنیم رفتار ما مهم اسـت؛ این کـه ما بر آینده خود بازرسی داریم.

 

با این حال، زمانی کـه استرس‌ها و بارهای کاری ما سریع‌تر از توانایی‌مان برای ادامه‌دادن افزایش مییابد، احساس نظارت نخستین چیزهایی اسـت کـه باید انجام دهیم. اگر ابتدا روی اهداف کوچک و قابل نظارت تمرکز کنیم، احساس کنترلی کـه برای عملکرد بسیار مهم اسـت را دوباره بـه دست می‌آوریم.

 

14. یک قانون 20 ثانیه ای ایجاد کنید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

یک “مانع تغییر” را بـه مدت 20 ثانیه کاهش دهید – انجام یک عادت خوب بالفعل را 20 ثانیه راحت‌تر کنید، یا یک عادت بد را بسیار دشوارتر کنید. 20 ثانیه نزدیکتر کردن گیتار بـه میز کار باعث می شود بیشتر تمرین کنید.

 

15. قرار ملاقات ترتیب دادن.

مطمئن شوید کـه زمان زیادی را برای تعامل اجتماعی با دوستان و خانواده اختصاص داده اید. دریک مطالعه مشهور، دانشمندان رفاه 1600 دانشجوی دانشگاه هاروارد را دریک دوره 30 ساله مورد مطالعه قرار دادند. انها دریافتند کـه ده درصد شادترین دانش‌آموزان ان‌هایي بودند کـه قویترین روابط اجتماعی را داشتند و این پیش‌بینی‌کننده دقیق‌تری برای شادی نسبت بـه معدل، درآمد، نمرات SAT، جنسیت یا نژاد بود.

 

16. چند دندان را نشان دهید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

بر اساس مطالعه‌اي در دانشگاه کانزاس کـه در ان از آزمودنی‌ها خواسته شد دست‌هاي‌ خودرا دریک سطل آب یخ فرو ببرند، در حالی کـه بـه زور لبخند می زنند، اجبار لبخند مصنوعی استرس را کاهش میدهد.

 

محققانی کـه این افراد را تحت نظر داشتند، فشار خون پایین‌تری را در افرادی کـه از طریق تجربه یخی لبخند می‌زدند، ثبت کردند. و لبخندزنان نسبت بـه کسانی کـه حالت هاي‌ خنثی یا مضطرب نشان می دادند، اضطراب کمتری را گزارش کردند.

 

17. یک کار خوب انجام دهید، حتی برای یک تند و سریع.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

مردم تمایل دارند از افرادی کـه دوستشان ندارند اجتناب کنند – مانند دشمن سرسخت محل کار شـما – و خودرا از مشکلاتی کـه آرزوی برطرف شدن آن ها را دارند جدا می‌کنند. پزشک ماریو آلونسو، مشاور کسب و کار خانوادگی و روان‌شناس، میگوید:

 

«اجتناب در درازمدت بـه استرس می افزاید. با رویارویی با مشکلات و عمل بـه انها، نظارت را در دست می‌گیرید و این احساس توانمندی باعث کاهش استرس می شود. حتی بهتر از ان:

 

یک عمل محبت آمیز تصادفی نسبت بـه احمق دفتر بـه طور خودکار باعث می شود حس بهتری نسبت بـه خودتان داشته باشید، حتی اگر نادیده گرفته شود، شاید بـه خصوص اگر مورد قدردانی قرار نگیرد.

 

18. پول خرج کنید، اما برای تجربیات، نه چیزها.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

گروهی از روانشناسان چیزی را کشف کرده اند کـه ان را پارادوکس ایسترلین مینامند، بـه این معنی کـه دارایی هاي‌ فیزیکی ما را شادتر می کند – اما فقط تا حدی. تجارب بـه بخشی از خودمان تبدیل می شوند، در حالی کـه آیفون‌ها و لباس‌هاي‌ ایتالیایی از آنچه کـه هستیم جدا می مانند. تجارب – چه تعطیلات مجلل باشند و چه سفر بـه سینما – همچنین ارتباطات اجتماعی ایجاد می‌کنند کـه مزایای تقویت خلق و خو را نشان داده اند. 

 

19. قدرت امضای خود را تمرین کنید

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

هرکس در کاری خوب اسـت. “هر بار کـه از یک مهارت، هر چه کـه باشد، استفاده می‌کنیم، انفجار مثبتی را تجربه می‌کنیم.”

 

20. پیری را فراموش کنید

“شـما پیر نمی‌شوید تا زمانی کـه پشیمانی هایتان از رویاهایتان بیشتر شود.” با این معیار، می‌توانید برای همیشه جوان بمانید. م

 

21. در ساعت 1:11 استراحت کنید.

هرروز زنگ ساعت را روی گوشی خود برای ان زمان تنظیم کنید. چرا؟ مهم اسـت کـه یک زمان منظم داشته باشید کـه فقط لحظه‌اي را برای احساس آرامش اختصاص دهید. 1:11 بـه اسانی قابل یادآوری اسـت.

 

22. با کسی که هستی خوب باش

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

همانگونه کـه با دیگران مهربان هستید با خودتان مهربان باشید. اشتباهات خودرا فرصتی برای یادگیری ببینید. بـه کارهایی کـه بـه خوبی انجام می‌دهید توجه کنید، هرچند کوچک. یک نظرسنجی در مارس 2014 توسط روانشناسانی کـه شادی را مطالعه می‌کنند، “ده کلید برای زندگی شادتر” و عادات روزانه اي را شناسایی کرد کـه مردم را واقعاً خوشحال می کند.

 

دریک یافته غیرمنتظره، روانشناسان دانشگاه هرتفوردشایر کـه این نظرسنجی را انجام دادند، دریافتند کـه عادتی کـه بیشترین ارتباط رابا شاد بودن – و رضایت از زندگی کلی دارد – خودپذیری اسـت.

 

23. کمک بخواهید.

یهترین فعالیت هایی که شما در زندگی شاد می کند

درک کنید کـه نمیتوانید و نباید سوپرمن باشید. تقاضای کمک فشار را از چیزی کـه شـما را تحت فشار قرار می دهد کم می کند و تعامل اجتماعی تأثیر خوشحال کننده اي مضاعف خواهد داشت.

 

24. برای انجام کارهایی که می خواهید انجام دهید برنامه ریزی کنید، نه مجبور به انجام آنها.

مشتاقانه منتظر یک کار احساس دلهره آور اسـت. انتظار برای یک فعالیت هیجان انگیز اسـت. یک دور گلف، یک سفر اسکی، یک گردش در ساحل رزرو کنید.

 

25. مدیتیشن کنید.

بر اساس بررسی 47 مطالعه منتشر شده درسال 2014؛ مدیتیشن ذهن آگاهی در کاهش افسردگی، اضطراب و درد تاثیرگذار بود. این تکنیک شامل ثابت ماندن و تمرکز بر لحظه حال اسـت، در حالی کـه تمرکز بر روی تنش هاي‌ آرام‌بخش در سراسر بدن اسـت.

 

نویسنده این مطالعه گفت کـه تنها دو ساعت و نیم تمرین در هفته برای مشاهده نتایج قابل توجه کافی اسـت.

 

بهترین بخش: شـما می‌توانید اینکار را در هر مکانی ودر هر زمان انجام دهید، و اینکار برای شـما یک سنت هزینه نخواهد داشت، بـه خودی خود یک کاهش دهنده افسردگی اسـت.

 

بیشتر بخوانید: شادترین گورستان دنیا در گواتمالا «+ تصاویر »

 

در پایان

در حالی کـه عده اي از عواملی کـه بر شادی تأثیر میگذارند خارج از نظارت ما هستند، «بله، ژنتیک مانند شرایط فعلی زندگی نقش دارد»؛ همیشه اقداماتی وجوددارد کـه میتوانیم برای تقویت روحیه خوب خود انجام دهیم.

جدیدترین مطالب سایت