دعای مخصوص محافظت در برابر زلزله در خانه

مجموعه : دعاها
دعای مخصوص محافظت در برابر زلزله در خانه

چه دعایی برای محافظت در برابر زلزله بخوانیم ؟ 

 

در مقابل زمين لرزه همیشه مقاومت داشته باشید و توکل خودتان رابه خدا کنید در ادامه می توانید با دعای مخصوص مراقبت در مقابل زمين لرزه در منزل تالاب را دنبال نمایید. 

 

 طی روزهای اخیر شاهد وقوع زمين لرزه در سطح استان هاي غربی کشورمون «کرمانشاه و ایلام و پل ذهاب» و حتی مناطق اطراف بوده ایم که باعث مرگ؛ترس و هراس عموم شهروندان شده است، در اینبخش از دلگرم درنظر داریم تا دعا در هنگام وقوع زمين لرزه و راه نجات از زمين لرزه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با دلگرم همراه باشید.

 

دعای مخصوص محافظت در برابر زلزله در خانه

 

عوامل دفع و رفع بلایا:

امام صادق علیه السلام فرمودند: هر گاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زمين لرزه و خراب شدن منزل می‌ترسی آیه «41 سوره فاطر» را قرائت کن :

‍ ✨إنَّ اللَّهَ يُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا✨

 

  بعضی از اسباب معنوی ‏وجوددارد که جنبه دفعی و رفعی دارد، یعنی یا باوجود انها مانع از پیشامدش ‏می‏شوند و یا پس از وقوع سانحه مانع از آسیب‌رسانی و شدت یافتنش شده و رفع بلا میکنند؛ به‌طور نمونه، چنانچه اکثریت مردم در راه بندگی و پيروي خدا گام بردارند خداوند رحمتش را نازل کرده و مانع از عذاب آنان میگردد، و یا تلاوت آیات قرآن هم چون آیه الکرسی و چهار قُل«سوره هاي حمد، کافرون، ناس و فلق» و جز آن ها تأثیر بسیار زیادی ‏در دفع و رفع بلا دارد.صدقه‌دادن و دعا کردن نیز سببیت دارد، دراین میان دعا نقش بسیارمهمی دارد و توصیه‏ هاي‌فراوانی شده است که در زمان عافیت و سلامت پیشاپیش خدا را بخوانید و از او بخواهید که شما رابه بلا و آسیب دچارنکند، در اهمیت دعا همین بس که برای دفع و رفع هر یک از سوانح‌طبیعی ‏ادعیه خاصی توصیه شده است.

 

 

دعای مخصوص محافظت در برابر زلزله در خانه

نماز آیات

یکی از توصیه‏هاي دیگر اسلام برای آسیب‌دیدگان، خواندن نماز آیات است، سوانح‌طبیعی نظیر سوانحی هستند که پیش از برپایی قیامت تحقق پیدا می‏کنند، با این تفاوت که بسیار ضعیفتر از سوانح قیامت اند، برهمین پایه توصیه ‏شده است که با وقوع این حوادث نماز آیات خوانده شود و وقایع پیش از قیامت را در یاد داشته باشند.

 

دعا هنگام زلزله

 الإمامُ‌الصّادقُ «ع»: مَنْ أَصَابَتْهُ زَلْزَلَهٌ فَلْيَقْرَأْ “يَا مَنْ يُمْسِکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ أَنْ تَزُولا وَ لَئِنْ زالَتا إِنْ أَمْسَکَهُما مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ إِنَّهُ کانَ حَلِیماً غَفُوراً صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَمْسِکْ عَنَّا السُّوءَ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِیرٌ ” قَالَ: إِنَّ مَنْ قَرَأَهَا عِنْدَ النَّوْمِ لَمْ يَسْقُطْ عَلَيْهِ الْبَيْتُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى

 

امام صادق «ع»: به هر که زمين لرزه برخورد کرد این «دعا» را بخواند: “‌ای «خدایی» که آسمان‌ها و زمین را نگاه می‌دارد تا نیفتد. و اگر بیفتد بعد از او هیچ‌کس آن‌ها را نگاه نمی‌دارد، اوست بردبار آمرزنده بر محمد و خاندانش سلام فرست و بدی را از ما بازدار؛ چرا که تو بر هر چیز توانایی.” فرمود: هر که هنگام خواب آنرا بخواند، منزل بر سراو فرو نریزد انشاءالله.

 

استغفار

رَسولُ‌اللَّهِ‏ «ص»: فِي‌الأرضِ أمانان، أنا أمانٌ وَ الإستِغفارُ أمانُ أنا مَذهُوبٌ بِى وَ يَبقَي أمانُ الإستِغفارِ فَعَلَیکُم بِالإستِغفارِ عِندَ کُلَّ حَدَثٍ وَ ذَنبٍ

 

رسول‌خدا «ص»: در روی زمین دو امان است: من امانم و استغفار هم امان است. من رفتنی هستم ولی استغفار باقی می ماند. پس هنگام هر حادثه و گناهی بر شما باد استغفار.

 

دادن صدقه

 رَسولُ‌اللَّهِ‏ «ص»: إِنَّ اللَّهَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَيَدْفَعُ بِالصَّدَقَهِ الدَّاءَ وَ الدُّبَيْلَهَ وَ الْحَرَقَ وَ الْغَرَقَ وَ الْهَدْمَ وَ الْجُنُونَ وَ عَدَّ «ص» سَبْعِینَ بَاباً مِنَ السُّوء

 

رسول‌خدا «ص»: همانا خداوند که معبودی جز او نیست درد و حادثه وخیم و آتش‌سوزی و غرق شدن و ویرانی و دیوانگی «آن حضرت «ص» هفتاد نوع از بدی را شمرد» رابا صدقه‌دادن دفع کند.

 

حضور مؤمنان

 الإمام الباقر «ع»: إِنَّ اللَّهَ لَيَدْفَعُ بِالْمُؤْمِنِ الْوَاحِدِ عَنِ الْقَرْيَهِ الْفَنَاءَ
امام باقر «ع»: همانا خداوند به خاطر یک مؤمن نابودی را از روستا دفع میکند.

 

 الإمام ‌الرضا «ع»: کُلَّمَا أَحْدَثَ ‌الْعِبَادُ مِنَ ‌الذُّنُوبِ‌ مَا‌ لَمْ ‌يَکُونُوا يَعْمَلُونَ ‌أَحْدَثَ ‌اللَّهُ ‌لَهُمْ‌ مِنَ‌ الْبَلَاءِ مَا لَمْ‌ يَکُونُوا يَعْرِفُونَ
امام رضا «ع»: هرگاه بندگان گناه جدیدی را مرتکب شوند که در گذشته انجام نمی‌دادند، خداوند نیز بلای جدیدی برایشان می‌فرستد که در گذشته نمی‌شناختند.

 

دعای مخصوص محافظت در برابر زلزله در خانه

عمل صالح گروهی از مردم

 الإمام الباقر «ع»: إنَّ اللَّهُ إِذَا أَرَدَ أَنْ‌يُعَذِبُ أَهْلَ الْأَرْضِ بِعَذَابٍ قالَ: لَوْلَا الذینَ يَتَحَابُّونَ فی حَلَالِي وَ يَعْمُرُونَ مَسَاجِدِي وَ يَسْتَغْفِرُونَ بِالْأَسْحَارِ، لَأَنْزَلْتُ عَذَابِي

 

امام باقر «ع»: هرگاه خداوند بخواهد زمینیان رابا عذابی کیفر دهد می‌فرماید: اگر نبودند کسانی‌که حلال مرادوست‌دارند،ومسجدهای‌مرا آبادمی‌کنند، وسحرگاهان‌مغفرت‌می خواهند، هرآینه عذابم‌را نازل‌میکردم.البته تمام مواردی که به آن اشاره شد برای پیش گیری از آمدن بلایای طبیعی می‌باشد و باید درنظر داشته باشیم که تا به امروز در جهان هیچ دستگاهی ساخته نشده است که بتواند وقوع زمين لرزه را پیشبینی کند و طبق گفته بزرگان فقط بعضی از حیوانات هستند که لحظاتی قبل از وقوع زمين لرزه متوجه آن شده و آغاز به واکنش نشان دادن می‌کند.

 

تمام صحبت هایي که در میان عموم شهروندان پخش شده است فقط شایعه می باشد و اجرای مانورها به منظور متوجه شدن نقاط قوت و ضعف ارگان هایي می‌باشد که در زمان وقوع زمين لرزه باید وارد عمل شوند.در پایان باید گفت: “و الله علی کل شی قدیر” خداوند قادر به تمام امور است و اگر بتوانیم به سوی و سوی خداوند بزرگ حرکت کنیم میتوانیم نه تنها مورد لعن و بلایای خدایی نگیریم، بلکه خدایی شده و مورد رحمت خداوند متعال قرار گیریم.

 

 خواهشمنديم اگر سوال يا مضمون‌ای براي مطلب دعا هنگام وقوع زمين لرزه

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

 

 

جدیدترین مطالب سایت