ایمن ترین خودرو در بریتانیا بدون حتی یک کشته در تصادفات

ایمن ترین خودرو در بریتانیا بدون حتی یک کشته در تصادفات

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو با تولید خودرو ولوو xc99  توانسته است در 16 سال گذشته تاکنون ایمن ترین خودرو در بریتانیا شناخته شود.

 

خودرو ساخت ولوو یکی از ایمن ترین خودروهای حال حاضر در جهان و همچنین مقام اول ایمنی در بریتانیا را بدست آورده است. این خودرو شاسی بلند از سیستم ترمز هوشمند بهرهمند است. ولوو XC90 رسما ایمن‌ترین خودروی بریتانیا محسوب می شود و  در 16 سال گذشته -درس از زمان شروع فروش این ماشین- هیچ راننده و سرنشینی دراین SUV لوکس سایز متوسط کشته نشده است.

ایمن ترین خودرو در بریتانیا بدون حتی یک کشته در تصادفات

اتومبیل تالاب : از “تلگراف”، ولوو XC90 که نسل دوم آن درسال 2015 معرفی و ارائه شد، ایمن‌ترین خودرویی که تاکنون مورد محاسبه و آزمایش قرار گرفته و بیشترین بخش ایمنی خودرا مدیون سامانه ترمز اضطراری و دیگر سامانه‌هاي‌ کمک راننده خود است.

 

سامانه ترمز اضطراری خودکار که در حال حاضر به صورت استاندارد روی بسیاری از خودروها وجود دارد، موثرترین و چشم‌گیرترین فناوری ساخته شده پس از کمربند ایمنی در نجات جان مسافران و سرنشینان یک خودرو به شمار می‌آید.

 

ایمن ترین خودرو در بریتانیا بدون حتی یک کشته در تصادفات

تست ایمنی خودرو

 

از زمان ارائه نخستین نسل ولوو XC90 درسال 2002، فروش این SUV  سوئدی در انگلستان آغاز شده و این شرکت بیش از 50 هزار دستگاه از این محصولش رابه فروش رسانده است.

 

محققان بر این باورند که این ماشین بسیار زود فناوری‌هاي‌ تشخیص خطر را در ساختار خود پذیرفته و بهمین دلیل عنوان ایمنی بی‌عیب و نقص برایش مناسب است.

 

ایمن ترین خودرو در بریتانیا بدون حتی یک کشته در تصادفات

ایمنی بالای خودروی ولوو

 

براساس تحلیل داده‌هاي‌ محققان موسسه مستقل Thatcham، این ساختار خودرویی موثرترین و چشم‌گیرترین فناوری ساخته شده پس از کمربند ایمنی در نجات جان مسافران و سرنشینان یک اتومبیل به شمار می آید.

 

استفاده از کمربند ایمنی از سال 1965 در انگلستان اجباری شد و تاکنون جان تعداد زیادی از مردم را نجان داده است. در حال حاضر نیز، سامانه ترمز اضطراری خودکار  به صورت استاندارد روی تعداد زیادی از خودروها مانند عده اي از مدل‌هاي‌ مرسدس و فولکس‌واگن وجوددارد و تعداد زیادی از شرکت‌ها رو به پيشرفت آن هستند.

 


حتما بخوانید:  ایمن ترین خودروهای حال حاظر دنیا (عکس)


 

موسسه Thatcham بر این باور است که ترمزهای اضطراری خودکار تاکنون جان بیش از 1100 نفر در بریتانیا را نجات داده  ودر دهه آینده می تواند مانع از 122000 تلفات ناشی از رانندگی گردد.

 

ایمن ترین خودرو در بریتانیا بدون حتی یک کشته در تصادفات

ایمن ترین خودرو در بریتانیا

 

این سامانه ترمز اضطراری خودکار، به گونه‌اي طراحی شده که مانع از برخوردهای احتمالی در حین حرکت خواهد شد و مدل هاي مختلفی ازآن وجوددارد که به کمک لیزر، دوربین و رادار به شناسایی عابران و خودروها میپردازند.

 

این فناوری در اصل شبیه سامانه بازرسی کروز خودکار عمل می کند که با شناسایی سپر خودروها یا بدنه آن ها در بزرگراه به تنظیم سرعت پرداخته و فاصله مناسب با خودرو های دیگر را حفظ خواهد کرد.

 

مجله خودرو تالاب: ولوو مدت‌هاست که ایمنی رابا  محصولات خود سازگار کرده و جای شگفتی نیست که عنوان ایمن‌ترین خودروسازی در بریتانیا را کسب کند. از طرفی این خودروساز درسال 2008 ادعای جسورانه‌اي را مطرح کرد که تحقق آن میتواند یکی از رویاهای همیشگی مردم در دنیای اتومبیل و رانندگی باشد.

 

ولوو ادعا کرده است که پس از سال 2020 هیچ فردی در حین رانندگی با محصولات این خودروسازی کشته نخواهد شد و قدم‌هاي‌ این خودروسازی حکایت از نزدیک شدنش به اهداف این مسیر دارد.

 

شما مقاله ایمن ترین خودرو در بریتانیا را مطالعه کرده اید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

جدیدترین مطالب سایت