همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

نگاهی کامل به ماشین دنا پلاس

 

خودروی دنا مشتری هاي راضی را از خود به جا گذاشته بودو این رويدادها بعث شد تا نسخه جدید دنا یعنی دنا پلاس هم روانه ي بازار شود .

 

مجله تالاب : ایران اتومبیل امروز از نسخه‌ي جدیدی از دنا با اسم دنا پلاس رونمایی کرد. دنا پلاس با سرمایه‌گذاری ۵۵۵ میلیارد تومانی ایران اتومبیل طراحی و ساخته شده است. این خودروی ملی در مشخصات فنی تغییری نسبت به دنای معمولی ندارد. این ماشین درکنار پژو 207 صندوق دار قرار می گیرد.

 

به گفته‌ي وزیری، قائم مقام معاونت طراحی و توسعه محصول جدید ایران ماشین، دنا پلاس ۴ ایربگ دارد و از این نظر در استاندارد‌هاي ایمنی سطح مطلوبی را رعایت کرده است. دنا پلاس اولین محصول ملی است که با سانروف In-Built، دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم جدید چندرسانه‌اي مجدد به بازار ارائه می شود.

 

قیمت دنا پلاس

مدیر مرکز تحقیقات ایران‌ماشین در مراسم نمایش این اتومبیل اعلام کرد که این اتومبیل با قیمت ۳ تا ۴ میلیون گران‌تر از دنا به بازار ارائه شود.

 

خودروی دنا هم‌اکنون در کارخانه و نمایندگی‌هاي ایران‌ماشین با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۴۹ میلیون تومان ودر بازار آزاد با قیمت ۴۵ میلیون تومان ارائه می شود.

 

بدین‌ ترتیب خودروی دنا پلاس در کارخانه و نمایندگی‌هاي ایران ماشین با قیمتی حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ودر بازار با قیمت حدود ۴۹ میلیون تومان ارائه خواهد شد.

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

 

عکس نمای داخلی دنا پلاس

وزیری گفت: «تحول گرافیک داخلی چراغ‌ها، باعث جذابیت بیشتر ماشین شده؛ البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقیمانده است. افزودن لامپ‌هاي ال‌اي‌دی به ماشین به‌عنوان چراغ دید در روز یا روزنما «Daytime running lights» و نیز چراغ‌هاي کوچک «Position lights» از جنس نئون که در خودرو های روز جهان مثل آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و … هم دیده میشوند، از جمله تغییرات در چراغ‌هاي این اتومبیل به شمار می روال. در چراغ‌هاي عقب نیز تغییراتی، البته کم‌تر از جلو، اعمال شده و چراغ‌هاي کوچک نئونی دراین قسمت نیز دیده میشوند.»

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

به گزارش تالاب دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مثل خودروی دنا است. این ماشین از موتور EF7 بهره می برد. این موتور حجم ۱۶۴۶ سی‌سی «۱۷۰۰ سی‌سی اسمی»، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می آید. استاندارد آلایندگی دنا پلاس یورو۴ است.

 

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

 

دنا با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۰۳ ثانیه، تا انتها سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. مصرف سوخت دناپلاس ترکیبی ۸.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.

 

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

 

هنوز معلوم نیست این ماشین چه زمانی به بازار ارائه میشود.

 

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

تفاوت خودروی دنا پلاس و دنا معمولی

دنا پلاس نتیجه طرح‌اي است که ایران اتومبیل طی 14 ماه و با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی به سرانجام رسانده است. در دنا پلاس ابعاد فیزیکی ماشین و مشخصات فنی آن تغییری نکرده‌اند وایران ماشین فقط به سطح تجهیزات آن افزوده است.

 

دنا پلاس در ویژگی‌‌های زیر با مدل فعلی دنا تفاوت دارد:

دوربین عقب
روکش چرمی فرمان
سیستم چندرسانه‌اي جدید
خطوط جدید بدنه در نمای جانبی

ظاهر بیرونی خودروی دنا پلاس

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

چراغ‌هاي کوچک نئونی در جلو و عقب
تغییر درب صندوق، تغییر تریم درب‌ها و سپر عقب جدید
چراغ‌هاي دی‌لایت یا ابرویی چراغ‌هاي جلو با نواری از LED
چهار ایربگ؛ دنا پلاس اولین ماشین ایرانی است که ایربگ جانبی دارد.

 

سانروف داخل سقف؛ دنا پلاس اولین ماشین ایرانی است که سانروف In-Built دارد؛ یعنی سانروفی که هنگام بازشدن، بدنه سانروف درون سقف قرار میگیرد نه روی آن.

 

سانروف داخل سقف خودروی دنا

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

کیلومتر شمار و فرمان خودروی دنا

همه چیز در مورد خودروی جدید دنا پلاس

خبر توقف تولید دنا پلاس!

طی چند روز گذشته در بعضی صفحات اینستاگرامی و گروه هاي تلگرامی، مسئله اي عنوان شده که تا به امروز نتیجه آن در بازار دیده نمیشود و از طرفی ایران اتومبیل هم خبری در خصوص این مسئله اعلام نکرده و ساکت مانده است.

به گفته بعضی کاربران فضای مجازی، گویا ادامه ساخت دنا پلاس به علت اشکالات شدید برقی و فنی تعویق افتاده و بعضی نمایندگی ها علت تاخیر در تحویل این ماشین را همین مسئله اعلام کرده اند.

 

به گزارش تالاب عدم استقبال مردم از دنا پلاس و قیمت گران این خودروی قدیمی باعث شده اکثر مشتریان جلب دوخودروی هم قیمت اش یعنی بسترن بی ۳۰ جدید و بی وای دی اف تری بروند .

 

به گفته بعضی نمایندگی هاي ایران اتومبیل، بروز اشکال در سیستم برق دنا پلاس، توقف ساخت را در برداشته و قرار است که خودرو های تحویلی با رفع مشکل به دست مشتریان برسد.

 

ولی این خبر تا حدی به شایعه نزدیک است. زیرا در حال حاضر تعداد زیادی از نمایندگی هاي ایران ماشین تحویل دنا پلاس را انجام می‌دهند و از طرفی مشکلی در خصوص سیستم برق برای دنا پلاس از سوي مالکان اتومبیل به رسانه و سایر مردم اعلام نشده است.

 

جدیدترین مطالب سایت