رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

مشخصات و رانندگی با رنو مگان 2000

 
رنو مگان خودرویی است که بعد از ورود به بازار ایران کمی دچار بی‌مهری مشتریان شد.
 
البته شاید این مشکل را بتوان در ظاهر نچندان دلچسب آن پیدا کرد اما مگان از آن خودروهایی است که نمی‌توان با بهانه‌هایی این چنینی از کنار آن به سادگی گذشت.
 
بالاخره با سیاست‌های پارس‌خودرو‌، مگان توانست از بحرانی که در اوایل دچار آن بود، جان سالم بدر برد.
 
به گزارش تالاب : مگان 2000 با قیمتی حدود 32 میلیون تومان توانست در بازار داغ 30 میلیونی‌ها جایی برای خود دست و پا کند. در حقیقت 30 میلیونی‌های بازار همیشه رقابت سختی با هم داشته‌اند.
 
جایی که در حال حاضر مگان با خودروهایی نظیر مزدا 3 تیپ 1 و 2، نیسان رونیز و تویوتا یاریس صندوقدار رقابت سختی دارد. مگان جزو معدود خودروهای اروپایی است که بین رقیبان سرسخت آسیای شرقی خود در بازار ایران سعی دارد تا ثابت کند که هنوز هم برندهای آسیایی راهی طولانی برای رسیدن به اروپا دارند.
 
 
رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

خودرو رنو مگان 2000

 
 
حال باید ببینیم این جنگجوی تنها می‌تواند در این مبارزه سرافراز بیرون بیاید؟
سعی می‌کنیم زیاد در مورد ظاهر و طراحی بیرونی مگان بحث نکنیم.
 
تنها چیزهایی که خیلی نمایان هستند، طراحی زیبای چراغ‌های جلو (که به طور مناسبی لوگو رنو بین آنها قرار گرفته است)، خطوط کاملا هماهنگ با درها و نمای جانبی و ظاهر نه چندان دلچسب عقب خودرو که حتی اگر صاحب آن هم باشید کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید!
 
 
رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

تصویری از نمای عقب خودرو رنو مگان 2000

 
حال کلید خودرو را می‌گیریم تا وارد آن شویم.
 
در همین ابتدا کمی متعجب می‌شویم زیرا کلید مگان تنها یک صفحه کوچک مانند دزدگیر است که کلیدهای باز و بست قفل درها و صندوق عقب روی آن است!
 
در را باز کرده و داخل می‌شویم، کلید را در محفظه خود قرار داده و با فشار دادن دکمه‌ای موتور را روشن می‌کنیم.
 
می‌توان گفت همین سیستم روشن شدن مگان چیزی است که حتی نمی‌توان در خودروهای بالای 70 میلیونی مانند تویوتا کرولا پیدا کرد.
 
تا موتور گرم شود به سراغ طراحی و کیفیت داخل مگان می‌پردازیم. زمانی که پشت فرمان قرار می‌گیرید، اولین چیزهایی که نظر شما را جلب می‌کنند فرمان کوچک و خوش دست و نشان‌دهنده‌های زیبا و اسپرت مگان هستند.
 
اما زمانی که به کنسول میانی نگاه می‌کنید کمی دلسرد می‌شوید زیرا زیبایی که در طراحی نشانگرهای وجود دارد را در آن نمی‌بینید. اما پس از مدتی به آن عادت کرده و بهتر با آن کنار می‌آیید.
 
رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

فضای جلو و داشبورد خودرو رنو مگان 2000

 
 
در وسط کیلومتر شمار و دور شمار موتور، یک خودروی کوچک است که به شما نشان می‌دهد کدام یک از درها باز است و کدام یک از چرخ‌ها کم باد هستند. همچنین در بالای این خودروی کوچک اطلاعاتی به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید آنها را تغییر دهید.
 
اطلاعاتی نظیر متوسط مصرف سوخت، مقدار مسافت باقیمانده با توجه به مقدار سوخت، متوسط سرعت و … را می‌توانید در این قسمت ببینید.
 
صندلی‌ها کاملا راحت هستند اما کمی احساس می‌کنید که ارتفاع صندلی‌ها بالا هستند.
 
رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

صندوق عقب خودرو رنو مگان 2000

 
 
البته این ارتفاع کاملا مناسب بوده و به خیابان و خودرو مسلط هستید، اما از آنجایی که بعضی از ما ایرانی‌ها طوری می‌شینیم که فقط سرمان از بیرون معلوم باشد!، ممکن است کمی در اولین تجربه‌ها نامانوس باشد. صندلی‌های عقب کاملا جادار و راحت هستند و شیشههای عقب و کناری دارای پرده‌های مجزا هستند.
 
در بین دو صندلی عقب هم مکانی برای قرار دادن دو لیوان درست شده است. چیزی که در مگان جالب است نبود دکمه‌های قفل روی درهاست!
 
در حقیقت درهای به صورت اتوماتیک بعد از به راه افتادن خودرو قفل می‌شوند اما تنها راه قفل کردن درها به صورت دستی، دکمه‌ای است که در کنار دکمه استارت قرار دارد و هر چهار در را قفل یا باز می‌کند.
 
دیگر موتور گرم شده، دنده اتوماتیک را روی حالت D گذاشته و ترمز دستی (که طراحی منحصربفردی دارد) را پایین می‌کشیم.
 
با گرفتن فرمان زیبای مگان شروع به حرکت می‌کنیم. با شروع حرکت تمامی مطالب در مورد طراحی عقب یا کنسول میانی از یادم می‌رود! حقیقتا فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد. به کمک فرمان کوچک و زیبا و موتور 136 اسب بخاری، کاملا خودرو در اختیار شماست.
 
رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

فضای عقب خودرو رنو مگان 2000

 
البته کمی دید عقب به کمک آینه میانی کار سختی است ولی جای گلایه ندارد. تعویض دنده‌ها کاملا نرم و به موقع هستند.
 
زمانی که می‌خواهید سبقت بگیرید، بدون معطلی دنده معکوس می‌شود و راضی کننده است. اگر دنده را به حالت دستی تغییر دهید، کاملا تمام قدرت موتور در اختیار شما خواهد بود اما تعویض خودکار دنده‌ها به اندازه‌ای خوب هستند که ترجیح می‌دهید این امر را به خود گیربکس محول کنید.
 
ترمزهای مگان بدون اغراق عالی هستند به طوریکه می‌توانید به راحتی بگویید از خودرویی مانند ماکسیما هم عملکرد بهتری دارند.
 
فرمان مگان نیز به صورت زایدالوصفی شبیه نرم است و من را به یاد خودروهای آمریکایی می‌اندازد. طوریکه وقتی بعد از آن سوار یک آزرا شدم گفتم: عجب فرمان سفتی!! شتاب مگان بسیار عالی است و در سبقت‌ها مشکلی نخواهید داشت.
 
سر پیچ‌ها خودرو کاملا به زمین چسبیده است ولی در چیزی که برای من خیلی عجیب بود عملکرد بد ترمزها روی برف بود! طوریکه با وجود قفل نشدن چرخ‌ها احساس نمی‌کردم که سیستم ترمز خودرو کاری بکند.
 
رانندگی کردن با خودرو رنو مگان 2000

خودرو رنو مگان 2000

 
 
اما این مشکل تنها یکبار اتفاق افتاد و فکر کنم مشکل آنجا بود که روی خط‌های عابر پیاده که از برف پوشیده بود ترمز کرده بودم زیرا بعد از آن هر کاری کردم که تجربه قبلی را تکرار کنم، نشد!
 
صاحب خودرو مشکل جدی با آن نداشته است، تنها مسئله آزاردهنده لوازم یدکی گران آن است که اگر تصادف کنید کمی شما را متعجب می‌کند.
 
همچنین او می‌گفت که در چند روز اولی که خودرو را تحویل گرفته بود، در سمت راننده کمی صدا می‌کرده که آن هم خودبه‌خود بعد از چند روز درست شد! اما اگر تصادف نکنید خودرویی بی‌آزار است.
 
در نهایت باید گفت که رنو مگان ارزشی بیش از بهای پرداختی به شما عرضه می‌کند و شاید بتوان این جنگجوی اروپایی را حریفی پیروز در برابر چشم بادامی‌هایی نظیر تویوتا یاریس، مزدا 3 تیپ 1 و 2 و حتی شاید نیسان ماکسیما دانست!
 
جدیدترین مطالب سایت