نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

بررسی انواع خودرو پژو 206

206 یکی از خودروهای کشور فرانسه است که بسیار در ایران زیاد بوده و رونق خاص خودش را در دوران مختلف داشته است در اینجا میخواهیم به مدل های مختلف خودروی پژو 206 بپردازیم.

 

پژو 206 به عنوان يكي از موفق ترين مدل هاي تاريخ پژو شناخته مي شود و از زمان معرفي به بازار تا سال 2013 بيش از شش ميليون دستگاه از آن به فروش رسيده است.

 

پژو 206 ثابت كرد كه بازار فروش موفقي در كل اروپا دارد. اين خودرو از سال 2001 تا 2003 توانست عنوان پرفروش ترين خودروي اروپا را به دست آورد.

 

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی
 

 

از ميان كليه مدل ها، مدل 1,4 ليتري فول آپشن مجهز به كيسه هوا، ترمز ضدقفل و … پرفروش ترين بود. اين خودرو در شش سال اول فروش، يكي از پنج خودروي جديد محبوب به شمار مي رفت.

 

به دليل تقاضاي بالاي اين محصول، مدل هاي دست دوم اين خودرو نيز ارزش خود را در بازار فروش حفظ كردند. توليد 206 در برخي كشورها با نام هاي 206 ، 206 پلاس و 207 آي كه تغييراتي ظاهري نسبت به 206 اوليه دارند همچنان ادامه دارد.

 

پاي پژو 206 در سال 1380 به ايران باز شد. اين خودرو به خاطر چالاكي و قابليت هاي ديناميكي بالا، سازگاري با محيط زيست و مصرف سوخت پايين، قيمت مناسب و مطابقت با استانداردهاي روز جهان محبوبيت ويژه اي چه در ميان جوانان و چه در ميان خانواده ها به دست آورده است.

 

در طراحي و توليد اين خودرو از آخرين دستاوردهاي فني و مهندسي دنيا استفاده شده است. علاوه بر اين، 206 در آزمون هاي تصادف EuroNCAP چهار ستاره از پنج ستاره ايمني را به دست آورده است.

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

انواع مدل های خودرو 206

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

بررسی پژو 206

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

اتاق و مشخصات 206

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

 

پژو 206 اس دي پنجمين و آخرين گونه از انواع مختلف خودرو 206 به شمار مي آيد. اين خودرو در ميان مدل هاي ديگر خانواده خود شامل 206 هاچ بك سه در و پنج در، كوپه روباز و استيشن به دليل برخورداري از صندوق عقب بزرگ و جادار، نقش خود را به عنوان يك خودروي خانوادگي تمام عيار به خوبي ايفا ميكند.

 

206 اس دي در قسمت عقب فضاي زيادي را براي سرنشينان فراهم كرده و ايمني بالايي براي تمام مسافرانش به ارمغان مي آورد. براي مطابقت بيش تر 206 اس دي با شرايط خانواده ها، سيستم تعليق عقب آن دوباره طراحي و مهندسي شده است تا بيش ترين آسايش و رفاه براي سرنشينان فراهم شود

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

مدل های مختلف 206

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

انواع مدل های مختلف 206

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

 

پژو 206 هاچ بك با دو نوع موتور 1360 و 1587 سي سي در دو سطح تجهيزات با تيپ هاي دو، پنج و شش به بازار عرضه مي شود. نوع صندوق دار آن نيز در تيپ هاي V1 تا V20 توليد شده است كه در حال حاضر تيپ هاي V8 ،V2 ،V20 و V9 در بازار موجود است.

 

تيپ سه در نوع هاچ بك و V1 و V10 در نوع صندوق دار نيز تيپ هايي هستند كه پيش تر توليد و عرضه شده اند و اكنون از خانواده اين محصول حذف شده اند. موتور 1360 س يسي با سطح تجهيزات پايه، تيپ دو ها چبك و همچنين V20 در مدل صندو قدار را تشكيل م يدهند.

 

هر دو اين تي پها از موتور هشت سوپاپه TU3A با توان 75 اسب بخار و دريچه گاز برقي بهره م يبرند و مشخصات فني آ نها يكسان است. سطح تجهيزات آ نها نيز شامل ترمز ضد قفل ABS ، كيسه هواي راننده و سرنشين، شيش ههاى برقي جلو و سيستم تهويه (كولر) دستي است.

 

ساير تجهيزات اين تيپ ها كه در همه تيپ هاي پژو 206 مشترك هستند عبارتند از:

 

فرمان هيدروليك چراغ مه شكن جلو و عقب سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) قابليت تنظيم زاويه نور چراغ جلو قفل مركزي با كنترل از راه دور پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع پخش سي دي با كنترل پشت غربيلك فرمان سيستم قطع خودكار سوخت در مواقع اضطراري سيستم كنترل بخار بنزين كاتاليست اگزوز و حسگر اكسيژن كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع همين سطح تجهيزات در مدل پايه گازسوز نيز به كار رفته است، با اين تفاوت كه موتور 16 سوپاپه TU5G روي اين خودرو نصب شده است.

 

اين موتور در حالت گاز تواني برابر با 95 اسب بخار توليد مي كند.

 

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی

اتاق جدید خودرو 2017 ای

 

موتور 16 سوپاپه TU5 با حجم 1587 سي سي به همراه سطح بالاتري از تجهيزات، تيپ هايي مانند تيپ پنج و شش هاچ بك و V8 و V9 صندوق دار را تشكيل داده است. اين خودروها علاوه بر تجهيزات پايه كه در تيپ هاي پيشين برشمرده شد، شامل پشت سري هاي عقب، شيشه هاي برقي عقب، آيينه هاي جانبي برقي، دماسنج روي داشبورد، بلندگوي درهاي عقب، تويترهاي جلو و سيستم تهويه (كولر) اتوماتيك هستند. تيپ پنج و V8 هر كدام در دو كلاس توليد مي شوند كه يكي بدون كيسه هواي سرنشين و ديگري داراي كيسه هواي سرنشين است.

 

در واقع تفاوت دو كلاس مختلف در هر يك از اين تيپ ها، تنها در كيسه هواي راننده است و هيچ تفاوت ديگري با هم ندارند. تيپ شش هاچ بك و V9 علاوه بر مشخصات ذكرشده، مجهز به گيربكس بسيار پيشرفته از نوع »تيپ ترونيك « هستند كه امكان تعويض دستي و خودكار دنده ها را به انتخاب راننده فراهم مي كند. جوانان و خانواده هايي كه خواهان خودرو با گيربكس اتوماتيك هستند، دو گزينه مناسب (هاچ بك و صندوق دار) در خودروهاي اين گروه دارند.

نقد و بررسی مدل های خودرو 206 فرانسوی
 
جدیدترین مطالب سایت