واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار در کشور ممنوع شد !!

واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار در کشور ممنوع شد !!

ممنوعیت واردات خودروهای خارجی در ایران 

 

مسئول هماهنگ سازی گمرک کشور از ممنوع شدن خودرو های وارداتی خبر داد در ادامه می توانید با واردات خودرو های بالای 40 هزار دلار در کشور ممنوع شد !! تالاب را دنبال نمایید. 

 

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درمورد دلیل ممنوعیت واردات خودرو های بالاتر از ۴۰ هزار دلار گفت: تعریف خودروی لوکس دستخوش تغییراتی شده است.

 

به گزارش تالاب علی علی‌آبادی دراین مصاحبه  اظهار کرد: با دقت به این که واردات اینگونه خودروها باعث خروج ارز از کشور می ‌شد، از مدت‌ها پیش این بحث مطرح شد که جلوی واردات خودرو های لوکس گرفته شود.

 

وی افزود: بر این اساس محدودیت‌هایي مبنی بر منع واردات خودرو های بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی ابلاغ شد اما همان‌ گونه این قانون پاسخگو نبود ودر جلسات متعدد مطرح می ‌شد که چرا هنوز واردات خودرو های لوکس ادامه دارد؟

 

به گزارش تالاب مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: بر این اساس به این نتیجه رسیدیم که نمیتوان فقط حجم موتور اتومبیل را ملاک لوکس بودن آن قرار دهیم لذا بحث ارزش اتومبیل نیز به این مورد افزوده و تصمیم بر این شد که برای واردات خودروها علاوه بر این که لازم است حجم موتور آن ها بیش از ۲۵۰۰ سی سی نباشد، ارزش ماشین نیز نباید بیش از ۴۰ هزار دلار باشد.

 

وی در جواب به این سوال که چنین تصمیمی چه تاثیری در قیمت خودروهایی مثل بنز، بی‌ام‌و، لکسوس و … که واردات آن ها قطع می شود، خواهد گذاشت؟ گفت: فکر نمی کنم قیمت این خودروها افزایش پیدا کند، چرا که علتی برای این موضوع وجود ندارد.

 

به هرحال انچه مصوب شده، تصمیم هیات وزیران است. البته باید به این مضمون نیز دقت کرد که وقتی واردات یک ماشین متوقف میشود، خدمات پس از فروش آن نیز کم کم محدود و تعطیل می شود لذا طبیعی است قیمت آن ماشین کاهش یابد.

 

جدیدترین مطالب سایت