10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری سال 2017

 در این مقاله از پرفروش ترین ماشین هاي که دارای فناوری بالایی هست دنیای فناوری با صنعت اتومبیل گره خورده هست و هر روز تعداد فناوری‌هاي بیشتری در خودروها ظاهر میشود. در این مقاله میخواهیم به سراغ ده خودروی برتر از نظر فناوری‌هاي بهرهگیری شده در آن‌ها برویم. گرچه، می خواهیم خودروهایی معرفی کنیم که به ساخت انبوه رسیدند و در بازار فروش بالایی دارند تا شما بتوانید خودروی مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید.

 

کرایسلر پاسیفیکا

در بین خودروها با فناوری بالا کرایسلر پاسیفیکا مدل 2017 قرار دارد که در کنار قیمت مناسب از فناوری‌هاي بالایی در آن بهرهگیری شده هست. این مینی ون خوشگل با قیمت پایه 28 هزار دلار خودرویی خانوادگی و جا دار هست که تا 7 نفر میتوانند در آن به راحتی از سفر خانوادگی و دوستانه لذت ببرند. پیشرانه در این مینی‌ون خوش ساخت از نوع 6 سیلندر خورجینی با حجم 6/ 3 لیتر با قدرت 287 اسب بخار هست که جعبه دنده‌اي 9 سرعته و خودکار نیروی موتور را به محور جلو منتقل میکند.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

 

در‌باره فناوری‌هایي که در این مدل بهرهگیری شده می توان به سامانه‌هاي ارتباط داخلی و تعاملی با گوشی اشاره کرد که در 5 سال اول بهرهگیری از این سامانه‌ها رایگان هست و باعث می شود تعداد زیادی از اتفاق‌ها و امکانات اتومبیل از طریق گوشی و اپلیکیشن رابط انجام شود. در بخش ایمنی هم کرایسلر با بهرهگیری از فناوری‌هاي اخیر در تشخیص موانع تا حد زیادی از بروز تصادفات جلوگیري میکند.

 

مزدا MX5 میاتا جی‌تی

شرکت مزدا در مدل MX-5 میاتا جی‌تی توانسته هست خودروی مدرن از نوع کانورتیبل معرفی کند که در فهرست خودروهای مبتنی بر فناوری بالا در سال 2017 هم قرار بگیرد. این خودروی 2 نفره به موتور بنزینی 2 لیتری و 4 سیلندر مجهز هست که قدرتی معادل 155 اسب بخار ساخت می کند. قیمتی که برای این اتومبیل در نظر گرفته شده هست 24 هزار دلار هست که با دقت به آپشن‌هایي که می تواند داشته باشد تا 31 هزار دلار هم افزایش پیدا می کند.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

در بخش ارتباطی این اتومبیل به سامانه مزدا کانکت مجهز هست که در مدل‌هاي دیگری از مزدا هم پیش از این بهرهگیری شده هست. در کنار این سامانه ارتباطی بین اتومبیل و گوشی مزدا در سایر بخش‌هاي ماشین هم به فناوری‌هاي پیشرفته‌اي مجهز شده هست و باعث شده تا این ماشین در فهرست برترین خودروهای سال 2017 از نظر فناوری قرار بگیرد. در بخش کمک راننده هم مزدا در نسخه 2017 بروزرسانی‌هایي داشته هست تا دقت عمل این بخش مهم و حیاتی افزایش پیدا کند.

 

تسلا S P85D

شرکت تسلا موتورز با معرفی اتومبیل تسلا مدل S تحولی در دنیای خودروهای سوپر اسپورت ایجاد کرده هست. این اتومبیل که میتواند در کمتر از 5/2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد در بخش فناوری حرف‌هاي زیادی برای زدن دارد. با این اتومبیل می توان در آلوده‌ترین شهرهای جهان رانندگی کرد چرا که می تواند در برابر حملات شیمیایی و میکروبی هم مقابله کند و هیچ آلودگی نمیتواند وارد آن شود.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

در بخش کمک راننده هم سامانه‌هاي خودران و به‌روز‌‌رسانی شده تسلا وجود دارد که می توان هدایت اتومبیل را به آن سپرد و با خیال راحت به تماشای مناظر اطراف نشست و گرچه نباید فراموش کرد که دست‌ها باید نزدیک فرمان قرار داشته باشند تا در صورت اعلام هشدار دخالت راننده وارد عمل شد. این مدل اتومبیل به دو موتور برقی مجهز هست که با بهرهگیری از باتری‌هاي 85 یا 100 کیلو واتی تغذیه می شود و میتوان تا 450 کیلومتر با ظرفیت 5 نفر با آن در حالت رانندگی معمولی حرکت کرد.

 

شورولت مالیبو پریمیر

شورولت در این سدان خوش ساخت سعی کرده هست تا هر آن چه برای یک اتومبیل با برچسب قیمت متوسط به بالا نیاز هست را در کنار هم گرد آوری کند. مالیبو بیش از 41 هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه 2 لیتری و 4 سیلندر و توربو شارژر بهرهگیری می کند که قدرت موتور آن به 250 اسب بخار هم میرسد که نسبت به نسخه‌هاي گوناگون این اتومبیل قدرت بیشتری دارد.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

 

در بخش فناوری شورولت از سیستم ناوبری داخلی بهرهگیری می کند و پکیج ایمنی در رانندگی باعث می شود تا حسگرها و رادارهای این اتومبیل باعث شوند راننده بتواند چشم و گوش اضافه پیدا کند و کاهش احتمالا تصادف در خودروهای مجهز به چنین سیستم‌هاي پیشگیری از تصادف ملموس هست. فناوری‌ها در خودروهای امروزی در بخش ایمنی و ارتباط تمرکز پیدا کرده‌اند که در رابطه با مالیبو نسخه پریمیوم این امکانات به خوبی در ماشین قرار داده شده‌اند و باعث شده هست در فهرست خودروهای با فناوری بالا قرار بگیرد.

 

فورد فیوژن هیبرید

شرکت فورد به‌عنوان یکی از بزرگ ترین اتومبیل‌سازان آمریکایی دامنه وسیعی از خودروها را در خطوط ساخت خود دارد که در بین سدان ها، فورد فیوژن با پیشرانه هیبرید موفقیت قابل توجهی داشته هست و از نظر فناوری هم امکانات قابل‌توجهی نسبت به قیمتش که برابر با 38 هزار دلار هست، دارد. فورد از سال 2008 تا به امروز در نسل‌هاي مختلفی این ماشین را ساخت کرده هست و در مدل سال 2017 به خودرویی به‌روز از نظر فناوری رسیده هست که امکانات متعددی در بخش سامانه‌هاي دیجیتال و ارتباطی دارد. سیستم Sync 3 و فورد تاچ از جمله سیستم‌هایي هست که مخصوص برند فورد هست.

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

 

در بخش پیشرانه هم موتور 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 141 اسب بخار و موتور برقی با 118 اسب بخار نیروی لازم را در اختیار این سدان پیشرفته قرار می دهد. پک باتری‌هاي 1.4 کیلو واتی هم برق لازم برای موتور الکترونیکی را در اختیارش قرار میدهد که توسط موتور اصلی و نیروی حاصل از ترمز گرفتن شارژ میشود.

 

تویوتا پریوس فور تورینگ

یکی از مشهور‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای هیبرید بدون شک تویوتا پریوس هست که توسط ژاپنی‌ها ساخت و عرضه میشود. این اتومبیل با دقت به فناوری پیشرفته‌اي که در بخش پیشرانه دارد پیروز شده هست برای سالها به‌عنوان خودرویی پیروز به‌فروش برسد. پریوس فور تورینگ به موتور بنزینی 1.8 لیتری و 4 سیلندر با 95 اسب بخار قدرت مجهز هست و همینطور موتور الکترونیکی این ماشین می تواند 71 اسب بخار نیرو ساخت کند که در مجموع نیروی مناسبی برای یک سدان 33 هزار دلاری با مصرف پایین به حساب می آید.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

 

سیستم‌هاي هیبرید از نظر فناوری بسیار پیشرفته میباشند اما چیزی که باعث شده این مدل از تویوتا در فهرست برترین خودروهای مبتنی بر فناوری قرار بگیرد به سایر سامانه‌هاي آن مربوط میشود. حالت‌هاي گوناگون تنظیم برقی صندلی‌ها، صفحات لمسی و هوشمند، آینه‌هاي مجهز به گرم کن برقی و سیستم ناوبری دقیق و ارتباطی پیشرفته از جمله گزینش‌هایي هست که در این سدان محبوب قرار گرفته هست.

 

آئودی A4

شرکت آئودی همواره در ساخت اتومبیل با عملکرد بالا شهرت داشته هست و محصولاتش این روزها پا را از هوشمند بودن هم فراتر گذاشته‌اند و شکل تعاملی به خود گرفته‌اند که در بعضی مدل‌ها می توان این خصوصیات را به خوبی دید. مدل A4 به پیشرانه توربو شارژر 4 سیلندر با حجم 2 لیتر مجهز هست و نیرویی برابر با 252 اسب بخار ساخت میکند که توسط جعبه دنده‌اي 7 سرعته خودکار به تمام چرخ‌ها منتقل میشود تا خودرویی خوشگل با عملکرد بالا و گرچه با قیمت 49 هزار دلار به دست مشتریانش در سراسر جهان برسد.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

سیستم آئودی کانکت وظیفه اتصالات داخلی و بین دستگاه‌هاي قابل حمل را بر عهده می گیرد که آلبوم‌اي امکانات گوناگون را در اختیار راننده قرار میدهد تا تجربه و لذت سواری با این ماشین دو عمده شود. سیستم ناوبری در این اتومبیل در برترین شکل ممکن در معرض دید قرار دارد و صفحه نمایش‌هاي لمسی و هوشمند این ماشین نشان از فناوری بالا در آن دارد.

 

کرایسلر 300 limited

کرایسلر 300 نسخه limited خودرویی آمریکایی هست که با بدنه‌اي محکم و خوش ساخت خود را در بین خودروهای سال 2017 با فناوری بالا جای داده هست. کرایسلر در نسخه 300 از پیشرانه 3.6 لیتری و 6 سیلندر وی شکل بهرهگیری کرده هست که قدرتی معادل 292 اسب بخار دارد و توسط جعبه دنده‌اي 8 سرعته و خودکار به چرخ‌ها منتقل می شود.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

 

در کنار امکانات متعدد رفاهی که در خودروهای روز موجود هست این کرایسلر به طراحی داخلی زیبایی رسیده هست که صفحات لمسی و هوشمند را به زیبایی در خود جای داده هست. یکی از سامانه‌هاي معروفی که در کرایسلر بهرهگیری شده هست Uconnect هست که دامنه وسیعی از ارتباطات و امکانات را برای سرنشینان فراهم میکند. فناوری بالا در پیشرانه کرایسلر باعث شده این اتومبیل نسبت به ابعادی که دارد مصرف سوخت بسیار بهینه‌اي داشته باشد. کرایسلر 300 نسخه‌هاي متعددی دارد که در نسخه limited برچسب قیمت عدد 33 هزار دلار را نشان میدهد.

 

هیوندای توسان Limited AWD

شرکت هیوندای با ساخت مدل توسان خودرویی را معرفی کرده هست که ابعاد خاصی دارد و کمی بزرگتر از یک کراس‌اوور کمپکت و گرچه کوچک‌تر از کراس‌اوور هوندا CRV طراحی شده هست. این اتومبیل به پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژر 4 سیلندر مجهز شده هست و 175 اسب بخار نیرو ساخت می کند که این نیرو توسط جعبه دنده‌اي 7 سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می شود.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

 

امکانات این ماشین که مبتنی بر فناوری میباشند شامل هشداردهنده خروج از خط، پوشش راداری نقطه کور، دوربین دنده عقب، ورود به اتومبیل بدون کلید، سیستم کمک‌کننده شروع به حرکت در سربالایی و تعداد زیادی از امکانات دیگر هست که همۀ انها نشان از فناوری این اتومبیل دارد و از نظر قیمت هم در محدوده قیمت 35 هزار دلار قرار میگیرد. سیستم هیوندا بلو لینک هم در این ماشین بهرهگیری شده هست که وظیفه ایجاد ارتباط بین دستگاهی را فراهم میکند و باعث می شود آلبوم وسیعی از امکانات در اختیار کاربران قرار بگیرد.

 

اینفینیتی Q60

اینفینیتی برند لوکس ساز نیسان هست که در مدل Q60 کوپه‌اي خوشگل با طراحی خاص و رادیکال اینفینیتی را به نمایش گذاشته هست. این خودروی 27 هزار دلاری با دقت به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد توانسته هست درلیست خودروهای با فناوری بالا قرار بگیرد. در مدل 2017 همۀ چیز از ابتدا باز طراحی شده هست و پیشرانه قدرتمند 3 لیتر توربو شارژر دار 6 سیلندر در این اتومبیل خودنمایی میکند که میتواند تا 300 اسب بخار قدرت ساخت کند.

 

10 خودرو پیشرفته و مملو از فناوری (عکس)

 

سامانه‌هاي کمک راننده در این ماشین بهرهگیری شده‌اند که کمک میکنند تا راننده با تمرکز و راحتی و گرچه دقت اکثر اتومبیل را هدایت کند. این سامانه‌ها موانع را شناسایی و در صورت نیاز به‌طور خودکار اتومبیل را متوقف می کنند و نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات بر عهده دارند. Q60 نسخه‌هاي متعددی دارد که ممکن هست تا 50 هزار دلار هم قیمت داشته باشند و هر چه آپشن‌هاي این اتومبیل اکثر میشوند افزایش قیمت در آن محسوس‌تر می شود.

 

جدیدترین مطالب سایت