۱۰ حقیقت جالب هارپ که باید بدانید

مجموعه : دانستنیها
۱۰ حقیقت جالب هارپ که باید بدانید

آیا هارپ یک سلاح پیشرفته است ؟

شایعه های زیادی در مورد هارپ شده که با خواندن این 10 حقیقت باورنکردنی به واقعیت های هارپ پی خواهید برد.

 

هارپ چگونه است ؟ اخیرا اخبار بسیار زیاد و عموما ضد و نقیضی درمورد موضوع هارپ منتشر می شود که باعث سردرگمی افکار عمومی شده است. اخباری نظیر ایجاد زمين لرزه، سیل و طوفان و سایر پدیده‌هاي طبیعی و خطرناک توسط هارپ که دراین نوشتار توضیحاتی درمورد این‌که کلاً هارپ چیست و تئوری هاي توطئه چه هستند باهم می‌خوانیم.

۱۰ حقیقت جالب هارپ که باید بدانید

 

هارپ چیست ؟

برنامه پژوهشی یونوسفر بسیار فعال با فرکانس بالا «هارپ» [HAARP] یک برنامه‌ي پژوهشی علمی است که برای مطالعه‌ و بررسی لایه‌ي یونوسفر کره‌ي زمین و اثراتش بر ارتباطات طراحی شده‌ است.

 

تاسیسات هارپ کلاً متشکل است از یک فرستنده‌ي رادیویی بزرگ و مجموعه‌اي از آنتن‌ها که در آلاسکا نصب شده است و با باند امواج کوتاه کار می کند. این طرح در ۱۹۹۳ شروع شد و تقریباً تا می‌۲۰۱۳ ادامه پیدا کرد.

 

در شروع بودجه‌ي آنرا وزارت دفاع امریکا به همراه دانشگاه آلاسکا در فیربنکس تامین میکردند. در ۲۰۱۴، نیروی هوایی طرح‌هایي را برای برچیدن این تاسیسات عرضه کرد مگر آنکه منبع بودجه‌ي دیگری برای آن پیدا میشد. از آگوست ۲۰۱۵، دانشگاه آلاسکا در فیربنکس مالکیت این تشکیلات را بر عهده گرفته است.

 

بعضی از کسانی که جزو دانشمندان نیستند از هارپ انتقاد کرده‌اند چون ازآن برای انجام آزمایش‌هاي طبقه‌بندی شده‌ استفاده شده است، و آن ها می ترسند که از وسیله‌اي نظیر آن با انرژی بالاتر بعنوان سلاح استفاده شود.

 

همینطور ازآن بعنوان یک کار عبث که هزینه‌اي بسیار بیشتر از بودجه‌ي اولیه‌اش دربر داشته انتقاد شده است. اما هارپ بیشتر هدفی برای تئوری‌ پردازان توطئه است که معتقدند فرکانس‌هاي بسیار پایین میتوانند برای نظارت ذهن و نظارت آب و هوا استفاده شوند – این سیستم حتی به خاطر زمين لرزه‌هاي ۲۰۰۸ چین، ۲۰۱۰ هائیتی، مارس ۲۰۱۱ ژاپن و سیل‌هاي جنوب شرقی اروپا در ۲۰۱۴ گناهکار دانسته شده است.

۱۰ حقیقت جالب هارپ که باید بدانید

تئوری های توطئه

در روزهای پیش از پیدایش رسانه‌ي اجتماعی و مدت‌ها قبل ازآن که آلکس جونز کاسبی خودش را راه بیندازد، نظرات عجیب غریبی شکل گرفتند و از طریق برنامه‌ي رادیویی آخر شب آرت بل به اسم «ساحل به ساحل اي‌ام» قوت گرفتند. بل مهلت طلب میهمانانش را تشویق میکرد به خاطر مخاطبان تشنه‌ي تئوری‌هاي توطئه که به برنامه امتیاز می‌دادند و با درآمد حاصل از تبلیغات سودآور جیب‌هاي بل را پر از پول میکردند، مهمل ببافند.

 

و هرچه احمقانه‌تر بهتر! یکی از احمقانه‌ترین آن ها مربوط به جونیور نیک بگیچ، پسر یکی از نمایندگان ایالات متحده بود، و مسلما اولین کسیکه تئوری‌هاي توطئه‌ي نامعقول را درمورد‌ي هارپ انتشار داد. بگیچ اولین بار درحدود ۱۹۹۶ در برنامه‌ي بل حاضر شد و قصه‌هایي از توانایی هارپ در بازرسی حالات آب و هوا سر هم کرد.

 

با این‌که امکان نظارت آب و هوا و غیره توسط طرح‌هایي مثل هارپ از طرف افرادی چون جسی ونتورا با عنوان «نظریات توطئه» مورد بررسی قرار گرفته، اما منابع متعدد دیگری نیز، از جمله نیروی هوایی امریکا، این مباحث را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

با این‌که چنین موضوعاتی از طرف منابع مختلف بسیاری مطرح شده‌اند، اما هیچ گونه سند یا مدرک مستدل علمی در پشتیبانی از تأثیرات هارپ و ادعاهای مربوطه تا به حال در مجامع علمی مطرح یا منتشر نشده، و توسط تعداد زیادی از منتقدین «افسانه «و «نظریات توطئه‌انگیز» اطلاق شده‌اند.

 

حتی در مواردی خودکشی نهنگ‌ها را نیز به این فناوری نسبت داده‌اند و چنین مطرح کرده‌اند که امواج نیرومند آن در عمق آب باعث ایجاد آشفتگی در جهت‌یابی و سیستم تعیین موقعیت این جانوران و حتی باعث جنون و بروز رفتارهای غیر عادی و غیر ارادی در آن ها می شود.

 

همینطور طی مشاهدات صورت گرفته‌ي دیگری بیان شده است که پدیده‌ي هارپ بر روی ماهی‌ها و دلفین‌ها هم تاثیرات ناخوشایندی گذاشته است و اجساد سوخته و پخته شده‌ي دلفین‌هایي که از آب بیرون کشیده‌ شده‌اند علتی بر این مدعا است. از دیگر تئوری‌هاي نسبت داده شده به هارپ بروز بعضی از گردبادها و تغییرات عجیب فیزیکی در شرایط جوی سواحل است.

 

در این جا به ۱۰ حقایق درمورد هارپ که باید امروز بدانید اشاره می کنیم.

 

هارپ چیست ۱: هارپ به صورت پنهانی در سال ۱۹۸۷ ثبت اختراع شد

ثبت اختراع یکی از فیزیکدانان امریکایی برنارد جی. ایستلاند با عنوان “روش و اسباب تغییر یک منطقه در جو زمین، یونوسفر، و/یا مگنتوسفر” غالباً توسط توطئه‌بازان بعنوان مدرکی کافی مبنی بر این‌که قدرت مخرب هارپ حقیقتی اثبات شده است بیان می شود.

 

این به خاطر آن است که نظریه‌پردازان توطئه دوست دارند نظرات‌شان رابا اسم بردن از بعضی دستمزد ثبت اختراع تقویت و تایید کنند. باوجود این حق ثبت اختراع تصدیق نمی کند که اختراعی ایجاد شده است، یا حتی کار خواهد کرد.

ثبت اختراع ایستلاند ایده‌اي را درمورد‌ي یک فرستنده‌ي عظیم‌الجثه‌ وصف میکرد که صدها برابر قدرتمندتر از هارپ بودو سوخت قدرت الکتریکی عظیم آن توسط گاز طبیعی آلاسکا تامین می ‌شد. درسال‌هاي بعد ایستلاند ادعا کرد که هارپ از روی ایده‌ي او ساخته شده است، اندیشه‌اي که تماما توسط مدیریت هارپ رد شد چون آنرا احمقانه می دانستند.

 

هارپ چیست ۲: هر آنتنی به طریقی به هارپ مربوط می‌شود

هر آنتنی با ظاهر عجیب، مثل رادوم که در فرودگاه‌ها برای ردیابی هواپیماها استفاده می شود، رادار داپلر نکسراد که توسط متخصصان هواشناسی استفاده میشود، و حتی یک دیش ماهواره که برای دریافت مخابره‌ها و ارتباطات ماهواره‌اي استفاده می شود توسط کوته‌فکرها تا حدودی به هارپ و بازرسی آب و هوا/بازرسی ذهن ربط داده میشوند.

 

چنین فرض میکنند که این آنتن‌هاي معمولی دارای قدرت‌هاي جادویی هستند: انها نه تنها قوانین فیزیک را بر هم می زنند ودر فرکانس‌هایي عمل میکنند که برای آن طراحی نشده‌اند، بلکه میتوانند به طرز نامشخصی آب و هوا را تغییر دهند، محصولات را از بین ببرند، و باعث بروز سیل، توفان و زمين لرزه بشوند!

 

هارپ چیست ۳: هارپ با استفاده از برج‌های تلفن همراه کار می‌کند

برج‌هاي بی‌سیم موبایل زشت و بدشکل هستند. و تعداد زیادی هم از آن ها وجوددارد. هرروز تعداد بیشتری از آن ها نصب می شود، که غالباً به لحاظ بصری چشم‌اندازهای روستایی و محله‌هاي حومه‌ي شهر رابه هم می‌ریزند.

 

برای آدم‌هاي کج‌فهم این مسئله هیچ ربطی به این حقایق ندارد که تعداد رو به افزایش کاربران موبایل نیاز به پوشش بی‌سیم بیشتر و بهتر را ایجاد کرده است – و از این رو برای خدمت‌رسانی به آن ها به برج‌هاي بیشتری نیاز است.

 

بلکه، انها مدعی هستند این برج‌ها تا حدودی در راستای یک سیستم ارتباطی از مدت‌ها قبل منفعل شده به اسم شبکه‌ي اضطراری موج زمین «GWEN» کار میکنند که تا حدودی سیگنال‌هاي هارپ را رله«بازپخش» میکنند.

۱۰ حقیقت جالب هارپ که باید بدانید

هارپ چیست ۴:هارپ و پسدمه‌ها

” می دانیم که هارپ می تواند آب و هوا را تغییر دهد. فکر نمی کنید اگر کسی قادر باشد، اینکار را انجام بدهد؟ بازرسی آب و هوا یک قدرت خدا گونه است. پسدمه‌ها«مسیرها و رد ماندگار سفیدرنگ در آسمان توسط هواپیماهای بلند پرواز» ممکن است برای تقویت کارآمدی این فعالیت‌ها در هوا پخش شوند.”

 

– پیتر اي. کربی

حداقل دو اشتباه منطقی در جملات بالا وجوددارد. اما خب این چیزی است که از کسیکه اگر در برنامه‌ي ساحل به ساحل اي‌ام بعنوان «کارشناس تحقیق» دعوت نمی‌شد یا باید پیتزا تحویل می‌داد یا راننده‌ي تاکسی می ‌شد خواهید شنید.

 

شاید احمقانه‌ترین تصوری که در بین نظریه‌پردازان توطئه‌ي هارپ/پسدمه‌ یافت میشود آن است که پسدمه‌هاي شامل ذرات نانو آلومینیوم توسط مردم بی‌خبر استنشاق میشوند و توسط امواج ریز «مایکروویو» هارپ فعال می شوند، که به بازرسی ذهن قربانیان منجر می شود.

 

 

۵. هارپ و “افراد هدف‌گیری شده”

یکی از ادعاهای عجیب آن است که از هارپ برای هدف قرار دادن افراد از طریق ساطع کردن “فرکانس‌هایي” که تابش طبیعی خورشید را بر هم می زنند استفاده میشود که به اثرات منفی بر سلامتی منجر میشود. هرچند درست است که خورشید تشعشعات الکترومغناطیسی ساطع می کند، اما این تشعشع از فرکانس‌هاي بسیار مختلف آمیخته باهم تشکیل شده است.

 

ادعاهای مربوط به قربانی ناخواسته‌ي برنامه‌ي نظارت ذهن دولت‌هاي شرور شدن احتمالا متاثر از فیلم علمی جان کارپنتر به اسم آن ها زندگی می کنند در ۱۹۸۸ هستند. موضوع محوری طرح فیلم یک انتقال دهنده‌ي بازرسی ذهن است که در قالب یک ایستگاه تلویزیونی کابلی مخفی شده است. تشعشع الکترومغناطیس این انتقال دهنده‌ي تلویزیونی مردم رابه بردگی می‌کشاند و انها را رام و فرمانبردار نگاه می‌دارد.

 

هارپ چیست ۶: هارپ آب‌ و هوا را تغییر می‌دهد، باعث زلزله می‌شود

“سایرین حتی درگیر نوع زیست محیطی تروریسم هستند که از طریق آن می توانند از راه دور با استفاده از امواج الکترومغناطیس آب و هوا را تغییر دهند، زمين لرزه راه بیندازند و آتش فشان‌ها را فعال کنند.”

 

– وزیر دفاع، ویلیام اس. کوهن، ۲۸ آوریل ۱۹۹۷

 

طرفداران تئوری‌توطئه غالباً نقل قولی از وزیر دفاع ویلیام کوهن را بعنوان “مدرکی” دال بر آن که از امواج الکترومغناطیس «تاحدودی» برای بکار گرفتن “ترورسیم زیست محیطی” علیه افراد و ملت‌ها استفاده میشود بیان میکنند.

 

اما اگر به متن اصلی دقیقتر نگاه کنید می توانید به روشنی مشاهده نمایید که کوهن درمورد‌ي دوران و منابع هدر رفته به خاطر تهدیدهای تروریستی تخیلی صحبت میکند.

 

او از عبارت “تروریسم نوع زیست محیطی” آلوین تافلر، نویسنده‌ي پیشگام، بعنوان مثالی از تهدیدهای اشتباه و تخیلی استفاده کرده است. اما شایعه دوستان و طرفداران تئوری‌هاي توطئه به سهولت اظهارات کوهن را تحریف می کنند به این امید که شما هرگز به منبع اصلی مراجعه نکنید و متوجه نشوید که چه میزان بد آنرا سوء تعبیر کرده‌اند.

۱۰ حقیقت جالب هارپ که باید بدانید

هارپ چیست ۷: هارپ توفان شن را ایجاد/هدایت/تقویت کرد

علت اصلی احمقانه بودن این ادعا آن است که بیشینه‌ي قدرت انتقال هارپ ۳.۶ مگاوات است که برای گرم کردن آب اقیانوس که جهت ایجاد یا دستکاری گردباد گرمسیری لازم است بسیار کوچک است.

 

برای تشکیل یک توفان گرمسیری به عوامل هم زمان بسیاری نیاز است و یکی از این عوامل دمای آب دریای بیش از ۲۶.۵ درجه‌ي سانتی‌گراد در عمق حداقل ۵۰ متری است. چه میزان طول می کشد تا هارپ آب دریا را در “بزرگ ترین ناحیه” تا ۱ درجه‌ي سانتی‌گراد گرم کند؟

 

ضرب کردن حجم آب دریا «به قطر ۸۴۵ کیلومتر × عمق ۵۰ متر» در تراکم آب دریا ودر مقدار انرژی لازم برای گرم کردن آن تقسیم بر قدرت انتقال هارپ به این معنی است که گرم کردن آب دریا در بزرگ ترین ناحیه تا ۱ درجه‌ي سانتی‌گراد ۴۲۰ کنتیلیون سال ‌«۴.۲×۱۰۲۰ » طول می کشد. این ۳۰ بیلیون برابر سن دنیا است.

 

۸. نیروی هوایی ایالات متحده می‌پذیرد که هارپ می‌تواند آب و هوا را کنترل کند

این‌که نیروی هوایی بگوید هارپ میتواند یونوسفر را نظارت کند چیز جدیدی نیست. یونوسفر لایه‌اي از ذرات حامله در ۷۵-۱۰۰۰ کیلومتر بالاتر از سطح زمین است که در آن ایستگاه بین‌ المللی فضایی و سایر ماهواره‌ها در چرخش هستند. هارپ در واقع برای بازرسی یونوسفر به روشی محدود طراحی شد تا نحو‌ه‌ي کار آنرا بررسی کند.

 

به گزارش تالاب دانشمندان میتوانند به معنای واقعی کلمه از فرستنده‌ي رادیویی مثل یک آزمایشگاه استفاده کنند. بعنوان مثال، انها می توانند نقطه‌ي کوچکی را در یونوسفر گرم کنند، که اجازه میدهد رفتار ذرات آبستن را بررسی کنند.

 

پژوهشگران از هارپ برای ایجاد شفق قطبی مصنوعی استفاده کرده‌اند، که به انها اجازه می‌داد نحوه‌ي شکل‌گیری شفق‌هاي قطبی طبیعی را بهتر درک کنند. همینطور از هارپ توسط ناسا برای اندازه‌گیری تشعشع کمربند وان آلن که زمین را احاطه کرده استفاده شده است.

 

و نهایتا برای مطالعه و بررسی یونوسفر دلایلی وجوددارد که حتی غیردانشمندان هم می توانند آن ها را درک کنند. مثل تلویزیون ماهواره‌اي یا جی‌پی‌اس. به واقع بدون دانش پایه‌اي درمورد‌ي نحوه‌ي کار لایه‌ي بالایی جو زمین برای داشتن این چیزها راهی وجود ندارد.

 

هارپ چیست ۹: هارپ و اشیاء ناشناس پرنده «یوفوها»

افراطی‌هاي فعال در حوزه‌ي یوفوشناسی نیز هیجانات مربوط به هارپ را پذیرفتند «یا به آن دامن زدند» و منش عجیب‌وغریب‌شان رابه این وادی کشاندند.

 

عده‌اي مدعی هستند که هارپ میتواند “حلقه‌هایي” در جو ایجاد کند: جاییکه ممکن است بشقاب پرنده‌ها در آسمان‌ بالای سر “متخصصان حیرت زده‌ي یوفو” در حال جست و خیز باشند. متذکر می شویم که همینطور همان افراطی‌ها ادعا میکنند که هارپ هوشمندانه عکسهای سه بعدی هولوگرافی یوفوها را بعنوان بخشی از توطئه‌ي طرح‌ي پرتو آبی پخش می کند تا در بین مردم آشفتگی هیجانی عاطفی ایجاد بکند.

 

سایر کارشناسان افراطی سوگند می خورند که هارپ یک سلاح ضد یوفوی طراحی شده برای منفجر کردن سفینه‌هاي بیگانه در آسمان و ایمن نگه داشتن دنیا از هجوم فرا زمینی‌ها است. با این حال سایرین تصور می کنند که محل قرارگیری هارپ تنها پوششی برای یک پایگاه یوفوی سری است که در آن دولت به انجام آزمایشاتی درمورد‌ي آخرین فضاپیماهای ضد گرانشی میپردازد.

۱۰ حقیقت جالب هارپ که باید بدانید

هارپ چیست ۱۰: هارپ، خدا، و مسیحا ستیز

هیجان‌هاي مربوط به هارپ دقت بسیاری را در بین مذهبی‌ها بخود جلب کرده است. شاید این بخت به این علت است که چنین ادعاهای بی‌اساسی درمورد‌ي قدرت‌هاي تخریبی آن میتواند با گفتارهای مذهبی ذکر شده در انجیل در مورد خشم خدا و آخرالزمان سازگار باشد.

 

بسته به این‌که از کدام طرفدار سوال کنید، هارپ می تواند سمبل پایان دوران و “خشم خداوند” باشد که بر بندگان شریر و آشوبگر خدا نازل میشود، یا فقط بخشی از هجوم پیوسته‌ي شر از ناحیه‌ي شیطان که فقط پیروان راستین مسیح توانایی مقابله در مقابل آنرا دارند.

 

به گزارش تالاب ظاهراً، حتی خود مسیح هم به آن دقت کرده است و به ما اخطار می دهد که، “دیده‌اید شیطان از اتومبیل هارپ برای ایجاد بلایای بزرگ استفاده می کند تا نقشه‌هاي شوم و شیطانی خودرا پیش ببرد.”

 

و بیایید بعل را فراموش نکنیم. طبق نظر مذهبی‌هاي افراطی، او خدای شیطانی آب و هوا است. پس طبیعتا، هارپ ادای احترام «تئوری توطئه‌ي» نظم نوین جهانی NWO به شرارت او در نزول تمام انواع گرفتاری‌ها و آب و هوای بد بر بشر است.

 

و از آنجایی که شیطان زمانی یک فرشته بود، و فرشتگان «ساز» چنگ «هارپ»[harp] می نوازند، سلاح نهایی مسیحا ستیز باید هارپ « HAARP» باشد.

 

فیلم توضیح سردار جلالی در باره سلاح هارپ

 

 

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع : rationalwiki.org

جدیدترین مطالب سایت