15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

مجموعه : دانستنیها
15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

در زندگی روزمره و کارهای روزمره ما، لوگوها همه جا هستند. وقتی غذا سفارش میدهیم، بـه خرید میرویم، محصولات می‌خریم، از محصولات استفاده میکنیم، تلویزیون تماشا می‌کنیم و غیره. اگر چه ما بـه ندرت بـه انها نگاه دومی می‌اندازیم. در عوض، ما فقط یک نگاه می‌اندازیم و تصمیم میگیریم کـه آیا ان‌ها خوب بـه نظر می رسند و آن قدر برجسته هستند کـه بتوانیم بـه آن ها اعتماد کنیم.

 

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین و مشهور ترین براندهای دنیا با معناهای اصلیشان را منتشر کرده ایم.

 

آیا می دانستید که بسیاری از لوگوهای معروف جهان معانی پنهانی دارند؟

تعداد زیادی از لوگوها در واقع بسیار فراتر از یک طراحی زیبا هستند. انها معانی و پیام‌هاي‌ متفاوتی را در بر می گیرند کـه نشان ‌دهنده شخصیت آنهاست، ودر واقع ممکن اسـت برای تأثیرگذاری بر تفکر ما بـه طور ناخودآگاه، بدون این کـه ما حتی متوجه شویم، قرار داده شوند.

 

وقتی بـه نخستین لوگوی مشهور جهان دراین فهرست نگاهی بیندازید، متوجه منظور من خواهید شد کـه معنای پنهانی نسبتاً عجیبی دارد. در این جا 15 لوگوی مشهور جهان با معانی پنهان آورده شده اسـت:

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای داشتن یک لوگو زیبا و بدون نقص

 

1. مک دونالد

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – مک دونالد

نخستین لوگو با معانی پنهان مک دونالد اسـت. معنای پشت لوگوی بدنام مک دونالد در واقع بسیار عجیب اسـت و مطمئناً عمدی نبوده اسـت. در دهه 1960 مک دونالد می‌خواست ظاهر لوگوی خودرا تغییر دهد و متخصصی بـه نام لوئیس چسکین را برای انجام اینکار استخدام کرد.

 

اگر چه، چسکین در واقع از تغییر لوگو توصیه کرد زیرا او گفت کـه برای تعداد زیادی از مردم، “M” طلایی گرد ناخودآگاه نشان دهنده یک جفت سینه اسـت. این یک اثر فرویدی دارد کـه ظاهرا مشتریان را گرسنه می کند. کی فکرش را میکرد؟

 

2. آمازون

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – آمازون

آمازون بـه یکی از بزرگ ترین و موفق ترین خرده فروشان آنلاین تبدیل شده اسـت و لوگوی آن ها بـه طرز باورنکردنی نمادین شده اسـت. نه تنها در وبسایت ها بلکه در هر بسته بندی کـه برای ارسال محصولات خود استفاده می‌کنند ظاهر می شود.

 

در نگاه اول، لوگو نسبتاً ساده بـه نظر می‌رسد و نارنجی زیر ان فقط مانند یک لبخند بـه نظر می‌رسد کـه بـه طور بالفعل می‌تواند نشان دهنده خدمات برجسته مشتری باشد کـه انها بـه ان افتخار می‌کنند.

 

اگر چه، این در واقع یک فلش کوچک هوشمندانه اسـت کـه از “a” بـه “z” می‌رود، کـه نشان دهنده این واقعیت اسـت کـه آن ها طیف عظیمی از اقلام از جمله همه ی چیز از A تا Z را میفروشند.

 

3. پپسی

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – پپسی

لوگوی پپسی اخیراً بـه لوگوی جدید بالا تغییر نام داد. احتمالاً متوجه نشدید درست اسـت؟ اگر چه بـه نظر فوق العاده شبیه بـه نظر میرسد، اما پپسی مطمئناً متوجه تفاوت ان شده اسـت … پس از پرداخت مجموع 1 میلیون دلار بـه Arnell Associates برای ساخت ان.

 

این لوگوی جدید ظاهرا نوعی «کد داوینس» اسـت کـه شامل رنسانس، فنگ شویی، نظریه نسبیت، ژئودیناموی زمین و ظاهرا خیلی چیزهای دیگر اسـت. درست اسـت، کره بالا با حدود 4 خط و 3 رنگ شامل همه ی این موارد می شود. بـه نظر شـما ارزشش را داشت؟

 

4. Toblerone

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – Toblerone

Toblerone یک شرکت شکلات سازی واقع در برن سوئیس اسـت کـه بـه دو چیز خاص مشهور اسـت. نخستین مورد این اسـت کـه کوه ماترهورن در ان قرار دارد و دوم این کـه بـه ان “شهر خرس ها” نیز می‌گویند.

 

بدون این دانش، احتمالاً فکر می کردیم کـه آرم Toblerone یک لوگوی ساده دیگر اسـت. اما، اگر نگاه دقیق‌تری بـه طراحی کوه در بالای ان بیندازید، متوجه تصویر یک خرس در ان خواهید شد.

 

5. گوگل

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – گوگل

لوگوی گوگل کـه همه ی ما عاشق ان شده ایم و هر بار کـه مرورگرهای اینترنتی خودرا باز می‌کنیم میبینیم، از تمام رنگ هاي‌ اصلی «آبی، قرمز و زرد» بـه خوبی استفاده می کند. با این حال، یک حرف وجوددارد کـه روند را کاهش میدهد.

 

حرف سبز l در لوگو تنها حرفی اسـت کـه یک رنگ ثانویه اسـت و رشته پیوسته رنگ هاي‌ اصلی را خراب می کند. چیزی کـه احتمالاً نمی‌دانستید این اسـت کـه گوگل عمداً اینکار را انجام داده تا نشان دهد کـه انها بازیگوش متفاوت هستند و مطمئناً از زیر پا گذاشتن قوانین نمی‌ترسند. این واقعیت کـه همه ی این ها فقط با بازی با رنگ ها بیان شده اسـت، نبوغ مطلق اسـت.

 

6. فدرال اکسپرس

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – FedEx

آرم FedEx زیبا و ساده اسـت، درست اسـت؟ این فقط نام شرکت در دو رنگ پررنگ مختلف اسـت. مطمئناً هیچ معنای پنهانی در ان وجود ندارد؟ اگر بین “E” و “x” نگاه کنید، فلشی را می‌بینید کـه در شکاف ایجاد شده اسـت.

 

این ممکن اسـت از نگاه سریع بـه ان برای مردم متمایز نباشد، اما مغز شـما همان‌ گونه تصویر را پردازش میکند و باعث می شود افراد تصویر ودر نتیجه شرکت رابا سرعت و کارایی مرتبط کنند کـه در شرکت‌هاي‌ حمل‌ونقل بسیار مهم اسـت.

 

7. اپل

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – اپل

هفتمین فهرست لوگوهای مشهور دنیا با معانی پنهان اپل اسـت. لوگوی اپل، خوب، یک سیب اسـت. نسبتا واضح اسـت درست اسـت؟ منظورم این اسـت کـه نام این شرکت اپل اسـت، بنابر این منطقی اسـت کـه لوگو یک سیب باشد.

 

اگر چه، آیا تا بـه حال متوقف شده اید و تعجب کرده‌اید کـه چرا یک تکه از ان گمشده اسـت، مانند یک لقمه؟

 

این بـه عمد در طرح گنجانده شد تا در واقع میوه ممنوعه در داستان کتاب مقدس آدم و حوا را نشان دهد. میوه ممنوعه از «درخت علم» بـه دست آمد. فقط یک دقیقه وقت بگذارید و اجازه دهید ان را غرق کنید و متوجه شوید کـه معنای واقعی پشت لوگوی اپل چقدر نابغه اسـت.

 

8. آدیداس

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – آدیداس

لوگوی آدیداس همیشه مانند آنچه در بالا دیده می شود نیست. قبلاً هنوز سه راه راه داشت اما کاملاً عمودی بودند و مایل نبودند. این لوگو هرگز بـه معنای چیزی نبود، بـه همین دلیل اسـت کـه انها بـه دنبال تغییر جزئی در ان بودند.

 

با این حال، اکنون این سه خط کج شده اسـت تا شبیه موانعی باشد کـه مردم باید بر آن ها غلبه کنند. و من فکر می‌کنم با گفتن این، راه راه ها بـه خوبی بـه موانع شباهت دارند.

 

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو با استفاده از گل های قرمز رز

 

9. مرسدس بنز

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – مرسدس

لوگوی مرسدس بنز نشان دهنده یک پیام ساده و نیرومند اسـت. سه ستاره برای نشان دادن این کـه مرسدس بنز چقدر بر زمین، دریا و هوا مسلط اسـت استفاده شده اسـت.

 

10. تویوتا

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – تویوتا

لوگوی تویوتا همیشه مرا بـه فکر واداشته اسـت. سریع بـه لوگو نگاهی بیندازید و بـه من بگویید کـه چه چیزی را نشان میدهد. با این حال، تنها چیزی کـه می‌توانستم قبل از فهمیدن معنای واقعی بـه ان فکر کنم، این بود کـه بیضی‌ها برای تویوتا شبیه T بودند.

 

آن ها در واقع نشان دهنده سه قلب جداگانه هستند کـه عبارتند از:

قلب مشتری

قلب محصول

قلب پیشرفت در عرصه فناوری

 

11. باسکین رابینز

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – Baskin Robbins

لوگوی مشهور Baskin Robbins معنای پنهانی زیادی در درون خود دارد، زیرا حروف اول “BR” در سمت چپ بـه دو رنگ مختلف «آبی و صورتی» جدا شده اسـت. این باعث می شود کـه قسمت میانی لوگو شبیه شماره “31” باشد. Baskin Robbins 31 طعم مختلف بستنی را ارائه می‌دهد. باهوش ها؟

 

12. آئودی

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – آئودی

نشانی کـه آئودی از 4 حلقه حمل می کند در طول سال‌ها بسیار نمادین شده اسـت، اما در واقع معنایی در پشت ان نهفته اسـت. این چهار حلقه نشان ‌دهنده 4 شرکت موسس کنسرسیوم Auto-Union هستند: DKW، Horch، Wanderer و Audi.

 

13. توستیتوس

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – Tostitos

مشابه چندین آرم موجود دراین فهرست. لوگوی Tostito با استفاده هوشمندانه از حروف میانی برای انتقال دو نفر «”T”» کـه یک تراشه Tositos را روی یک کاسه سالسا بـه اشتراک می گذارند «”I”» بازی می کند.

 

14. فولکس واگن

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – فولکس واگن

لوگوی فولکس واگن دقیقاً جایی نیست کـه معنای پنهان دراین مثال از ان ناشی می شود. این بیشتر بـه نام واقعی شرکت مربوط می شود. کلمه آلمانی “Volks” بـه معنای مردم و “Wagen” بـه معنای اتومبیل اسـت. بنابر این اساساً “خودرو مردم” اسـت – “اتومبیل برای مردم”.

 

15. آی بی ام

15 لوگوی معروف جهان با معانی پنهان + عکس

لوگوهای مشهور جهان – IBM

آخرین آرم با معانی پنهان آی بی ام اسـت. وقتی نگاهی گذرا بـه لوگوی تجاری مشهور IBM بیندازید، بـه نظر می‌رسد کـه سه حرف با استفاده از خطوط کشیده شده اند. اما معنای پنهان پشت این لوگو این اسـت کـه اگر دقت کنید، علائم “=” درون ان وجوددارد کـه IBM عمداً برای نشان دادن برابری طراحی کرده اسـت. هوشمندانه.

 

بیشتر بخوانید: آموزش مهمترین موارد در طراحی اولیه برند

 

در پایان

خلاصه این کـه اکنون کـه 15 لوگوی مشهور جهان رابا معانی پنهان دیدیم، بیایید سریعاً بـه طور خلاصه دوباره لوگوها را مرور کنیم:

مک دونالد

آمازون

پپسی

توبلرون

گوگل

فدرال اکسپرس

سیب

آدیداس

مرسدس بنز

تویوتا

باسکین رابینز

آئودی

توستیتوس

فولکس واگن

IBM

 

این فقط نشان می‌دهد، هوشمندی با لوگوی خود میتواند ایده بسیار خوبی باشد. همه ی این شرکت هاي‌ مشهور اینکار را کرده اند، چرا شـما نباید اینکار را انجام دهید؟

جدیدترین مطالب سایت