اخبار علمی جستجوی امواج گرانشی در فضا

مجموعه : اخبار علمی
اخبار علمی جستجوی امواج گرانشی در فضا

سازمان فضایی اروپا : جستجوی امواج گرانشی در فضا

 

در تحقیقاتی که سازمان فضایی اروپا انجام داده شد متوجه امواج گرانشی شدند این سازمان فضایی اروپا از ماموریتی برای جستجوی امواج گرانشی خبر داده هست. این امواج بالاخره می‌توانند وجود ابعاد دیگر در دنیا را اثبات کنند.

به گزارش تالاب به نقل از نیوساینتیست، وجود دنیا هاي موازی در ابعاد ناشناخته یکی از بزرگ ترین رازهای هستی به شمار میرود.

 

سازمان فضایی اروپا از ماموریتی برای جستجوی امواج گرانشی خبر داده هست که بالاخره میتواند وجود ابعاد دیگر در دنیا را اثبات کند.

 

فیزیکدانان معتقدند ابعاد ناشناخته با تغییر در امواج گرانشی در واقعیت تاثیر می گذارند. از آنجا که جاذبه در تمام ابعاد وجود دارد بنابراین امواج آن می‌توانند این ابعاد ناشناخته را ردیابی کنند.

 

سازمان فضایی اروپا اکنون تصمیم دارد Laser Interferometer Space Antenna«LISA» را پس از سال‌ها تحقیق و تاخیر در ۲۰۳۴ میلادی بسازد.

 

LISA از سه ماهواره یکسان ساخته می‌شود که با یکدیگر ۲.۵ میلیون کیلومتر فاصله دارند. این آنتن هنگام گشتن مدار زدن زمین به دور خورشید، آن را دنبال می‌کند.

 

سه ماهواره اشعه هاي قدرتمندی به یکدیگر می تابانند و به این وسیله امواجی در فضا– زمان ایجاد میکنند. امواج گرانشی به وسیله اشیاء آسمانی به وجود می‌آیند که جاذبه قدرتمندی دارند، مثل دو سیاهچاله تازه متولد شده.

 

جدیدترین مطالب سایت