ساخت مسواک ویژه معلولان

مجموعه : اخبار علمی
ساخت مسواک ویژه معلولان

تولید مسواک ویژه معلولان

 

بهداشت دهان بسیار مرتبط با مریضی هاي قلبی و غیره هست و از سویی خدمات کمی در دندان پزشکی حاوی حال معلولان می شودیک مخترع ایرانی پیروز به طراحی و ساخت مسواکی برای معلولان شد که قابلیت کاربرد آسانی نسبت به مسواک هاي معمولی دارد.

مریم حمیدی، مخترع «شستشو دهنده خودکار دهان و دندان معلولان» در گفت و گو با مهر اظهار داشت: این محصول عمل شستشوی دهان و دندان را با فشار و زاویه بندی صحیح انجام می‌دهد و دارای تخلیه خودکار بوده که قابلیت بهرهگیری برای معلولان بدون دست خواهد بود.

 

وی افزود: این دستگاه نیز عمل ماساژور را برای جلوگیري از ابتلا به ژنژویت لثه و کمک به خون رسانی بهتر آن انجام میدهد.

وی با بیان این که در واقع این دستگاه اضافه بر انجام صحیح و دقیق شستشوی دندان ها، بهرهگیری بسیار راحت دارد، عنوان کرد: همۀ افراد از جمله معلولان، کودکان، افرادی که ارتودنسی کرده اند و کسانی که دارای دندان روکش شده میباشند می‌توانند از آن بهرهگیری کنند.

 

حمیدی با تاکید بر این که این محصول اکنون آماده برای ساخت صنعتی هست، بیان داشت: بهزیستی، منزل سالمندان و افراد معلول میتوانند مخاطبان این محصول باشند.

وی ادامه داد: با بهرهگیری از این دستگاه اضافه بر کمک بهداشت و دندان به افراد در داشتن دندان و دهانی سالم یاری میرساند زیرا دندان یکی از مهم ترین ارگان هاي بدن هست.

 

این مخترع خاطر نشان کرد: می‌دانیم بهداشت دهان بسیار مرتبط با مریضی هاي قلبی و غیره هست و از سویی خدمات کمی در دندان پزشکی حاوی حال معلولان میشود از این رو این دستگاه میتواند بسیار کاربردی و مهم برای این قشر باشد.

حمیدی افزود: این دستگاه یک نظیر خارجی دارد که به اندازه این طرح پیشرفته نیست و یک نظیر قدیمی محسوب میشود.

 

جدیدترین مطالب سایت