معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

مجموعه : اخبار علمی
معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

چه کتاب هایی را بخوانیم ؟

خواندن کتاب همۀ وقت به انسان علم میدهد و باعث میشود فرد بک قدم جلوتر از بقیه باشد .

 

کتاب‌خوانی فضیلتی هست که امروزه خیلی‌ها از آن محروم میباشند. اما به آن دسته از افرادی که قصد پیشرفت در زندگی دارند، پیشنهاد میشود این کتاب‌ها را از دست ندهند.

 

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ کتاب‌ دانایی و خردی برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد که اگر بخواهیم خود ما آن را به دست آوریم، باید سالها عمرمان را تلف کنیم.

 

بین سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی، همۀ‌ي ما کشمکش‌هاي زیادی پشت سر می گذاریم و شک‌ها و دودلی‌هاي زیادی داریم. در زیر ۲۰ کتاب را معرفی میکنیم که مسیر زندگی شما را واضح‌تر، امید‌بخش‌تر و راحت‌تر میکنند.

 

ترسو: بسته شدن شکاف بین شغل روزانه و شغل رؤیایی – جان اکاف

 

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

بهترین کتاب های جهان

 

جان اکاف از طریق آموختن و تجربه، ما را به سفری می برد که در طول آن، شغل فعلی منفور شما به شغل رؤیایی‌تان تبدیل می شود. اکاف به ما می‌آموزد که خیلی سریع یا خیلی دیر چیزی را رها نکنیم و این مسیر درست زندگی هست.

 

ترسو، کتابی بسیار دیدنی و خوب برای آن دسته افرادی هست که میخواهند در زندگی جهش کنند و رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند.

 

قدرت عادت – چارلز داهیگ

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

ناشر این کتاب چارلز داهیگ با بهرهگیری از یک سری مطالعات علمی با جزئیات دقیق بیان میکند که عادات چگونه ایجاد می شوند و چگونه هست که ما نمیتوانیم در زندگی و کسب‌وکار عادات را کنار بگذاریم و از این طریق عشق به کارش را بیان می کند.

 

قدرت عادت یک کتاب فوق العاده برای افرادی هست که قصد دارند عادات بد خود را کنار بگذارند و عادات بهتری جایگزین آن‌ها کنند تا به موفقیت برسند.

 

کار پول و دگرگونی – دیو رمزی

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

آشنایی با بهترین کتاب های جهان

 

بیش از ۲۰ سال هست که دیو رمزی مشاور مالی شخصی و گوینده‌ي رادیو، مشاوره‌هاي فوق‌العاده‌ي خود را به‌صورت یک راهنمای ساده و راحت در اختیار مردم قرار میدهد. قدم‌هاي کوچک و ساده‌ي وی برای ایجاد یک سرمایه‌ي اضطراری برای روز مبادا، کاملا رایگان در اختیار مردم قرار گرفته‌اند.

 

مرزها: چه موقع بگوییم بله و چگونه بگوییم نه تا نظارت زندگی خود را به دست بگیریم – هنری کلاود و جان تاونسند

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

با افرادی که در حریم شخصی شما فضولی می کنند مشکل دارید؟ اگر خواهان کمک احساسی، فیزیکی یا ذهنی هستید، کتاب مرزها همان چیزی هست که نیاز دارید.

 

ناشران این کتاب هنری کلاود و جان تاونسند برای شما طرح و نقشه‌اي ارائه می دهند تا بتوانید در هر قسمت از زندگی خود که می خواهید، مرز مشخصی قرار دهید.

 

استارتاپ ۱۰۰ دلاری – کریس گویلباو

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

معرفی برترین کتاب هایی که باید مطالعه شود

 

کریس گویلباو هم شباهت زیادی به تیم فریز دارد و یک نویسنده‌ي جهانگرد هست. در کتاب استارتاپ ۱۰۰ دلاری، ناشر پشت سر هم مشابه‌هایي از افرادی که کار خود را با سرمایه‌ي کم آغاز کردند و آن را به یک کسب‌وکار بزرگ تبدیل کردند ارائه می دهد.

 

این کتاب یک منبع الهام فوق العاده برای آن دسته افرادی هست که میخواهند یک کسب‌وکار جانبی آغاز کنند.

 

کارتان را انجام دهید – استیون پرسفیلد

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

پرسفیلد اکثر به خاطر سبک نویسندگی تخیلی‌اش«افسانه‌ي بگر ونس» و نخستین کتابش در مورد کار«جنگ هنر» مشهور هست و ما را راهنمایی می کند تا هر انچه لازم هست برای انجام هر پروژه‌اي که میتواند خوب باشد، انجام دهیم. یک کتاب کوتاه و ساده، «کارتان را انجام دهید» در عین سادگی برای آن دسته افرادی که مدت‌ها هست کاری خارج از علاقه و توان خود انجام می دهند یک منبع الهام بزرگ هست.

 

پرسفیلد می نویسد:

مقابل ترس، عشق قرار دارد – عشق به چالش، عشق به کار، اشتیاق و لذت محض برای اقدام به رسیدن به رؤیاهایمان و این که ببینیم اصلا شدنی هست یا نه.

 

هدیه‌ي مسافر: هفت تصمیم که موفقیت شخصی شما را تعیین میکنند – اندی اندروز

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

اندی اندروز پس از این که ۵۰ انتشاراتی دست رد به سینه‌اش زدند، بالاخره این کتاب را در سال ۲۰۰۵ منتشر کرد. این کتاب به‌صورت تخیلی نوشته شده هست، اما یک کتاب انگیزشی و تاریخی هست؛ داستان در مورد دیوید ۴۶ ساله هست که بعدِ از دست دادن شغلش یک تصادف ترسناک می کند. دیوید وقتی در بیمارستان و در حالت اغما هست، به زمان قبل سفر می کند و با لینکلن، ترومن و ۵ نفر دیگر از رهبران بزرگ تاریخ دیدار می کند.

 

اندروز می نویسد:

آنهایی که به اهداف و آرمان‌هاي من معترض میباشند؛ هدف والایی راکه قصد رسیدن به آن دارم، درک نمی کنند.

 

برانید: حقیقت اعجاب‌انگیز در مورد انچه موجب انگیزش ما می شود – دنیل پینک

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

دنیل پینک به ما نشان می دهد در قرن ۲۱ علم و کسب‌وکار در حوزه‌هاي متفاوتی قرار دارند. علم به ما نشان میدهد در حال حرکت و پیشرفت به سمت ورای سبک و روش‌هاي مدیریت«محرک ۲.۰» و به سمت خودمختاری و انگیزش خود هستیم و این جا هست که کارمندان همۀ کار خود را باهدف، تسلط و کاملا حرفه‌اي انجام میدهند«محرک ۳.۰».

 

این کتاب کمک بزرگی برای آن دسته افرادی هست که سعی دارند هدف ما را درک کنند.

 

تئوری ضرورت و پیشرفت – گرگ مک کیون

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

برترین کتاب هایی که باید مطالعه شود

 

هر چه کمتر، بهتر؛ همین. این روشی بینظیر‌ هست که گرگ مک کیون مورد بهرهگیری قرار میدهد و فیلتری برای گزینش کارهایی هست که در زندگی خود انجام میدهیم. اگر انتخابی که قرار هست انجام دهید، نمره‌اي بین ۹ یا ۱۰ ندارد «۱۰ چیزی هست که حتما باید انجام دهید»، پس آن کار را انجام ندهید.

 

من قویا پیشنهاد میکنم برای جمع‌وجور کردن زندگی خود و ایجاد یک نظم و ترتیب مناسب در کارهایتان حتما این کتاب را بخوانید.

 

۴۸ روز مانده تا کاری که عاشقش هستید – دن میلر

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

مشاور شغلی و ناشر، دن میلر، یکی از معتقدان سرسختی هست که مردم را به درک این که همۀ دارای مهارت‌ها، قابلیت‌ها و شوق و استعداد‌هایي میباشند، وا‌می‌دارد. این کتاب به ما کمک می کند بفهمیم که مسیر منتهی به خوشبختی همان مسیر یافتن یک کار بینظیر و سودده هست. ۸۵٪ فرآیند جستجوی شغل مبنی بر درک و فهمتان از خودتان هست و ۱۵٪ دیگر یافتن شغلی هست که برای شما مناسب باشد.

 

این کتاب به شما کمک میکند شغل مناسب خود را بیابید و به این صورت در هزاران دلار هزینه‌ي وام‌هاي دانشجویی ناخواسته صرفه‌جویی کنید.

 

هفته‌ی کاری ۴ ساعته – تیم فریز

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

اصل این کتاب در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و تیم فریز کسب‌وکار سبک زندگی را به جهان معرفی کرد. فریز بعد از این که در سفرش به اسپانیا دچار حمله‌ي اضطراب شدید شد، نحوه‌ي ایجاد کسب‌وکاری را معرفی کرد که میتوان آن را در هر جای جهان اداره کرد. اضافه بر این، وی نشان داد چگونه میتوان در شهرهای اطراف جهان به‌خوبی زندگی کرد.

 

اگرچه من نمی گویم آن چه تیم انجام داد برای همۀ مناسب هست، اما طرح‌ها و ایده‌هاي او ارزش خواندن دارند.

 

آبی مثل آرامش – دونالد میلر

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

معرفی برترین کتاب هایی که باید مطالعه شود

 

در این کتاب مسیحی، دونالد میلر ما را در سفر دیدنی خود در مسیر یافتن اعتقادش به مسیح همراه میکند، دونالد از وقتی دانش‌آموز بود، در اواخر دوران نوجوانی‌اش و اوایل سن ۲۰ سالگی، دقت و علاقه‌اش به یافتن اعتقاد در شهری که مشهور به بی‌دینی هست «پورتلند» جلب شد.

 

سبک نویسندگی مکالمه‌اي دونالد باعث شده هست این کتاب برای هر کسی که قصد دارد مسیر اعتقاد را طی کند؛ دیدنی و لذت‌بخش باشد.

 

چگونه دوست بیابیم و بر مردم تاثیر بگذاریم – دیل کارنگی

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

این کتاب «کمک به خود» کلاسیک از سال ۱۹۳۰ تا همین حالا منتشر شده هست. این کتاب بر زمینه آموزه‌هاي کارنگی از گفت و گو‌هاي انجام‌شده با غول‌ها دنیای کسب‌وکار آن روز «از جمله اندرو کارنگی و توماس ادیسون» نوشته شد. این مؤلف روش‌هایي را برای حداکثر سازی پتانسیل از طریق درک چگونگی رفتار و تقابل با دیگران معرفی کرده هست.

 

این کتاب اگرچه بیش از ۷۰ سال پیش نوشته شده هست، اما برای دنیای امروز هم صدق می کند.

 

اتوبوس انرژی – جان گوردون

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

این کتاب با سبک علمی تخیلی الهام بخشی نوشته شده هست. این کتاب فوق‌العاده، در مورد اوقات و روزهای سخت یک رهبر تیم بازاریابی هست که نزدیک هست شغلش را از دست بدهد. بنابراین مجبور می شود سوار اتوبوس انرژی شود، چون اتومبیلش نیاز به یک تعمیر بلندمدت دارد. در این سفر، نویسنده‌ي ما ۱۰ قانون ایجاد لذت و انرژی مثبت در کار و زندگی خانوادگی‌اش را یاد میگیرد.

 

این یک کتاب سریع و قدرتمند برای هر کسی هست که قصد دارد موقعیت فعلی خود را به یک موقعیت مثبت تبدیل کند.

 

جستجوی انسان برای معنا و دلیل – ویکتور فرانکل

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

معرفی برترین کتاب هایی که باید مطالعه شود

 

فرانکل پس از نجات یافتن از ۴ کمپ مرگ نازی‌ها و دیدن‌ي مرگ بسیاری از اعضای خانواده‌اش، تبدیل به یک روان‌دکتر شد. وی با این نظریه‌ي فروید که بیان می کند روح آدمی فقط لذت را می‌طلبد، مخالف بود، فرانکل ادعا کرد چیزی که واقعا انسان در جستجوی آن هست، معنا و مفهوم و علت زندگی اوست.

 

اگرچه کمی به زمان قبل بازمی‌گردد؛ اما جستجو برای معنا و علت، ارزش خواندن دارد.

 

بزرگترین فروشنده‌ی جهان – اوگ ماندینو

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

اجازه ندهید تیتر کتاب شما را بترساند. این کتاب، اگرچه به فروش و فروشندگی هم مربوط می شود؛ اما اکثر در مورد زندگی یک سر پیشخدمت هست.

بزرگ ترین فروشنده یک کتاب کوتاه هست؛ اما شما را به وجد می‌آورد.

 

اعترافات یک شوهر افتضاح: آموزه‌های یک مربی تنبل – نیک پاولیدیس

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

درست هست امروزه خیلی‌ها دیگر به شوهر شدن فکر نمی کنند؛ اما نیک پاولیدیس در این کتاب داستانش را در مورد تبدیل شدن از یک فرد خودآزار به یک شوهر دوست داشتنی تعریف میکند.

 

ساکت: قدرت خویشتن‌گرایان در جهانی که نمی‌تواند سکوت کند – سوزان کاین

معرفی 20 کتابی که باید خوانده شود !

 

این کتابی هست که همۀ باید بخوانند تا درک کنند چرا وقتی با یک گروه از مردم صحبت میکنند، احساس خستگی به آن‌ها دست می دهد. از طریق تحقیقات روانشناسی و عصب‌شناسی، سوزان کایل به زیبایی هرچه‌تمام‌تر توضیح میدهد چگونه یک‌سوم از ما «خویشتن‌داران» باید با بقیه‌ي افراد برون‌گرا تطبیق یابیم.

 

نتیجه

اگر هر سال بیش از یک کتاب بخوانید، از توده‌ي مردم بسیار جلوتر هستید. زمانی را صرف خواندن هر کدام از این کتاب‌هاي بینظیر کنید. سپس آن چه راکه می‌آموزید به کار ببندید. مطمئن باشید از نتیجه‌ي آن حیرت خواهید کرد.

 

جدیدترین مطالب سایت