معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

برترین اسلحه های جهان

 

در این قسمت از بهترین سلاح هاي جهان در کشور های گوناگون می خواهیم به رویداد کشور های قدرتمتد جهان بپردازیم .

 

طراحی و ساخت تسلیحات نظامی به معنای حقیقی کلمه یکی از بزرگ ترین کسب و کار هایي هست که در دنیای امروزی می‌توان ازآن نام برد. در واقع حتی پیش از شروع ساخت جنگ افزار هاي گوناگون در ایالات امریکا و روسیه، بریتانیا، فرانسه و کشور آلمان نیز در این عرصه از جمله مهره هاي اصلی بوده اند. در ادامه نگاهی به بزرگ ترین شرکت هاي تسلیحاتی در سراسر جهان خواهیم داشت.

 

نورینکو؛ چین

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

نورینکو شرکتی دولتی در چین هست که به طراحی و ساخت تجهیزات جنگ افزاری، دفاعی، مواد منفجره، رادار و انواع مهمات میپردازد. این شرکت که جز صنایع دفاعی و نظامی چین به شمار می‌رود، درسال 1980 احداث شد. ضروری به یاد هست که پیشینه ساخت وسایل نقلیه متمایز و همینطور مواد شیمیایی مربوط با حوزه نفت و گاز هم در کارنامه نورینکو به چشم می‌خورد.

 

تکستران؛ ایالات امریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

تکستران یک شرکت خوشه اي در ایالات امریکا هست که اساس کاری آن حاوی طیف وسیعی از تجهیزات نظامی میشود. از جمله مهم‌ترین تولیدات این شرکت می‌توان به هواپیما، جت هاي تجاری، بالگرد، هواگرد هاي گردنده بال، پهپاد و همینطور بمب هاي خوشه اي اشاره کرد. شرکت نام برده درسال 1923 در شهر بوستون؛ ماساچوست بنیان گذاری شد و خود متشکل از چندین شرکت زیر آلبوم هست. تا کنون بیش از 900،000 ساعت پرواز بر فراز آسمان عراق و افغانستان در مورد سری هواپیما هاي بدون سرنشین ساخت این شرکت از جمله RQ-7 «مختص نظارت و شناسایی» به ثبت رسیده هست.

 

DCNS؛ فرانسه

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

به گزارش تالاب تاریخ کوتاه این شرکت به دهه 1600 باز می‌گردد، زمانی که فرانسه به غرض ساخت و نگهداری از یک ناوگان دریایی کمپینی متشکل از تعداد زیادی نیروی کاری به راه انداخت. بدین ترتیب طی گذشت قرن ها، سرانجام درسال 2003، DCNS تبدیل به شرکتی دولتی و برای اولین بار نیز به این نام خوانده شد. ازآن جایی که شعار این شرکت “دریای آینده” هست، ذهنیت فروش سلاح هاي دریایی را در ذهن مخاطب ایجاد میکند. شرکت مذکور در اساس طراحی و ساخت انواع ناوچه، کشتی جنگی، زیر دریایی و انواع اژدر فعالیت دارد.

 

هانی ول؛ ایالات امریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

شرکت بعدی تحت عنوان هانی ول، از جمله شرکت هاي خوشه اي آمریکایی هست که افزون بر تولیدات نظامی و همینطور سیستم هاي هوافضا، به ساخت مواد تجاری و مصرفی نیز برای مشتری هاي مختص خود می‌پردازد. این شرکت درسال 1906 در نیوجرسی احداث شد. فراهم سازی اجزا مورد نیاز برای ساخت سلاح هاي هسته اي در ایالات امریکا و همینطور سیستم هاي هدایتی هواپیما نیز به شرکت هانی ول نسبت داده میشود.

 

شرکت کشتی سازی جِي اس سی روسیه؛ روسیه

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

این شرکت روسی که حیطه اصلی فعالیت آن کشتی سازی و عملیات تعمیر و نگه‌داری هست، درسال 2007 تبدیل به یک شرکت بزرگ دولتی شد. ضروری به یاد هست که شرکت کشتی سازی جِي اس سی افزون بر تمرکز روی طیف وسیعی از کشتی هاي تحقیقاتی و همینطور باربری، در اساس طراحی و ساخت تجهیزات حفاری مواد نفتی نیز کار می‌کند. از جمله دیگر تولیدات مهم شرکت مذکور میتوان به کشتی هاي مدرن و کشتی هاي گشت ساحلی مجهز به انواع سیستم هاي موشکی و تسلیحات به روز اشاره کرد.

 

سافران؛ فرانسه

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

سافران شرکتی چند ملیتی در فرانسه هست که به طراحی و ساخت تجهیزات هوافضا، دستگاه هاي امنیتی و موتور هاي مختص موشک و هواپیما میپردازد. این شرکت درسال 2005، پس از ادغام دو شرکت سنکما «بخش هوافضا» و شرکت ساژم «بخش تجهیزات امنیتی» شکل گرفت. ساخت سیستم هاي الکتریکی، مکانیکی و هیدرولیک مورد نیاز هواپیما هاي گوناگون نیز در شرکت سافران صورت میگیرد. اگرچه سیستم هاي هدایتی مختص انواع راکت ها و موشک هاي نظامی را هم باید در لیست تولیدات سافران لحاظ کرد.

 

یونایتد ایرکرفت کورپوریشن؛ روسیه

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

به گزارش تالاب مورد بعدی شرکت هوافضا و صنایع دفاعی روسیه هست که پیشینه ساخت هواپیما هاي جت مسافربری، بالگرد هاي نظامی و همینطور هواپیما هاي مختص ترابری را در کارنامه کاری خود دارد. این شرکت درسال 2006 از طریق ولادیمیر پوتین احداث شد و نقش دوگانه موثری به غرض فروش هواپیما هاي خود در بازار هاي نظامی ودر عین حال غیر نظامی اجرا میکند.

 

رولز- رویس؛ بریتانیا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

رولز- رویس شرکت چند ملیتی هوافضا و صنایع دفاعی برتانیایی هست که در اساس طراحی و ساخت تجهیزات دفاعی، جنگ افزار هاي گوناگون، فناوری هوافضا ودر عین هاي سیستم هاي انتقال برق حضوری مفید دارد. اگرچه تعداد زیادی از مردم رولز- رویس رابه خاطر شهرت فراوان آن در خصوص ساخت اتومبیل هاي لوکس گرانقیمت می شناسند.

 

صنایع هانتینگتون اینگالز؛ ایالات امریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

این شرکت درسال 2011 از شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی نورثروپ گرومن مشتق شد. افزون بر ساخت ناو هاي هواپیمابر، صنایع هانتینگتون اینگالز به ساخت زیر دریایی هاي هسته اي برای کشور آمریکا نیز می‌پردازد.

 

الماز- انتی؛ روسیه

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

الماز- انتی شرکت صنایع دفاعی و نظامی روسی هست که درسال 2002 احداث شد. ضروری به یاد هست که این شرکت حاصل ادغام دو شرکت الماز- انتی و NPO الماز بوده ودر حیطه ساخت انواع جنگ افزار هاي دفاع هوایی و زمینی فعالیت دارد. از دیگر تجهیزات ساخت الماز- انتی میتوان از رادار هاي شناسایی هوایی، زمینی و سیستم هاي کنترلی خانگی و مختص بهرهگیری حرفه اي نام برد.

 

ال- 3 کامیونیکیشنز؛ کشور آمریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

شرکت بعدی ال- 3 کامیونیکیشنز متخصص آمریکایی در حیطه هوافضا و تجهیزات نظامی هست که به طراحی و ساخت سیستم هاي ناوبری، سیستم هاي جهت یابی و راداری، تجهیزات مخابراتی، هوافضا و همینطور دریایی شهرت دارد. احداث این شرکت به سال 1995 و پس از ادغام دو شرکت لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا «راه اندازی شرکت لاکهید مارتین» باز می‌گردد. اگرچه مقدور هست ال- 3 کامیونیکیشنز نقشی در رابطه با ساخت ناو هاي هواپیمابر و یا تانک هاي مجهز نداشته باشد، اما عنصری کلیدی در راستای ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروهای نظامی آمریکایی قلمداد میشود.

 

تالس؛ فرانسه

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

تالس شرکتی چند ملیتی در فرانسه بوده که بیشتر به خاطر طراحی و ساخت تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز در ساخت هواپیما ها و همینطور سیستم هاي راداری مشهور هست. این شرکت درسال 2011 بنیان گذاری شد و ازآن دوران تا کنون نقش مهمی در راستای فراهم سازی نیاز هاي بازار نظامی اجرا کرده هست. هر آن چه که تصور کنید که از رادار گرفته تا سیستم بازرسی آتش برای پرنده هاي نظامی و یا حتی ماشین هاي زرهی جنگی، در شرکت تالس ساخته میشود.

 

فین مکانیکا؛ ایتالیا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

فین مکانیکا شرکت خوشه اي ایتالیایی، در شمار بزرگ ترین ساخت کنندگان اسلحه در جهان قرار دارد. این شرکت دربخش هاي مختلفی بعنوان مکانیک پرواز، هوافضا، هلیکوپتر، الکترونیک دفاعی و امنیتی، انرژی و همینطور بخش حمل و نقل فعالیت دارد. فین مکانیکا از دوران احداث خود درسال 1948 تا کنون، پیشینه درخشانی در حیطه طراحی سیستم هاي رادیویی و راداری برای پرنده هاي نظامی، سیستم هاي موشکی ضد کشتی و همینطور پدافند هوایی کسب کرده هست.

 

یونایتد تکنولوژی؛ ایالات امریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

مورد بعدی یکیدیگر از شرکت هاي خوشه اي و چند ملیتی در ایالات امریکا هست که درسال 1975 راه اندازی شد و به ساخت و فروش انواع سیستم هاي بازرسی آتش، سیستم هاي امنیتی، موتور هاي هواگرد، بالگرد، پیل هاي سوختی و همینطور پله برقی می‌پردازد. اگرچه تمرکز اصلی این شرکت بر سیستم هاي موشکی و بالگرد هاي نظامی که مشهور ترین آن یو اچ- 60 بلک هاوک هست، خواهد بود. دفتر مرکزی یونایتد تکنولوژی در شهر هارتفورد، کنتیکت واقع شده هست و به اختصار UTC خوانده میشود.

 

گروه ایرباس؛ اروپا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

اگر نگاهی به ساخت کنندگان برتر در اروپا داشته باشیم، بی شک نام گروه ایرباس به چشم خواهد خورد. این شرکت که اساس صنایع جنگ افزاری و همینطور هوافضا فعالیت دارد، درسال 2000 پس از ادغام شرکت هاي لاگراده، دایملر آ گ و سپی راه اندازی شد. ضروری به یاد هست

 

که در این سال نام شرکت به “شرکت دفاع هوایی و فضایی اروپا” و به اختصار EADS تغییر یافت. هر شخصی تا کنون برای یکبار هم که شده نام ایرباس را شنیده هست که اگرچه بخش مهمی از این شهرت به خط ساخت هواپیما هاي مسافربری شرکت مذکور باز میگردد.

 

با این وجود همه ی در مورد خط ساخت دفاعی و هوافضای ایرباس اطلاع کاملی در اختیار ندارند. از جمله مهم‌ترین تولیدات خط ساخت دفاعی این شرکت می‌توان به سیستم هاي دفاعی و ناوبری، بالگرد هاي چند منظوره و هواپیما هاي جنگی و باربری اشاره کرد.

 

جنرال داینامیکس؛ کشور آمریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

با تاریخ کوتاه اي در اساس ساخت انواع زیر دریایی که به سال 1899 باز میگردد، جنرال داینامیکس حضوری پر رنگ در عرصه نظامی داشته هست و دارد. این شرکت امروزه جز مهم‌ترین ساخت کنندگان تجهیزات نظامی به شمار میرود. دفتر مرکزی شرکت در ویرجینیا؛ کشور آمریکا قرار داشته و از سیستم هاي کامپیوتری تا موشک هاي کروز، طیف متنوعی از تولیدات مورد نیاز بازار هاي نظامی را فراهم سازی می‌کند. از جمله یکی از ارزشمند ترین دستاورد هاي جنرال داینامیکس میتوان از هواپیمای جنگنده اف- 16 نام برد.

 

نورثروپ گرومن؛ ایالات امریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

نورثروپ گرومن شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی هست که به طراحی و ساخت جنگ افزار هاي گوناگون، هواپیما هاي جنگنده، کشتی، ناو هواپیمابر، سیستم هاي موشکی، رادار، پدافند هوایی و همینطور عرضه خدمات مشاوره اشتغال دارد. این شرکت درسال 1994 بنیان گذاری شده هست و تعداد زیادی از تولیدات آن تا کنون سنجیدن حضور در ماموریت هاي نظامی مهمی رابه دست آورده اند. ضروری به یاد هست که بخش خدمات فنی نورثروپ گرومن «احداث شده به سال 2006»، تاثیر مهمی در عرضه خدمات محافظت، ترابری دریایی و حتی بازاریابی تولیدات شرکت داشته هست.

 

ریتیون؛ کشور آمریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

شرکت آمریکایی ریتیون یکیدیگر از ساخت کنندگان بزرگ تسلیحات نظامی و از همه ی مهم تر موشک هاي هدایت شونده قلمداد میشود. این شرکت درسال 1922 احداث شد ودر سال 1959 تغییر نام یافت. دیدنی هست بدانید شرکت ریتیون همکاری تنگاتنگی با شرکت لاکهید مارتین دارد و دو طرح موشک ضد زره جاولین و همینطور موشک کروز تاماهاک از جمله جنگ افزار هاي مشترک ساخت این دو شرکت به شمار میروند. از موشک هاي ضد رادار HARM گرفته تا موشک هاي ضد تانک TOW، ریتیون بازار موشک هاي نظامی رابه دست گرفته هست.

 

بی اي ئی سیستمز؛ بریتانیا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

بی اي ئی سیستمز شرکت صنایع دفاعی و هوافضا واقع در بریتانیا هست این شرکت درسال 1999 و به دنبال ادغام دو شرکت مارکونی الکترونیک سیستمز و بریتیش ایروسپیس احداث شد. خطوط ساخت متنوعی مثل زیر دریایی، ناوشکن، ناوچه و ناو هواپیمابر در این شرکت به چشم می‌خورد.

 

بوئینگ؛ کشور آمریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

شرکت بعدی نامی بسیار آشنا در حوزه صنایع جنگ افزاری و هوافضا دارد. شرکت بوئینگ درسال 1916 در سیاتل، واشینگتن راه اندازی شد. این شرکت افزون بر حضور درخشان خود در عرصه ساخت هواپیما هاي مسافربری، یکی از بازیکنان اصلی بازار هاي نظامی نیز به شمار میرود. از جمله مهم‌ترین تولیدات خط ساخت نظامی بوئینگ میتوان به جنگنده هاي نظامی، هلیکوپتر هاي گوناگون و سیستم هاي دفاعی اشاره کرد.

 

لاکهید مارتین؛ ایالات امریکا

معرفی برترین سلاح های جهان در کشورهای مختلف

 

آخرین مورد شرکت آمریکایی لاکهید مارتین هست که در اساس طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات فعالیت دارد.

 

لاکهید مارتین درسال 1995 پس از ادغام شرکت‌هاي لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا تأسیس شد. و طی این مدت به موفقیت هاي مهمی در عرصه نظامی دست یافته هست.

 

تولیدات زیاد این شرکت حاوی هواپیما هاي ترابری، مدلهای گوناگون جنگنده ها، ماهواره، موشک، سیستم هاي راداری، موشک هاي زمین به هوا، موشک هاي کوتاه برد، موشک هاي بالستیک و مهمات جنگی می‌شود. اگرچه اخیرا تمرکز شرکت بیشتر بر طراحی موشک هاي پیشرفته معطوف شده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت