10 تا از گران ترین چاقو در جهان

10 تا از گران ترین چاقو در جهان

گران ترین چاقو : فلزات و جواهرات گرانبها مورد استفاده استادکاران و همچنین صاحبان برجسته این چاقوهای استثنایی، همگی مورد تحقیق قرار گرفته اند تا این مقاله قطعی را برای شـما بـه ارمغان بیاورند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از گرانقیمت ترین چاقو هاي‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

گران ترین چاقوهای دنیا کدامند؟

بهترین آهنگرهای جهان در طول قرن ها چاقوهای استثنایی رابا دست ساخته اند و بهترین فولاد دمشق رابا بهترین جواهرات و فلزات گرانبها موجود ترکیب کرده اند. برای کشف گران‌ترین چاقوهایی کـه می توانید بخرید، از چاقوهای کمیاب و باستانی با قدمت صدها سال تا خنجرهای تزئین شده قرن بیستم کـه با بهترین مواد ساخته شده‌اند، ادامه این پست را بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: آثار هنری چاقو برای هشدار به جهان + تصاویر

 

10. چاقوی Gentak Makara – دوازده هزار و پانصد دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

گران ترین چاقو

چاقوی Gentak Makara ساخته ویلیام هنری اسـت کـه از سال 1997 بـه ساخت چاقوهای آشپزخانه و همچنین جواهرات و سایر لوازم جانبی مشغول اسـت.

 

این چاقوی حکاکی شده با دست دارای منبت هاي‌ طلای 24 عیار اسـت کـه توسط Joanne Ryall ایجاد شده اسـت، از جمله یک قفل دکمه با یک دست و گل میخ شست با اسپینل – نوعی سنگ قیمتی – کـه در ان قرار گرفته اسـت.

 

مانند گران ترین فلزات گرانبها، سنگ هاي‌ قیمتی اسپینل بـه طور یکسان مورد توجه کلکسیونرها و فروشندگان هستند و می‌توان آن ها را بـه صورت کریستال هاي‌ هشت وجهی در شکل طبیعی خود یافت. این جواهرات گرانبها با چوب گردو همراه شده اند و علاوه بر عملکرد عالی برش، کنتراست فوق العاده اي از مواد بـه این چاقوی ظریف می بخشد.

 

چاقوی Gentak Makara کـه دریک غلاف چرمی با یک گیره جیبی از جنس استنلس استیل قرار دارد، از فولاد دمشقی “Hornet’s Nest” ساخته شده با دست ساخته شده اسـت و یک هیدرا روی دسته ان حک شده اسـت.

 

علاوه بر غلاف چرمی، چاقوی ویلیام هنری جنتاک ماکارا در جعبه چوبی ظریفی نیز عرضه می شود کـه ان را بـه بسته‌اي خیره‌کننده برای کسانی تبدیل میکند کـه توانایی پرداخت قیمت 12500 دلاری را دارند.

 

9. Monarch Steampunk Dragon Knife – هجده هزار و پانصد دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

یکیدیگر از چاقوهای خیره کننده ویلیام هنری، چاقوی Monarch Steampunk Dragon اسـت کـه با همکاری Mark Hoescht و Mike Norris ساخته شده اسـت. همان طور کـه از نامش پیداست، این چاقوی لوکس با الهام از زیبایی steampunk، با جزئیات مجسمه سازی از جمله پیستون و سایر اشکال الهام گرفته شده از مکانیکی ساخته شده اسـت.

 

این جزئیات میکرو حکاکی شده از ترکیبی از منبت کاری طلای 24 عیار و مس ساخته شده اسـت کـه رنگ و بافت متنوعی را بـه چاقو می بخشد. مانند چاقوی Gentak Makara، چاقوی Monarch Steampunk Dragon دارای حکاکی با دست خوب از مایک نوریس در سرتاسر ساختار فولادی دمشق خود اسـت کـه با لمس نقره تقویت شده اسـت.

 

همچنین یک قفل یکدستی دکمه و گل میخ شست وجوددارد کـه کارکردن با این چاقو را راحت می کند و از گرفتن ایمن ان خاطرجمعی می دهد. این تیغه خیره‌کننده کـه توسط ویلیام هنری بـه‌عنوان چاقویی توصیف شده اسـت کـه تعادلی غنی و پیچیده بین ظرافت و عملکرد و هنر عالی دارد، این تیغه خیره‌کننده 18500 دلار قیمت دارد.

 

8. چاقوی توری اسپیرپوینت – 25000 دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

گران ترین چاقو

چاقوی توری Spearpoint’s Blacksmith William Henry یکیدیگر از تیغه هاي‌ فولادی دمشق آهنگری دستی اسـت کـه دارای دسته اي اسـت کـه با طلای 24 عیار پوشانده شده اسـت. این چاقوی گرانقیمت کـه با کمک چاد نیکولز ساخته شده اسـت، قیمت قابل توجه 25000 دلار دارد کـه با عده اي از گران ترین نوشیدنی هاي‌ الکلی در جهان قابل مقایسه اسـت.

 

علاوه بر فولاد گرانقیمت بومرنگ دمشق کـه برای تیغه استفاده می شود، طراحی توری شامل حکاکی پیچیده در سطح میکروسکوپی برای دستیابی بـه ظاهر فوق العاده ان اسـت. با یک تیغه با اندازه فقط 3.06 اینچ، این یک انتخاب عالی برای افرادی اسـت کـه بـه دنبال گسترش مجموعه چاقوهای جیبی گرانقیمت خود با چیزی تضمین شده برای تحت تاثیر قرار دادن هستند.

 

صنعتگر ماریو ترزی برای حکاکی این چاقوی نفیس با ویلیام هنری همکاری نزدیک داشت و شهرت وی را بـه عنوان یکی از برجسته ترین حکاکی هاي‌ دستی در جهان حفظ کرد. مانند سایر چاقوهای این شرکت، این چاقو دریک کیف حمل چرمی باکیفیت و جعبه نمایش چوبی قرار دارد.

 

نتیجه طراحی با جزئیات قابل توجهی اسـت کـه از بهترین مواد باکیفیت ساخته شده و برای چندین نسل طراحی شده اسـت.

 

7. کاترین دوم ناوال دیرک – 27000 دلار

رهبر روسیه کاترین دوم – همچنین بـه عنوان کاترین کبیر شناخته می شود – با ثروت و تجمل غریبه نبود ودر طول دوره گسترش روسیه برای بیش از 30 سال سلطنت کرد. چاقوی دریایی دیرک، کـه در دوره سلطنت او ساخته شد، از نظر ظاهری بـه طرز شگفت انگیزی ساده اسـت و هیچ یک از ظرافت هاي‌ موجود در عده اي از چاقوهای گرانقیمت دیگر در جهان وجود ندارد.

 

ارزش ان نه از سنگ هاي‌ قیمتی غنی یا استفاده از فلزات گرانبها بلکه از اهمیت تاریخی و نادر بودن ان ناشی می شود. این یک چاقوی کاربردی بود کـه توسط افسران نیروی دریایی برای نبرد تن بـه تن و محافظت شخصی استفاده می شد ودر صورت عدم استفاده دریک غلاف چرمی مشکی قرار میگرفت.

 

تیغه فولادی ان مهر نشان امپراتوری کاترین کبیر را دریک طرف، با لنگری در سمت دیگر نشان می دهد کـه نشان دهنده استفاده از ان در نیروی دریایی اسـت. چاقوی دیرک نیروی دریایی کاترین دوم کـه توسط خانه حراج کریستی درسال 2008 بـه حراج گذاشته شد، بـه قیمت 27000 دلار فروخته شد کـه بسیار بیشتر از ارزش تخمینی 8000 دلار بود.

 

6. Nesmuk Jahrhundert Messer – نود و هشت هزار و نهصد و سی و چهار دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

چاقوی Jahrhundert Messer از شرکت آلمانی Nesmuk گران ترین چاقوی آشپزخانه در جهان اسـت کـه تیغه ان توسط استاد جاعل لارس شیدلر ساخته شده اسـت. ساخته شده از فولاد دمشق و با لبه اي از فولاد کربنی، دمشق بـه 640 لایه مسطح می شود تا چاقوی فوق العاده تیز و ایده آل برای سرآشپزهای سطح بالا مناسب باشد.

 

دسته ان از بلوط باتلاقی 5000 ساله ساخته شده اسـت کـه قدرتی قابل مقایسه با سنگ دارد زیرا این بلوط برای چندین قرن زیر آب بوده اسـت. اما جذابیت واقعی چاقوی Jahrhundert Messer – و دلیل قیمت نجومی ان – گنجاندن 25 الماس اسـت کـه لبه هاي‌ پلاتینی ان را تزئین می کند.

 

این الماس ها کـه قیمتی معادل عده اي از گران ترین حلقه هاي‌ نامزدی دارند، بـه افزایش قیمت این چاقو بـه کمتر از 100 هزار دلار کمک میکنند. در ازای پول، از خریداران یک جعبه لاک پیانوی مجلل نیز پذیرفته می شود، کـه این یک هدیه عالی برای کسانی اسـت کـه از آشپزی با بهترین چاقوهای آشپزخانه در معرض لذت می‌برند.

 

5. چاقوی کرامر آنتونی بوردین – 231250 دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

آنتونی بوردین بـه هر شخصی کـه حتی گذراً بـه آشپزی علاقه دارد نیاز کمی بـه معرفی دارد و چاقوی کرامر او در حراجی درسال 2019 بـه قیمت 231250 دلار بـه فروش رسید. بوردین کـه بـه دلیل کار در گران‌ترین رستوران‌هاي‌ جهان و فروشگاه‌هاي‌ غذای خیابانی پرجنب‌وجوش خیابانی شهرت داشت، متاسفانه درگذشت و دارایی‌هایش در حراجی بـه ارزش 1.8 میلیون دلار فروخته شد.

 

چاقوی او کـه توسط شمشیرساز آمریکایی باب کرامر ساخته شده اسـت، یکی از بهترین چاقوهای جهان اسـت کـه در کارگاه شخصی کرامر ساخته شده اسـت. کرامر – یکی از دوستان شخصی بوردین – چاقوهایی تولید می کند کـه بـه طور قابل توجهی ارزان تر از آنهایی هستند کـه در حراجی فروخته میشوند و چاقوهای استاندارد او بین 4000 تا 6000 دلار قیمت دارند.

 

سایر اقلام متعلق بـه بوردین کـه در حراجی فروخته شد شامل یک میز چوبی عتیقه پیتر لوویگ نیلسن، یک آبرنگ از جان لوری و یک دستگاه پرس اردک کرومی بود. بوردین پس از مرگش، دو جایزه امی پس از مرگش را برای سریال پرطرفدارش قسمت‌هاي‌ ناشناخته دریافت کرد.

 

بیشتر بخوانید: تصاویر برش های جالب و خلاقانه روی چاقو

 

4. چاقوی شکاری تدی روزولت – 414000 دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

گران ترین چاقو

مانند چاقوی سرآشپز آنتونی بوردین، چاقوی شکاری تدی روزولت بـه دلیل صاحب معروفش بـه جای موادی کـه از ان ساخته شده اسـت، قیمت بالایی را بـه خود اختصاص داد. در حالی کـه امروزه روزولت بـه عنوان منبع بحث و جدل درنظر گرفته می شود، با حذف مجسمه هایش از نمایش عمومی، چاقوی شکار نمادین او همان‌ گونه در حراجی درسال 2016 توانست 414000 دلار فروخته شود.

 

خلقت J. Russell & Co. از ماساچوست، این چاقو هدیه اي بـه روزولت از طرف دوست و همراهش، قاضی دادگاه عالی نیویورک جیمز دبلیو جرارد بود. دارای یک دسته طلایی و پلاتینی با دست ساخته شده با ظرافت اسـت کـه در دسته بـه شکل عقاب و یک قطب نما و سمبل مربع روی شفت دسته بـه اتمام می‌رسد.

 

در زمان ساخت این چاقو حدود 1250 دلار قیمت داشت کـه تقریبا 33266 دلار درسال 2022 اسـت. چاقوی شکاری تدی روزولت کـه در طول زندگی خود یک شکارچی مشتاق بود، گواهی بر مردی اسـت کـه از سال 1901 تا 1909 رئیس جمهور ایالات متحده بود.

 

3. چاقوی شکار سلطنتی س ایان اژدها – 1.2 میلیون دلار

چاقوی شکاری کمیاب و گرانقیمت دیگر کـه منشأ کاملاً متفاوتی با چاقوی متعلق بـه تدی روزولت دارد، چاقوی شکار امپراتوری Qianlong اسـت کـه از چین قرن هجدهم می آید. چاقوی شکاری Qianlong Imperial دارای نوع جزئیات ظریفی اسـت کـه در عده اي از گرانقیمت ترین خودکارهای لوکس یافت می شود، تیغه اي ساخته شده از فولاد با بالاترین کیفیت دارد.

 

دسته شاخ آنتلوپ را می‌توان باز کرد و یک محفظه پنهان را نشان داد کـه برای نگه داشتن یک جفت چاپستیک و یک خلال دندان استفاده می شود. شاخ بـه‌خاطر طرح‌هاي‌ قهوه‌اي و کرم رنگش، با نواری طلایی از گلچه‌ها و برگ‌ها با کابوشن شیشه‌اي فیروزه‌اي مورد توجه اسـت.

 

چنین دسته‌هایي بـه‌طور باورنکردنی کمیاب هستند و چاقوی شکار امپراتوری Qianlong ان رابا یک غلاف شاخ کرگدن بـه همان اندازه مورد توجه قرار میدهد. در حالی کـه از چاقوهای شکاری مانند این در ابتدا برای شکار استفاده می شد، اما بعدا بـه عنوان بخشی از لباس تشریفاتی منچو و همچنین در ضیافت ها بـه عنوان نشانه اي از هویت منچو استفاده می شد.

 

چاقوی شکاری Qianlong Imperial با لبه برش خوب و تاریخچه غنی خود، زمانی کـه درسال 2009 در حراجی ساتبی فروخته شد، بـه فروش چشمگیر 1.2 میلیون دلار رسید.

 

2. گوهر شرق – 2.1 میلیون دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

گران ترین چاقو

خلقت چاقوساز آمریکایی باستر وارنسکی، گوهر مشرق زمین با استفاده از فلزات و سنگ‌هاي‌ قیمتی گران‌قیمت، مظهر مفهوم چاقوهای هنری اسـت. این چاقو دارای 150 زمرد چشمگیر بـه همراه 9 الماس، طلا و حتی یشم اسـت.

 

Gem of the Orient کـه یکی از مهمترین چاقوهای باستر بـه حساب می آید، توسط یک تاجر ژاپنی سفارش داده شد و حدود دوازده سال طول کشید تا بـه سختی کنار هم قرار گیرد. در ساخت این چاقو از هشتصد گرم طلا استفاده شده اسـت کـه زمرد و الماس بر روی سطح تیغه و دسته یشم آبشاری کرده اسـت و رنگ نهایی را اضافه کرده اسـت.

 

این چاقوی خیره کننده دارای تیغه اي تک لبه اسـت کـه با توجه استثنایی بـه جزئیات، با لبه برش فوق العاده تیز همتراز با فولاد کربنی اسـت. وارنسکی کـه کارگاهش در کیمبرلی، نوادا بود، ساخت چاقو را درسال 1973 آغاز کرد اما متأسفانه در 31 ژوئیه 2005 درگذشت.

 

Gem of the Orient زمانی گران‌ترین چاقوی جهان بود کـه قیمتی شگفت‌انگیز 2.1 میلیون دلار داشت، اما درسال 2019 توسط خنجر شاه جهان از رتبه اول خارج شد.

 

1. خنجر شاه جهان – 3.3 میلیون دلار

10تا از گران ترین چاقو در جهان در سال 1402

گران ترین چاقو

 

برخلاف گوهر مشرق زمین، خنجر شاه جهان یک چاقوی بی ادعاست کـه فاقد سنگ هاي‌ قیمتی ظریف و فلزات گرانبها اسـت کـه نشان دهنده قیمت بالای ان اسـت. اما این در واقع گران‌ترین چاقوی جهان اسـت کـه در اوایل قرن هفدهم ساخته شده و یکی از شاهکارهای هنر مغول بـه شمار می رود.

 

دسته خود از سنگ یشم نفیس تراشیده شده اسـت، نوع ماده اي کـه ممکن اسـت در عده اي از گران ترین ساعت هاي‌ جهان پیدا کنید، و دارای طرح هاي‌ اسکرول کـه در نوک تیغه با طلا منبت کاری شده اسـت. در حالی کـه نام شاه جهان حاکی از منشأ شرقی اسـت، سر حکاکی شده یشم منشأ اروپایی دارد و گفته می شود کـه توسط لاپیدرهای اروپایی کـه در دربار مغول کار می کردند – یا حداقل تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

 

این سر نماینده خود شاه جهان، پنجمین امپراتور مغول هند اسـت کـه بین سال هاي‌ 1628 و 1658 سلطنت کرد و عصری از معماری استثنایی را آغاز کرد. شناخته شده ترین بنای یادبود او تاج محل در آگرا اسـت، در حالی کـه فروش رکورد خنجر او در کریستیز بـه قیمت 3.3 میلیون دلار برای مردی کـه بـه عنوان ثروتمندترین فرد تاریخ شناخته می شود، دستاوردی مناسب اسـت.

 

بیشتر بخوانید: آموزش تزیین چاقو

 

در پایان

گران ترین چاقوهای جهان قیمت بالایی را از طریق ريخت و پاش و ارتباط با عده اي از چهره هاي‌ برجسته تاریخ جهان بـه دست می آورند. از جواهر مشرق زمین با طلا و الماس گرفته تا چاقوهای معروف ویلیام هنری، ما بهترین چاقوهایی را کـه می‌توان با پول خریداری کرد، پوشش داده ایم.

جدیدترین مطالب سایت