مدل های جنگنده میگ 27

مدل های جنگنده میگ 27

فلوگر دیی

میگ 27 بدون کد اولین مدل از خانواده فلوگر بود که کابین آن بدون قاب مرکزی بود در این مدل پیشنهاد شده بود تا صندلی پران(ایجکتر) به طوری که طراحی شده بود شیشه کابین را بشنکند وبعد خارج شود.دکل برقکیر میگ 23 با سیستم الکترو اپتیکال میگ 27 و جابه جایی ابزار های فرکانس رادویی(تجهیزات مخابراتی)جا به جا شده بود.(عوض شده بود)همچنین یک توپ گاتلینگ GSh-6-23 مجهز شد.

 

میگ 27 مدل دیی

این جنگنده یک جنگنده اکتشافی-هسته ایی است مجهز شده به سیستم PSBN-6S برای اکتشاف و جهت یابی اهداف خاص طراحی شد و ماموریت یافت.تعداد 560 فروند جنگنده میگ 27 دیی در بین سالهای 1973 تا 1977 ساخته شد.همه آنها از لحاظ دقت و عملکرد به جت اف-111 آ امریکایی شباهت داشتند.
 

سری میگ های 27 J

 
میگ 27 ام:این مدل از میگ همان میگ 27 دیی بود که ارتقا داده شده بود همان ویژگی ها را داشت با این تفاوت که در سیستم های مخابراتیش تغییراتی داده شده بود مثلا آنتن بالای آن حذف شده بود.
 
 
در میگ 27 ام توپ 30 میلیمتری جدید GSh-6-30 که در بدنه هواپیما کار گذاشته با 260 فشنگ در6 خشاب.میگ 27 ام به سیستم اخلالگر الکترونیکی(ایی سی ام) ویک هدف یاب جدید PrNK-23K و نیز خلبان اتوماتیک همچنین تغییرات زیادی در سیستم های مهماتی(نحوه کنترل آنها)شده بود.
 
به هر حال اصلاح های بزرگ در این جنگنده یعنی توپ سنگین جدبد و توانایی های انهدام های بیشتر و غیره اغلب به مکانیزیم بال وبدنه هواپیماآسیب میرساند!! (یا میتوانست که منجر شود)
 
خلبان وی-ان کوندارف از خلبانان آزمایشی با میگ 27 بود(اولین خلبانان) از توپ (جی-اس-اچ 6-30) اینگونه یاد میکند:هنگامی که من هدفم را روی نشانه هواپیما مشاهده کردم ماشه را فشردم اما ناگهان صداهایی چنان زیاد شنیدم که سریعا دستم را از ماشه کنار کشیدم!
 
 
هواپیما از شدت شلیک با توپ 30 میلیمتری به ارتعاش افتاده بود و از شدت زورد وضربه توپ کنترل هواپیما متوقف شده بود!هدف بدون خلبانی که داشتم و برای من ساخته شده بود به همراه من در حال تکه تکه شدن بود! من به سختی هواپیما را کنترل کردم در حالی که من را تحسین میکردند به آنها گفتم که آیا این یک کالیبراست این یک حیوان وحشی است !!
 
 
به هر حال 150 فروند جنگنده میگ 27 ام در بین سالهای 1978 تا 1983 ساخته شد.
 
میگ 27 ال:
این مدل از میگ 27 یک گونه صادراتی از همان میگ 27 ام بود که به عنوان جت ضربتی در سال 1986 به هند صادر شد. البته شرایطی هم برای مونتاژ ان فراهم شد(برای هندی ها) این مدل میگ به جز وجود توپ در زیر دماغه به یک سیستم جستجوگر مادون قرمز مانند (ای-آر-اس-تی) حساس که در مدل های دیگر هم بود از سیستم های اصلی میگ 27 ام بود. 200 فروند از این مدل میگ توسط هند ساخته شد.
 
میگ 27 اچ:
در سال 1988 هند تصمیم گرفت که میگ 27 ال را بومی و ارتقا دهدالبته با کمک از ابزار های دقیق فرانسوی اقدام به این کار کرد. وزن هواپیما خیلی کم شده بود.رادار هواپیما هم به رادار های فرانسوی نزدیک شده بود.165 فروند از این جنگنده ساخته شد.

طرح فوگر جیی 2
میگ 27 کا:میگ 27 کا توسط شوروی ساخته شد که یک مبدل لیزری به اضافه سیتم های هدایت الکترو اپتیکالی تلویزیونی سلاح ها مجهز شده بود. شوروی آن را با همان سری توپ های اول GSh-6-23M مسلح کرد اما بعدا دوباره توپ GSh-6-30 را جایگزین کرد. البته با 200 فشنگ!

 
جدیدترین مطالب سایت