بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان

بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان

مقاوم ترین گیاهان خانگی مخصوص آپارتمان ها

شاید برای شـما هم پیش آمده کـه از جایی در خیابان داشته اید عبور میکردین و چشمتان بـه یک گل بسیار جذاب در گلدان افتاده اسـت، موقعی کـه ان را خریده اید و بـه خانه آورده اید بعد مدتی حس می کنید ان گل تازگی و طراوت اول را ندارد دراین پست قصد داریم چند نمونه از زیباترین ؛ مقاوم ترین گل هارا مخصوص آپارتمان هارا معرفی کنیم.

بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان

بـه گزارش تالاب گیاهان آپارتمانی با خصوصیاتی کـه دارند در برابر شرایطی مثل کم نوری، آبیاری هاي‌ نامنظم و با فاصله زیاد و رطوبت کم برخی اقلیم ها بـه خوبی مقاومت کرده و با اکثر مشکلاتی کـه در فضاهای بسته آپارتمانی وجوددارد، کنار می‌آیند.

فضای زندگی خودرا با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خودرا التیام دهید و بـه تمیز کردن هوا کمک کنید. در حالی کـه ممکن اسـت فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی بـه یک فضای بزرگ نیاز دارید، اما در حقیقت اینطور نیست.

 

درست مثل خانه هاي‌ ما و بدن هایمان، گیاهان خانگی در همه ی نوع شکل و اندازه وجود دارند. اما افرادی کـه در آپارتمان ها، کلبه ها، و اطاق هاي‌ زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ زندگی میکنند، نیاز بـه فکر بیشتری از این دارند کـه کدامیک از گیاهان برای ان ها مناسب تر اسـت. خوشبختانه، انواع گیاهان برای حتی کوچک‌ترین منازل هم وجوددارد.

 

چند نشانه از گیاهان آپارتمانی مناسب

گیاهان آپارتمانی بـه مراقبت نسبتاً کمی نیاز دارند، بـه این معنی کـه ان ها بـه مراقبت زیادی از آبیاری و کود نیاز ندارند.

گیاهان داخل خانه برای آپارتمان هاي‌ کوچک، برگ ها و یا شکوفه هایشان را در همه ی جا رها نمیکنند و آشفتگی ایجاد نمی‌کنند.

گیاهان آپارتمانی عمر طولانی دارند.

گیاهان آپارتمانی ؛ گل هایي با یک عطر سنگین و شدید تولید نمیکنند.

گیاهان خانگی برای فضاهای کوچک از نظر نیازهای شان انعطاف پذیر هستند.

بهترین گیاهان برای آپارتمان ها بـه طور معمول کوچکتر هستند، اگر چه گیاهان خانگی بـه اندازه گیاهان زمینی هم می‌تواند زیبا باشد.

گیاهان آپارتمانی خوب، چشمگیر و منحصر بـه فرد هستند.

حالا کـه عده اي از ویژگی هایي کـه بهترین گیاهان آپارتمانی دارند را دربخش رازهای باغبانی در نمناک خواندید ؛ اجازه دهید بـه شـما تعدادی از گیاهانی را معرفی کنیم کـه این نیازها را برآورده می‌کنند.

 

توجه: اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، قبل از خرید دقت کنید کـه آیا گیاه سمی اسـت یا خیر.

 

مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

پتوس:

اول از همه ی، این گیاه خانگی یک کیفیت پاک کنندگی دارد کـه می‌تواند سموم را از مواد در خانه جذب کند «مانند فرش». چقدر تمیز اسـت؟ شاخه هایش بـه دنبال ساقه هایش می‌رود و یا آویزان میشود و یا با زدن یک داربست و یا هر شی کـه از ان پشتیبانی کند، بالا میرود.

بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان

چگونه باید از گیاه پتوس مراقبت کرد؟

ساقه هاي‌ این گیاهان خانگی می‌تواند 2متر و نیم یا بلندتر شوند، پس وقتی خیلی بلند شدند میتوانید انها را کوتاه کنید تا گیاه شـما سالم و مرتب بـه نظر برسد. می‌تواند دریک آرایه از نور رشد کند، اما نور کم می‌تواند باعث چند رنگی برگ هایش شود. بگذارید خاک تا حدی بین آبیاری ها خشک شود. پتوس در دماهای معمولی اتاق بـه اسانی رشد میکند.

 

گیاه آلوئه ورا برای آپارتمان

آلوئه ورا دمای حدودی 15 تا 25 درجه سلسیوس و مقدار زیادی نور خورشید غیرمستقیم را دوست دارد. همانطور کـه ممکن اسـت انتظار یک گل آبدار را داشته باشید، این گیاهان خانگی داخلی زمین خشک را ترجیح میدهند، بنابر این از آبیاری مکرر برای بهترین نتیجه خودداری کنید.

 

نحوه نگهداری و مراقبت از گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا دمای حدود 70 درجه و مقدار زیادی نور خورشید دوست دارد. همانطور کـه ممکن اسـت انتظار یک گل آبدار را داشته باشید، این گیاهان خانگی داخلی زمین خشک را ترجیح می‌دهند، بنابر این از آبیاری مکرر برای بهترین نتیجه خودداری کنید.

گیاه گندمی

این گیاه خانگی غیرمعمول بـه یک اتاق علاقه بصری می بخشند و پس از سال‌ها محبوبیت از مد نیفتاده اند. گیاه گندمی بـه انواع مختلفی از گیاهان آویزان میشوند.

 

چگونه از گیاه گندمی مراقبت کنیم؟

گیاه گندمی بـه خوبی با خاک مرطوب و یا شرایط نوری روشن یا متوسط رشد می‌کنند.دمای مناسب برای پرورش گیاه گندمی بین 15 تا 25 درجه سانتی گراد اسـت. اما این گیاه بـه مقاومتی کـه در برابر دما دارد تا دمای 5 درجه را تحمل می‌کند.

دمای زیاد موجب پژمردگی ان می‌شود . همچنین با تابش نور زیاد ؛ گیاه گندمی رنگ پریده می‌شود.

 

گیاه پاپیتال

زیبایی ماندگاری برای گیاه وجوددارد, و برای یک افکت زیبا, مبلمان را رد میکند. بـه علاوه, داشتن گیاهی جدید برای خود یا دوستتان با قطع کردن بخشی از ساقه اش راحت اسـت. این گیاه هدیه زیبای برای میزبان می‌باشد! نه کاملاً فوری. حدود دوهفته طول میکشد تا شروع بـه رشد کند.

بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان

چگونه از گیاه پاپیتال نگهداری کنیم؟

پاپیتال از شرایط اتاق مرطوب و دمای اتاق خنک تر, لذت می‌برد ؛ همچنین خاک سبکتر وبا موادغذایی بیشتر موجب رشد بهتر این گیاه میشود.

 

گیاه یشم

برای کسانی کـه ظاهر یک گیاه آبدار را دوست دارند, این گیاه با برگ هاي‌ پرپشت, شاداب و شاخه هاي‌ جالبش ظاهری زیبا را ارائه می‌دهد. بـه آرامی رشد میکند و دارای پتانسیل زیادی برای زندگی اسـت، مثلاً از زمانی کـه بچه هاي‌ شـما بـه دنیا می‌آیند تا زمانی کـه دبیرستان می‌روند زنده می‌ماند… حداقل! همچنین دریک گلدان زیبا بسیار عالی بـه نظر می‌رسد.

 

چگونه از گیاه یشم مراقبت کنیم؟

گیاهان یشم نیاز بـه آب زیادی ندارند, بنابر این خاک را تا حدی خشک نگه دارید. این گیاه، نور روشن و دمای اتاق معمولی را ترجیح می‌دهد.

بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان
درخت کائوچو

این گیاهان در خارج از خانه رشد بسیار اسانی دارند و بسیار بلند میشوند، اما در داخل خانه بـه 2متر و 40 میرسند. اگر یک گیاه کوچکتر را ترجیح می‌دهید, درخت کائوچوتان رابا هرس کردن ساقه هاي‌ بلند بـه شکل درختچه تبدیل کنید. برگ هاي‌ سبز تیره یک روکش درخشان و زیبا دارند.

 

چگونه از درخت کائوچو مراقبت کنیم؟

اجازه دهید سطح خاک درخت کائوچو در میان آبیاری ها خشک شود. این سیستم در شرایط نوری از متوسط تا روشن و دامنه اي از دماهای اتاق بین27 تا 30 درجه سانتی گراد رشد میکند.رطوبت با و دمای کمتر از 20 درجه موجب بیماری این گیاه می‌شوند.

 

گیاه آپارتمانی دیفنباخیا

برگ هاي‌ این گیاه زیبا می‌تواند تا 30 سانت رشد کند و تن حاره اي برای دکوراسیون داخلی فراهم میکند. کل گیاه می‌تواند بـه اندازه یک نقطه کانونی رشد کند.

 

چگونه از گیاه دیفنباخیا نگهداری کنیم؟

در دماهای بالاتر از 24 درجه بـه آبیاری بیشتری نیاز دارد . در دمای 13 تا 18 درجه رشد بهتری خواهد داشت . خاک را بـه طور مساوی مرطوب نگه دارید و شرایط نور متوسط یا کم را برای بهترین نتیجه فراهم کنید.

 

گیاه چمچمه ای

مطمئناً شـما این کلبه چوبی را در تعداد زیادی از منازل دیده اید, چون دارای شکوفه هاي‌ سفید و برگ هاي‌ تیره اسـت و رشد ان راحت اسـت.

 

چگونه از گیاه چمچمه ای مراقبت کنیم؟

این گیاه خانگی, رطوبت پایین و همچنین نور کم را دوست دارد و برای اتاق ها با چند پنجره عالی اسـت. این گیاه خاک مرطوب را در سراسر گلدان ترجیح می‌دهد .

بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان

گیاه فیکوس

این درخت بسته، برگ هاي‌ براق برای افزودن شادی بـه هر فضای سرپوشیده دارد. ساقه ان می‌تواند بـه خاطر تاثیر مرتب کـه دوست داریم بافته شود.

 

چگونه از درخت فیکوس نگهداری کنیم؟

این درخت نور کامل یا حداقل فیلترشده را دوست دارد. بیشتر گونه ها چند روز از خاک خشک را در میان آبیاری کامل ترجیح میدهند. دمای اتاق بین سه تا چهار درجه بهترین نتیجه را خواهد داشت.

 

گیاه پیرومیا

یک مجموعه کامل از فضاهای بسته کوچک با بافت دار, براق و اغلب رنگی کـه دراین رده قراردارند. عده اي از انواع متداول, جذاب و دوست دار طبیعت شامل هندوانه اي , لبه قرمز ؛ انجیری و چین هاي‌ کوچک هستند.

 

از پیرومیا چگونه مراقبت کنیم؟

این گیاه را در دمای 25 درجه سانتی گراد و شرایط نور کم و متوسط نگه داری کنید. سطح خاک باید بین آبیاری خشک شود.

 

نخل آپارتمانی آرکا

این گیاه زیبا خانه را بسیار الهام بخش می‌کند، اگر شـما مناطق حاره را دوست دارید و یا فقط سعی دارید نگاهی زیبا بـه دکوراسیون داخلی خود بیندازید. میتواند برای یک تماس چشمگیر دریک اتاق رشد کند, اما یک گلدان کوچکتر محتوی ان خواهد بود اگر میخواهید کوچکتر بمانید.

 

چگونه از نخل آرکا مراقبت کنیم؟

نخل آرکا در نور غیر مستقیم بـه خوبی عمل میکند. خاک را تا حدی خشک نگه دارید, فقط در هفته هاي‌ متناوب آبیاری کنید.

بهترین گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری آسان

توصیه مراقبت از گیاهان آپارتمانی

بارها در تالاب اشاره کرده ایم کـه یکی از علل شایع مرگ گیاه, آبیاری بیش از حد اسـت. گیاهان شـما بـه آب, نور و گرما نیاز دارند تا زنده بمانند. پس زمانی کـه بـه تعطیلات میروید, دوستان سبز خودرا فراموش نکنید. مطمئن شوید کـه کس دیگری می‌تواند بـه آن ها رسیدگی کند.

– کمپوست آزاد پیت برای تمام گیاهان داخلی مناسب اسـت.

– گیاهان متنوع, اغلب بـه نور بیشتری نسبت بـه گیاهان سبز نیاز دارند. ان ها را بـه پنجره نزدیک تر نگاه دارید، تا بتوانند تمام نوری کـه نیاز دارند را دریافت کنند.

– گیاهان با تغییر جهت گیری و ساختار برگ ها بـه آهستگی بـه محیط اطراف منتقل می‌شوند.

– اگر می‌توانید, سعی کنید ان ها را بـه اطراف حرکت ندهید, چون ممکن اسـت بـه اسانی با شـما سازگار نباشند.

– مرتباً گیاهان خودرا هرس کنید تا ان ها را متوقف کنید. وقتی شاخ و برگ شاخه هاي‌ پایین را از دست داده اند, گرفتن ان مشکل اسـت.

 

بـه طور کلی داشتن گیاهان استرس را کم میکند و حس آرامش و شادی در فضای خانه یا محل کار پخش میکند از آنجایی کـه هر گل و گیاهی نیاز بـه نور و آب و خاک مناسب دارد حتماً باید موارد لازم را از نگه‌داری گیاهان تان در منزل یا محل کار داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت