زیباترین نژادهای سگ دنیا کدام اند؟ (25 مورد)

زیباترین نژادهای سگ دنیا کدام اند؟ (25 مورد)

زیباترین نژادهای سگ : دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از زیباترین نژادهای سگ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

25 زیباترین نژاد سگ

هر فردی تعریف متفاوتی از زیباترین نژاد سگ دارد، مخصوصاً وقتی صحبت از انتخاب بین یک سگ کوچک و مو بلند یا یک سگ نگهبان می شود. دراین مقاله، عده اي از زیباترین نژادهای سگ را بررسی خواهیم کرد.

 


بیشتر بخوانید: واقعیت هایی درباره سگ های خانگی


 

1» هاسکی سیبری

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: Sibe; سگ چوکچی

منطقه مبدا: شمال شرقی آسیا، پرورش یافته توسط مردم چوکچی

کار گروه نژاد

ارتفاع: 51 تا 61 سانتی متر

وزن: 16-27 کیلو گرم

طول عمر: 12-14 سال

 

عده اي از مردم بر این باورند کـه سگ هاسکی سیبری بـه دلیل چشمان آبی روشن و کت پرزدارشان یکی از زیباترین سگ هاي‌ جهان هستند. گوش‌هاي‌ بلند و نشانه‌هاي‌ متمایز ان‌ها را بـه یک انتخاب محبوب تبدیل کرده اسـت. آن ها با گوش هاي‌ ایستاده و نشانه هاي‌ بسیار متمایز پوشیده شده اند.

 

با این حال، تعداد زیادی از مردم انها را تنها برای ظاهر خود انتخاب می کنند. صاحبان سگ برای نخستین بار نباید این نژاد را قبول کنند. انها بسیار فعال هستند و بـه ورزش زیادی نیاز دارند.

 

انها تمایل بـه لجبازی دارند، بـه ویژه زمانی کـه خودشان بـه خود نمی‌رسند. آن ها باهوش هستند، اما چندان آموزش پذیر نیستند. در حالی کـه آن ها میتوانند در برخی موقعیت ها باهوش باشند، همچنین این توانایی را دارند کـه خودرا بـه دردسر بیاندازند.

 

آن ها میتوانند نحوه باز کردن کابینت ها و درها را بیابند کـه میتواند مشکل ساز باشد. تعداد زیادی از مردم شخصیت هاسکی هاي‌ سیبری را دوست دارند، اما نظارت انها نیز ممکن اسـت کمی دشوار باشد.

 

2» سگ گله شتلند

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام‌هاي‌ دیگر: Shetland Collie «منسوخ»؛ Dwarf Scotch Shepherd «منسوخ»

منطقه مبدا: اسکاتلند

گروه نژاد: گروه گله داری

ارتفاع: 33-41 سانتی متر

وزن: 7.3 – 9.1 کیلو گرم

طول عمر: 12 تا 13 سال

 

سگ‌هاي‌ شتلند بـه عنوان سگ نگهبان و سگ گله در جزایر شتلند در سواحل اسکاتلند بـه کار گرفته میشدند و از پرندگان و گوسفندان گرسنه از باغ کشاورز نگه داری میکردند. امروزه انها همراهان خانوادگی و ورزشکاران بسیار خوبی هستند.

 

3» گلدن رتریور

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: طلایی

منطقه مبدا: اسکاتلند

ورزش گروهی نژاد

ارتفاع: 55-61 سانتی متر

وزن: 24-34 کیلو گرم

طول عمر: 10-12 سال

 

گلدن رتریور یکی از محبوب ترین نژادهای سگ در ایالات متحده اسـت. انها برای بازیابی پرندگان بدون آسیب رساندن بـه آن ها پرورش داده شدند ودر نتیجه دهان نرمی بـه وجود آمد کـه در اصل سگی با دهان غیر گاز گرفتن اسـت. علاوه بر این، انها تمایل ذاتی بـه آب دارند، صفتی کـه برای کاری کـه برای ان پرورش یافته اند بسیار مهم اسـت.

 

4» پودل

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: Pudel «کشور آلمان»؛ Caniche یا “سگ اردک” «فرانسه»

منطقه مبدا: کشور آلمان

گروه نژاد غیر ورزشی

ارتفاع تا جثه اسباب بازی: 10 اینچ «25 سانتی متر» یا زیر. مینیاتوری: بیش از 10 اینچ و کمتر از 15 اینچ «38 سانتی متر»؛ استاندارد: بیش از 15 اینچ

وزن: 7-70 پوند «3-32 کیلو گرم»

طول عمر: 10-18 سال

 

پودل ها سگ هاي‌ محبوبی هستند زیرا شیک و جذاب هستند. خز براق و ظاهر متمایز انها باعث محبوبیت انها شده اسـت. انها یک سگ کار هستند کـه بـه ورزش زیادی نیاز دارند. انها بـه فعالیت و ورزش زیادی در روز نیاز دارند. برداشت آب یکی از کارکردهای اجدادی آنهاست. بـه همین دلیل از آب لذت میبرند.

 

این سگ بسیار باهوش و سریع در یادگیری اسـت. با این وجود، آن ها برای سالم ماندن و راضی ماندن بـه مقدار کافی از تحریک ذهنی نیاز دارند. اگر تحریک ذهنی کافی دریافت نکنند، خسته میشوند و ممکن اسـت ویرانگر شوند. غریبه‌ها این نژاد را کمی بی‌تفاوت و کمتر دوستانه نسبت بـه سایرین می دانند. با این حال، انها همیشه خصمانه نیستند.

 

5» گریت دین

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام هاي‌ دیگر: Dane، German Mastiff، German Boarhound، Grand Danois

منطقه مبدا: کشور آلمان

کار گروه نژاد

ارتفاع جفت: 28 تا 32 اینچ «71 تا 81 سانتی متر»

وزن: 110-175 پوند «50-79 کیلو گرم»

طول عمر: 7-10 سال

 

گریت دین ها سگ هاي‌ غول پیکری هستند کـه بـه عنوان غول هاي‌ ملایم یا “آپولو سگ ها” شناخته می‌شوند. آپولو خدای خورشید یونانی، درخشان ترین جرم آسمانی اسـت. گریت دین‌ها برای قرن‌ها وجود داشته‌اند، و تصور میشود کـه آثاری کـه سگ‌هایي شبیه بـه دانمارک را حمل می کنند بـه هزاران سال قبل برمی‌گردد. حتی اگر این یک نژاد خالص اسـت، ممکن اسـت آن ها را در پناهگاه ها یا نجات پیدا کنید.

 

6» ستر ایرلندی

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: Red Setter «ایرلندی: sotar rua» ایرلندی قرمز ستر

منطقه مبدا: ایرلند

گروه نژاد گروه ورزشی

ارتفاع: 25 تا 27 اینچ

وزن: 25-34 کیلو گرم

طول عمر: 12 تا 15 سال

 

این فهرست شامل ستر ایرلندی بـه دلیل رنگ هاي‌ زیبا و غنی ان اسـت. کت نسبتا بلند ایرلندی ستتر بـه رنگ شاه بلوطی یا قرمز اسـت. برای جلوگیري از تشک زدن، پرهای کت آن ها روی دم، سینه و گوش هایشان باید مرتباً مسواک زده شود. این سگ با همه ی، از جمله حیوانات کوچک تر، تا زمانی کـه زود معرفی شوند، کنار می‌آید.

 

آن ها میتوانند با خانواده و غریبه ها دوستانه و محبت آمیز باشند. پیاده روی منظم برای این نژاد فعال لازم اسـت و باید روزانه پیاده روی کرد. این سگ را می‌توان آموزش داد، اما ممکن اسـت وقتی روی چیز دیگری تمرکز می کنند، مانند یک حیوان وحشی یا سگ دیگر، نشنوند.

 

7» وایمارنر

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام هاي‌ دیگر: Raner Weim “Grey Ghost”
منطقه مبدا: کشور آلمان
گروه نژاد گروه ورزشی
ارتفاع: 59 تا 70 سانتی متر «23 تا 28 اینچ»
وزن: 25-37 کیلو گرم
طول عمر: 11 تا 14 سال

 

آن ها ابتدا بـه عنوان سگ شکار پرورش داده شدند، اما از انها برای شکارهای کوچک مانند خرگوش و روباه نیز استفاده می شد. این سگ ها بسیار ورزشکار بـه نظر میرسند ودر انواع مو بلند و کوتاه وجود دارند. کت نرم و خاکستری آن ها ظاهری منحصر بـه فرد و خیره کننده بـه انها میدهد.

 

در برخی موارد، دم آن ها بـه حدود 6 اینچ چسبیده اسـت. اگر چه برای پیش گیری از صدمات برای سگ هاي‌ شکار ضروری بود، اما برای حیوانات همراه ضروری نیست ودر تعداد زیادی از کشورها غیرقانونی اسـت.

 

8» شپرد استرالیایی

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: اسپانیایی شپردز

منطقه مبدا: غرب ایالات متحده

گروه نژاد سگ گله.

ارتفاع: 18 تا 23 اینچ «46 تا 58 سانتی متر»

وزن: 14-29 کیلو گرم

طول عمر: 13 تا 15 سال

 

شپرد استرالیایی بـه جای استرالیا در کالیفرنیا توسعه یافت. غرب ایالات متحده جایی بود کـه این سگ گله برای نخستین بار مورد استفاده قرار گرفت، اما اکنون یکی از محبوب ترین نژاد هاي‌ سگ همراه اسـت. شپرد استرالیایی طبق معمولً باهوش و سرزنده اسـت. انها بـه ورزش زیادی نیاز دارند.

 

آن ها برای خانواده هایي کـه زیاد جابه جا نمیشوند مناسب نیستند. ما انها را برای تازه کارها پیشنهاد نمیکنیم زیرا انها بـه آموزش و فعالیت زیادی نیاز دارند. اگر فعالیت بدنی یا تحریک ذهنی کافی دریافت نکنند، ممکن اسـت ویرانگر شوند – برای گذراندن زمان زیادی با این حیوان خانگی برنامه ریزی کنید.

 

9» سنت برنارد

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام هاي‌ دیگر: Hospice Dogs، Alpine Mastiffs، Mountain Dogs، Swiss Alpine Dogs و St. Bernard Mastiffs

منطقه مبدا: سوئیس

گروه کاری گروه نژاد

ارتفاع: 65-90 سانتی متر

وزن: 54-82 کیلو گرم

طول عمر: 8 تا 10 سال

 

یک سنت برنارد نمیخواهد یک بشکه براندی دور گردنش ببندد، اما ممکن اسـت بتوانید وی را آموزش دهید کـه برای شـما ماء شعیر بیاورد. این غول دوست داشتنی بـه لطف قلب بزرگ و طبیعت مهربانش یک دوست خانوادگی و محافظ فوق العاده می سازد. او شیرین، گاهی خجالتی و اغلب لجباز اسـت.

 

بیشتر بخوانید: سگ های خانگی مناسب ماه تولد شما + عکس

 

10» روتوایلر

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: Rott Rottie

منطقه مبدا: کشور آلمان

گروه کاری گروه نژاد

ارتفاع: 56 – 69 سانتی متر

وزن: 35-60 کیلو گرم

طول عمر: 8 تا 10 سال

 

روتوایلرها سگ هاي‌ بزرگ و بلوکی با سرهای حجیم و گوش هاي‌ فلاپی هستند. پوزه انها مربع و نیرومند اسـت، اما روتوایلرها ممکن اسـت کمی آب دهانشان را بـه دلیل شل بودن لب هایشان آب دهان بیاندازند. روتوایلرها باید همیشه مشکی با خال هاي‌ برنزه باشند و کت انها باید کوتاه، متراکم و تا حدودی درشت باشد.

 

توله‌هاي‌ کرکی ممکن اسـت گهگاهی در بستر ظاهر شوند، اما اجازه ورود بـه حلقه نژاد را ندارند. علاوه بر این، دم انها بـه طول یک تا دو مهره چسبیده اسـت.

 

11» ساموید

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام هاي‌ دیگر: Smiling Sammy

منطقه مبدا 

گروه کاری گروه نژاد

ارتفاع: 48-60 سانتی متر

وزن: 16-30 کیلو گرم

طول عمر: 12 تا 14 سال

 

سگ سفید کرکی کاملاً شایان ستایش اسـت. مردم ساموید از این سگ هاي‌ گله برای گله داری گوزن هاي‌ شمالی استفاده می کردند. انها دوستانه هستند و تقریبا همه ی را دوست دارند، کـه آن ها را برای خانواده ایده آل میکند.

 

انها همیشه هوشیار هستند و کاملاً خوشحال بـه نظر میرسند. عده اي از مردم انها را بـه عنوان پوزخند توصیف می کنند. آن ها کمی پارس می کنند، بنابر این عده اي از مردم از انها بـه عنوان سگ هوشیار استفاده می کنند. با این حال، آن ها بـه دلیل شخصیت دوستانه خود، سگ هاي‌ نگهبان کافی نیستند.

 

انها علیرغم ماهیت بازیگوش خود تا سنین بالا بازیگوش میمانند. آن ها تقریبا از هر فعالیتی کـه شامل دویدن با خانواده اسـت لذت می‌برند. انها تا حدودی مستعد ابتلا بـه بیماری هاي‌ ژنتیکی هستند. یک بیماری نادر کلیه در خط خونی آن ها شایع اسـت. این وضعیت در سگ‌هاي‌ نر شدیدتر اسـت، اگر چه سگ‌هاي‌ ماده نیز ممکن اسـت علائمی مانند نر داشته باشند.

 

12» ژرمن شپرد

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام‌هاي‌ دیگر: سگ گرگ آلزاسی آلزاسی برگر الماند Deutscher Schäferhund Altdeutsche Schäferhunde

منطقه مبدا: کشور آلمان

گروه نژاد گروه گله داری

ارتفاع: 55-65 سانتی متر

وزن: 22-40 کیلو گرم

طول عمر: 9 تا 13 سال

 

سگ ژرمن شپرد یک نژاد سگ کار از کشور آلمان اسـت. اگر چه این نژاد شبیه گرگ اسـت، اما در واقع یک نژاد سگ بسیار مدرن اسـت کـه قدمت ان بـه سال 1899 باز می‌گردد و برای گله داری گوسفندان ایجاد شده اسـت. چوپان ها قبلاً بـه دلیل هوش و قابلیت آموزش برای نقش هاي‌ مختلف مورد استفاده قرار میگرفتند.

 

آن ها سگ هایي با فعالیت متوسط هستند کـه نیاز بـه ورزش روزانه دارند. انها نسبت بـه عده اي از سگ هاي‌ کار دیگر فعالیت کمتری دارند. سگ‌هاي‌ کار طبق معمولً قابل آموزش هستند و با مردم خود پیوند نزدیکی دارند و ژرمن شپرد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

اگر آن ها بـه طور مناسب اجتماعی نباشند، ممکن اسـت بیش از حد از عزیزان خود محافظت کنند و نسبت بـه غریبه ها پرخاشگر شوند. بـه همین دلیل، اجتماعی شدن ضروری اسـت.

 

 

13» لابرادور رتریور

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام‌هاي‌ دیگر سگ: گرگ آلزاسی آلزاسی برگر الماند Deutscher Schäferhund Altdeutsche Schäferhunde

منطقه مبدا: کشور آلمان

گروه نژاد گروه گله داری

ارتفاع: 55-65 سانتی متر

وزن: 22-40 کیلو گرم

طول عمر: 9 تا 13 سال

 

از نظر تاریخی، لابرادور رتریور هم یک همراه دوستانه و هم یک نژاد سگ کار مفید بود. سگ‌هاي‌ کار، زمانی بـه ماهی‌گیران کمک می کردند تورها را بکشند، طناب‌ها را بیاورند و ماهی‌ها را از آب سرد اقیانوس اطلس شمالی بیرون بیاورند.

 

رتریور بـه اندازه پیشینیان خود دوستانه و سخت کوش اسـت و محبوب ترین نژاد آمریکاست. آزمایشگاه‌ها بـه‌عنوان رتریور برای شکارچیان، سگ‌هاي‌ کمکی، رقبای نمایشی، و سگ‌هاي‌ جست‌وجو و نجات و سایر مشاغل سگ‌ها کار میکنند.

 

15» مالتی

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: بلا، تدی، چارلی، مکس، دیزی، لیلی، کلوئی، زوئی

منطقه مبدا: حوضه مدیترانه

گروه نژاد سگ اسباب بازی

ارتفاع: 20 تا 25 سانتی متر

وزن: 0.91 – 3.6 کیلو گرم

طول عمر: 12 تا 15 سال

 

مالتیز یک نژاد سگ شیرین و بی باک اسـت. این سگ هاي‌ اصیل با کت هاي‌ سفید پر زرق و برق خود مغرور و سلطنتی بـه نظر می‌رسند، اما ظاهر میتواند فریبنده باشد. ممکن اسـت در پناهگاه ها یا سازمان هاي‌ امدادی با آن ها برخورد کنید.

 

16» مالاموت آلاسکا

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام هاي‌ دیگر: آتکا «روح نگهبان»؛ کالوک «زغال سنگ»؛ کیما «آب نبات»؛ نانوک «خرس قطبی»

منطقه مبدا: آلاسکا

گروه کاری گروه نژاد، گروه نژاد شمالی

ارتفاع: 56-66 سانتی متر

وزن: 32-43 سانتی متر

طول عمر: 10 تا 12 سال

 

بدن نیرومند و بادوام این سگ مدت زیادی اسـت کـه وجود داشته و ظاهر اصلی خودرا حفظ کرده اسـت. مالکان باید شغل و رهبری ثابتی را برای باهوش و خوش رفتار نگه داشتن مالاموت آلاسکا ارائه دهند. سگ هاي‌ این نژاد باوجود حساس بودن و نیاز بـه همنشینی و فضای باز زیاد، برای زندگی آپارتمانی مناسب نیستند. کت انها باید مرتباً مرتب شود تا سلامتی آن ها حفظ شود ودر نتیجه مو هاي سگ در تمام طول سال بـه خصوص در فصل ریزش زیاد می شود.

 

17» کوواس

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: سگ نگهبان

منطقه مبدا: مجارستان، لهستان

گروه کاری گروه نژاد

ارتفاع: 65-76 سانتی متر

وزن: 32-52 کیلو گرم

طول عمر: 10 تا 12 سال

 

کوواس یک سگ بزرگ سفید رنگ و نگهبان گله اسـت کـه منشا ان مجارستان اسـت. این سگ تک خانواده بـه شدت بـه خانواده خود وفادار اسـت ودر عین حال بـه غریبه ها مشکوک اسـت. این سگ ها باهوش و مستقل هستند و آموزش انها را دشوار میکند. حتی اگر این یک نژاد اصیل اسـت، ممکن اسـت انها را در پناهگاه ها و نجات پیدا کنید.

 

 

18» مالینویز بلژیکی

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ

 

نام هاي‌ دیگر: Chien de Berger Belge Belgian Sheepdog

منطقه مبدا: بلژیک

گروه نژاد گروه گله داری

ارتفاع: 56-66 سانتی متر

وزن: 25-30 کیلو گرم

طول عمر: 10 تا 14 سال

 

مالینویز بلژیکی بـه دلیل کت ضدآب خود در فضای باز ودر آب و هوای تاریک بلژیک زنده می‌ماند. او نشان دهنده اشراف و رسا بودن نژادهای گله داری اسـت و قدرت زیادی از شخصیت را نشان میدهد. سگ بلژیکی مالینویز، سگی مشتاق و سریع با تمایل طبیعی بـه فعالیت اسـت. قد نرها 24 تا 26 اینچ و وزن انها 55 تا 75 پوند «25 تا 34 کیلو گرم» اسـت. قد ماده ها 22 تا 24 اینچ و وزن انها 40 تا 60 پوند «18 تا 27 کیلو گرم» اسـت.

 

19» دالماسی

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

زیباترین نژادهای سگ دنیا را بشناسید

 

نام هاي‌ دیگر: سگ کالسکه خالدار مربی سگ پلنگ کالسکه سگ آتشخانه سگ آلو سگ پودینگ

منطقه مبدا: کرواسی

گروه نژاد گروه غیر ورزشی

ارتفاع: 56-61 سانتی متر

وزن: 15-32 کیلو گرم

طول عمر: 10 تا 13 سال

 

سگ هاي‌ دالماسی صدها سال اسـت کـه بـه عنوان سگ مربی کار می کنند. انها قبل از این کـه جایگاه فعلی خودرا بـه عنوان ستاره 101 دالماسی دیزنی بگیرند، بـه عنوان یک شکارچی، سگ آتش‌نشانی و مجری سیرک شروع کردند. باوجود اصیل بودن، ممکن اسـت دریک پناهگاه یا گروه نجات یافت شوند.

 

20» کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: انگلیسی Toy Spaniel Toy Spaniel Charlies Prince Charles Spaniel Ruby Spaniel Blenheim Spaniel

منطقه مبدا: بریتانیای کبیر

گروه نژاد سگ اسباب بازی

ارتفاع: 12 تا 13 اینچ

وزن: 5.9 – 8.2 کیلو گرم

طول عمر: 9 تا 14 سال

 

نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل یک سگ مخلوط اسـت کـه ماهیت ورزشی نياکان اسپانیل خودرا حفظ کرده اسـت. این سگ ها هنگام شکار پرندگان و یا مالیدن شکم خود خوشحال هستند. اگر سگی روی پا ننشیند یا شکمش را مالش ندهد، هیچ چیز وی را شادتر نمیکند.

 

آن ها یک پرنده را شستشو میدهند و سپس سعی می کنند ان را بگیرند. باوجود این کـه این ها سگ هاي‌ اصیل هستند، هنوز هم میتوان انها را در پناهگاه ها و امدادگران پیدا کرد. بـه یاد داشته باشید کـه بپذیرید! اگر می‌خواهید سگی را بـه فرزندی قبول کنید، سگ نخرید.

 

21» آکیتا اینو

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: کنت بابا، بروزر، مامی، هیولا، استوارت.

منطقه مبدا: ژاپن

گروه کاری گروه نژاد

ارتفاع: 58-70 سانتی متر

وزن: 23-39 کیلو گرم

طول عمر: 10 تا 12 سال

 

آکیتاها سگ هایي بزرگ، قوی و دلير هستند. آن ها در اصل برای نگهبانی از خانواده هاي‌ سلطنتی و اشراف در ژاپن فئودال، و همچنین ردیابی و کشتن گرازهای وحشی، خرس هاي‌ سیاه و گاهی گوزن ها استفاده می شدند. این سگ ها از چالش ها عقب نشینی نمیکنند و بـه اسانی نمیترسند، بنابر این نگهبانان بی باک و وفادار خانواده خود هستند. با این حال، اگر بـه درستی آموزش داده شوند و اجتماعی شوند، دوستانه، محترمانه و سرگرم کننده هستند.

 

22» یورکشایر تریر

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: یورکشایر تریر
منطقه مبدا: انگلستان
گروه نژاد سگ اسباب بازی
ارتفاع: شش یا هفت اینچ
وزن: حدود دو تا هفت پوند
طول عمر: 13 تا 16 سال

 

یورکشایر تریر پر جنب و جوش اما دوست داشتنی یکی از محبوب ترین نژادهای سگ اسباب بازی در ایالات متحده اسـت. این سگ هاي‌ کوچک با شخصیت هاي‌ بزرگ بـه دلیل ارادت بـه صاحب خود، ظاهر پیچیده و مناسب بودن برای زندگی آپارتمانی، طرفداران بسیاری را بـه دست آورده اند.

 

باوجود این کـه سگ هاي‌ اصیل هستند، ممکن اسـت انها را در پناهگاه ها یا گروه هاي‌ نجات پیدا کنید. اگر می‌خواهید سگی را بـه خانه بیاورید، بـه جای خرید، تصمیم بگیرید.

 

23» Coton De Tulear

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: Coton، “Cotie”
منطقه مبدا: ماداگاسکار
برنامه خدمات بنیاد سهام گروه نژاد
ارتفاع: 22-30 سانتی متر
وزن: 3.5 – 6 کیلو گرم
طول عمر: 14 تا 16 سال

 

Coton de Tulear کـه با نام “سگ سلطنتی ماداگاسکار” نیز شناخته می شود، یک سگ کوچک و خوش شانس اسـت کـه بـه صاحبان خود لذت، اسانی و همراهی می بخشد. مشخصه این سگ ها کت سفید پنبه اي و شخصیت آنهاست. این نیش ها علاوه بر خوش شانسی، باهوش، سرزنده، بازیگوش و بسیار اجتماعی هستند.

 

24» شیبا اینو

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: ژاپنی شیبا اینو سگ سایز کوچک ژاپنی سگ براش وود ژاپنی شیبا کن شوبه شیبه شوبر

منطقه مبدا: ژاپن

گروه نژاد گروه غیر ورزشی

ارتفاع: 33-43 سانتی متر

وزن: 8-10 کیلو گرم

طول عمر: 12 تا 15 سال

 

شیبا یک سگ کوچک بومی ژاپن اسـت. او بـه عنوان سگ شکاری در مناطق کوهستانی کشور پرورش داده شد. شیبا بـه طور رسمی بـه عنوان یک منبع طبیعی کمیاب در سرزمین مادری خود شناخته شده اسـت. چه کسی در سرزمین خود می‌تواند با این مخالفت کند؟ او می‌تواند زمین هاي‌ ناهموار را بـه اسانی اداره کند، او یک سگ نگهبان کوشا اسـت و طبیعتی نترس و با روحیه دارد.

 

25» دوبرمن

زیباترین نژادهای سگ دنیا در سال 2023

نام هاي‌ دیگر: لونا، بلا، مکس، دوک، آپولو، لوسی.

منطقه مبدا: کشور آلمان

گروه کاری گروه نژاد

ارتفاع: 61-72 سانتی متر

وزن: 32-45 کیلو گرم

طول عمر: 10 تا 13 سال

 

دوبرمن پینچر نخستین بار در اواخر قرن نوزدهم در کشور آلمان بـه عنوان سگ نگهبان پرورش یافت. منشأ انها ناشناخته اسـت، اما احتمالاً ترکیبی از چندین نژاد سگ، از جمله روتوایلر، بلک و تان تریر و ژرمن پینچر بودند. این سگ بـه دلیل کت براق، هیکل ورزشی و ظاهر شاهانه اش مانند یک نجیب بـه نظر میرسد. انها سگ هاي‌ باهوش و بسیار فعالی هستند کـه برای کارهای پلیسی و نظامی، ورزش سگ ها و سرپرستی و همراهی خانواده مناسب هستند.

 


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره خرید سگ‌ ها


 

در پایان

مالکیت سگ برای میلیونها نفر در سراسر جهان چیزی بیش از یک شادی روزانه اسـت. مطالعات نشان داده‌اند کـه نگه داری از سگ‌ها مزایای سلامتی زیادی دارد، از جمله سال‌ها بـه زندگی شـما اضافه میکند.

جدیدترین مطالب سایت