ماهی کوریدوراس الگانت

ماهی کوریدوراس الگانت

ماهی کوریدوراس الگانت

 

زیستگاه کریدوراس با وقار در انشعاب های رودخانه های بزرگ قسمت های مرکزی و جنوبی آمریکا است.در کف آکواریوم شنا می کند و ماهی ای صلح جو است.این ماهی دارای رنگ نقره ای تا طلائی است و دارای خط افقی مشکی ای از قسمت سر تا دم می باشد.

 

این ماهی نیاز به یک آکواریوم گیاهی دارد تا فضای کافی برای پنهان شدن داشته باشد که بتواند خود را از نور مخفی کند.همچنین سطح کف آکواریوم نیز باید دارای سنگ ریزه های نرم باشد تا هنگامی که ماهی برای تغذیه، کف آکواریوم را تفتیش می کند به سیبیلک های  آن آسیب نرسد.

 

کریدوراس الگانت زندگی گروهی را ترجیح می دهد.بنابراین یک گروه شش نفره یا بیشتر از آن می تواند بهترین گزینه برای نگهداری باشد.دمای مناسب برای نگهداری این ماهی در حدود ۲۲ تا ۲۶ درجه است.

 

برای جفتگیری، تعدادی از این ماهی را در کنار یکدیگر قرار دهید و اجازه دهید که جفت مورد نظر یکدیگر را پیدا کنند.تخم های گذاشته شده توسط ماهی ماده بارور می شوند و پس از حدودا” ۵ روز نوزادان از تخم خارج می شوند.

 

در این هنگام باید نوزادان را با نوزاد میگوی آب شور تغذیه نمود.

 

این ماهی موجودی همه چیزخوار است، اما باید رژیم غذایی آن متعادل باشد و انواع غذاهای خشک، کرم منجمد و حتی غذای زنده به آن داده شود.

 

این ماهی با ماهی هایی همچون گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری، انواع تترا، بارب، دانیو، دیسکس، آنجل، رازبورا و گورامی سازگاری دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت