معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

معرفی انواع کاکتوس آپارتمانی 

گیاه کاکتوس طرفداران زیادی دارد و به دلیل نگه‌داری راحت تر و نیاز بـه آب کمتر یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب شناخته میشود.

 

بـه گزارش تالاب روش نگه داری ان ها فوق العاده ساده است، گیاهان جان سختی هستند و همچنین تنوع فراوانی دارند. کدام نوع از کاکتوس ها بهترین برای نگه داری در منزل هستند؟ در ادامه به طور مفصل صحبت میکنیم.

 

کاکتوس کوچک تا بزرگ

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

کاکتوس فائوکاریا

اگر می خواهید خورشید را به منزل خود بیاورید پیشنهاد مـا به شما استفاده از کاکتوس فائوکاریا است. شما با استفاده از این گیاه زیبا میتوانید رنگ زرد زیبایی را در دکوراسیون داخلی خود داشته باشید. اگر چیدمان شما بـه سبک مدرن با استفاده از رنگ مشکی دیزاین شده است، استفاده از این کاکتوس بسیار بـه زیباسازی فضای شما کمک میکند.

 

می‌توانید از این گلدان زیبا به‌صورت ردیفی بر روی میز غذاخوری خود استفاده کنید و با استفاده از شمع یک دکوراسیون خاص را تجربه کنید. چیدمان با استفاده از گلدان‌های گل کاکتوس سبب میشود شما یک دکوراسیون متفاوت‌تر و شیک‌تر از گذشته را در محیط منزل خود مشاهده کنید. این کاکتوس را شاید بتوان یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی معرفی کرد که گل‌های ان زیبایی خاصی دارند.

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

چینوفوسالو کاکتوس

این گیاه از دور شبیه بـه لانه یک پرنده است. پس از مدتی که فصل این کاکتوس زیبا فرامی‌رسد، بدون تردید شما از زیبای ان لذت خواهید برد.

 

برای استفاده در داخل کمدهای کتابخانه یا روی میز تلویزیون و سایر جاهای دیگر که بـه سلیقه شما بستگی دارد، بهترین انتخاب است. استقامت گیاهان کاکتوس سبب شده است بهترین گزینه انتخابی برای خانه‌های آپارتمانی باشند. از طرفی نیز نگه‌داری از گیاهان کاکتوس کار دشواری نیست؛ چرا که این گل نیاز بـه آبیاری زیادی ندارد.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

جدیدترین گلدان‌ های گل کاکتوس

بیشتر افراد در زمان تغییر دکوراسیون بـه اولین چیزی که برای خرید فکر می کنند گلدان است. استفاده از گلدان‌های زیبا در فضای خانه، علاوه بر زیباسازی فضا، هزینه زیادی را به مـا متحمل نمی کند. به شما پیشنهاد میکنیم از گلدان‌های کاکتوس بیشتر استفاده کنید؛ زیرا این گل‌ها بسیار مقاوم هستند و بهترین انتخاب برای خانه‌های آپارتمانی بـه شمار میروند.

 

شما بـه راحتی با استفاده از این گلدان‌های زیبا میتوانید دکوراسیون‌های مدرن و شیکی را در فضای خانه خود ایجاد کنید. عده ای از این گلدان‌ها در اندازه کوچک و برخی دیگر در اندازه‌های بزرگ بـه وفور در بازار یافت میشوند. استفاده از گلدان بزرگ برای گلخانه‌ها و راه‌پله‌ها انتخاب مطلوبی است. گلدان‌های کاکتوس کوچک نیز بهترین گزینه برای چیدمان اپن، میز عسلی و میز کار شما بـه‌ حساب می‌آیند.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

کاکتوس‌ های بند انگشتی

تقریبا در هر قسمتی از خانه می‌توان از کاکتوس‌های بندانگشتی استفاده کرد. همان‌طور که از نام این گل مشخص است، اندازه کوچکی دارد. از همین رو حجم فضای اشغالی ان بسیار کم است. شما بـه‌ راحتی میتوانید برای دکور کردن کتابخانه از گلدان‌های بندانگشتی کاکتوسی استفاده کنید.

 

گلدان‌های کوچک ان را به صورت رنگی تهیه کنید و بـه فضای خود روح تازگی ببخشید. همچنین می‌توانید از باکس‌های این گلدان‌ها استفاده کنید و بـه‌ صورت ۶ تایی ان‌ها را در قسمتی از میز کار خود قرار دهید و از رشد کردن ان‌ها لذت ببرید. استفاده از گلدان‌های خلاقانه و با مزه برای این کاکتوس‌های بامزه نیز پیشنهاد میشود.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

کاکتوس سانسوریا رنگی

شما می‌توانید از کاکتوس‌های رنگی که به تازگی وارد بازار شده است، نهایت استفاده را ببرید. برخلاف سایر کاکتوس‌ها که بـه رنگ سبز در بازار موجودند، این گیاه در رنگ‌های متنوع سبز، زرد، قرمز و سایر رنگ‌های دیگر نیز در بازار یافت میشود. مـا به شما چند توصیه داریم؛ در ابتدا میتوانید از این گیاه بـه صورت تک‌ رنگ با تعداد بالا بهره ببرید.

 

مثلاً اگر رنگ اتاق نشیمن شما سبز آبی است، با استفاده چند کاکتوس صورتی در محیط در کنار یکدیگر فضا را زیباتر کنید. حال اگر برای مثال پذیرایی بـه رنگ سفید استخوانی دارید، توصیه مـا به شما چیدمان کاکتوس‌های رنگی در کنار یکدیگر است که رنگ پردازی ان چشم شما را خیره نگه می‌دارد. نکته این کاکتوس‌های رنگی در این است که با توجه بـه تنوع ان‌ها میتوان از آن‌ها در انواع فضاها استفاده کرد.

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

کاکتوس‌ های گل‌ دار

نمونه دیگری از کاکتوس‌های که بـه زیباسازی فضای اتاق شما کمک می کنند و میتوان ان‌ها را در لیست جدیدترین مدل گل کاکتوس قرار داد، که مطمئا ان‌ها را در در گل فروشی‌ها دیده‌اید، کاکتوس گل‌دار رنگی است. مـا به شما پیشنهاد میکنیم در زمان خرید این‌گونه کاکتوس‌ها دقت لازم را داشته باشید.

 

عموماً عده ای از کاکتوس‌ها در سه سال اول خود شروع بـه گل‌دهی می کنند. برخی دیگر سی سال بعد و دسته‌ای دیگر از کاکتوس‌ها چیزی در حدود ۶۰ سال زمان نیاز دارد تا بـه گل‌دهی برسند. شما بـه‌راحتی از کاکتوس‌های گل‌دار میتوانید برای چیدمان اتاق نشیمن و میزهای پذیرایی بهره ببرید.

 

همچنین می‌توانید یکی از میزهای عسلی کنار مبلی خود را تماماً با کاکتوس گل‌دار دیزاین کنید. استفاده از گل‌های با یک رنگ و یا رنگ‌های متفاوت بـه سلیقه شما بستگی دارد؛ چرا که مطمئنا هر دو این ترکیب‌ها زیبا خواهند بود. البته توجه کنید که گل‌های کاکتوس‌ها برخی مانند عکس زیر پیوندی هستند و برخی نیز گل طبیعی خود کاکتوس می‌باشند.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

ارکید کاکتوس

یکی از کاکتوس‌های زیبایی که میتوانید بر روی اپن آشپزخانه بـه‌ صورت آویزان از آن استفاده کنید ارکید کاکتوس است. گل‌های این کاکتوس شبیه بـه گل ارکیده است از همین رو شما فراموش خواهید کرد که یک کاکتوس در منزل دارید. برای دیزاین این گل میتوانید ان را به‌صورت آویز در مرکز گلخانه قرار دهید. همچنین قرار دادن ارکید کاکتوس بر روی میز کنار تخت می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

شاید بخواهید بسیار متفاوت‌تر از گذشته بـه چیدمان منزل خود با استفاده ازگل‌های کاکتوس بپردازید. به شما پیشنهاد میکنیم از این کاکتوس زیبا بـه‌ صورت ردیفی و آویزی در جلوی درب ورودی و در راهرو استفاده کرده و راهروی منزل خود را با ان تزیین کنید. از آنجایی که این گل در رنگ‌های متنوع در بازار موجود است، میتوانید مطابق با هارمونی رنگ منزل خود آن را خریداری کنید.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

کاکتوس سفالوسرئوس سنیلیس

اگر می خواهید یک دکوراسیون متفاوت با استفاده از یک کاکتوس زیبا داشته باشید مـا به شما کاکتوس سفالوسرئوس سنیلیس را پیشنهاد می‌کنیم. شما با استفاده از این کاکتوس پشمی در کنار یک شال مبل پشمی میتوانید کی دکور شیک و بی‌نظیر را تجربه کنید.

 

این کاکتوس بـه کاکتوس پیرمرد نیز شهرت دارد. اسم زیبای ان خود نشانه‌ای از یک چیدمان شیک برای شما است. زیرا تفاوت در ان و سایر گیاهان بـه‌خوبی مشهود است. میتوانید از گلدان‌های سفید که هارمونی رنگ ان با گیاه بـه‌ خوبی حفظ میشود استفاده کنید.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

کاکتوس تسبیح دانه مرواریدی

این گیاه از دور شبیه بـه یک دسته غوره یا یک دسته نخود فرنگی ریسه‌ای است. از این کاکتوس زیبا می‌توانید برای دیزاین گلخانه خود استفاده کنید. اگر این کاکتوس را روی دیوار به‌صورت آویزی نصب کنید، از دور رشته‌های از مروارید بـه رنگ سبز را مشاهده می‌کنید. استفاده از این کاکتوس سبب میشود یک دکوراسیون متفاوت در منزل خود داشته باشید.

 

این گیاه از عمر بالایی برخورد است و رشد ان در مقایسه با سایر کاکتوس‌ها بسیار سریع است. بـه‌ راحتی میتوانید از ابتدای این گیاه جدا کنید و فارغ از گیاه مادر آن را در گلدانی جداگانه قرار دهید. این امر سبب میشود شما از آویز شدن بیش‌ازحد ان در صورت عدم تمایل پیشگیری کنید و هم این که شما می‌توانید گلدان‌های متعددی از آن در فضای خانه تکثیر و استفاده کنید.

 

روش های تزیین خانه با گل کاکتوس

برای تزیین منزل با گل کاکتوس، در ابتدا بهتر است بدانید کاکتوس از کجا آمده و چـه نوع گیاهی است. کاکتوس که ریشه در صحراهای کشور ایالات امریکا «آمریکای شمالی» دارد، از طریق طوفان‌های مختلف و نیز بـه صورت انسانی بـه سایر نقاط جهان منتقل شده است. وجود شرایط سخت و طاقت فرسا برای این گیاه یک شرایط طبیعی محسوب میشود.

 

بیشتر این نوع کاکتوس‌ها به دلیل تنوع آب و هوایی و تغییرات اقلیمی در شمال ایالات امریکا و صحراهای آفریقا دیده میشوند. ساختار ان‌ها بـه شکلی است که برای حفظ بقای خود ریشه‌های بلندی در خاک رشد میدهند و بدنه اسفنجی ان‌ها نیز آب را در خود حفظ میکند. انواع نادری از کاکتوس وجود دارد که تنها یک بار در عمرش گل داده و بعد نابود میشود.

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

تهیه یک استند چوبی

تهیه یک استند چوبی یا ساخت یک پایه طبقاتی که بتوان گلدان‌های گل کاکتوس را روی ان قرار داد، پیشنهاد جذابی است. با ساخت یا خرید چنین استندی « چهار پایه‌ای » می‌توانید تعدادی کاکتوس کوچک در گلدان‌های مینیاتوری را روی ان‌ها بچینید و با نورپردازی ان‌ها را به مرکز توجه خانه خود، که از آن با عنوان نقطه کانونی خانه یاد می‌شود، تبدیل کنید.

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

استفاده از طاقچه‌ های پلکانی

استفاده از طاقچه‌های پلکانی و یا عریض نیز پیشنهاد دیگر مـا بـه شماست. با کمک الوارهای قدیمی و پوشش دهنده‌های شیمیایی حالت طاقچه‌های قدیمی بـه الوارها داد و ان‌ها را روی دیواری که دید مناسب بـه ان وجود دارد نصب کنید. مهم نیست چـه تعداد گلدان با گل کاکتوس روی ان قرار میدهید، فقط تعداد گل‌ها بـه قدری باشد که سطح طاقچه شما را پوشش دهد.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

استفاده از قاب عکسهای قدیمی

یک ایده برای تزیین خانه با گل کاکتوس استفاده از قاب عکس‌های بلااستفاده و قدیمی است. شما می‌توانید فریم قاب عکس‌ها را جدا کرده و رنگ آمیزی کنید «در صورتی که سالم بود فقط نظافت کافی است». سپس زیر قاب را با تخته‌ای کامل پوشانده و درزها را به خوبی بگیرید. و بعد با آبندی کردن کل قاب، مانع از نشت احتمالی آب و خاک شوید.

 

اکنون یک توری با سوراخ‌هایی که گل‌ها از آن بیرون نیفتند بر روی خاک داخل قاب بکشید و با چسب محکم کنید. در انتها گل‌ها را از گلدان‌ها خارج کرده، و ریشه‌ها را از میان تور رد کنید و درون خاک قرار دهید. دقت کنید که گل‌ها را به صورت فشرده و در کنار هم بکارید تا هنگام نصب تابلو روی دیوار از جای خود خارج نشوند و سقوط نکنند.

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

برای آبیاری این قاب عکس طبیعی بهتر است آب را به صورت فشره و روزانه حداقل دو الی سه بار بـه گل‌ها اسپری کنید. شما همچنین میتوانید یک تنه درخت که خشکیده ولی از استحکام کافی برخوردار است را سم پاشی کنید «تا موجودات ریز و کرم‌های ان از بین بروند». ان گاه تکه‌ای از آن راکه به کار می‌آید برش داده و با چسب‌های ضد آب بپوشانید. درون ان خاک، شن، کود و ماسه‌های ریز و درشت ریخته و گل‌های خود را در ان بکارید.

 

گلدان‌های ریز و درشت بـه انواع سایزهای کاکتوس بر روی میزی که در محلی شاخص قرار گرفته، بسیار جلب توجه میکند. برای این کار تا جایی که امکان دارد میز را ساده و بدون جزییات فراهم کنید؛ زیرا قرار است تمام حواس‌ها بـه سمت گل‌های کاکتوس قد و نیم قد شما معطوف باشد.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

 آکواریوم خشک. با تهیه یک آکواریوم شیشه‌ای متوسط و یا حتی کوچک یک بیابان ساختگی در خانه خود بسازید. از بوته‌های خشک و سنگ‌های بیابانی کمک بگیرید. در کنار هر کنج از آکواریوم کاکتوسی با اندازه متفاوت از دیگری بکارید. پایه‌ای با فلز صیقل خورده که آکواریوم را روی خود نگه می‌دارد تکمیل کننده این تزیین محصور کننده خواهد بود.

 

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

گلدان های چوبی

یک روش دیگر استفاده از گلدان‌های ساخته شده از چوب است که بـه صورت یکپارچه روی صفحه‌ای نصب شده‌اند. گلدان‌هایی یک دست و یک اندازه که شما میتوانید هر یک از آن‌ها را محلی برای کاشت هر تعداد گل دلخواه خود مورد استفاده قرار دهید.

معرفی بهترین گیاهان کاکتوس آپارتمانی (کاکتوس کوچک تا بزرگ)

گلدان‌های لیوانی هم یک روش دیگر برای تزیین خانه با گل کاکتوس است. بـه این صورت که گلدان‌های استوانه‌ای شکل کوچکی را تهیه میکنید و هر یک را با گل کاکتوس آماده میکنید. سپس با هر ترتیب و نظمی که مورد پسند شماست ان‌ها را به دیوار نصب میکنید.

 

در اخر میتوانید در پایین از گیاهان آپارتمانی دیگر دیدن نمایید.

جدیدترین مطالب سایت