مکان دقیق سقوط فضاپیمای چینی مشخص شد (عکس)

مجموعه : هوا و فضا
مکان دقیق سقوط فضاپیمای چینی مشخص شد (عکس)

فضاپیمای معروف چینی که بحث طنز کانال هاي‌ تلگرامی در ایران شده بود محل سقوطش مشخص شد.

 

به گزارش تالاب پس از جنجال بزرگ بابت نگرانی از محل سقوط فضاپیمای جنجالی چینی بر روی کره زمین , این فضاپیما در اقیانوس آرام سقوط کرد .

 

مکان دقیق سقوط فضاپیمای چینی مشخص شد (عکس)

مکان دقیق سقوط فضاپیمای چینی

 

به گزارش تالاب «تیان‌گونگ-۱»، اولین ایستگاه فضایی چین، پس از ۲ سال گردش مداری بدون بازرسی در مدار زمین، در نهایت بامداد امروز وارد جو شد و بقایای آن درون آب‌هاي‌ اقیانوس آرام جنوبی سقوط کرد.

 

 آژانس فضایی چین و «فرماندهی نیروی فضایی مستقر در ستاد مشترک نیروهای استراتژیک ایالات‌متحده» «JFSCC» با انتشار بیانیه‌هایي اعلام کردند که «تیان‌گونگ-۱» بامداد ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ در آب‌هاي‌ اقیانوس آرام سقوط کرد.

 

مکان دقیق سقوط فضاپیمای چینی مشخص شد (عکس)

مکان دقیق سقوط فضاپیمای چینی

 

آژانس فضایی چین اطلاعات دقیقی از زمان و محل سقوط منتشر نکرده؛ اما «JFSCC» گفته است که «تیان‌گونگ-۱» حوالی ساعت ۰۰:۱۶ بامداد ۲ آوریل به وقت جهانی مقارن با ۴:۴۶ بامداد ۱۳ فروردین به وقت تابستانی ایران، بر فراز اقیانوس آرام جنوبی وارد جو زمین شد، قطعات آن شکست و بقایای فضاپیما پس از متلاشی‌شدن در آب‌هاي‌ اقیانوس پراکنده شد. این بقایا احتمالا طبق پیش‌بینی‌ها روی نواری به درازای ۲۰۰۰ کیلومتر و پهنای ۷۰ کیلومتر پراکنده شده‌اند.

 

به این ترتیب، «تیان‌گونگ-۱» مطابق با زمانی که شب گذشته پیش‌بینی شده بود، در آب‌هاي‌ اقیانوس سقوط کرد. با توجه به آن‌که جزایر مسکونی اندکی در اطراف محل سقوط واقع در اقیانوس آرام جنوبی وجوددارد و ازآن مهم‌تر، اینکه سقوط «تیان‌گونگ-۱» در روشنایی روز اتفاق افتاده است، بعید است که عکسهای یا فیلمی از شکل گیری آذرگوی و سوختن «تیان‌گونگ-۱» در جو ثبت شده باشد.

 

علت سقوط و مکان سقوط فضاپیمای چینی

 

گروه علمی تالاب

جدیدترین مطالب سایت