سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

رونمایی از سریع ترین وسیله ساخت دست بشر

همیشه در کشور پهناور چین نوآوری هاي‌ خلاقانه و نو و البته شگفت انگیزی رونمایی میشود ؛ دراین پست قصد داریم از جدیدترین تکنولوژی قطار سریع سیر در جهان کـه بـه دست چینی ها ساخته شده اسـت معرفی کنیم.

 

بـه گزارش تالاب در حال حاضر، این سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی جهان محسوب می شود. اولین نمایش عمومی قطار مغناطیسی جدید چین در شهر ساحلی چینگ‌دائو، واقع در استان شاندونگ در شرق چین انجام شد.

 

سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

 

این قطار پر سرعت با استفاده از نیروی دافعه مغناطیسی حرکت می کند؛ این نیرو باعث می شود کـه قطار، هیچ تماسی با ریل نداشته باشد.

 

معرفی قطار مغناطیسی جدید در چین نشان میدهد کـه این کشور در زمینه فناوری هاي‌ مهندسی این نوع قطارهای سریع السیر، از جمله یکپارچگی سامانه، تولید وسیله نقلیه، مسیرهای ریلی و نظارت و ارتباطات حمل و نقل بـه سطح بالایی از تسلط رسیده اسـت.

 

چین از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ پروژه طراحی و تولید قطارهای مغناطیسی را آغاز کرد و ودر ژوئن سال 2020 آزمایش موفق این قطار انجام شد.

 

سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

 

بـه گفته دینگ سانسان، مهندس ارشد پروژه، این قطار مغناطیسی جدید می تواند با دو تا 10 واگن حرکت کند کـه هر یک میتوانند بیش از 100 مسافر را در خود جای دهند.

 

این قطار میتواند مسافتی را کـه توسط هواپیماها دراین کشور در ۴.۵ ساعت و توسط سریع‌ترین قطارهای موجود در چین طی مدت ۵.۵ ساعت طی می شود را در عرض ۳.۵ ساعت بپیماید. همین حالا سریع‌ترین قطارهای مورد استفاده در چین سرعتی برابر با ۳۵۰ کیلومتر در ساعت دارند.

 

سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

 

قطار یادشده بـه جای استفاده از چرخ و ریل بر روی یک میدان مغناطیسی کـه در لایه‌اي از هوا قرار داده شده، قرار گرفته ودر عمل در فاصله‌اي نزدیک از زمین در هوا معلق هستند. تولید قطار یادشده سه سال بـه طول انجامیده اسـت.

 

البته پیش از این ژاپنی‌ها موفق بـه تولید قطار مشابهی با سرعت ۶۰۳ کیلومتر در ساعت شدند. اما این قطار هم هنوز مورد استفاده تجاری قرار نگرفته اسـت.

 

قرار اسـت یک قطار فوق سریع کـه مسافت بین توکیو و ناگویا رابا سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت می‌پیماید، از سال ۲۰۲۷ در ژاپن مورد استفاده قرار بگیرد.

 

سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

چین در زمینه ساخت و ساز مسیرهای ریلی سرعت بالا در جهان پیشگام اسـت. تا پایان سال 2020؛ این کشور 38,000 کیلومتر مسیر ریلی سریع السیر در خدمت داشته کـه طولانی‌ترین در جهان محسوب می شود.

 

کشور آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا و کشور آمریکا از دیگر کشور های مطرح در زمینه توسعه قطارهای مغناطیسی هستند. هرچند چینی‌ها در حال آماده‌سازی خط تولید قطار مغناطیسی 600 کیلومتر بر ساعتی هستند، هنوز مسیرهای ریلی مربوط بـه این نوع قطار ساخته نشده اسـت. با این حال عده اي از شهر های این کشور مانند شانگهای قصد دارند بـه زودی بـه این مهم دست پیدا کنند.

 

سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

 

میانگین سرعتی کـه برای قطار ها در سراسر جهان بـه ثبت رسیده اسـت حداقل 400 کیلو متر بر ساعت بوده اسـت ؛ اما این غول تکنولوژی با سرعت 600 کیلومتر بر ساعت حرکت میکند کـه امکانات بی نظیری را برای سر نشینان خود فراهم میکند.

جدیدترین مطالب سایت