بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

مکان هاي‌ مسافرتی با قطار در اروپا : همراه ما باشید و از دیدنی ترین سفر های قطار در اروپا، از غرب بـه شرق و از شمال بـه جنوب لذت ببرید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین قطارهای اروپا را منتشر کرده ایم.

 

14 سفر با قطار به مکان های دیدنی و زیبای اروپا

از یخچال‌ها و آبدره‌ها گرفته تا صحراها و دشت‌ها، اروپا خانه عده اي از شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی جهان اسـت. و بنابر این، منطقاً بسیار منطقی اسـت کـه بهترین سفر های ریلی خوش منظره در اروپا – مسیرهای قطار کـه بـه طور خاص برای نشان دادن ان مناظر دیدنی طراحی شده‌اند – در بین بهترین‌ها در کل جهان هستند.

 

بهترین سفر های ریلی خوش منظره قاره اروپا نیز بـه عنوان زیارت بـه مکان هایي با شاهکارهای مهندسی باورنکردنی تبدیل می شود. این قطارها از کوه‌هاي‌ چشمگیر عبور میکنند، از میان تونل‌هاي‌ عظیم غوطه‌ور میشوند و مسافت‌هاي‌ بسیار زیادی را طی میکنند. شـما فقط از منظره غرق نخواهید شد: شـما تعجب خواهید کرد کـه چگونه می توانید ان را از اسانی یک لوکوموتیو تجربه کنید.

 

و قبل از این کـه چیزی بگویید، نه، مسیرهای ریلی خوش منظره مطمئناً فقط برای علاقمندان راه آهن نیستند. وای نه. آن ها همچنین یکی از آسان ترین و فوق العاده رمانتیک ترین راه هاي‌ معاشرت هستند. سفر با قطار علاوه بر این کـه برای سیاره زمین بسیار بهتر از خودرو ها و هواپیماها اسـت، بـه خودی خود یک مقصد اسـت – و این در مورد مسیرهای خوش منظره نیز صدق می کند. بنابر این، بدون هیچ مقدمه اي، در این جا 14 راه آهن خوش منظره برتر ما در حال حاضر در اروپا آمده اسـت.

 

1. اسلو به برگن، نروژ

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

اتصال اسلو و برگن خط افسانه اي برگن اسـت. ان را در بهار یا پاییز بگیرید، و سفر مانند یک نقاشی زنده از هر چهار فصل بـه نمایش در می آید، چرا کـه علفزارهای گل‌آلود و دره‌هاي‌ سرسبز در جنگل‌هاي‌ یخی کاج و دریاچه‌هاي‌ درخشان محو می شوند. این سفری اسـت کـه احتمالاً با بهترین‌هاي‌ دنیا همراه اسـت.

 

تفاوت چندانی ندارد کـه بـه کدام سمت سفر می کنید – نماها در هردو جهت، در هردو طرف مسیر بـه یک اندازه OTT هستند – اما از صبح شروع کنید تا خاطرجمعی حاصل کنید کـه در سفر هفت ساعته یک روز کامل تماشا خواهید کرد. قیمت بلیط ها بـه طور کلی کاملا مقرون بـه صرفه اسـت، اما غذای داخل هواپیما شـما را بـه عقب می اندازد، بنابر این میان وعده ها را بسته بندی کنید.

 

2. بلگراد به بار، صربستان و مونته نگرو

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

این سفر 11 ساعته «دریک روز خوب» از بلگراد تا بار کـه اغلب بـه ان «بالکان اکسپرس» میگویند، مهندسی عمران و عظمت طبیعی را جشن می گیرد. در حالی کـه قطار از پایتخت صربستان بـه بزرگ ترین بندر مونته نگرو می رود، 435 پل عبور می کند و بـه عنوان اتومبیل زمان در قرن بیستم دراین بخشها کار می کند.

 

این بـه معنای معماری سوسیالیستی در Užice، استراحتگاه هاي‌ اسکی مدرن در Kolashin و گردشگری بـه سرعت رو به پيشرفت سواحل جنوبی مونته نگرو اسـت. آخرین کشش بـه خصوص خیره کننده اسـت.

 

3. پالما به سولر، مایورکا

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

خط قطار برقی کـه پایتخت مایورکا، پالما، را بـه شهر شمالی سولر متصل می کند، در اصل برای حمل پرتقال بـه سراسر جزیره ساخته شد. کالسکه‌هاي‌ چوبی قدیمی ان از مرکز پالما، از میان مناطق داخلی شهر ودر سراسر دشت‌هاي‌ خشک بزرگ جنوب مایورکا بـه صدا در می آیند. پس از توقف در Bunyola، یک صعود ثابت بـه سمت کوهپایه ها اسـت – بـه دنبال ان سیاهی ناگهانی تونل Sóller.

 

و سپس بهترین چیز می آید: مسیری پر پیچ و خم از میان قله هاي‌ سرسبز سرا د ترامونتانا، با چشم اندازهای باورنکردنی از کلیسای دوردست سولر، قبل از فرود نهایی. کل سفر تنها یک ساعت طول می کشد، و زمان زیادی برای گرفتن تراموای میراثی بـه Port de Sóller و خنک شدن در دریا قبل از مرحله برگشت باقی می ماند.

 

4. Blaenau Ffestiniog به Porthmadog، ولز

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

شهر کوچک معدنی Blaenau Ffestiniog با از بین رفتن صنعت معدن سنگ‌لاخ روزهای سختی را پشت سر گذاشته اسـت، اما راه‌آهن بخار کوچکی کـه ان را بـه بندر پورتمادوگ متصل می کند، مسیری باشکوه اسـت کـه ولز را در باشکوه‌ترین حالت خود نشان می دهد.

 

بیشتر سفرها از پارک ملی اسنودونیا می گذرد، با گزینه هاي‌ توقف زیادی برای مسافرانی کـه زمان در دستشان اسـت. شرکت راه‌آهن Ffestiniog همچنین قدیمی ترین شرکت راه‌آهن مستقل دراین سیاره اسـت کـه لایه‌اي دیگر از این تجربه شگفت‌انگیز اسـت.

 

5. زرمات به سنت موریتز، سوئیس

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

اگر انتظارات زیادی از تجربه‌اي بـه نام «The Glacier Express» دارید، آماده باشید تا از ان‌ها فراتر بروید و سپس کمی. این شگفت‌انگیز کوهستان استراحتگاه‌هاي‌ زرمات و سنت موریتز را بـه هم متصل می کند، و مناظر پانوراما ان را بـه یکی از بهترین راه‌ها برای استقبال از همه ی این چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز تبدیل می کند. این سفر هفت و نیم ساعته از 291 پل، 91 تونل و کلی زیبایی عبور می کند.

 

6. بروکن، آلمان

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

یکیدیگر از سفر های باشکوه از پایگاه تا قله، راه‌آهن بروکن، مسافرانی با چشمان درشت را از محله‌اي در حاشیه پارک ملی هارتز بـه نام Drei Annen-Hohne می برد. هنگامی کـه سفر بـه اتمام می‌رسد، ان مسافران خودرا بر فراز جهان، یا حداقل در بالای بروکن، بلندترین قله در شمال کشور آلمان می‌بینند. این سفر همه ی پیچ هاي‌ تنگ، دره هاي‌ دراماتیک، مناظر برفی و عکس هایي از خودرا با حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت دارد.

 

7. بارسلونا به مونتسرات اسپانیا

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

راه‌هاي‌ زیادی برای سفر از بارسلونا بـه پایه کوه مونتسرات وجوددارد، اما ما تخم‌هایمان را محکم در سبدی قرار می دهیم کـه «قطار» مشخص شده اسـت. در واقع، این در زبان کاتالان “Tren” خواهد بود، اما شـما این ایده را دریافت می کنید. طیف گسترده‌اي از بلیط‌ها برای سفر وجوددارد، اگر چه توصیه میکنیم بلیطی را تهیه کنید کـه نه تنها قطار شـما از بارسلونا و سپس تله‌کابین یا راه‌آهن را بـه بالای کوه، بلکه ورود بـه موزه مونتسرات را نیز پوشش دهد.

 

8. فورت ویلیام به مالاگ، اسکاتلند

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

قطار بخار ژاکوبیت اسکاتلند کـه در فهرست زیباترین سفر های قطار جهان قرار دارد، یک خیره کننده 84 مایلی اسـت کـه جادوی اسکاتلند از فورت ویلیام تا مالاگ را طی می کند.

 

رزرو از قبل یک الزام مطلق اسـت، اما کاملاً ارزشش را دارد، زیرا سفر بازدیدکنندگان را بـه منظره‌اي منتقل میکند کـه اصطلاح «ناهموار» را بـه خود گرفته و ان را بـه شیوه‌اي بی‌نظیر اسکاتلندی تعریف می کند. برخی پس از نوبت در فیلم هاي‌ هری پاتر، ان را اکسپرس هاگوارتز می‌نامند، و شـما می توانید نظر جادویی خودرا در این جا درج کنید.

 

9. Myrdal به Flåm، نروژ

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

یکیدیگر از چهره هاي‌ مکرر در فهرست بهترین سفر های قطار جهان، خط بین Myrdal و Flåm در نروژ اسـت کـه فاصله بین بسیار زیبا و کاملا یکپارچه را پر می کند.

 

بـه طور خلاصه این نروژ اسـت، درست اسـت؟ چیزهای کوچک همه ی عجیب و غریب هستند، در حالی کـه چیزهای بزرگ از میان صخره‌هاي‌ خیره‌کننده، کوه‌هاي‌ دندانه‌دار و مناظر شگفت‌انگیز غوطه‌ور میشوند. راه‌آهن فلام از ارتفاع 867 متری بـه آسمان بالا میرود و یک مغازه کوتاه در آبشار کیوسفوسن بـه‌عنوان گیلاس در بالای ان قرار دارد.

 

10. Chur به Poschiavo، سوئیس

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

سوئیس همانقدر دیدنی اسـت کـه شهرتش نشان می دهد کـه ممکن اسـت باشد. در واقع، این مکان بسیار کم فروش اسـت و مسیر راه آهن بین Chur و Poschiavo گواه دیگری اسـت، مسیری شگفت انگیز کـه مسافران خوش شانس را در قلب کوه هاي‌ آلپ سوئیس می برد.

 

کوه‌هاي‌ مشهور در دو طرف قطار آشکار میشوند، منظره‌اي کـه مسافران را میبیند کـه دوربین‌هاي‌ خودرا پایین میگذارند و بـه شگفتی‌هاي‌ موجود خیره می شوند. قطار سریع السیر برنینا بـه سمت تیرانو در ایتالیا برای کسانی کـه حتی بـه مناظر بیشتری نیاز دارند ادامه می دهد.

 

11. La Rhune، فرانسه

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

چه حیرت آور مطلق از یک سواری. از دامنه‌هاي‌ پیرنه تا قله از طریق راه‌آهن دنده‌اي در اوایل قرن نوزدهم، عجیب‌ترین قطارهای عجیب و غریب کـه ارتفاع زیادی را طی می کنند. ممکن اسـت کمی دلهره آور باشد، اما تارهای عنکبوت بـه زودی با مناظر خیره کننده و عظمتی کـه در انتظار قله اسـت، از بین می رود.

 

این قطار فقط از آوریل تا سپتامبر حرکت می کند، بلیط رفت و برگشت 20 یورو «یک معامله کاملاً مقرون بـه صرفه» اسـت، و سفر خودرا در شهر ساره، حدود 10 کیلومتر یا بیشتر از سن ژان دو لوز، آغاز می کند.

 

12. پراگ به براتیسلاوا، جمهوری چک و اسلواکی

خوب، مناظر بیرون از پنجره بین پراگ و براتیسلاوا چیزی برای نوشتن نیست. زیباست؟ مطمئناً؛ ما از این قسمت از جهان انتظار کمتری نداریم، اما لذت واقعی این مسیر در داخل اسـت.

 

سفر با قطار کـه دریک خودرو رستوران اروپای مرکزی سپری می شود یکی از ان تجربه‌هاي‌ عجیب و غریب سفر اسـت، بنابر این هنگام سوار شدن، فوراً برای ان قسمت از قطار خطی کنید. تعدادی پیووی عالی چک را ردیف کنید و از تسمه نقاله شخصیت هایي کـه همیشه راه خودرا در خودرو طی می کنند لذت ببرید.

 

13. مالاگا به ال چورو، اسپانیا

بهترین مکان های مسافرتی با قطار در اروپا + عکس

در حالی کـه نمیتوانید با قطار از مسیر پیاده‌روی هیجان‌انگیز و وحشتناک Caminito del Rey عبور کنید، اما همان‌ گونه میتوانید سفری عالی را در راه تجربه کنید. قطار از مالاگا بـه ال چورو مسیری خیره کننده و سریع اسـت کـه کمتر از 45 دقیقه طول می کشد و شـما را کمتر از یک تنر عقب می اندازد. این فقط کمتر از 45 دقیقه بـه شـما فرصت می دهد تا از مناظر خیره کننده لذت ببرید و شجاعت عبور از پیاده رو مشهور را بـه دست آورید.

 

14. موستار به سارایوو، بوسنی و هرزگوین

بوسنی و هرزگوین قطارهای زیادی ندارد، اما برای دوستداران سفر ریلی یک الزام مطلق اسـت. چرا؟ خوب، مسیر بین موستار و جابلانیسا بـه سرعت بـه این سوال پاسخ می دهد. این مجموعه پیچ و خم‌هایي شگفت‌انگیز ارائه می دهد کـه رنگ آبی سروله رودخانه سرد یخی نرتوا را در آغوش میگیرد، در حالی کـه صخره‌هاي‌ دندانه‌دار همه ی چیز را از هر طرف بـه سمت خود پر می کنند.

 

مطمئناً برای رسیدن بـه قطار باید زود بیدار شوید، اما ارزش ان زنگ طلوع خورشید را دارد. مسیر بـه سارایوو ادامه مییابد و از کونیچ جذاب و چندین شهر اقماری در طول مسیر می‌گذرد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

 

در پایان

با توجه بـه این کـه تغییرات آب و هوایی یک تهدید روزافزون اسـت و بخش سفر های پایدار در حال رونق اسـت، راه‌آهن‌هاي‌ جهان هرگز جذاب‌تر از این نبوده‌اند. و چه راهی بهتر برای سفر، دریک اسکله دنج، تماشای روستاها و شهرها با یک فنجان چای دریک دست و یک جلد شومیز در دست دیگر؟

جدیدترین مطالب سایت