بهترین مجسمه های هنری در توکیو (18 مجسمه)

بهترین مجسمه های هنری در توکیو (18 مجسمه)

توکیو ژاپن دارای بسیاری از اینستالیشن های هنری در فضاهای عمومی است، از جمله آثاری از لی اوفان، کوهی ناوا، روی لیختنشتاین و غیره. ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از آثار هنری ژاپن (بهترین مجسمه های هنری در توکیو) را منتشر کرده ایم.

 

بهترین آثار هنری کشور ژاپن

برای دوستداران هنر، توکیو یکی از مقاصد برتر آسیا با موزه ها، گالری های هنر معاصر و نمایشگاه های بی شمار است. اما این بدان معنا نیست که برای دیدن برخی از بهترین هنرهای شهر باید مبلغی را پرداخت کنید – برای دیدن این شاهکارها، حتی لازم نیست داخل خانه بروید. در اینجا لیست ما از برخی از بهترین هنرهای فضای باز در اطراف شهر آمده است. بهترین موزه ها و پارک های هنری در فضای باز در ژاپن را کاوش کنید.

 

1. توکوجین یوشیکا “ستاره”

توکوجین یوشیکا "ستاره"

در ورودی مجتمع جدید توکیو Midtown Yaesu، ستاره خیره کننده 10 متری توسط Tokujin Yoshioka قرار دارد. این مجسمه چشمگیر از بیش از 2000 میله فولادی ضد زنگ آینه ای و هشت ضلعی ساخته شده است، بنابراین در هنگام برخورد نور خورشید به آن جلوه ای درخشان و جرقه می بخشد. از صبح تا عصر، ستاره آسمان اطراف را منعکس می کند و درخشندگی خود را در طول روز تغییر می دهد.

 


مطالب مشابه: تصاویر هنری از مجسمه حیوانات سنگی


 

2. Yayoi Kusama “Omoide Piano”

بهترین مجسمه های هنری در توکیو

پس از یک بازسازی اساسی، عرشه تماشای جنوبی رایگان (و بسیار محبوب) در ساختمان دولتی متروپولیتن توکیو با یک جاذبه جدید بازگشایی شده است: یک پیانوی بزرگ با نقش برجسته یایو کوساما. بهترین بخش این است که هر کسی می تواند پیانو را به صورت رایگان بنوازد (از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر و 14 تا 16 بعدازظهر در دسترس است).

 

3. لی اوفان “رلاتوم”

لی اوفان "رلاتوم"

این نصب توسط هنرمند کره ای لی اوفان را در خارج از سالن نمایشگاه توکیو بیگ سایت غرب در آریاکه خواهید دید. “Relatum” نمونه بارز آثار مینیمالیستی اوفان است که معمولاً از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ ساخته شده‌اند. این قطعه خاص در یک حوض کم عمق آب به صورت نیمه غوطه ور است و نیمکت های زیادی در اطراف آن وجود دارد تا بتوانید روی آن بنشینید و آثار هنری را تحسین کنید. برای دیدن اینستالیشن از منظری متفاوت، از طبقه دوم سالن نمایشگاه غرب منظره را تماشا کنید.

 

4. روی لیختنشتاین «توکیو براش»

روی لیختنشتاین «توکیو براش»

در Nishi-Shinjuku دو اینستالیشن رنگارنگ از روی لیختنشتاین هنرمند پاپ آمریکایی را خواهید دید. مجسمه‌های بلند، ضربات قلم موی برجسته هنرمند را بازسازی می‌کنند که یادآور گرافیک‌های کمیک و مانگا است.

 

این دو قطعه از آلومینیوم رنگ‌شده ساخته شده‌اند و با رنگ‌های اصلی چشم‌نواز که در برابر خیابان‌های خاکستری شهر برجسته می‌شوند، طراحی شده‌اند. «Tokyo Brushstroke I» دارای چهار خط عمودی است که تا آسمان بالا می‌آیند در حالی که «Tokyo Brushstroke II» دو حرکت به سمت بالا را با یک پاشیدن کوچک سفید در بالا به تصویر می‌کشد.

 

5. دانیل بورن «25 رواق: رنگ و بازتاب‌های آن»

دانیل بورن «25 رواق: رنگ و بازتاب‌های آن»

این چیدمان توسط هنرمند مفهومی فرانسوی دانیل بورن در امتداد یک پیاده‌روی بزرگ بین دو بلوک آپارتمانی در پارک دریایی اودایبا قرار دارد. مشرف به خلیج توکیو، این اثر هنری از 25 رواق یا دروازه راه راه تشکیل شده است که در فواصل زمانی مختلف نصب شده اند – آنها در ارتفاعات و رنگ های مختلف هستند و دو انتهای آن دارای دیوارهای آینه ای است. وقتی بین آنها قرار می گیرند، سازه ها به زیبایی محیط اطراف را قاب می کنند.

 

6. لئاندرو ارلیش «ابر»

لئاندرو ارلیش «ابر» - بهترین مجسمه های هنری در توکیو

این اثر توسط هنرمند آرژانتینی لئاندرو ارلیش به عنوان یک توهم نوری دو چندان می‌شود و بازدید از آن در روز خیره‌کننده است، اما حتی بیشتر از آن در شب که با چراغ‌های LED روشن می‌شود. این قطعه در خارج از ساختمان Iino در Kasumigaseki قرار دارد و به این منطقه تجاری-محور در غیر این صورت حس عجیبی می دهد. این نصب که به سادگی به عنوان “ابر” شناخته می شود، دارای یک ابر شناور در داخل یک جعبه شیشه ای است که با دقت ده قطعه شیشه آغشته به جوهر سرامیکی ایجاد می شود.

 

7. کوهی نوا “آهوی سفید”

کوهی نوا "آهوی سفید"

این نصب خیره کننده گوزن توسط Kohei Nawa یک مکان دائمی در Tokyo Garden Terrace Kioicho است. این حیوان که در ارتفاع 6 متری ایستاده، تضاد زیبایی با خانه کلاسیک شاهزاده آکاساکا در پس زمینه دارد. این گوزن که اغلب در آیین شینتو و بودیسم به عنوان حیوانات مقدس در نظر گرفته می شود، با استفاده از فناوری اسکن سه بعدی زنده شد. این مجسمه برای اولین بار در جشنواره هنر Reborn 2017 قبل از پیدا کردن خانه در Kioicho رونمایی شد.

 

8. کیمیو میشیما “کار 2012”

کیمیو میشیما "کار 2012"

این سطل زباله بزرگتر از عمر هنرمند ژاپنی کیمیو میشیما در مقابل مسافرخانه تویوکو توکیو در جزیره تننوزو قرار دارد. سطل زباله با ارتفاع 2.5 متر از مقادیر زیادی زباله مصرفی که روزانه تولید می کنیم الهام گرفته شده است. حتی بسیاری از مارک‌های موجود در زباله‌ها مانند کوکا کولا و آبجو آساهی را می‌شناسید. کار میشیما زباله های روزمره مصرف کنندگان را به قطعات هنری شکستنی تبدیل می کند – هر تکه زباله از سرامیک شکننده ساخته شده است.

 

9. رابرت ایندیانا “عشق”

رابرت ایندیانا "عشق"

نصب عمومی توسط هنرمند مشهور آمریکایی رابرت ایندیانا، این بیان بزرگ عشق را می‌توان در خارج از ورودی Shinjuku i-Land یافت. این اثر بازسازی مجسمه‌ای از تصویر هنری پاپ تایپوگرافی معروف ایندیانا در دهه 1960 است و به یک سری از اینستالیشن‌های مشابه پراکنده در شهرهای مختلف جهان از جمله نیویورک، بیلبائو، تایپه و البته توکیو رشد کرده است.

 


مطالب مشابه: باورتان می شود این مجسمه های زیبا کاغذی باشند؟


 

10. لوئیز بورژوا “مامان”

بهترین مجسمه های هنری در توکیو

یکی از نمادین‌ترین مجسمه‌های فضای باز شهر، «مامان» (به فرانسوی «مامان») لوئیز بورژوا در روپونگی هیلز به بازدیدکنندگان موزه هنر موری خوش آمد می‌گوید. این عنکبوت عظیم با ارتفاع بیش از 10.23 متر به عنوان ادای احترام به مادر بورژوا (هر دو بافنده، می بینید) ایجاد شده است.

 

«مامان» همراه با کیسه‌ای از تخم‌های مرمری است که به بدنش وصل شده است، و او خواهر و برادرهایی نیز دارد که می‌توانید آن‌ها را در گالری ملی کانادا، گوگنهایم در اسپانیا، تیت مدرن لندن، و لیوم، موزه سامسونگ پیدا کنید.

 

11. هیروشی سوگیموتو «ساعت آفتابی»

هیروشی سوگیموتو «ساعت آفتابی»

بخشی از سری مدل‌های ریاضی سوگیموتو، این ساعت آفتابی بلند در قلب Otemachi در خارج از Otemachi Place قرار دارد. ساختار آلومینیومی براق با ارتفاع 11 متری، راه سوگیموتو برای نمایش معادلات ریاضی به عنوان اجسام واقعی و فیزیکی است. این هنرمند تعدادی آثار هنری عمومی را در سراسر پایتخت به نمایش گذاشته است، از جمله ساعت آفتابی دیگری در Oak Omotesando.

 

12. Jaume Plensa “Roots”

بهترین مجسمه های هنری در توکیو

این مجسمه چشم نواز از هنرمند اسپانیایی Jaume Plensa را در خارج از Toranomon Hills در Oval Plaza خواهید دید. فضای بیرونی مکان ایده آلی برای نمایش این نصب خیره کننده به ارتفاع 10 متر است که بیانگر فرهنگ جهانی و پیوندهایی است که مردم را به هم پیوند می دهد. این مجسمه به شکل انسان با عنوان “ریشه ها” از شخصیت هایی از هشت زبان مختلف از جمله ژاپنی، لاتین، چینی، عربی، عبری، یونانی، هندی و روسی تشکیل شده است.

 

13. teamLab Planets Tokyo “جهان ذرات آتش در حال سقوط از آسمان”

teamLab Planets Tokyo "جهان ذرات آتش در حال سقوط از آسمان"

مجسمه های خاص ژاپن

 

teamLab Planets Tokyo در تویوسو این مجسمه یکپارچه مانند را نشان می دهد که یک آبشار دیجیتال را به نمایش می گذارد. سال گذشته، این مجسمه به «جهان ذرات آتش در حال سقوط از آسمان» تبدیل شد و دیدن آن در خارج از موزه برای همه آزاد است.

 

این یکپارچه دارای شعله های قرمز روشن و نارنجی است که شبیه به فوران آتشفشانی است. مانند سایر آثار هنری teamLab، این اثر نیز تحت تأثیر حضور انسان است. هنگامی که شخصی روی پانل کف پا می گذارد، شکل شعله ها تغییر می کند تا یک “حضور مطلق سیاه” در پشت پای فرد ایجاد شود.

 

14. هایائو میازاکی «ساعت واقعاً بزرگ نی تله»

هایائو میازاکی «ساعت واقعاً بزرگ نی تله»

این ساعت عظیم مسی و فولادی که در خارج از برج گزنه در شیودوم قرار دارد، توسط هایائو میازاکی، یکی از بنیانگذاران استودیو گیبلی طراحی شده است. جای تعجب نیست که ما را به یاد چیزی از فیلم او “قلعه متحرک زوزه” می اندازد. بیایید این ساعت مکانیکی بزرگ را در ساعت های 12 ظهر، 3 بعد از ظهر، 6 بعد از ظهر و 8 بعد از ظهر (به علاوه 10 صبح در شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی) ببینید.

 

15. گودزیلا

گودزیلا - بهترین مجسمه های هنری در توکیو

کسانی که در مورد هنرهای زیبا کمتر سر و صدا دارند و بیشتر در حال و هوای ردیابی پادشاه هیولا هستند، ابتدا باید راهی کابوکیچو شوند، جایی که سر یک گودزیلا بر فراز مجموعه سینمایی Toho Cinemas قرار دارد. برای لذت بیشتر گودزیلا، به میدان هیبیا چانتر بروید، جایی که گودزیلای 1.2 متری از سال 1994 از این منطقه محافظت می کند.

 

16. یوشیکو میاشیتا “چشم شینجوکو”

یوشیکو میاشیتا "چشم شینجوکو"

این مجسمه بزرگ توسط یوشیکو میاشیتا در داخل گذرگاه ایستگاه شینجوکو شاهد عبور بیش از یک میلیون مسافر در هر روز است. چشم‌ نوازترین اثر هنری عمومی در شهر، از سال 1969 وجود داشته است. می‌توانید این اثر را در ایستگاه شینجوکو در زیر ساختمان سوبارو بیابید.

 

17. آثار تارو اوکاموتو

آثار تارو اوکاموتو

یکی از مشهورترین هنرمندان آوانگارد ژاپن، تارو اوکاموتو شاید بیشتر به خاطر مجسمه «برج خورشید» که در نمایشگاه معروف 1970 اوزاکا به اوساکا کمک کرد، شناخته شده است، اما نمونه‌هایی از کارهای او نیز در سراسر توکیو پراکنده شده است. «درخت کودکان» (1985)، مجموعه‌ای از چهره‌های شاد که از شاخه‌های درخت بیرون می‌آیند، می‌توان به اندازه کافی در مقابل قلعه ملی کودکان در آئویاما (که متأسفانه در اوایل سال 2015 بسته شد) یافت.

 

سپس «برج ساعت جوان» (1966) است که چهار سال قبل از نمایشگاه اوزاکا ساخته شده است که در پارک سوکیاباشی در گینزا قرار دارد. سعی کنید آن را در عصر، زمانی که پیچک های آن روشن می شود، بررسی کنید.

 

و شاید تأثیرگذارترین اثر در این فهرست «افسانه فردا» (1969، تصویر)، تصویری عظیم از انفجار بمب اتمی باشد. این نقاشی که در ابتدا در مکزیک خلق شده بود و مدت‌ها گمان می‌رفت گم شده بود، در سال 2003 توسط همسر اوکاموتو در حیاط مصالح ساختمانی رها شد. در طی سه سال بازسازی شده و اکنون می توان آن را در داخل شهر شیبویا مارک در ایستگاه شیبویا دید.

 

18. Inges Idee “باغبان در حال رشد”

بهترین مجسمه های هنری در توکیو

این مجسمه دمدمی و شاد از یک کوتوله که توسط کلاه قرمز بلند مضحک او کوتوله شده است، اثر گروه هنری آلمانی Inges Idee است و در نزدیکی ایستگاه اوساکی یافت می شود. گرفتن او بسیار سرگرم کننده است و مطمئناً لبخندی بر لبان شما خواهد آورد – حتی گاهی می توانید در حین عبور از ایستگاه Osaki در خط JR Yamanote او را ببینید.

 


مطالب مشابه: هنر مجسمه سازی برای کودکان (10 ایده)


 

در پایان

بانوی ژاپنی که با جادوی رنگ و خلاقیت، طرح های شگفت انگیزی را می کشد تا کادی نولاند و دیگر بانوان مجسمه ساز و نقاش و فعال در عرصه چیدمان، بخشی از واقعیت تاریخ هنر به شمار می روند.

جدیدترین مطالب سایت