عکس های دیدنی از تونل برفی در لرستان

عکس های دیدنی از تونل برفی در لرستان

تونل برفی در استان لرستان

شاید جای تعجب داشته باشد که در فصل تابستان برف بیاید ، اما استان لرستان اضافه بر سردی هوا برف هم می‌آید . و زیبایی ها دیدنی و دیدنی را رقم زده هست .

 

به گزارش تالاب اردیبهشت و خرداد جزء ماه‌هاي بهاری هست که سفر در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد زیرا آب‌و‌هوا در این ماه ها بسیار مفید هست. درنتیجه تعداد زیادی از گردشگران این دو ماه را برای سفر گزینش می کنند. یکی از مناطق زیبایی که میتواند بعنوان مقصد سفر باشد، ازنا در استان لرستان هست.

 

ازنا یکی از شهرهای استان لرستان هست که به علت اوضاع آب‌وهوایی مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته هست. این شهر جاذبه‌هاي طبیعی بسیاری در اختیار دارد. اشترانکوه و چشمه طیان از جاذبه‌هاي طبیعی این شهر به شمار میرود، اما یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌هاي گردشگری در این شهر «تونل برفی ازنا» هست که در دامنه اشترانکوه قرار گرفته هست.

برای سفر به این منطقه باید به ۲۰۰کیلومتری ازنا بروید. با دقت به فاصله و زیبایی این منطقه بهتر هست زمانی ۱ روزه را برای سفر به این تونل اختصاص دهید.

 

برای سفر به تونل برفی باید اهل کوهنوردی بوده و خود را برای پیمودن دامنه‌هاي اشترانکو آماده کنید. در طول مسیر از رودهایی گذر می کنید که حاصل برف‌هاي آب شده هست. فصل بهار با دقت به سرسبز بودن دامنه‌ها و جاری شدن آب از کوه یکی از فصل‌هاي مناسب برای سفر به این منطقه هست.

 

پس از پیمودن بخشی از دامنه باید به سمت دره «ازنادره» بروید و دره را به سمت ارتفاعات پیموده تا به تونل برفی برسید.

 

این قسمت از سفر شامل کوهنوردی مهیج در هوای مفید بهاری می شود. دیدنی هست بدانی صخره‌هاي موجود در طول مسیر به اندازه‌اي بلند میباشند که تا نزدیکی ظهر شما با نور آفتاب روبه‌رو نمیشوید. شیب این دره تند هست در نتیجه باید از کفش مناسب بهرهگیری کنید.

 

از دیگر زیبایی‌هایي که در طول این سفر با آن همراه میشوید، مشاهده جانورانی همچون بز و میش هست. این زیبایی‌ها باعث میشود شما در طول مسیر احساس خستگی نکنید.

 

پس از کوه‌پیمایی ۲ساعته توده‌هاي عظیمی از برف قابل رویت میشود. کمی بالا‌تر و در میانه رشته کوه اشترانکو ه یخچالی چند هزار ساله در انتظار شماست. یخچالی که رودخانه‌اي بزرگ از کنار آن می‌گذرد.

 

زمانی که به این تونل میرسید با منظره زیبایی مواجه می شوید که شاید مثل آن را در هیچ کجا ندیده باشید. تونلی از برف که ۸۰۰متر طول دارد. رفتن به داخل تونل کمی سخت هست زیرا هوای داخل آن بسیار سرد بوده و رودخانه‌اي در داخل آن در جریان هست. اما بهتر هست به بالای تونل بروید تا با سرسره بازی برروی برف‌ها هیجان سفر خود را چند برابر کنید.

 
عکس های دیدنی از تونل برفی در لرستان

عکس هایی از تونل زیبا استان لرستان

عکس های دیدنی از تونل برفی در لرستان
 
عکس های دیدنی از تونل برفی در لرستان

تصاویری از تونل زیبا استان لرستان

جدیدترین مطالب سایت