جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

همه وقت جاهای زیبایی هستند در ایران که زیبایی و تفریحات خاص خودش را دارد در ادامه با جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید و سایت تالاب را دنبال کنید.

 

تفریحات لوکس را میتوان در ایران نیز انجام داد،البته بدون در نظر گرفتن هزینه میتوان به همین ها هم دلخوش کرد. حتما اگر پولدار شدید به مناطق زیر نیز سفر کنید. خیلی ها می گویند لاکچری یک مفهوم بی در و پیکری است. خیلی ها هم برای لاکچری حد و مرزهایی قائل هستند، اما همه این دو طیف روی سه ضلع اصلی لاکچری توافق دارند؛ گران ترین، باکیفیت ترین و کمیاب ترین.

 

در دنیا لاکچری، تبصره های فرهنگی و بومی اصل مهمی است، آن چیزی که در ایتالیا یا در خیابان های شانزه لیزه یک مفهوم لاکچری به حساب می آید شاید در نیویورک لاکچری نباشد. حتی احتمال دارد برخی مفاهیم لاکچری در برخی کشورها و اقلیم ها امکانش وجود نداشته باشد.

 

حالا سال هاست که شبکه های مجازی به کمک این مفهوم آمده و لاکچری بازهای دنیا را روی مفاهیم خاصی متحد کرده است. سبک پوشش خاص، سبک سفرها، تعطیلات و تفریحات خاص، خانه و امکانات خاص، مهمانی ها و دورهمی ها، فضاهای کاری و اداری و… همه آن مصادیقی است که یک زندگی لاکچری را رقم میزند.

 

روی دیگر لاکچری دارای مفهومی و پایگاهی اجتماعی است. به ویژه در جوامع طبقات زده که افراد براساس دارایی، میزان ثروت و بهره بردن از امکانات ارزش گذاری می شوند. با این حال و خوب یا بد، مفاهیم لاکچری به عنوان یک خرده فرهنگی ارزشی وارد جامعه ایران شده و به گزارش پارس ناز در پله ای بالاتر از رفاه، تمول و زندگی مرفه قرار میگیرد.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

یکی از مصادیق زندگی لاکچری، تفریحات لاکچری است که سفر را نمی توان از آن جدا دید.سفرهای لاکچری مصادیق بسیار زیادی در زبان جهانی لاکچری دارد. زن و مردی که به تنهایی با چمدان های شخصی از هواپیما خارج می شوند تا عکس هایی از آفتاب گرفتن در سواحلی بکر با چشم اندازی از غروب، یا شناگاه های خصوصی و هتل هایی با تراس هایی رو به دریا،

 

قایق هایی که به دل دریا میزنند و سرنشینان آن با امنیت تن به آب میزنند و میزهایی که بر عرشه های خلوت و شخصی، غذاها و نوشیدنی های کمیابی را سرو میکنند.این عکس های، روشن ترین مصادیق سفرهای لاکچری است. در ایران هنوز هم لاکچری بازها به مفهوم جامع و مانعی از تفریحات لاکچری دست نیافته اند.

 

چرا که سفرهای لاکچری در ایران آنقدر که باید همه مصادیق این سفرها را شامل نمیشود و هم اینکه سه ضلع اصلی لاکچری یعنی گران ترین، باکیفیت ترین و کمیاب ترین را همزمان همراه با خود ندارند.

 

نکته دیگر، خدمات لاکچری است. در ایران خدمات لاکچری همواره با مفاهیم طبقاتی تحلیل میشود و ریسک سرمایه گذاری در این حوزه را بالا می‌برد. به همین دلیل چندان سفرهای لاکچری در ایران یا با امکانات شخصی فرد انجام می شود یا شامل مجموعه خدمات لاکچری نمی شود.

 

مثلا شما می خواهید با یک سفر لاکچری به اصفهان سفر کنید. اول اینکه شرکت های هواپیمایی خدمات لاکچری را برای شما ندارند. در حوزه خدمات غذایی، گزینش های خیلی زیادی برای شما روی میز نیست و تفریحات در سفر در بسیاری از موارد شامل تفریحاتی میشود که برای عموم نیز قابل دسترس است.

 

به گزارش تالاب همین باعث میشود تفریحات لاکچری به سمت خدماتی برود که یا خیلی گران است و به همین دلیل مخاطبان زیادی ندارد یا به سمت تفریحاتی با امکانات شخصی افراد بود.با این تفاصیل میتوان سه گروه تفریحات و سفرهای لاکچری را در ایران از هم تفکیک کرد؛ سفرهای لاکچری با امکانات شخصی، پکیج های کمیاب سفرها و گروه سوم سفرهایی با امکانات اقامتی به نسبت لاکچری.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

نکته مهم دیگر این است که طی سال های اخیر، تبصره کمیاب ترین نیز بیشتر به مفاهیم سفرهای لاکچری اضافه شده و این اتفاق باعث شده تفریحاتی مانند آفرود، سافاری یا رفتینگ که در کشورهای دیگر تفریحات و سفرهای لاکچری محسوب نمیشود، در ایران نسبتا لاکچری به شمار آید.

 

با این حال آن چه در ادامه معرفی میشود بخش هایی از سفرهای لاکچری در ایران است. شاید این گزینه ها برای خیلی از کسانی که آن ها را می خوانند لاکچری به حساب نیاید، اما یا شامل دو مورد از اصل های لاکچری یا تنها یک مورد از اصل های گران ترین، کمیاب ترین و باکیفیت ترین می شود.

 

کیش؛ بهشت لاکچری بازها

سفرهای لاکچری تا حد زیادی با تفریحات دریایی و ساحلی گره خورده است. وقتی واژه «سفر لاکچری» را در گوگل سرچ کنید، بیشترین گزینش ها و تصاویری که در جست و جوی گوگلی به دست می آید، عکس هایی از سفرهای ساحلی است. در کشورهایی که امکانات این سفرهای لاکچری و ساحلی را دارند همه چیز به صورت یک مجموعه خدمات به گردشگر ارائه میشود. در ایران تفریحات ساحلی بیشتر در شمال ایران و برخی شهرهای جنوب ایران است.

 

جزیره کیش از جمله جزایری است که زیرساخت آن برای تفریحات ساحلی ایجاد شد اما به واسطه برخی تبصره های فرهنگی، شکل خاصی از یک سفر لاکچری را ارائه میدهد. اقامت های لاکچری در هتل های 5 ستاره کیش بیشتر رقم می خرود. لاکچری ترین اقامت در هتل ترنج است. این هتل به عنوان اولین هتل دریایی کشور امسال افتتاح شد و می توان آن را یکی از لاکچری ترین اقامتگاه های ایران خواند.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

در هتل دریایی، سوییت هایی رو به دریا شبی یک میلیون و 500 هزار تومان آب میخورد و مزیت آن این است که درِ تراس رو به دریا باز میشود و هر سوییت رویال چشم اندازی اختصاصی برای مشتریان این هتل وجود دارد. سرویس روزانه به مراکز خرید، مینی بار رایگان، دوچرخه سواری رایگان و سالن بدنسازی از دیگر خدمات این هتل است.

 

اما آنچه کیش را به یک مقصد لاکچری تبدیل می کند، تنها هتل های پرستاره این جزیره نیست. در اصل بخش دیگری از اقامت های لاکچری در کیش مربوط به شهرک های ساحلی و برخی برج های ساحلی این جزیره است. شهرک ساحلی دامون، برج ساحلی شهر آفتاب و برخی ویلاهای ساحلی از جمله مقاصد لاکچری کیش است.

 

خیلی ها معتقدند کیش رستوران هایی در حد و اندازه های لاکچری ندارد، تفریحات دریایی در این شهر بیش از اندازه عمومی است و خدماتی چون سافاری نیز امکانی در این شهر ندارند. به غیر از اینکه در کیش شما می‌توانید یک خودروی موستانگ 2015 را شبی 300 تا 400 هزار تومان اجاره و در جاده های کمربندی دور کیش، درو موتور این خودرو را تجربه کنید.

 

شمال و شهرک های نسبتا لاکچری

سفر به شمال یکی از تفریحات غالب قشر متوسط در ایران است. آنهایی که یا ویلایی دارند یا ویلایی اجاره میکنند و با جوجه کباب کردن و لب دریا رفتن، آخر هفته خود را بسازند. اما تفریحات در شمال به همین جا ختم نمیشود. اگر بخواهید به شمال کشور، سفری لاکچری داشته باشید، باید امکانات شخصی ای برای این سفر داشته باشید.

 

برای مثال در شهرک خانه دریا در محودآباد امکاناتی داشته باشید، در امیردشت مرزن آباد، در ویلاهای لوکس متل قو یا ویلاهای نمک آبرود.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

سفر لاکچری به شمال در اصل در ویلاهایی لوکس رقم می خورد. همین اتفاق باعث میشود سفر لاکچری به شمال با امکانات شخصی رخ دهد. البته هتل هایی مانند نارنجستان، هتل هایت و هتل لیلیوم خدمات مناسبی ارایه می دهند.

 

سافاری در کویر با هتل های بی ستاره

برای شما شاید پیش آمده که در یکی از جاده های کویری با حرکت زنجیره ای خوردهای شاسی بلندی مواجه شوید و سرنشینان آن وجنات و سکنات یک کویرگرد را داشته باشند. آن گروه به طور حتم خود را به یکی از هتل های بی ستاره در کویر می‌رساند و علاوه بر اقامت چند شبه در آنجا رفت و آمد زیادی با خودروهای شاسی بلند خود روی تپه های شنی دارند.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

این سفرها با تبصره کمیاب ترین مفهوم لاکچری، حالا جزیی از این سفرها شده اند این سفرها در قالب تورهای گردشگری کویرگردی برای 4 روز حدود یک میلیون تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد. این هزینه شامل سفر با خودروهای شاسی بلند از تهران، تامین تممی اقلام غذایی در طول سفر، اقامت در سوییت های نسبتا با امکانات در کویر، رصد اختصاصی ستارگان و سافاری در تپه های شنی در کویر است.

 

البته گروه زیادی از لاکچری بازها این سفر را در دایره لاکچری حساب نمی کنند، اما تبصره کمیاب ترین باعث میشود این سفرها هم در دایره سفرهای لاکچری قرار گیرد. به ویژه آنکه برای این سفرها عموما هزینه های جانبی زیادی از سوی مخاطبان آن هزینه میشود و گجت های مخصوص این سفرها از جمله آنهاست.

 

آن دسته از کسانی که این سفرها را لاکچری نمی دانند، بدنیست نگاهی به عکس های این سفرها در شبکه های مجازی بیندازند. آنجایی که سلفی ها از خودروهای لکسوس و تویوتا لندکروز گرفته میشود و افراد با خودروهایی که در آن سوارند، تصویری از محوشدن در افق کویر می گذارند.

 

هتل های پرستاره در شهرهای کویر مرکزی ایران

اصفهان و یزد، با استانداردهای جهانی لاکچری، گزینه های مهمی برای سفر لاکچری نیستند، اما در ایران با امکان محدود سفر لاکچری، می توان اقامت در هتل عباسی اصفهان و هتل صفاییه، داد و ملک التجار یزد را از گزینش های سفر نسبتا لاکچری ندانست. در هتل عباسی اصفهان باید برای اقامت در سوییت های با امکانات صفوی و قاجاری شبی حدود 2 تا دو و نیم میلیون تومان هزینه کیند.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

طراحی این سوییت ها کاملا براساس مدل معماری در دوره صفوی و قاجاری است و اقامت در این سوییت ها امکاناتی هم اندازه شاهزاده های قاجاری و صفوی را فراهم می کند.

 

تبریز و لاکچری بازهای بومی

تبریز اصولا شهری است که در مقایسه با اصفهان و شیراز از امکانات بسیار بالاتری برای خدمات لاکچری برخوردار است. دلیل این مسئله، روحیه لاکچری است که در برخی نقاط شهر به چشم میخورد. وجود هتل های پرستاره در این شهر، خدمات لاکچری نسبتا بیشتر در تبریز و امکانات اسکی در فصل زمستان و هتل صخره ای روستای کندوان باعث شده این شهر به یکی از گزینش های سفر لاکچری تبدیل شود.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

علاوه بر این، تبریز پاساژها و مراکز خریدی دارد که در مقایسه با شیراز و اصفهان میتواند مقصد بهتری برای سفرهایی با این اهداف باشد. آن چیزی که میتواند تبریز را در تفریحات لاکچری در کنار تهران قرار دهد و از باقی شهرهای ایران مجزا کند، اسکی است. اسکی در تبریز میتواند گزینش مناسبی برای تفریحات لاکچری باشد

 

اسکی بازها به دلیل پیست اخیر این شهر و قیمت مناسب تر در مقایسه با تهران استقبال خوبی از این پیست میکنند. این پیست که از امکاناتی همچون 2 دستگاه بالابر، هتل ویلایی و اماکن ورزشی بین راهی «شانلی» برخوردار است می تواند شش ماه از سال را میزبان دوستداران برف و اسکی باشد. عمق برف های پودری این پیست گاهی تا چهار متر میرسد. با این حال، این پیست بهمن گیر نیست و برای انجام هرگونه ورزش زمستانی فضای مناسبی دارد.

 

مشهد را هم می توان لاکچری سفر کرد

مشهد درواقع یکی از پر امکانات ترین شهرهای ایران در زیرساخت های گردشگری است. برای آن که می خواهد لاکچری به این شهر سفر کند، هم پروازهای منظمی وجود دارد و هم هتل های مناسبی و هم خدمات مناسبی. درواقع بهترین پروازهای داخلی در ایران در مشهد به زمین می‌نشیند. هتل هایی نیز در این شهر است که امکانات لاکچری مناسبی را به مشتریان میدهد. مانند سوییت های رویال دوبلکس هتل مجلل درویشی یا سوییت های هتل مدینه الرضا.

جاهای تفریحی و گردشگری ایران را بیشتر بشناسید

علاوه بر این در مشهد امکانات و خدمات لاکچری بیش از سایر شهرها وجود دارد. مراکز خرید خاص و رستوران های خاص میتواند برای برخی مخاطبان لاکچری جذابیت داشته باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت