عید سال دیگه به کدام استان می‌روید؟

عید سال دیگه به کدام استان می‌روید؟

عید و تعطیلات نوروزی بهترین موقعیت است که به گشت‌وگذار بپردازیم. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به دیدن بزرگ‌ترهای خود بروند و تمام ایام نوروز را با آن ها سپری کنند. برخی دیگر علاقه‌مند به مسافرت‌های خارجی هستند و خود را با این سبک تفریحات سرگرم می‌کنند.

 

درنهایت می‌رسیم به قشر زیادی از افراد که همیشه ایران‌گردی از اولویت‌های اصلی تعطیلات آن ها بوده و هست. از همین رو در ادامه قرار است به‌صورت مختصر به معرفی مکان‌های دیدنی سه شهر مشهد، کیش و تبریز بپردازیم تا در صورت نیاز از آن بهره بگیرید. با ما همراه باشید اگر قرار است امسال تجربه متفاوتی را از سفر خود کسب کنید.

 

استان‌های دیدنی ایران را بشناسیم

برای مسافرت و ایران‌گردی هر نقطه‌ای از کشورمان در فصل بهار زیبا است اما ما به‌صورت مختصر قصد داریم پرترددترین شهرهای گردشگری را به شما عزیزان معرفی کنیم ما را همراهی کنید.

 

آشنایی با مکان‌های دیدنی مشهد

تجربه خرید از بازار رضا را قطعاً همه شما داشته‌اید پس توصیه می‌شود به پاساژ های لوکسی که به‌تازگی در حومه این بازار افتتاح‌شده است هم سری بزنید. مرکز خرید الماس شرق، مرکز خرید آرمیتاژ، مجتمع تجاری وصال و مرکز خرید پروما مشهد بخشی از این مکان‌های دیدنی و تفریحی به شمار می‌آید. خرید زعفران، نبات و تسبیح‌های رنگارنگ یادگاری بدون شک لحظات خوشی را برای شما خواهد ساخت.

 

اگر به موزه رفتن هم علاقه‌مند هستید موزه‌های بسیاری در سطح شهر برای تماشای شما مهیا شده است که می‌توانید از آن لذت ببرید. موزه بزرگ خراسان، موزه آستان قدس رضوی، موزه مرکزی، موزه فرش، موزه قرآن و حمام مهدی قلی بیگ شمارا ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد.

 

مکان‌های زیارتی مشهد بعد از حرم امام رضا مسجد گور شاهد مشهد است که بافاصله کمی از حرم واقع‌شده است. این مسجد یادگاری است از دوره تیموریان که کاشی‌کاری‌های زیبای ایوان آن همچنان تماشایی است. همچنین شما می‌توانید به تماشای گنبد هشت‌ضلعی که بانام گنبد سبز مشهور است و مربوط به سال ۹۰۴ قمری می‌شود و از دوره صفویه به یادگار مانده است هم سری بزنید.

عید سال دیگه به کدام استان می‌روید؟

قدری از مشهد فاصله بگیرید تا باغ‌های میوه، چشمه‌های طبیعی و آبشارهای بسیار متفاوتی را شاهد باشید. باغ گیاه‌شناسی، شاندیز، کلات نادی، گنبد هارونیه، جنگل جیغ و برج رادکان چناران هم بخشی دیگر از تماشای های شهر مشهد برای شما است.

 

گردشگری در کیش را با ما تجربه کنید

به شما پیشنهاد می‌کنیم به دره پرتغالی که در کیش بروید جایی که پرتغالی‌ها زمانی در آن سکونت داشتند و همه‌ساله توریست‌های بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

 

دنیای زیرزمینی ۲۰۰۰ ساله پیشنهاد دیگر ما به شما است مکانی که بخشی از گنجینه‌های تاریخی این شهر را در دل خود جای‌داده است. پایاب از دو بخش پای و آب تشکیل‌شده است. بعد از بازسازی و مرمت امروزه برای گردشگران به قطب مهمی در حوزه گردشگری در کیش تبدیل‌شده است.

 

قلعه جنی کیش برای کسانی که به‌قصد ماجراجویی سفر می‌کنند انتخاب ایده الی است. شاید در نگاه اول تنها یک بنای تاریخی قدیمی باشد اما وقتی پای صحبت محلی‌ها می‌نشینید داستان به‌طور کل عوض می‌شود. به این خاطر که شواهد نشان از وجود جن در این قلعه ترسناک دارد.

 

موزه خلیج‌فارس هم یکی از ارزشمندترین مکان‌های دیدنی کیش به شمار می‌آید. در این مکان شما می‌توانید شاهد تنوع آثار هنری و صنایع‌دستی خارجی و داخلی باشید.

 

کشتی یونانی و غصه‌های عاشقانه آن را حتماً شنیده‌اید. ازآنجایی‌که این کشتی حال خوبی ندارد و احتمال داده می‌شود که در آینده نه‌چندان دور به‌طور کامل به زیرآب برود. به شما توصیه می‌کنیم حتماً عکس‌های یادگاری خود را پیش‌ازاین اتفاق با این کشتی تاریخی و قدیمی به ثبت برسانید.

 

آکواریوم کیش برای کسانی که طرفدار گونه‌های دریایی هستند بهترین موقعیت برای بازدید به شمار می‌آید. از مهم‌ترین قسمت‌ آکواریوم کیش، بخش دیرینه‌شناسی به‌منظور نمایش آبزیان تاکسیدرمی است که توصیه می‌شود حتماً به آن سری بزنید.

 

آیا تابه‌حال به تبریز سفرکرده‌اید؟

موزه آذربایجان تبریز را به کسانی که به‌قصد بازدید از مکان‌های تاریخی به این شهر سفرکرده‌اند توصیه می‌کنیم. در این موزه شما می‌توانید آثار و بنای تاریخی بسیار قدیمی را شاهد باشید. آثار موجود در این موزه مربوط به دوران پیش از اسلام و دوران اسلامی است. اشیای عتیقه آن ۲۳۰۰ قطعه است که برای دوست داران به تاریخ به نمایش گذاشته‌شده است.

 

مسجد کبود از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری در تبریز به شمار می‌آید. بخش زیادی از این مسجد از بین رفته است اما همچنان توریست‌های بسیاری برای تماشای آن مراجعه می‌کنند. این مسجد از دوران تاریخی قرون نهم هجری قمری به یادگار ماند است. این بنا به دستور سلطان جهانشاه، فرمانروای مقتدر قراقویونلوها ساخته‌شده است.

عید سال دیگه به کدام استان می‌روید؟

مقبره الشعرا یادبودی از شاعران و ادبیان بزرگی چون اسدی طوسی، خاقانی شروانی و شهریار است. مقبره الشعرا از ۸۰۰ سال پیش محل دفن بیش از ۴۰۰ شاعر، ادیب، عارف و رجال نامی است. پس اگر قدری اهل شعر و شاعری باشید این مکان برای شما جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

 

بازار تبریز که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است برای تماشا یکی از زنده‌ترین بازارهای تاریخی محسوب می‌شود. این بازار از ۵, ۵۰۰ حجره، ۲۰ راسته، ۲۵ تیمچه و ۳۵ سرا، مدرسه، حمام، مسجد و کاروان‌سرا تشکیل‌شده است.

 

کلام آخر پیرامون عید نوروز و ایران‌گردی

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید هر استان زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد. برخی تمایل به مسافرت‌های توریستی زیارتی دارند که مشهد انتخاب ایده الی برای آن ها خواهد بود. عده‌ای رفتن کنار دریا در لیست اولویت‌های آن ها است که کیش علاوه بر تفریحات مفرح یک پاساژ گردی ویژه را نیز برای شما رقم می‌زند. درنهایت هم می‌توانیم به سفر در طول تاریخ و بازدید از مکان‌های دیدنی و تاریخی تبریز اشاره داشته باشیم که بهترین‌ها را برای شما به تصویر می‌کشد. امیداست مطالب ارائه‌شده توانسته باشد راه جدیدی را برای سفرهای نوروزی در پیش روی شما بازکرده باشد.

جدیدترین مطالب سایت