چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

هوا گرم اسـت و تابستان آمده اسـت. مدارس و دانشگاهها بسته شده اند و بـه جای آن ها استخرها باز هستند. تعداد زیادی از مردم تابستان را دوست دارند اما در نهایت همه ی همان کارهای قدیمی را انجام میدهند. چرا این تابستان را کمی متفاوت نکنید؟ دراین پست از مجله تفریحی تالاب چند کار عالی معرفی کرده ایم کـه حتما باید قبل از بـه اتمام رسیدن تابستان امسال انجام دهید!

 

15 کاری که باید انجام دهید تا بهترین تابستان را داشته باشید

فصل تابستان اینجاست. در نهایت، میتوانیم ساعت‌ها را در فضای باز بگذرانیم. از طلوع خورشید تا غروب خورشید، ما آرزو داریم کـه در هوای تازه باشیم و از آفتاب و گرمای ارزشمند لذت ببریم. اکنون کـه تابستان فرا رسیده اسـت، بیایید مطمئن شویم کـه از این فصل بیشترین استفاده را می کنیم.

 

عده اي از افراد احساس میکنند کـه برای استفاده حداکثری از تابستان باید کارهای عجیب‌وغریب انجام دهند، با این حال من چند کار رابا شـما در بین می گذارم کـه می توانید با انجام کارهای ساده روزمره بهترین استفاده را از تابستان امسال ببرید.

 

1. طلوع خورشید را تماشا کنید

یکی از شگفت انگیزترین راه ها برای شروع روز، تماشای طلوع خورشید اسـت. بله، خورشید زود طلوع میکند و ممکن اسـت وادار شوید برای دیدن این نمایش دیدنی طبیعت بـه موقع برسید.

 

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

زمان طلوع خورشید در منطقه خودرا بررسی کنید. یک قهوه «یا نوشیدنی صبحگاهی مورد علاقه خود» بخورید. دوربین یا تلفن هوشمند خودرا بردارید. برای تجربه یک نمایش هنری باشکوه در آسمان آماده باشید. دلیل این کـه من این را پیشنهاد می کنم این اسـت کـه چیزی بسیار باورنکردنی در دیدن زیبایی آسمان صبح کـه با طلوع خورشید نقاشی شده اسـت وجوددارد.

 

این بـه شـما فرصتی می‌دهد تا ببینید دنیای ما چقدر بزرگ اسـت. وسعت آسمان، آفتاب صبحگاهی کـه از افق می نگیرد، و رژه رنگی کـه بـه نمایش گذاشته شده شگفت انگیز اسـت.اگر برای تماشای طلوع خورشید آمادگی بیشتری داشته باشید، روز شـما با یک یادداشت افسانه اي آغاز می شود.

 

بیشتر بخوانید: عکس پروفایل تابستان | متن و عکس درباره زیبایی های تابستان

 

2. در شهر خود توریست باشید

بیایید با ان روبه‌رو شویم، ما هرروز با چشمانی نیمه بسته بـه محیط اطراف خود می نگریم. تابستان امسال، من شـما را تشویق می کنم کـه چشم یک گردشگر را بگیرید و بـه شهر خود و شهر های اطرافتان نگاهی تازه کنید.

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

در مورد انچه ممکن اسـت دراین منطقه موجود باشد کمی تحقیق کنید. آیا بارها و بارها از یک مکان خاص رانندگی کرده‌اید و فکر می‌کنید واقعاً باید ان را بررسی کنم؟ یک راه برای تبدیل شدن بـه یک توریست در منطقه خود این اسـت وانمود کنید کـه مهمانانی دارید کـه می‌آیند و باید راهنمای تور انها باشید.

 

همه ی سایت‌ها و کارهای جالبی را کـه در منطقه خود میتوانید انجام دهید پیدا کنید. یک برنامه سفر برای بازدید وانمودی تهیه کنید.حالا برو بیرون و از شهرت لذت ببر. هنگام سفر بـه قلمرو آشنا، خاطرات جدیدی بسازید.

 

3. بادبادک را به پرواز درآورید

آیا تا بـه حال دیده اید کـه وقتی کودک بادبادکی در هوا در حال پرواز اسـت چه هیجانی را در چهره کودک مشاهده کرده‌اید؟ یاد بگیرید از لذتی کـه از سرگرمی ساده ناشی می شود لذت ببرید.

 

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

 

هر بار کـه بادبادکم را در آسمان می گذارم، احساس آزادی بر من غلبه می کند. از لحظه‌اي کـه نسیم را میگیرم و ان را بالاتر و بالاتر بـه آسمان رها میکنم تا زمانی کـه ان را دوباره بـه داخل برگردانم، رها کردنی کودکانه دارم. بـه نظر میرسد هر زمان کـه بادبادکم را بـه پرواز درآورم، تنش هاي‌ من از بین می‌رود. زمانی کـه بـه بالا خیره می‌شوم زمان می‌ایستد. احساس می کنم از دغدغه هاي‌ روزانه رهایی یافته ام.

 

می‌دانم کـه دیوانه کننده بـه نظر میرسد و بـه سختی میتوان ان رابا کلمات بیان کرد کـه دقیقاً چه احساسی بـه من می‌دهد، اما شـما را تشویق می کنم کـه یک بادبادک بردارید، «لازم نیست کـه گرانقیمت باشد»؛ مکان مناسبی برای پرواز ان پیدا کنید، و برای مدتی خودرا در باد آزاد کنید. از احساس شادابی کـه از یک فعالیت بی انتها بـه دست می آورید لذت ببرید.

 

4. یک قلعه شنی بسازید

وقتی میتوانم کنار ساحل بنشینم، حس جادویی در درونم وجوددارد. احساس نسیم دریا، شنیدن صداهای برخورد امواج، و دیدن بی‌حجمی اقیانوس آرامم میکند کـه هیچ چیز دیگری نمی تواند.

 

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

جنبه دیگر زندگی ساحلی این اسـت کـه مانند یک کودک بی خیال باشید. ساختن یک قلعه شنی کاری دلهره آور ودر عین حال بسیار لذت بخش اسـت. کشیدن سطل هاي‌ شن و ماسه و آب برای ساختن قلعه، یک سرگرمی ساده اسـت. لذت تماشای زنده شدن قلعه شـما قیمتی ندارد.

 

من فکر می‌کردم این فقط کاری اسـت کـه بچه ها باید انجام دهند. تا یک روز کـه من بـه ان ملحق شدم. در دنیای امروزی کـه باعث میشود بیشتر روزها «مشغول» باشیم، ساختن قلعه شنی یکی از چیزهای ساده‌اي اسـت کـه میتواند بسیار لذت‌بخش باشد. بـه پیش بروید و ان را امتحان کنید!

 

بیشتر بخوانید: خوراکی های خنک برای تابستان

 

5. برای پیاده روی در طبیعت بروید

گذراندن وقت برای قدم زدن در بین طبیعت یک تجربه رضایت بخش برای روح شـما اسـت.

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

اگر می خواهید بهترین استفاده را از تابستان ببرید، پیاده روی در طبیعت را بـه برنامه خود اضافه کنید. نه تنها ورزش فوق العاده اي خواهید داشت، بلکه در محاصره زیبایی هاي‌ باورنکردنی طبیعت نیز قرار خواهید گرفت. زمانی کـه راه می‌روید، زمانی را برای توجه بـه لحظه اختصاص دهید. در زیبایی خام همه ی چیزهایی کـه شـما را احاطه کرده اسـت غرق شوید.

 

6. باغچه ای درست کنید

شکوه باغبانی؛ دستها در خاک، سر در آفتاب، قلب با طبیعت. پرورش یک باغچه نه تنها بـه بدن، بلکه بـه روح نیز غذا می‌دهد.

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

تصور کنید نخستین لقمه خودرا بـه سبزی اي کـه بـه تازگی در باغچه یا گلدون خود پرورش داده اید! آب میوه هاي‌ خوشمزه و طعم هاي‌ آبدار وصف ناپذیر اسـت. این محصول زحمات شماست. در بیشتر چیزها، بهترین بخش محصول نهایی اسـت، اما در باغبانی در تمام طول فرآیند لذت وجوددارد. از کاشت بذر تا دیدن شکوفه جوانه ها و سپس طعم شکوه طراوت. شـما وادار نیستید سبزیجات بکارید، بـه جای ان می توانید گیاهان یا گل بکارید.

 

7. به کمپینگ بروید

کمپینگ روح را تازه می کند. کیفیت زندگی زمانی اضافه میشود کـه از زندگی روزمره برای ساده‌تر کردن زندگی و استراحت در طبیعت زمان صرف کنیم. در دنیای امروزی ما با سرعت کامل زندگی می کنیم کـه از فعالیت هاي‌ دیوانه کننده و مملو از وسایل الکترونیکی برخوردار اسـت. آخرین باری کـه برق را قطع کردید و زمانی رابا خانواده خود در ارتباط با طبیعت گذراندید، چه زمانی اسـت؟

 

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

در خلوت طبیعت می توانید ذهن خودرا پاک کنید. کمپینگ سادگی زندگی و تمام زیبایی هاي‌ اطراف ما را بـه نمایش می‌گذارد کـه اغلب انها را بدیهی میدانیم. بیدار شدن با نور صبح با صدای پرندگان و دیگر حیات وحش، روز رابا سرعتی آرام آغاز می کند. گذراندن ساعت‌ها در خارج از منزل با کسانی کـه دوستشان دارید، خاطرات زندگی را برای شـما بـه ارمغان می‌آورد.

 

8. به یک رویداد ورزشی بروید

مرا بـه بازی با توپ ببر! مرا بـه میان جمعیت ببر! هر زمان کـه بـه یک رویداد خاص بروید، روابط خانوادگی تقویت می شود. خاطراتی ساخته می‌شوند کـه تا آخر عمر باقی می‌مانند.

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

اگر بـه رویداد های ورزشی بزرگ بروید ممکن اسـت گران تمام شود، با این حال، تیم هاي‌ محلی زیادی وجود دارند کـه در تابستان بازی می کنند. در اطراف جست‌وجو کنید و یک یا دو بازی را پیدا کنید کـه بتوانید با خانواده خود بـه آنجا بروید. پیست اتومبیل در فضای باز، تنیس، والیبال و فوتبال تنها عده اي از رویداد های ورزشی موجود در فضای باز هستند.

 

9. وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید

بهترین راه برای استفاده حداکثری از این تابستان صرفاً صرف وقت با کیفیت با خانواده و دوستانتان اسـت. تابستان زمان فوق‌العاده‌اي برای «ساختن خاطراتی» اسـت کـه تا آخر عمر باقی بماند. در طول تابستان، روزها طولانی تر می‌شوند. بـه ما اجازه میدهد زمان بیشتری برای بیرون از منزل باشیم.

 

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

مطمئن شوید کـه زمان‌هایي رابا آنهایی کـه می خواهید با انها باشید، برنامه‌ریزی کنید. اغلب اوقات، ما میگوییم کـه میخواهیم با کسی “فلان کار” را انجام دهیم و قبل از این کـه متوجه شویم روزها بدون این کـه حتی دور هم جمع شویم، آمده اند و رفته اند.

 

در طول تابستان قرارهای خانوادگی بگذارید. یک روز خاص از هفته را اختصاص دهید کـه با انها ملاقات میکنید و وقت خودرا صرف انجام یک کار خاص کنید. باهم بـه پیاده روی عصرانه بروید، یا یک شب فیلم ببینید. اگر این رویدادها را برنامه ریزی کنید، مطمئن خواهید بود کـه می توانید اوقات خاصی رابا هم بگذرانید.

 

10. عکس بگیرید

“هر عکسی کـه می‌گیرید چیزی در مورد یک لحظه از زمان را نشان می‌دهد – یک برش کوتاه از زمانی کـه کجا بودید، با چه کسی بودید و چه می‌کردید.”

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

همیشه خوب اسـت کـه لحظات خاصی را کـه هرروز می سازیم بـه یاد بیاوریم. چه بهتر کـه بتوانیم ان خاطره را دریک عکس داشته باشیم! ساعت هاي‌ زیادی فقط با نگاه کردن بـه تصاویری کـه گرفته ایم گذشته اسـت. زمانی را بـه یاد بیاور… آه من این روز و مکان را بـه یاد می‌آورم… وقتی نشسته‌ایم و با عبارات خنده‌دار، مدل‌هاي‌ موی قدیمی، عینک‌هاي‌ نامرتب و خیلی چیزهای دیگر میخندیم، فضا را پر می کند. تابستان زمان عالی برای عکس گرفتن اسـت! اکنون با گوشی هاي‌ هوشمند، لبخند زدن، ضربه زدن و کلیک کردن بسیار راحت تر از همیشه اسـت!

 

11. نگاه کردن به ستاره ها

دراز کشیدن روی یک پتو زیر آسمان پرستاره نه تنها عاشقانه اسـت، بلکه بسیار آرامش بخش اسـت. شب هاي‌ گرم تابستان این فرصت را بـه ما میدهد.

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

اگر در شهر یا اطراف ان زندگی می‌کنید، ممکن اسـت بخواهید مکانی را پیدا کنید کـه آسمان تاریک تری را برای دید بهتر ارائه دهد. یک نکته عالی دیگر: برنامه اي را در تلفن خود دانلود کنید کـه دقیقاً بـه شـما بگوید چه چیزی را مشاهده میکنید. برنامه هاي‌ مختلفی برای انتخاب شـما وجوددارد. واقعاً جالب اسـت کـه واقعاً شروع بـه یادگیری صور فلکی و مکان آن ها در آسمان شب کنید. از وسعت آسمانها لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: لباس هایی که هم در تابستان و هم در پاییز مناسب است

 

12. یک مهمانی در فضای باز برگزار کنید

 من پیشنهاد می کنم یک مهمانی لباس تابستانی در فضای باز برگزار کنید. گروهی از خانواده و دوستان خود  در فضای باز بگیرید ودر کنار پوشیدن لباس هاي‌ خاص و تابستانه، میتوانید از هوای تازه و بازی‌ها و برخی غذا هاي با مضمون مهمانی نیز لذت ببرید.

13. تا آنجا که ممکن است سفر کنید

“دنیا یک کتاب اسـت و کسانی کـه سفر نمی‌کنند فقط یک صفحه می‌خوانند.”  من می‌دانم کـه بـه محض ذکر کلمه “سفر”؛ تعداد زیادی از ما ایده هایي از مکان هاي‌ عجیب‌وغریب دوردست داریم. در حالی کـه دیدن ان مکان ها فوق العاده اسـت، اما گاهی اوقات با برنامه ها یا بودجه ما نمی گنجد.

 

چگونه از تابستان خود به بهترین شکل استفاده کنیم

بدیهی اسـت کـه سفر بـه زمان، هزینه و برنامه ریزی بیشتری نسبت بـه سایر فعالیت ها نیاز دارد. من متوجه شده ام کـه سفرهایی وجوددارد کـه می توانید با کمی تحقیق پیدا کنید، کـه هزینه زیادی ندارند. من سفر را نوعی سرمایه گذاری میدانم. سفر یک آموزش اسـت.

 

هرچه مکان هاي‌ بیشتری بتوانید بازدید کنید، دانش بیشتری از جهان کسب می‌کنید.مهم نیست کجا می‌روید، یک تجربه یادگیری در انتظار شماست. کشش ذهن ما از طریق سفر چیز شگفت انگیزی اسـت. دنیا جای بزرگی اسـت؛ سعی کنید تا جایی کـه ممکن اسـت در مکان هاي‌ بیشتری قرار بگیرید.

 

در پایان

سعی کنید از تابستان و اوقات فراغتتان بیشتر استفاده کنید. در آغاز تابستان هستیم پس یک کاغذ بردارید و یک برنامه ریزی خوب برای این 3 ماه طلایی سال کنید و خاطرات زیبایی را برای خودتان و خانواده تان بسازید.

جدیدترین مطالب سایت