نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

طرز زندگی مردم از نگاه توریست های خارجی

سفر کردن به عروس آسیا ایران میتواند برای یک توریست بسیار جذاب باشد زیرا ایران از زیبایی هاي ناب در رتبه اول قرار دارد .

 

به گزارش تالاب در گزارشی جذاب با عنوان 12 راز در مورد ایران که نمیدانید به بررسی جذابیت هاي فرهنگی و توریستی ایران پرداخت و نوشت:

ما برای آشنا کردن شما با جذابیت هاي ایران به 12 مضمون در مورد این دومین کشور پهناور خاورمیانه که احتمالا نمیدانید پرداخته ایم.

 

1- ادب و مهمان نوازی ایرانی

مقدور هست در ایران سوار تاکسی شوید و وقتی به مقصد رسیدید راننده هنگام پرداخت پول بشما بگوید قابلی ندارد و نخواهد پول بگیرد یا در اتفاقی نمونه وقتی به فروشگاهی میروید صاحب فروشگاه نیز هنگام پرداخت پول برای خرید جنس بشما همین را بگوید. بی شک از این اتفاقات مات و مبهوت خواهید شد!

آن چه در فرهنگ ایرانی همچون “تعارف” شناخته می‌شود قدمتی طولانی دارد. شما در واقع قرار نیست چیزی را مجانی دریافت کنید بلکه ابن تنها یک جنبه تمایلی دارد. این تعارف جزو جنبه هاي فرهنگی و ادبی ایرانی هست و شما باید در هر موقعیت اجتماعی آمادگی رو به رو شدن با آن را داشته باشید.

اگرچه این حالات و تشخیص این که آیا سخنی فقط جنبه تعارف دارد یا خیر در ابتدا برایتان کمی دشوار خواهد بود. مثلا اگر با خانواده اي روبه رو شدید و انها شما را برای شام دعوت کردند باید در مرتبه اول مودبانه از آنها تشکر کرده و درخواستشان را رد کنید، اما اگر بیش چندین بار دعوت خودرا تکرار کردند جای نگرانی نیست و اگر خواستید می‌توانید دعوت آنها را بپذیرید.

 

2- فرهنگ مهمانی رفتن

هنگامیکه توسط یک خانواده ایرانی به شام دعوت می‌شوید باید شاد باشید زیرا این جا جایی هست که شما میتوانید با برترین غذا هاي ایرانی آشنا شوید، اما در عین حال برای این که یک مهمان بینظیر باشید و شب بی نظیری را پشت سر بگذارید باید یک سری نکات درمورد فرهنگ ایرانی ها در برخورد با میهمان سر میز شام را بدانید.

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

 

اول این که نباید خیل منتظر میز شام باشید زیرا تعداد زیادی از ایرانیان این عادت را دارند که غذا را سر سفره بر روی زمین میخورند بنابراین اگر با این صحنه روبه رو شدید تعجب نکنید. همینطور دقت داشته باشید که چه غذا بر روی زمین و چه بر روی میز میل شد برای خوردن آن از دست راست خود بهرهگیری کنید.

دوم این که ایرانیان احتمالا از انواع غذاها بشما توصیه کنند با درنظر گرفتن انچه در مورد تعارف بشما گفته شد سعی کنید به نشانه ادب هم که شده از هر خوراکی مقداری امتحان کنید.

یکی از جنبه هاي مهمان نوازی ایرانیان این هست که سعی میکنند تا جای مقدور به مهمان خود از انواع غذاها بدهند، بنابراین مقدور هست مدام بشما برای برداشتن غذای اکثر اصرار کنند، برای روبه رو نشدن با این مشکل میتوانید مقداری در ظرف خود غذا باقی بگذارید تا بدین شکل به میزبان نشان دهید که به اندازه کافی غذا داشتید و اکنون سیر هستید!

 

3- عادت هاي قدیمی سخت از بین میروند

اگرچه واحد پول رسمی ایران ریال هست، اما پس از مدتی متوجه میشوید که تمامی قیمت هاي عرضه شده بشما به تومان هست! لازم نیست نگران باشید و نیازی هم برای رفتن به صرافی نیست و ما اکنون بشما ذکر میدهیم که قضیه چیست.

تومان واحد پول قدیم ایران بود که درسال 1932 با نرخ برابری 10=1 جای خود رابه ریال داد، بنابراین وقتی کسی بشما میگوید که قیمت چیزی 10 هزار تومان هست فقط کافی هست یک صفر مقابل آن قرار دهید تا تبدیل به ریال شود یعنی 10 هزار تومان برابر با 100 هزار ریال هست.

 

4- آنها مبتکر عمل زیبایی بینی نبودند، اما ازآن چندان بهرهگیری می‌کنند

باور کنید یا نه، ایران بالاترین میزان عمل بینی در سراسر جهان را دارا هست. قانون حجاب باعث شده هست که اکثر زنان ایرانی بر روی زیبایی صورت خود تمرکز کنند و به دنبال داشتن بینی اي خوشگل باشند. از سویی برای تعداد زیادی از زنان ایرانی و حتی مردان بینی عمل کرده نشان دهنده ثروت و موقعیت اجتماعی هست.

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

 

مضمون دیدنی این که اهمیت این عمل به قدری هست که حتی تعداد زیادی از افراد پس از بهبودی نیز چسب بينى خودرا نگه می دارند تا نشان دهند که بینی خودرا عمل نموده اند، گاهی حتی افرادی که اینکار را نکرده اند هم به روغ به بینی خود چسب می‌زنند.

 

5- حضور پررنگ جوانان

ایران با تاریخی ده ها هزار ساله یکی از قدیمی ترین تمدن هاي بشری هست. با این حال ترکیب جمعیتی این کشور دقیقا نقطه مقابل قدمت آن هست به طوری‌كه طبق برآورد ها حدود نیمی از جمعیت ایران را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند.

 

6- هیجانات دیوانه وار

به نظرتان این جمعیت جوان ایران در اوقات فراقت خود چه میکنند؟

شما احتمالا از این که بفهمید پارکور چه میزان در ایران مطلوب هست شگفت زده خواهید شد. این ورزش از ابتدای پیدایشش درسال 2002 به یکی از فعالیت هاي مطلوب جوانان ایرانی تبدیل شده هست، به طوریکه شما در خیابان هاي ایرانی می‌توانید پارکور بازهای حرفه اي را مشاهده نمایید.

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

اخلاق های ایران و ایرانی

 

مردان جوان در باشگاه هاي کوچک و پارک هاي عمومی این رشته ورزشی را تمرین میکنند و سپس مهارت خودرا در خیابان ها به نمایش می گذارند. در این بین اگرچه دختران حضور کمرنگ تری دارند، اما شما بازهم میتوانید دختران جوان راکه با حجاب کامل مشغول انجام مهارت هاي پارکور میباشند را مشاهده نمایید.

 

 

7- کشوری فراتر از بیابان هاي بی آب و علف

اگر فکر می‌کنید که ایران کشوری هست که تنها از بیابان هاي خشک تشکیل شده سخت در اشتباه هستید و لازم هست دوباره فکر کنید. ایران دارای ده ها کوهستان برفگیر و مرتفع هست. تنها در فاصله چندکیلومتری از تهران شما می‌توانید پیست هاي اسکی متعددی را بیابید.

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

 

2 تا از اصلی ترین پیست هاي اسکی ایران حاوی دیزین و شمشک میشود. دیزین بزرگ ترین پیست ایران با ارتفاع نزدیک به 8700 فیت میشود یعنی ارتفاعی بلند تر از بزرگ ترین پیست اسکی اروپا، از سمت دیگر شمشک اگرچه ارتفاعی کمتر دارد و کوچک تر هست، اما ویژگی هاي خاصی دارد که آن را برای اسنوبرد و اسکی بازان حرفه اي جذاب میکند.

در هر صورت اگرچه این پیست ها امکاناتی در حد تفریگاه هاي اروپائی ندارد، اما به هرحال در نوع خود مکان هاي دیدنی و قابل دقت اي میباشند.

 

8- کشور مورد علاقه یوزپلنگ ها

به گزارش نو اندیش در ادامه اين مقاله آمده، چندین و چند تپه و بیابان بکر در ایران وجود دارد. در حقایق بیابان هاي وسیع ایران تنها زیست گاه باقیمانده یوزپلنگ آسیایی هست.اینگونه مقداری کمتر از نوع آفریقایی اش در دسترس انقراض قرار دارد و برآورد شده هست که تنها حدود 50 قلاده از اینگونه در ایران زندگی می‌کنند.

 

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

مردمان ایران چگونه زندگی میکنند ؟

 

 

9- ادویه هاي ناب ایرانی

ایران بزرگ ترین صادر کننده خاویار همچون گرانترین ماده خوراکی در جهان هست. خاویار الماس همچون نوع گران آن که کیلویی 31 هزار دلار به فروش میرسد از ایران به تمامی نقاط جهان صادر میشود.

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران

 

از سمت دیگر ایران دارای سابقه اي چندین هزار ساله در ساخت نوع گرانی از ادویه به نام زعفران هست. ادویه اي که چیزی در حدود گرمی 40 یورو قیمت دارد و حتی از طلا گران تر هست!

سفر به مزارع زعفران و مشاهده برداشت گل هاي بنفش زعفران که معمولا از اواخر اکتبر تا نوامبر صورت می‌گیرد می‌تواند بسیار جذاب باشد. اما در صورتی که توانا به این سفر نیستید میتوانید در همان آجیل فروشی ها این طلای قرمز را بخرید.

 

10- ایران بزرگ ترین آسیاب هاي بادی جهان را دارد

اولین آسیاب هاي بادی جهان درحدود 500 تا 900 سال قبل از میلاد در نواحی شرقی ایران اختراع شد. بعضی از این آسیب ها هنوز در شهر مرزی نشتیفان در نزدیکی مرز افغانستان پا بر جا مانده هست.

 

 

11- ایرانی ها خدمات پستی را اختراع کردند

بطور گسترده اي این اعتقاد وجود دارد که اولین سیستم پستی حقیقی در حدود 550 سال قبل از میلاد در ایران باستان تحت حکومت کوروش بزرگ اختراع شد.

حاکم ایرانی دستور داد که هر استان در پادشاهی خود، تحویل و پذیرش پست را برای شهروندان خود سازماندهی کند، جاده هایي مخصوصا در سراسر کشور ساخته شده بودو حتی در کشور های همسایه هم همین کار را کردند.

 

12- قالی «ناقص» ایرانی

ایران برترین قالی هاي پر نقش و نگار را دارد، اما مضمون دیدنی در نقش فرش ایرانی این هست که دارای نواقصی عمدی هست، زیرا طبق فرهنگی ایرانی تنها خدا هست که کامل هست.

نگاه توریست های خارجی در سفر به ایران
توریست گردی در ایران

 

قبل از باورهای مذهبی، قدمت فالی ایرانی به بیش از 2000 سال می‌رسد! مهارت هاي سنتی بافندگی فرش در مناطق خاصی از کشور مثل شهر جذاب کاشان در استان اصفهان نسل به نسل انتقال پیدا کرده هست و اخیرا توسط یونسکو همچون شاهکارهای میراث معنوی بشریت طبقه بندی شده اند.

جدیدترین مطالب سایت