قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

برخی چیزها همیشه بخشی از چک فهرست هاي‌ قبل از پرواز خواهند بود، مانند خاطرجمعی از بسته بندی اقلام مناسب و هماهنگی برنامه ها برای رسیدن بـه موقع بـه فرودگاه. اما حتی اگر شـما یک برنامه ریز سفر سازماندهی شده باشید، عده اي از وظایف ممکن اسـت تا زمانی کـه خیلی دیر نشده بـه اندازه کارهای دیگر آشکار نباشند و حتی ممکن اسـت بر برنامه هاي‌ سفر شـما تأثیر بگذارند.

 

قبل از این کـه فرآیند سوار شدن در پرواز بعدی شـما آغاز شود، کارشناسان هشدار می دهند کـه یکگام ضروری برای خاطرجمعی از پرواز بدون مشکل وجوددارد. برای دیدن کارهایی کـه همیشه باید قبل از سوار شدن بـه هواپیما انجام دهید، بخوانید.

 

کارهای رزرو بلیط که قبل از پرواز باید انجام دهید

همیشه قبل از شروع پرواز، صندلی خود را انتخاب کنید.

بخشی از سفر مانند یک حرفه اي، قرار گرفتن در بهترین موقعیت برای پیشگیري از هر گونه مشکل در طول مسیر اسـت. بـه خصوص در زمانی کـه لغو و تغییر برنامه می تواند برنامه ریزی را بـه یک چالش واقعی تبدیل کند. ودر حالی کـه خرید بلیط هواپیما ممکن اسـت آخرین گام برای پرواز بـه نظر برسد، اما اگر بتوانید صندلی خودرا قبل از شروع پرواز انتخاب کنید، در موقعیت بسیار بهتری هستید تا بتوانید بـه مقصد خود برسید.

 

برای عده اي از خطوط هوایی، خرید یک بلیط اکونومی پایه بـه این معنی اسـت کـه تا 24 تا 48 ساعت قبل از حرکت هواپیما نمی توانید محل نشستن خودرا انتخاب کنید. و حتی اگر هنگام ورود بـه فرودگاه و گرفتن بلیط خود احتمالاً یک صندلی بـه شـما اختصاص داده شود، در صورتی کـه ممکن اسـت پس از رسیدن بـه آنجا صندلی کافی برای معاشرت وجود نداشته باشد، منتظر ماندن تا رسیدن بـه فرودگاه می تواند اشتباه باشد. افرادی کـه صندلی‌هاي‌ تعیین‌نشده دارند طبق معمولً نخستین کسانی هستند کـه از هواپیما خارج می شوند.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

بودجه بندی را برای تهیه بلیط با انتخاب صندلی در نظر بگیرید یا به محض ورود با یک نماینده گیت صحبت کنید.

البته نمی توان همیشه با تعیین صندلی تضمینی پرواز رزرو کرد.  اگر کاملاً میدانید کـه نمیتوانید یک پرواز طولانی را کـه دریک صندلی وسط مخوف گیر کرده مدیریت کنید، کارشناسان توصیه می کنند کـه هزینه اضافه‌شده بـه بلیط هواپیما خودرا درنظر بگیرید تا تضمین شود کـه دقیقاً در جایی کـه میخواهید قبل از باز کردن تکالیف عمومی قرار میگیرید.

 

این امر می تواند بـه ویژه در صورتی صادق باشد کـه بـه مقصدی شلوغ یا محبوب پرواز می کنید یا از ان خارج می شوید یا در ساعات اوج کاری یا تعطیلات سفر می کنید.

 

ودر حالی کـه اکثر خطوط هوایی ممکن اسـت سیاستی مبنی بر اجازه دادن بـه مسافران اقتصادی معمولی برای انتخاب صندلی خود از طریق تلفن از قبل نداشته باشند، رفتن مستقیم بـه دروازه شـما و صحبت با یک نماینده در مورد تعویض صندلی قبل از شروع سوار شدن هرگز ضرری ندارد.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

قبل از پرواز، برنامه شرکت هواپیمایی خود را دانلود کنید تا هر چه زودتر اعلام حضور کنید و احتمالاً صندلی خود را انتخاب کنید.

یکی از ساده ترین راه‌ها برای حفظ مسئولیت در انتخاب صندلی‌تان بـه شکل یک اعلان فشار سریع و آسان اسـت کـه مستقیماً بـه تلفن شـما ارسال میشود. با دانلود برنامه تلفن هوشمند اختصاصی خطوط هوایی خود بـه محض خرید بلیط، یک هشدار بـه شـما اطلاع می دهد کـه چه موقع برای ورود و دریافت نخستین اطلاعات مربوط بـه صندلی‌هاي‌ انتخابی کـه ممکن اسـت باز شده باشد، مطلع شوید. همچنین میتوانید از ان برای دانلود بلیط خود استفاده کنید و از صف‌هاي‌ طولانی در فرودگاه خودداری کنید، وضعیت پرواز خودرا تأیید کنید، و مراقب هر گونه باز شدن در صندلی‌هاي‌ با ارزش پنجره یا راهرو در زمان واقعی باشید.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

اگر به طور اتفاقی در یک پرواز بیش از حد فروش هستید، اولین پیشنهاد از شرکت هواپیمایی را نپذیرید.

اگر خودرا دریک پرواز بیش از حد فروخته شده و بدون صندلی برای تماس با خود میبینید، ممکن اسـت همان‌ گونه در موقعیتی عالی باشید تا با چند کوپن مسافرتی سنگین در جیب خود از این وضعیت خلاص شوید. فقط مطمئن شوید کـه با مذاکره با شرکت هواپیمایی بـه روش صحیح، از دستپاچگی جلوگیري کنید. اشتیاق و زود بلند شدن از آنجا چیز خوبی اسـت، اما دریافت نخستین پیشنهادی کـه بـه شـما می دهند چیز بدی اسـت.

 

بیشتر بخوانید: پرواز بزرگترین هواپیمای جهان بنام ایرلندر 10 + عکس

 

وسایل بهداشتی که قبل از سوار شدن هواپیما باید در نظر گرفت

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

چیزهای زیادی برای ایجاد یک لباس پرواز عالی انجام می شود. برای نخستین بار، هر وسیله اي کـه روی بدن خود می‌گذارید باید آسان باشد ودر طول سفر هوایی جابه جا شود. سپس، اگر همه ی چیز سرد یا گرفتگی شود، بـه یک یا دو لایه نیاز دارید.

 

اگر با چشم قرمز یا مسافت طولانی پرواز می کنید، حتی ممکن اسـت بخواهید یک جفت پیژامه و یک ماسک خواب بسته بندی کنید. اما شاید مهمترین چیزی کـه روی بدن خود می‌گذارید در واقع لباس نیست. برای کشف چیزهایی کـه هرگز نباید فراموش کنید قبل از پرواز بپوشید، بخوانید. این یکگام ساده اسـت ودر آینده از این کـه ان را انجام دادید سپاسگزار خواهید بود.

 

همیشه قبل از پرواز از ضد آفتاب استفاده کنید.

شـما از قبل می دانید کـه باید هرروز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید «بله، حتی در روزهایی کـه داخل خانه میمانید». اما آیا میدانستید کـه این قانون در مورد سفر های هوایی نیز صدق می‌کند؟ معلوم می شود، اینکار را میکند. “اشعه هاي‌ خورشید در سطح پرواز بسیار مضر هستند و همه ی ما باید هنگام پرواز از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم.”

 

فاکتور اشاره میکند کـه بیشتر پنجره هاي‌ هواپیما اشعه هاي‌ UVB «آنهایی کـه منجر بـه آفتاب سوختگی و سرطان پوست می شوند» را مسدود می کنند، اما اشعه هاي‌ UVA «آنهایی کـه منجر بـه برخی سرطان هاي‌ پوست و همچنین علائم زودرس پیری، خطوط ریز و چین و چروک می شوند» همان‌ گونه می توانند بـه شیشه نفوذ کند از آنجایی کـه پوست شـما در ارتفاع بالاتر بـه خورشید بسیار نزدیکتر اسـت، می تواند آسیب بیشتری نسبت بـه حالت عادی داشته باشد.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

بین پروازهای مکرر و سرطان پوست رابطه وجود دارد.

فقط بـه این دلیل کـه پنجره هواپیما باید بیشتر اشعه هاي‌ UVB سرطان زا را مسدود کند، بـه این معنی نیست کـه می توانید از کرم ضد آفتاب صرف نظر کنید. یک مطالعه درسال 2015 کـه در مجله پوست انجمن دکتری کشور آمریکا منتشر شد، افزایش بروز ملانوم را در خلبانان و خدمه کابین نشان داد.

 

در طول این مطالعه، محققان دریافتند کـه دوز UVA در ارتفاع 30000 فوتی در لاس‌وگاس، نوادا، تقریبا 242 میکرووات بر سانتی‌متر مربع اسـت – در مقایسه با دوز UVA دریک تخت برنزه با UVA، کـه 706 µW/cm2 اسـت. چند محاسبات دیگر نشان داد کـه خلبانانی کـه بـه مدت 56.6 دقیقه در ارتفاع 30000 فوتی پرواز می کنند، همان مقدار اشعه موثر سرطان زا UVA را دریافت می کنند کـه از یک جلسه 20 دقیقه اي تخت برنزه کننده دریافت می کنند. محققان خاطرنشان کردند کـه این تشعشع می تواند حتی در هنگام پرواز بر فراز ابرها و میدان هاي‌ برفی کـه می تواند تا 85 درصد از تابش UV را منعکس کند، بیشتر باشد.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

این روتین ضد آفتاب در حین پرواز را امتحان کنید.

خوشبختانه، یک راه آسان برای پیش گیری از آسیب خورشید در حین پرواز وجوددارد: استفاده از کرم ضد آفتاب. متخصصان پوستی کـه با انها مشورت کردیم توصیه می کنند یک ساعت قبل از پرواز یک لایه نازک با SPF 30 یا بالاتر با محافظت در برابر اشعه UVA و UVB روی تمام نواحی در معرض بدن خود «بـه صورت، بازوها، سینه و گردن فکر کنید» استفاده کنید. سپس هر سه ساعت یک‌بار مقدار کمی از ان را بمالید.

 

اگر پوست مستعد آکنه دارید، باید ان را نیز درنظر بگیرید. بـه خصوص کـه بالش کابین، عرق و کثیفی می تواند باعث شعله ور شدن ان شود. «بهترین ضدآفتاب‌ها برای افرادی کـه پوست مستعد آکنه دارند، در برابر آب نیز مقاوم خواهند بود». کرم‌هاي‌ ضدآفتاب فیزیکی کـه بر پایه اکسید روی و اکسید تیتانیوم ساخته شده‌اند، می توانند منافذ افراد دارای پوست مستعد آکنه را مسدود کنند و باید از مصرف انها اجتناب شود.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

آبرسانی را نیز فراموش نکنید.

آخرین مرحله در آماده سازی پوست برای برخاستن، آبرسانی اسـت. اگر می خواهید یک قدم جلوتر بروید، یک درمان آبرسانی را امتحان کنید. «بعضی از بیمارانم بـه من میگویند کـه ماسک‌هاي‌ مرطوب‌کننده را در هواپیما می‌آورند. این یک روش موضعی اسـت و می تواند آبرسانی موقتی روی سطح پوست ایجاد کند، اما هیچ چیز بهتر از هیدراتاسیون واقعی بدن نیست. با SPF و یک لیوان آب، آماده پرواز بـه آسمان خواهید بود.

 

هرگز این کارها را قبل از سوار شدن فراموش نکنید

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

رزرو پرواز ممکن اسـت حیاتی‌ترین قدم برای فرار باشد، اما این نخستین مرحله از یکسری آماده‌سازی اسـت. همچنین باید چمدان‌هاي‌ خودرا ببندید، نحوه رسیدن بـه فرودگاه را بیابید، و قبل از این کـه بتوانید پرواز کنید، از امنیت و دروازه خود عبور کنید. اما درکنار این موارد ضروری، مهمانداران هواپیما هشدار می دهند کـه قبل از سوار شدن بـه هواپیما باید یک قدم اضافی بردارید تا مطمئن شوید کـه سفرتان تا حد امکان آسان پیش میرود. 

 

همیشه باید بزرگترین کیف خود را قبل از سوار شدن به هواپیما چک کنید.

حتی کوتاه ترین سفر ممکن نیز شامل نوعی بسته بندی و چمدان اسـت. اما اگر بـه دنبال اجتناب از هر گونه غافلگیری لحظه آخری و اجتناب از استرس هاي‌ غیرضروری در فرودگاه هستید، مهمانداران پیشنهاد می کنند قبل از سوار شدن بـه پرواز، چمدان هاي‌ خودرا چک کنید – بـه خصوص اگر بزرگترین کیف شـما باشد.

 

عده اي از مسافران بـه دلیل حمل وسایل شخصی، کوله پشتی و وسایل دستی بیش از حد از عرق پوشیده شده اند. چک کردن چمدان و راه رفتن در هواپیما با آرامش و بدون استرس بسیار آسان تر اسـت.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

خدمه زمینی اغلب به شما اجازه می دهند تا کیف خود را در دروازه به صورت رایگان چک کنید.

خواه اجتناب از پرداخت هزینه اضافی باشد یا نخواستن با دردسر ناشی از گم شدن کیف، تعداد زیادی از مسافران تمام تلاش خودرا می کنند تا از چک کردن چمدان خود قبل از پرواز اجتناب کنند. اما حتی اگر قبلاً با کیف هاي‌ خود از طریق امنیت عبور کرده باشید، هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد کـه بتوانید آن ها را در مسیر جت وی همراه خود نگه دارید. این میتواند بـه این معنا باشد کـه تا جایی کـه دوست دارید بستبندی را فدا کنید، اما بـه هرحال وقتی رسیدید وادار میشوید در چرخ فلک چمدان منتظر بمانید.

 

و اگر نگران پرداخت بیشتر هستید، خدمه زمینی خوشحال هستند کـه در اکثر موارد قبل از شروع فرآیند سوار شدن، کیف هاي‌ شـما را برای شـما از روی دستان شـما بردارند. «همچنین همیشه نمیتوان جایی برای کیف همه ی پیدا کرد، بنابر این ممکن اسـت وسایل اضافی شـما بدون توجه بـه بررسی نیاز داشته باشند. “اگر نگران پرداخت هزینه اضافی هستید، از یک مهماندار در گیت بپرسید. انها طبق معمولً خوشحال می شوند کـه اگر پرواز پر اسـت، ان را بـه صورت رایگان بررسی کنند.”

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

اگر فکر نمی کنید می توانید چمدان خود را در یک سطل بالای سر قرار دهید، چک کردن چمدان ضروری است.

داشتن یک چمدان با چرخ ممکن اسـت حمل و نقل ان را در فرودگاه آسان‌تر کند، اما در مورد حمل چمدان‌هاي‌ تحویل‌نشده‌تان در سطل بالای سر برای پرواز، داستان کاملاً متفاوت اسـت. متأسفانه، اگر دراین مرحله نتوانید یک همسفر صمیمی برای کمک بـه شـما پیدا کنید، خدمه پرواز در هواپیما هنوز نمی‌توانند برای کمک کردن بـه شـما کمک کنند.

 

برای پیشگیری از تصادفات پرهزینه مهمانداران، بهتر اسـت قبل از آوردن یک کیف بزرگ بـه داخل هواپیما دو بار فکر کنید. «قاعده این اسـت کـه اگر خودتان نمی توانید ان را در سطل بالای سرتان ببرید، ان را بررسی کنید. هنگامی کـه کیف شـما در سطل بالای سر قرار میگیرد، بیشترین کاری کـه مهماندار می تواند انجام دهد این اسـت کـه ان را بیشتر بـه داخل هل داده و بـه بسته شدن در کمک کند.

 

قبل از پرواز باید این کارها را انجام دهید

 

حتی قبل از اینکه چمدان خود را ببندید، خط‌مشی‌های چمدان چک‌شده شرکت هواپیمایی خود را بررسی کنید.

برای عده اي از مسافران جاده‌اي سخت، بیزاری از چک کردن چمدان در وهله اول می تواند مبتنی بر اطلاعات قدیمی باشد. فن‌آوری جدید و شیوه‌هاي‌ بهبودیافته باعث شده اسـت کـه چمدان‌هاي‌ گمشده بـه یک امر نادر تبدیل شوند. بر اساس گزارش SITA، یک شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمل و نقل هوایی، درسال 2020؛ تنها 3.5 چمدان بـه ازای هر 1000 مسافر گمشده اسـت کـه نشان دهنده کاهش 37.5 درصدی نسبت بـه سال قبل اسـت. در مقایسه، 18.9 چمدان بـه ازای هر 1000 مسافر درسال 2007 گمشده اسـت.

 

صرف‌نظر از برنامه‌هایتان، بررسی چمدان‌هاي‌ چک‌شده و خط‌مشی چمدان‌هاي‌ دستی ایرلاین‌تان می تواند حتی قبل از این کـه چمدان‌تان را ببندید، می تواند مهم باشد، بـه‌خصوص اگر با یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت پرواز می کنید. 

 

در پایان

اما در مورد سیاست چمدان همه ی چیز بد نیست. خطوط هاي‌ هوایی تضمین می کنند کـه همه ی چمدان‌هاي‌ چک‌شده 20 دقیقه یا کمتر پس از رسیدن پرواز شـما در چرخ و فلک در معرض خواهند بودو مایل‌هاي‌ پرواز مکرر را برای هر تاخیری ارائه می دهند. 

جدیدترین مطالب سایت